Ravun suojamuurin

murtaminen

Tulipahan törmättyä ravun suojamuuriin ja ryminällä. Muuriin ei tullut säröäkään, oma pää vain kolahti ja nyt sattuu. Ei taida kiinanmuuri massiivisuudessaan olla ainoa, joka näkyy avaruuteen asti...

Millä tämän muurin läpi pääsisi - kertokaa hyvät rapunaiset? Onko mitään keinoja? Aika, aika ja aika?

Pitääkö ravulle heitellä pikkukaloja, joihin hän sitten tarttuu jos tarttuu vai onko hänen parempi antaa uida omissa lammikoissaan ja itse kärsivällisesti odotella rannalla? Onko parempi jättää täysin huomiotta - tuleeko hän sitten luokse kun itselle sopii?

Ravun oikukkuus lähentelee mielestäni jo itsekkyyden rajoja. Mihin asti luulette, että vastapuoli kestää leikkiänne? Kun kerran olette muurinne perustaneet, onko sen yli mitään keinoa päästä? Jos havaitsee muurin, onko se sen merkki, että on parempi pysytellä poissa elämästänne?

18

6018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rapurapu-neiti

      Suojamuuri on itsesuojeluvaistoamme :)

      Väkisin ei kannata yrittää mennä muurin läpi...rapu pitäisi sua töykeänä ja luulisi, ettet välitä hänen tunteistaan vaan painostat häntä.

      Mutta mutta :) Sun ei kannata jättää rapua yksinkään. Sen rapusi tulkitsisi välittämisen puutteeksi (ja rapusi kääntäisi kilpensä ehkä vielä tarkemmin sinua vastaan).

      Ole läsnä ja anna ravullesi oma aikansa, joka häneltä itseltään menee siihen ennenkuin hän on valmis laskemaan sinulle alas laskusillan, jota pitkin voit taas kävellä sisälle. Älä käännä selkää murjottavalle ravulle, koska hän tulkitsee sen niin, ettet välitä hänestä enää...Ja silloin rapu ajattelee, ettei millään näköjään ole enää merkitystä ja hän saattaa nopeasti kääntyä kannoillaan ja jatkaa matkaa toiseen suuntaan.

      Olet rapujen käsittelyn ytimessä :)

      • janec123

        juuri noin! vaikka olen miespuolinen rapu,erotan nuo tutut piirteet. rapuja pidetään ediskummallisina ihmisinä,kun ei ymmärrä.


      • kerrakseen

        Mitäs teillä ravuilla on niin suojeltavaa siellä sisällänne kun niin luja muuri pitää ympärille pystyttää? Miksipä ei voisi tilanteita selvittää heti niin asioista voisi keskustella?

        Pelkäättekö te niin kovin haavoittumista - vai mitä te pelkäätte?


      • rapu...
        kerrakseen kirjoitti:

        Mitäs teillä ravuilla on niin suojeltavaa siellä sisällänne kun niin luja muuri pitää ympärille pystyttää? Miksipä ei voisi tilanteita selvittää heti niin asioista voisi keskustella?

        Pelkäättekö te niin kovin haavoittumista - vai mitä te pelkäätte?

        kun siellä ei ole mitään,hävettää.


      • rwaters
        rapu... kirjoitti:

        kun siellä ei ole mitään,hävettää.

        We don't need no education
        We don't need no thought control
        No dark sarcasm in the classroom
        Teachers leave them kids alone
        Hey teachers, leave us kids alone

        All in all you're just another brick in the wall
        All in all you're just another brick in the wall


    • pessi

      Rapu nainen on lämmin tunteet näyttävä ihminen.
      Kuin myös herkkä, haavoittuvainen kuorensa
      suojissa.... Rapu naisilla on voimakas intuitio,
      jolla hän sinut tajuaa!
      Jos siis olet epärehellinen tai muuten loukkaat
      rapu naista!

      Hän todennäköisemmin vetäytyy
      kuorensa suojiin,rakentaen muurin suojaksensa
      Rapu nainen kärsii tuskansa yksin sinut
      torjuen.... Kyllä rapu naisen kanssa voi
      kuitenkin elää ja olla jopa onnellinen! Kaikki
      siis riippuu sinusta itsestäsi tässä
      suhteessa....

    • sulata se

      Rapu hakee turvallisuutta. Jos olet oikeasti kiinnostunut vilpittömin aikein ja koko sydämestäsi, näytä hänelle että hän on ainoa ja tärkein nainen elämässäsi - silloinkin kun hän on muurinsa takana. Ole kärsivällinen, ota aikaa ja odota samalla näyttäen että välität ja rakastat. Älä missään nimessä käännä selkääsi tai odota liian kaukana. Kyllä hän siitä sulaa.
      Jos haluat välttyä vastaavilta tulevaisuudessa (yritys hyvä), mieti miksi hän vetäytyi kuoreensa. Jos et mitenkään tajua, kun hän on tullut takaisin ja saanut luottamuksensa sinuun jälleen, keskustelkaa asiasta rauhallisesti, syyttelemättä. Kysy häneltä, sano ett ähaluat oppia tuntemaan häntä paremmin koska välität ja rakastat(?) häntä. Ravut ovat josksu moninutkaisia, mutta rkastavalla ja hellällä kohtelulla, sisältäen uskollisuuden, he avaavat sydämensä uudelleen mitä lämpimimmin ja ovat itse uskollisia. Onnea sinulle, hyvää kannattaa odottaa!

      • Sinulla

        Kiitos - tartun mielelläni näihin hyviin neuvoihisi!

        Epäilinkin, että aikaa ja turvaa rapu kaipaa. Itse olen turhan kärsimätön, mutta tässäpä on se oman kasvun paikka. Pitää opetella kärsivällisyyttä ansaitakseen Ravun:-)

        Hän on tärkeä nainen elämässäni - pitäisi vain löytää keino näyttää se. Hellyyttä ja rakkautta häntä varten olisi kyllä tarjolla... Millä keinoin näytän sen Hänelle? Niin että hän ei pelästy...rapu kun on.


      • varmaankin
        Sinulla kirjoitti:

        Kiitos - tartun mielelläni näihin hyviin neuvoihisi!

        Epäilinkin, että aikaa ja turvaa rapu kaipaa. Itse olen turhan kärsimätön, mutta tässäpä on se oman kasvun paikka. Pitää opetella kärsivällisyyttä ansaitakseen Ravun:-)

        Hän on tärkeä nainen elämässäni - pitäisi vain löytää keino näyttää se. Hellyyttä ja rakkautta häntä varten olisi kyllä tarjolla... Millä keinoin näytän sen Hänelle? Niin että hän ei pelästy...rapu kun on.

        olette jo saaneet riitaanne etäisyyttä, tai ehkä jo selvittäneet sen? (Muista, rapu ei unohda selvittämättömiä asioita. Hän odottaa selvittämiseen aloitetta sinulta.)
        Jos ette, ja vielä haikailet yhteen, niin valloita hänet samoin kuin alunperinkin. Nyt tunnet hänet jo vähän paremmin - osoita se, ja että edelleen syvästi välität ja rakastat. Tee vaikka mitä hullua (muttei valehtelua eikä uskottomuutta/flirttailua muiden kanssa); ei haittaa jos olet naurunalainen muiden silmissä, hän ei sinua pilkkaa vaan ajattelee että vaude, tuo on valmis vaikka mihin minun takiani, hän taitaa ihan oikeasti rakastaa minua.
        Rapu kaipaa toisintoa siitä että ker-rot ra-kas-ta-va-si hän-tä ja juu-ri hän-tä kaik-kien nais-ten jou-kos-ta. Toista ja kerro uudella tavalla, käytä luovaa mielikuvitusta, siitä hän pitää. Kynttiläillalliset kahden, auringonlaskun katselemiset, romanttinen elokuva, tai vaikka tylsäkin elokuva kunhan olet läsnä ja katselet häntä aina välillä silmiin, pidät kädestä, suukottelet ja halit, annat huomiotasi...raputytöt, jäikö jotain sanomatta?


      • jäähä
        varmaankin kirjoitti:

        olette jo saaneet riitaanne etäisyyttä, tai ehkä jo selvittäneet sen? (Muista, rapu ei unohda selvittämättömiä asioita. Hän odottaa selvittämiseen aloitetta sinulta.)
        Jos ette, ja vielä haikailet yhteen, niin valloita hänet samoin kuin alunperinkin. Nyt tunnet hänet jo vähän paremmin - osoita se, ja että edelleen syvästi välität ja rakastat. Tee vaikka mitä hullua (muttei valehtelua eikä uskottomuutta/flirttailua muiden kanssa); ei haittaa jos olet naurunalainen muiden silmissä, hän ei sinua pilkkaa vaan ajattelee että vaude, tuo on valmis vaikka mihin minun takiani, hän taitaa ihan oikeasti rakastaa minua.
        Rapu kaipaa toisintoa siitä että ker-rot ra-kas-ta-va-si hän-tä ja juu-ri hän-tä kaik-kien nais-ten jou-kos-ta. Toista ja kerro uudella tavalla, käytä luovaa mielikuvitusta, siitä hän pitää. Kynttiläillalliset kahden, auringonlaskun katselemiset, romanttinen elokuva, tai vaikka tylsäkin elokuva kunhan olet läsnä ja katselet häntä aina välillä silmiin, pidät kädestä, suukottelet ja halit, annat huomiotasi...raputytöt, jäikö jotain sanomatta?

        ..ei.


    • sintu

      olen tyypillinen rapunainen,joka myöntää olevansa tosiherkkä,vilkas,huomionkipeä,ylikiltti,sanavalmis,joka osaa tarpeen tullen myös nauraa itselleenja huumorissa kyllä löytyy siihen asti kunnes tulee loukatuksi..tarvitsee miehen joka on samalla vaikeasti tavoiteltava,mutta pitää kuin kukkaa kämmenellä,mies joka on lujatahtoinen ja huolehtii asioistaan ja perheestä sopii,rentut pois silmistä,mutta myös ylihuolehtiva mitä kaikkein rakkaimpiin tulee.koti on linnani,jota varjelen ja hoidan ja siellä olevat luottamukseni ansainneet saavat runsain mitoin ylitsevuotavaa rakkauttani.loukkaannun ja masennun herkästi,silloin todella vetäydyn sen suojamuurini taakse,jonne ei kukaan pääse aivan helpolla.sltojen polttaminen on minulle "helppoa",en toistamiseen sorru lattiamatoksi.

    • rapurapu

      älä koita muurin läpi. Kun kohteliaasti ei saa sanottua hei, ei kiinnosta tosissaan niin muuri on hvä keino

      • raappu

        kyllä minun mielastä muuriakin on syytä penkoa.Minun suojamuuri on aikalailla pirstaleinen,ja se tuntuu hyvältä,tuuletusta vain.Huomasin että samanlaiset muurit on kaikilla,ei ole rapu ainoa.


    • ....

      yrittää sinnikkäästi...ravut tykkäävät kun heidän perässä juostaan..eikä heidän tarvi juosta perässä..

      • rapumies..

        ..suohon juoksuttaisivat toiset,jos perään lähtis. nytkin upottaa jo rapuparkoja.silti rapu on aina häviävä osapuoli


      • Poutapilvi
        rapumies.. kirjoitti:

        ..suohon juoksuttaisivat toiset,jos perään lähtis. nytkin upottaa jo rapuparkoja.silti rapu on aina häviävä osapuoli

        Rapu suojaa aina itsensä vaikka ei siltä tuntuisikaan. Sanotaan, että ravulla on seitsemän kilpeä ja neljän alimmaisen alle ei pääse kukaan. Tuskin edes rapu itse. Mitäkö hän suojaa?Kovin herkkää ja helposti haavoittuvaa tyyppiä kaiken sen alla tietenkin. Nämä kolme päällimmäistä kuorta voit yrittää riisua lempeydellä, huolenpidolla, huomioimisella jne.Siihen tietenkin tarvitaan halu riisua ja sitähän rapu tietenkin hakee. Tietoa haluatko minut, voiko sinuun luottaa, välitätkö oikeasti. Palkinnoksi saat uskollisuutta, aitoa väittämistä, intohimoa. Oletko valmis tähän leikkiin?


    • mutta...

      Jostain eteeni käveli oinas ja suojamuurini ei ennättänyt edes nousta suojakseni, vaan se oli menoa samantien! Ikinä ei kukaan ole näin päässyt lähelleni, eikä koskaan saanut minua luottamaan täysin itseensä 100%:sti.

      on kai se tässä iässä uskottava, et jokaisella on jossain se toinen puolisko ja et sen tunnistaa heti kun se vastaan kävelee. Olen ollut todella pessimisti näissä asioissa aina.

      onko muilla ravuilla vastaavia kokemuksia?

    • Nimetön

      hei,
      nyt todellakin tarvitaan kärsivällisyyttä! ja ensinäkin mietintää että miksi hän on sinne kuoreensa kömpinyt?miksi miksi miksi?
      jos syy ei ole mikään hirvittävän kamala niin ehdotan sulle että keksi joku romanttinen yllätys, rakkauden osoituksia enemmän ja paljon huolen pitoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3075
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2311
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      123
      1689
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1543
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      944
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      901
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      764
    Aihe