Onko tietoa saako Suomesta E27-kantaisia Viva-Lite-päivänvalo lamppuja http://www.viva-lite.com/en/models.shtml muualta kuin Adluxilta?
Vai pitäisikö tilata ulkomaisesta nettikaupasta, tavoitteena siis saada niitä mahdollisimman edulliseen hintaan.
Viva Lite lamppuja mistä
22
13911
Vastaukset
- Valopää
Eipä taida saada muualta. Ylipäätään päivänvaloenergiansäästölamppuja on valitettavan huonosti saatavilla.
Osramin päivänvalosäästölamppuja saa vain tilaamalla
ja niissä on hieman huonompi värintoisto (sävy 860). Megamannin 965-sävyisiä säästölamppuja saa vain Bauhausista, eikä sieltäkään kuin 11W ja 15W malleja
(ainakaan aiemmin), 20e/kpl, Finnparttia myy vastaavannäköisiä kuin AD-Lux, noin 25e/kpl. Clas Ohlsonilla taitaa olla jotan 15W päivänvalosäästölamppua.- ...
Olisi hyvä jos noista löytyisi värilämpötila ja värintoisto ominaisuudet. Megamannin sivulta en nopealla etsimisellä löytänyt mitään lukuja.
Nämä on makuasioita, mutta itse olen noihin Viva-Liten lamppuihin tykästynyt. Vertailupohjaa ei tosin hirveästi ole, muuta kuin että 6400k:n lamput olen havainnut liian viileiksi.
http://www.wellness-shop.co.uk/full_spectrum_bulbs.html
Tuolta saisi hintaan 18.90 € toimituskulut tosin saman verran ja vähän ylikin, pitänee laskea minkälainen tilaus olisi kannattava. - Valopää
... kirjoitti:
Olisi hyvä jos noista löytyisi värilämpötila ja värintoisto ominaisuudet. Megamannin sivulta en nopealla etsimisellä löytänyt mitään lukuja.
Nämä on makuasioita, mutta itse olen noihin Viva-Liten lamppuihin tykästynyt. Vertailupohjaa ei tosin hirveästi ole, muuta kuin että 6400k:n lamput olen havainnut liian viileiksi.
http://www.wellness-shop.co.uk/full_spectrum_bulbs.html
Tuolta saisi hintaan 18.90 € toimituskulut tosin saman verran ja vähän ylikin, pitänee laskea minkälainen tilaus olisi kannattava.Megamanin päivänvalolamppujen värilämpötila on 6500K ja värintoistoindeksi 92, eli ne ovat vähän viileämpiä kuin Viva-Litet. Värintoistoindeksi on ehkä aavistuksen huonompi, mutta hyvä kuitenkin, lisäksi valovirta on aavistuksen suurempi.
http://www.megaman.de/downloads/naturecolor.pdf
Finnparttian lamppujen värilämpötila on ilmeisesti 6000K ja värintoistoindeksi yli 90.
- valaistunut
Ostin juuri Viva-Lite lampun Turusta AD-Lux Oy:stä, Braahenkatu 12, 20100 Turku www.adlux.fi
- Viva-Lite
Myös Helsingissä on pieni erikoisliike, josta löytyy kaikkia Viva-Lite lamppuja. Kruununhaan Elektroniikka, Liisankatu 21 www.samstore.com
- Valopää
Viva-Lite kirjoitti:
Myös Helsingissä on pieni erikoisliike, josta löytyy kaikkia Viva-Lite lamppuja. Kruununhaan Elektroniikka, Liisankatu 21 www.samstore.com
Myös Länsisähköstä Lauttasaaressa löytyy.
- jo...
Juu. Ei ole mainos ei. Vai hyväntekeväisyyttäkö harjoitat kun kaivelet haulla noita keskusteluja ja meidän kaikkien parasta ajatellen kerrot mistä päivänvalolamppuja saa halvimmalla? Hohhoijaa.
- Tyhmä maksaa liikaa
jo... kirjoitti:
Juu. Ei ole mainos ei. Vai hyväntekeväisyyttäkö harjoitat kun kaivelet haulla noita keskusteluja ja meidän kaikkien parasta ajatellen kerrot mistä päivänvalolamppuja saa halvimmalla? Hohhoijaa.
Ja kenenkä palveluksessa sinä olet? Adluxin? Mikä on sinun motivaatiosi?
- ihan oikea sähkäri
Tyhmä maksaa liikaa kirjoitti:
Ja kenenkä palveluksessa sinä olet? Adluxin? Mikä on sinun motivaatiosi?
eikö tota mainostamista kehtaa kokeilla ihan omaan ketjuunsa, kun pitää sataan ikivanhaan ketjuun niitä mennä tyrkkäämään ja nostamaan niitä listan kärkeen. pitäs olla joku parastaennen-päiväys koko s24:ssa, eli kun ketju ei elä kahteen kuukauteen, se poistettais/jäädytettäis automaattisesti. ja ihan vain tommosten urpojen takia.
- Tyhmyydestä sakotetaan
ihan oikea sähkäri kirjoitti:
eikö tota mainostamista kehtaa kokeilla ihan omaan ketjuunsa, kun pitää sataan ikivanhaan ketjuun niitä mennä tyrkkäämään ja nostamaan niitä listan kärkeen. pitäs olla joku parastaennen-päiväys koko s24:ssa, eli kun ketju ei elä kahteen kuukauteen, se poistettais/jäädytettäis automaattisesti. ja ihan vain tommosten urpojen takia.
Heh,
oletko joku poliisi, joka vastustaa ympäri keskustelupalstoja vanhoihin ketjuihin vastaamista? Kas kun tämä aihe on niin lähellä sydäntäsi.
Älä täällä piipitä, vaan ota yhteyttä suoraan keskustelupalstan takana olevaan yritykseen / ylläpitoon.
Jestas mikä paavo! - itse ole
Tyhmyydestä sakotetaan kirjoitti:
Heh,
oletko joku poliisi, joka vastustaa ympäri keskustelupalstoja vanhoihin ketjuihin vastaamista? Kas kun tämä aihe on niin lähellä sydäntäsi.
Älä täällä piipitä, vaan ota yhteyttä suoraan keskustelupalstan takana olevaan yritykseen / ylläpitoon.
Jestas mikä paavo!aikaisempi "paavo" mutta Vit***** nähdä näitä mainoksia viestiketjuissa joiden viimeisin viesti on vuodelta 05. Sotkee uusia viestiketjuja ihan tarpeeksi, mielestäni ei ole järkevää katsoa jo 4V sitten loppunutta viestiketjua (itseasiassa useampia) koska kysyjä ehkä on jo löytänyt ratkaisunsa ja tämähän on nimenomaan mainostamista ja jos ja kun haluaa promota firmaansa niin sen ehkä voisi hieman järkevämmin hoitaa (itse en henkilökohtaisesti tule kertomaan ko. firmasta kenellekkää, vaikka olisi100% halvempi, koska mainostustapa kertoo aika paljon minkälaiselta firmalta olen ostamassa...)
- Lamputtelija
itse ole kirjoitti:
aikaisempi "paavo" mutta Vit***** nähdä näitä mainoksia viestiketjuissa joiden viimeisin viesti on vuodelta 05. Sotkee uusia viestiketjuja ihan tarpeeksi, mielestäni ei ole järkevää katsoa jo 4V sitten loppunutta viestiketjua (itseasiassa useampia) koska kysyjä ehkä on jo löytänyt ratkaisunsa ja tämähän on nimenomaan mainostamista ja jos ja kun haluaa promota firmaansa niin sen ehkä voisi hieman järkevämmin hoitaa (itse en henkilökohtaisesti tule kertomaan ko. firmasta kenellekkää, vaikka olisi100% halvempi, koska mainostustapa kertoo aika paljon minkälaiselta firmalta olen ostamassa...)
Mulle on ihan sama kun tietää vaan ylipäätänsä vaihtoehdoista. Voihan sitä sitten tehdä hintavertailua. Ja ihan testiksi on ihan sama mistä ostaa sen yhden. Tilaa sitten netistä halvemmalla jos pitää siitä mitä näki.
Turha lähteä merta edemmäs kalaan. - Pro halogeenit
Vaikuttaa mainosketjulta tämä.
Kun nyt liikkeen linkki saatiin näkyville, niin tuleepahan näkyväksi sekin, millaisella mielestäni uskonnollisen kaltaisella hurmoksella hehkulamppuja ja varsinkin halogeeneja vastaan hyökätään. Minusta tuo meiniki on kuin herätyskokouksessa. Matkan kohti valouskonnollista kokemusta voi aloittaa tuosta:
http://www.adlux.fi/public/koti/halogeenitlapsiperheessa.html - KETJU ELÄÄ !!!!!!
ihan oikea sähkäri kirjoitti:
Etsiskelen kyseisiä lamppuja nyt vuonna 2011 helmikuussa. Suomessa sairaat kiskurihinnat!
- Full Spectrum Light
Tilasin justiin Englannista 6€ kotiin kuljetettuna 24W 6400K full spectrum lampun.
Jos on hyviä tilaan 10 laatikon lisää noita.
Että kyllä on kstuksen makua näissä Suomen hinnoissa. Mutta se tuskin lienee kenellekkään yllätys?
CFL CLF ESL- NoNi 76
samoja lamppuja. Noista britti-lampuista puuttuu tuo välkynnänpoisto eli käsittääkseni tuo elektronine ballasti, joka muuttaa lampun välkynnän nopeammaksi... ELi eivät ole siis HF-lamppuja. (high frequence)..
Ja en ole adluxilla töissä, kysyin suoraan tuolta www.androv-medical.com
en tosin tiedä mistä tilasit... - Valovirta
NoNi 76 kirjoitti:
samoja lamppuja. Noista britti-lampuista puuttuu tuo välkynnänpoisto eli käsittääkseni tuo elektronine ballasti, joka muuttaa lampun välkynnän nopeammaksi... ELi eivät ole siis HF-lamppuja. (high frequence)..
Ja en ole adluxilla töissä, kysyin suoraan tuolta www.androv-medical.com
en tosin tiedä mistä tilasit..."Noista britti-lampuista puuttuu tuo välkynnänpoisto eli käsittääkseni tuo elektronine ballasti, joka muuttaa lampun välkynnän nopeammaksi... ELi eivät ole siis HF-lamppuja. (high frequence).."
Nykyään lähes kaikki energiansäästölamput ovat HF-liitäntälaitteella, jopa euron kappaleelta maksavat. Niin myös antamasi linkin lamput.
- mrjlo
Ostin nettikaupasta 3 kpl AND_32W_E27 (1600 lm, full spectrum, 6000 K, 95 CRI, Androw-medical) lamppuja.
Hintaa tuli toimituskuluineen 12.8 e/kpl. Tulivat perille 10 päivän kuluttua tilauksesta postipakettina. Maksoin PayPal:n kautta (turvallista).
Hyvin toimivat. Tietysti näin ilman mittauslaitteita vaikeata sanoa onko noissa nyt sitten välynnänpoisto vai ei. Ei ainakaan sytytyksen jälkeen huomaa omalla silmällä mitään välkyntää. Samoin muut tekniset arvot on luottamuksen varassa.
Mielenkiintoista oli, että ebayn:n kautta eivät suostu toimittamaan Suomeen vaikka muihin maihin kyllä. (Syytä ei kerrota enkä ole kysynyt.) Amazon-nettikaupassa taas rajoitusta ei ollut.
http://www.amazon.co.uk/Androv-Watt-Screw-Full-Spectrum/dp/B000VPOX5W/ref=pd_sim_kh_1
Samalla hintaa olisin saanut vain yhden 32W full-spectrum-lampun Suomesta. Haloo!?
Riistohintaisia täällä. Suosittelen boikotoimaan suomalaisia riistohintoja!
Androw Medicalilla on myös "ionisoivia" lamppuja. Onkohan noista se hyöty mitä mainos sanoo, ja toisaalta, vähentääkö ionisoiva lampun käyttöikää tms.? - ketju elää
Hienoa että ketju elää sillä 28.05.2011 tarvitsen elektronisella kuristimella olevia päivänvalolamppuj ja vieläkään ei tietoa saako jostain halvalla samoja joita kiskurihintaan myydään suomessa.
Mistä halvalla?- Tilan omistaja
joo, mulla alkaa ensimmäiset lamput sammuun, noita AD-lux:in tuotteita. Hyvät valaisu ominaisuudet on ollut. ja hieno värien toisto.Koko talon valaistus on toteutettu ad-lux:in valaisimilla.Ovat olleet käytössä n.2vuotta. nyt osaan tarvii ostaa uusia lamppuja, kun vanhat alkaa sammuun...mut mistä halvimmat vastaavat??
- ihmelampaita.
No soita myyjälle ja pyydä takuuna uudet. Jos eivät laita takuuna, niin sitten vaan viestiä tänne ettei muut osta ko.lamppuja.
Kyllä niiden pitää kestää enemmän kun pari vuotta. - Tilan omistaja
Joo, niin teinkin jo osalle ja sain uudet tilalle. Nyt olis kattokruunuista yht. 5 kpl pimeenä, ajattelin jos olis verrokkina kokeillut jotain toista merkkiä. sais vertailla... onhan noissa lupauksissa pitkä käyttöikä...
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362789Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs182597100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432288Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201881Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381612Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511575- 381493
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251373- 341261
- 261171