Voiko pitää oma diaknoosi paikkaanasa jos olen huomannut että nyt ainakin kolmen kevään aikana justiinsa ku koivu tekee kukkaa niin silmiä kutittaa ja vetstävät ja on nuha. Ja sitten kesällä ei yhtään mitää vaikka istuisin koivussa.
Onko ihan hyvä o0lla vaan näin jos on löytänyt (ehkä) syyn itse vai mennä lääkäriin kunnolla ja todeta "virallisesti"
ja mikä on ku täysi lehti ei vaikuta mitenkään vain siihe hiirenkorvaan asti?
oma diagnoosi?
5
753
Vastaukset
- Loistava.polku
Et sinä sillä lääkärinlausunnolla mitään tee... reseptin voi tietty hakea jos haluaa alennusta lääkkeistä. Tai jos olisit allerginen jollekin ammattiin liittyvälle ja tarvitsisit esim. uudelleenkoulutusta, silloin tarvittaisiin kai B-lausuntoa - ei se siltä kuulosta.
Itselläni on ihan sama juttu, syön puoli vuotta reseptivapaita allergialääkkeitä ja sillä sipuli. Siitepölyjä kun ei saa millään eliminoitua ympäristöstään, vaikka kuinka heiluttaisi diagnoosia.
Ja siitä koivusta: se pölyttää juuri kukkiessaan, ei sitten enää kun lehdet ovat valmiit.- vielä lisää
Siitepölyaikaan kannattaa välttää omenaa, vaikka et sille allerginen olisikaan, sillä se herkistää lisää.
- Loistava.polku
vielä lisää kirjoitti:
Siitepölyaikaan kannattaa välttää omenaa, vaikka et sille allerginen olisikaan, sillä se herkistää lisää.
Olipas jännää kuulla, olen nimittäin allerginen myös omenalle: se vaikuttaa munuaisten kuorikerrokseen niin että omenan syönti aiheuttaa joskus kovia selkäkipuja.
En ole ikinä huomannut, liittyvätkö ne nimenomaan kevääseen. Nyt rupeankin seuraamaan... Erikoista, että niilläkin on tällainen yhteys. - Dr-Evil
vielä lisää kirjoitti:
Tossa tieto, mille kaikelle voit myös olla allerginen jos saat koivusta oireita:
Koivun siitepölylle allergiselle oireita saattavat aiheuttaa tuoreet hedelmät kuten
omena
kirsikka
persikka
aprikoosi
luumu
päärynä
nektariini
kiivi
ananas
avokado
mango
passionhedelmä eli kärsimyshedelmä
Raa’at juurekset ja raaka peruna
porkkana
palsternakka
selleri
peruna
Tuoreet vihannekset
tomaatti
paprika
Osalle oireita saattavat aiheuttaa myös
pähkinät
mantelit
siemenet (seesam, pellava, unikko, auringonkukan siemen, pinjansiemen)
hunaja
mausteet - kurkkukipuinen
Dr-Evil kirjoitti:
Tossa tieto, mille kaikelle voit myös olla allerginen jos saat koivusta oireita:
Koivun siitepölylle allergiselle oireita saattavat aiheuttaa tuoreet hedelmät kuten
omena
kirsikka
persikka
aprikoosi
luumu
päärynä
nektariini
kiivi
ananas
avokado
mango
passionhedelmä eli kärsimyshedelmä
Raa’at juurekset ja raaka peruna
porkkana
palsternakka
selleri
peruna
Tuoreet vihannekset
tomaatti
paprika
Osalle oireita saattavat aiheuttaa myös
pähkinät
mantelit
siemenet (seesam, pellava, unikko, auringonkukan siemen, pinjansiemen)
hunaja
mausteetMinä olen melkeinpä kaikille noille Dr-Evil:in kertomille allerginen paitsi niille alimmaisille eli pähkinät, mausteet ym. Paitsi että geishaa en voi syödä muutoin alkaa kauhea kutina suussä ja korvissa ja muutenkin epämukava olo. Suklaalle en ole allerginen mutta en yleensä suklaata kuitenkaan syö. Ja hunajamelonille olen allerginen myös vaikkei se varsinaisesti itse hunajaan liity.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446