Kissat ja sipsit

Boy-78

Meidän kissalle maistuu taffelin sipsit tosi hyvin. Mutta uskaltaakohan niitä antaa kuin paljon? Joskus kun istun kissan kanssa kattomassa tv:tä se syö noin 7 viipaletta. Onko sipseissä kissalle mitään huippuvaarallista ainetta?

16

6434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiina

      Kyllä ne sipsit on ihmiselle tarkoitettua herkkua, eivätkä kissalle kauhean terveellisiä. Tietenkin joskus voi vähän antaa herkuksi. =)

    • mä vain

      ehkei kuitenkaan ole suositeltavaa antaa ainakaan noin paljon niitä sipsejä, ne kuitenkin sisältävät aikas paljon suolaa. Olen mäkin kyllä antanut kissojeni maistaa sipsejä mutta ne ovat olleeet ihan pikkuriikkisiä palasi. toivottavasti kissallasi oli ainakin vettä tarjolla.

      • Boy-78

        raikasta vettä kokoajan. no problem:)


      • 5kissan omistaja

        kissalle ei todellakaan ole suotavaa antaa sipsejä kuin maksimissaan yksi koska sipseissä on mausteita ja suolaa joita ei kissan maha kestä kunnolla


      • Kissaystävä
        5kissan omistaja kirjoitti:

        kissalle ei todellakaan ole suotavaa antaa sipsejä kuin maksimissaan yksi koska sipseissä on mausteita ja suolaa joita ei kissan maha kestä kunnolla

        Sipsejä,popcornia ym. IHMISEN herkkuja voi antaa eläimelle vain vähän.Niissä oleva suolan ja muiden mausteiden määrä voi olla eläimelle vaarallistakin..Korkeintaan pari pienen pientä siprua eläimen koosta riippumatta.


      • Boy-78
        Kissaystävä kirjoitti:

        Sipsejä,popcornia ym. IHMISEN herkkuja voi antaa eläimelle vain vähän.Niissä oleva suolan ja muiden mausteiden määrä voi olla eläimelle vaarallistakin..Korkeintaan pari pienen pientä siprua eläimen koosta riippumatta.

        kissan iäksi tulee tänä vuonna 20, eikä ole sitten pentu vuosien sairastellu. Joten ei se hirmu epäterveellistä oo;)


    • ninze

      no onha niis ny aika paljo suolaa..mut on mullaki 13 vuotias kani ja se rakastaa sipsei...ja ku se ei kerra syä suola kivee ni se saa suolaa sit niist sipseist...et tälläst..=)

    • Kissanainen

      No meidän yksi kissa on 4vuotias ja aina on saanut sipsin pari kun itse ollaan niitä syöty. Enpä usko että haittaa... Toinen sen kisun herkuista on kanelipulla. :D

      • Anonyymi

        Okei.


    • Jaana421

      Meillä nuorempi kissa kuoli,kun söi sipsejä.Joku allerginen reaktio tuli mausteisiin.Veti koko kissan ihan tukkoon.Ei kakannut kunnolla ja joi ja pöhöttyi.Munuaiset petti ja eläinlääkäri yritti leikata mutta oli sisuskalut tulehtuneet siitä reaktiosta niin pahoin,että joutui nukuttamaan pois.Kertoili sitten riskejä mitä kissan sipsien syönnistä seuraa ja en todellakaan ole sen jälkeen antanut enää toisellekaan kissalleni sipsejä.

    • pringles

      Annoin kissalleni äsken pari sipsiä kun yritti mun suustakin niitä viiä ja tykkäsi paljon mutta ei kannata paljon antaa

    • Anonyymi

      En a tais sipsin sipsiä. Tosin ei mun kissa niitä haluaiskaan. Se tietää, mikä on kissalle ja mikä ei.

    • Anonyymi

      Jos kissalla edelleen ois munuaiset kunnossa, suosittelen moisen sipsimässyyn lopettamaan sen takia, että tieten kun annat suuria määriä suolaista sipsiä sille, sen munuaiset kyllä kärsivät, ja sen lopun ikäänsä munuaisvaivaisena sitten? Ihan omistajan aiheuttamasta syystä.
      Jos se haluaa perunaa, anna vaikka itse pannulla tirvellettyjä perunasuikaleita, suolattomia.
      Joskin perunassa ei ole kissalle mitään ruokaa. Kissa on lihansyöjä.

    • Anonyymi

      Ite oon antanu meijän kissalle sipsistä vähän ja sille ei oo tullu mitään joten luultavasti ei

    • Anonyymi

      Kissani olisi mielellään syönyt sipsini mutta en uskaltanut antaa ja googletin sitten onko se vaarallista

    • Anonyymi

      Kissalle tulisi antaa kaksi kertaa päivässä ruokaa pieni kulhollinen ja raikasta vettä pitää koko ajan olla saatavilla! Jos annat vaikkapa juustoa kissallesi niin ole tarkkana siitä että juustossa on alle 9% rasvaa ja nyt TÄRKEÄÄ! KISSA VOI KUOLLA SUOLAMYRKYTYKSEEN JOTEN SIPSIEN SUOLA VOI TAPPAA KISSAN!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2639
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      213
      2442
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2302
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      186
      1787
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1308
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1243
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe