huulien ympäriltä polttelee

Nimetön

Huulien ympärille tulee punaista kutiavaa ihottumaa joka jossain vaiheessa alkaa polttelemaan. Olen kokeillut kortisonia ja bepanthenia eikä mikään tunnu auttavan. Tahtoisin tietää minkälainen rasva olisi parasta? tai mikä voisi auttaa

5

761

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tronick

ihotautilääkärille. Voi olla esim. jonkin sienen liikakasvua, jolloin kortisoni ei ainakaan auta asiaa.

• Nimetön

olen käynyt ihotauti lääkärillä monta kertaa ja koittanut kysellä jos vois jostain allergiasta johtua, mutta en koskaan ole saanut toimivaa lääkettä

• atiana
        Nimetön kirjoitti:

olen käynyt ihotauti lääkärillä monta kertaa ja koittanut kysellä jos vois jostain allergiasta johtua, mutta en koskaan ole saanut toimivaa lääkettä

Minulla alkoi atooppinen ihottuma juuri sillä tavalla että huulien ympärys meni punaiseksi ja siitä tuli välillä sellaista märkää. Vuoteen kukaan lääkäri ei osannut sanoa että mikä on sitten yksi niistä keksi että atooppista ihottumaa se on. Sain siihen sellaista rasvaa kuin protopic mutta sun kannattais varmaan ekaksi kokeilla sellaista kortisoonia kuin hydrocortison essex 1%. Se auttaa ainakin vähän. Kannattaa kokeilla..

• Minä hän
        atiana kirjoitti:

Minulla alkoi atooppinen ihottuma juuri sillä tavalla että huulien ympärys meni punaiseksi ja siitä tuli välillä sellaista märkää. Vuoteen kukaan lääkäri ei osannut sanoa että mikä on sitten yksi niistä keksi että atooppista ihottumaa se on. Sain siihen sellaista rasvaa kuin protopic mutta sun kannattais varmaan ekaksi kokeilla sellaista kortisoonia kuin hydrocortison essex 1%. Se auttaa ainakin vähän. Kannattaa kokeilla..

Itselläni välillä kanssa on ongelmia huulien ympärysten kanssa, mutta pääasiassa bepanthenilla homma pysyy kurissa. Protopicia käytän pääasiassa silmänympäryksiin, mutta kerran kokeilin sitten suupieliinkin. Kyllähän se sunnilleen samalla lailla auttoi, mutta sen viikon-parin käytön aikana ihmettelin kun kuulin kavereilta ja jopa bussissa autoemännältä että huuleni ovat ihan siniset. Näytti tietysti siltä kun olisin ollut kauan ulkona, mutten heti yhdistänyt sitä protopiciin. Eipä sillä että se mitenkään vaarallista olisi, mutta aika erikoinen vaikutus omalla kohdallani.

• kanakukka

Just joo. mä olen käyttänyt vaseliinia ja eri huulirasvoja MIKÄÄN ei ole auttanut.
      Paitsi sitten kun aloin käyttämään hydrokortisoonia kaikki katosi. No sitten kun se loppui käytin hetken huulirasvaa. NO mulle tuli taas jotain punasta huulten ympärille, halkeilee, kutiaa polttelee, hilseilee. ja kaikkea muuta ''kivaa'' :)
      HELP

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      71
      6257
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      135
      5648
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      473
      3509
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      111
      1892
    5. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      38
      1296
    6. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      383
      1293
    7. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      68
      1098
    8. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      47
      1004
    9. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      110
      932
    10. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      54
      900
    Aihe