huulien ympäriltä polttelee

Nimetön

Huulien ympärille tulee punaista kutiavaa ihottumaa joka jossain vaiheessa alkaa polttelemaan. Olen kokeillut kortisonia ja bepanthenia eikä mikään tunnu auttavan. Tahtoisin tietää minkälainen rasva olisi parasta? tai mikä voisi auttaa

5

818

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tronick

ihotautilääkärille. Voi olla esim. jonkin sienen liikakasvua, jolloin kortisoni ei ainakaan auta asiaa.

• Nimetön

olen käynyt ihotauti lääkärillä monta kertaa ja koittanut kysellä jos vois jostain allergiasta johtua, mutta en koskaan ole saanut toimivaa lääkettä

• atiana
        Nimetön kirjoitti:

olen käynyt ihotauti lääkärillä monta kertaa ja koittanut kysellä jos vois jostain allergiasta johtua, mutta en koskaan ole saanut toimivaa lääkettä

Minulla alkoi atooppinen ihottuma juuri sillä tavalla että huulien ympärys meni punaiseksi ja siitä tuli välillä sellaista märkää. Vuoteen kukaan lääkäri ei osannut sanoa että mikä on sitten yksi niistä keksi että atooppista ihottumaa se on. Sain siihen sellaista rasvaa kuin protopic mutta sun kannattais varmaan ekaksi kokeilla sellaista kortisoonia kuin hydrocortison essex 1%. Se auttaa ainakin vähän. Kannattaa kokeilla..

• Minä hän
        atiana kirjoitti:

Minulla alkoi atooppinen ihottuma juuri sillä tavalla että huulien ympärys meni punaiseksi ja siitä tuli välillä sellaista märkää. Vuoteen kukaan lääkäri ei osannut sanoa että mikä on sitten yksi niistä keksi että atooppista ihottumaa se on. Sain siihen sellaista rasvaa kuin protopic mutta sun kannattais varmaan ekaksi kokeilla sellaista kortisoonia kuin hydrocortison essex 1%. Se auttaa ainakin vähän. Kannattaa kokeilla..

Itselläni välillä kanssa on ongelmia huulien ympärysten kanssa, mutta pääasiassa bepanthenilla homma pysyy kurissa. Protopicia käytän pääasiassa silmänympäryksiin, mutta kerran kokeilin sitten suupieliinkin. Kyllähän se sunnilleen samalla lailla auttoi, mutta sen viikon-parin käytön aikana ihmettelin kun kuulin kavereilta ja jopa bussissa autoemännältä että huuleni ovat ihan siniset. Näytti tietysti siltä kun olisin ollut kauan ulkona, mutten heti yhdistänyt sitä protopiciin. Eipä sillä että se mitenkään vaarallista olisi, mutta aika erikoinen vaikutus omalla kohdallani.

• kanakukka

Just joo. mä olen käyttänyt vaseliinia ja eri huulirasvoja MIKÄÄN ei ole auttanut.
      Paitsi sitten kun aloin käyttämään hydrokortisoonia kaikki katosi. No sitten kun se loppui käytin hetken huulirasvaa. NO mulle tuli taas jotain punasta huulten ympärille, halkeilee, kutiaa polttelee, hilseilee. ja kaikkea muuta ''kivaa'' :)
      HELP

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      92
      2127
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      33
      2070
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1835
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1360
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1251
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1141
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1060
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      56
      1003
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      67
      936
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      282
      895
    Aihe