Jännitysniskan oireet?

Myyrä

Eli haluaisin kysellä minkälaisia oirita teillä muilla on tullut jännitysniskasta (tension neck)?
Lääkäri totesi minulla jännitysniskan kesällä ja sain lähetteen hierojalle.n kuukauden päänsäryt olivatkin poissa mutta ovat nyt palanneet ja tuplasti pahempana.Minua myös huimaa,oksettaa ja pyörryttää.Tuntuu,että olisi päässä painetta tai,että panta kiristäisi koko päätä.Usein koskee myös takaraivoon..Nyt olen alkanut pelkäämään,että jos se onkin esim aivokasvain.Kävin eilen lääkärissä ja hän totesi sen edelleenkin johtuvan niskoista,mutta pelottaa silti.Kuulisin mielelläni muiden oireita!

9

10114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • freya

minulla niska jäykkänä,hartiat jumissa.päätä särkee,tuntuu kuin olisi joku kiila silmien välistä takaraivoon.hierontaa akupunktiota on kokeiltu,auttoivat.täytyisi vaan oppia kai elämään niitten kanssa.ulkoile,venyttele,ainakin aluksi.

• Melina____

Minulla on ollut nyt pari kuukautta ihan samoja oireita ja olin myös eilen lääkäsissä. Ja minullekin sanottiin että luultavasti on jännitysniska, mutta olen silti alkanut miettiä aivokasvaintakin...aika pelottavaa:(

• juuuliana

Jännitysniska aiheuttaa todella pahoja oireita. Huimausta, särkyä jne. Jos taukovoimistelu ja hieronta eivät auta, niin sitten uudelleen lääkärille.

• HiljaJ

Kuvailemasi oireet ovat ihan tyypillisiä jännitysniskaoireita. Muutama hierontakerta ei riitä, vaan pitää päivittäin tehdä jotakin taukoliikuntaa, jotta vaiva ei uusiudu ja pahene. Työasentoja pitää muuttaa. Hierojallakin pitäisi käydä säännöllisesti.

• hoitsu -1980

Heti siitä vaatimaan kunnon tutkimuksia..tuollainen asia on varmistettava 100% sillä aivokasvaimessa samat oireet ja liian usein työssäni olen nähnyt miten varhainen diagnoosi jää tekemättä, kun epäillään ensin kaikenmaailman jännityspäänsärkyjä ym.migreeneitä, jotka toki ovat myös mahdollia ja todennäköisempiä, mutta tarkistuta asia.
      Kasvaimeen liittyy esim : Aamupäänsärky ja oksentelu, paineen tuntu etenkin makuulla ollessa....

• tinsu

heippa!mulla alkoi sama pari vuotta sitten, vuoden ajan oli usein pää kipeä melkein joka päivä.näkö oli sumea ja huimasi ihan hirveästi.ja jos pää ei särkenyt niin olis juuri vannemainen niin kuin joku puristaisi pään ympärillä.usein iltaisin tuli itku kun meoitein että varmaan siellä on joku kasvain.kävin muutaman kerran lääkärissä, ja siellä sanottiin että niskoista johtuu.kuitenkin kun oireet jatkuivat niin menin yksityiselle neurologille niin diagnoosi oli jännitysniska sekä migreeni.jännitysniskan kanssa on aika ankeeta elää mutta ei muutakaan voi.triptyl estolääke auttoi minua ja hierojat.tälläkin hetkellä huimaa kovasti, ensviikolla hierojalle.oon 22 vuotias.koita pärjäillä, et oo yksin oireidesi kanssa.

• daddfs

millaista teidän huimaus on kun se johtuu jännitysniskasta?itselläni on sellasta keinuttavaa ja melkeen koko aikasta.paikoillaan ollessa tuntuu pahimmalta.

• Kohtalotoveri
        daddfs kirjoitti:

millaista teidän huimaus on kun se johtuu jännitysniskasta?itselläni on sellasta keinuttavaa ja melkeen koko aikasta.paikoillaan ollessa tuntuu pahimmalta.

Moi,

Jännitysniskaan liittyvä huimaus on (yleensä, ei aina) sellaista keinuttavaa ja saattaa tulla ihan yhtäkkiä ja poistuakin samalla tavalla toisinaan. Kaikki oireet yllä viittaavat jännitysniskaan. On todella harvinaista, että (nuorella) terveellä ihmisellä olisi jotain vakavampaa mutta mielenrauhan vuoksi se kannattaa tarkastuttaa joka tapauksessa.

• aii

Mulla aivan samanlaisia oireita! Olen aikoinaan saanut diagnoosin jännityspäänsärky ja migreeni. Yleensä päänsärky juuri takaraivolla. Juuri nyt on tuollaisia oireita, et särky ja paineen/ kiristävän pannan tunne päässä. Hieman pelottaa, mut toivon, et johtuisi vain siitä, et myös lihaksen selässä ja niskassa ovat kipeinä ja hieman jumissa. Päänsäryt tuntuvat tulevan myös yhä useammin menkkojen yhteydessä, joka on monesti tyypillistä migreenille. Toisaalta haluisin mennä lääkäriin, et tutkisivat ettei oo mitään vakavampaa, mut en haluisi luulotautisen leimaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      23
      5913
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      60
      2037
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      27
      1499
    4. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1284
    5. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      74
      1145
    6. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      69
      1138
    7. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      53
      1117
    8. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      51
      1072
    9. Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha

Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.
      Maailman menoa
      144
      1067
    10. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      58
      995
    Aihe