Mitä voisi tehdä ruokinnalle??

Apua tarvitseva tietämätön..

Mitä voisin lisätä ruokintaan että saisin kuntoa nostettua ja energisyyttä lisää?
Hepo on pv-tamma 6-vuotta ja n.160cm. saa 2l(1kg) kauraa päivässä, ja black horse kivennäistä 3dl porkkanoita ja omenoita välillä(aika usein kyllä). Heinää saa varmaan n.paalin päivässä, ehkä vähän vajaa.
"Poni" tekee keskiraskasta työtä, ratsastan kuusi kertaa viikossa, aina hikoaa ainakin vähän, mutta on vähän pullukka(on kuitenkin laihtunu pari satulavyön reikää kesästä:D)..
Tarttis saaha enerkiaa lisää, mutta valkuaisen määrä ei sais kohota(nostaa nestettä jalkoihin)... Onko ehotuksia mitä muuttaa ruokinnassa???

2

619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalaisponi

      Iltamössö voisi olla hyväksi, pari desiä pellavaa ja pari desiä melassia, päälle pari litraa kuumaa vettä ja puoleksi tunniksi turpoamaan. Mukaan voi sen jälkeen lisätä ruokaöljyä 2-5dl, siitä saa hyvin energiaa. Melassi ja pellava edistävät ruoansulatusta ja antavat energiaa. Heinää voi vähentää 6 kiloon jos lisäät väkirehuja(tässä nyt melassi,pellava ja öljy).Luulisin kuitenkin, että neste tulee ylirasituksesta, kyseessä on kuitenkin vain 6v. hevonen jonka luusto ja rustot yms. saattavat olla vielä pehmeitä. Valkuaisen aiheuttama turvotus on kiinteämpää, jalat ovat kuin tukit, joten nestettä jaloissa ei kuulosta valkuaisen aiheuttamalta. Osaatko paikallistaa onko kyse jännetupeista jotka reagoivat nuorilla herkästi? Tai onko jotain tukemassa valkuaisen yliannostusta, esim. patteja tai yletön pissiminen? Lihavuuteen voi antaa kuurin kalanmaksaöljyä edistämään rasvanpolttoa ja samalla tulee myös vitamiineja.

      • tiinelle hepalle??

        sinulle maalaisponi ->
        "Iltamössö voisi olla hyväksi, pari desiä pellavaa ja pari desiä melassia, päälle pari litraa kuumaa vettä ja puoleksi tunniksi turpoamaan. Mukaan voi sen jälkeen lisätä ruokaöljyä 2-5dl"
        käykö tuo iltamössö myös tiinelle hepalle?? :) voisin kokeilla jos se on jotenkin hyväksi...tuskin siitä kyllä mitään haittaa on mutta onko tarpeeksi hyötyä? :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4593
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      51
      3603
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      104
      3491
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2469
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2374
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2281
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2055
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe