Langaton internetyhteys Helsingissä?

Tietämätön..........

Haluaisin langattoman internetyhteyden. Olen muuttamassa, ja siellä kämpässä minne muutan on jo modeemi, tosin toisessa huoneessa.Toimiiko 2 konetta samalla modeemilla?Pitääkö mun sopia saman firman kanssa sopimus kuin kämppiskin? Mitä muuta tarvitsen läppäriini?Mulla on 1,5 vuotta sitten ostettu Fujitsu Siemens.

Olisko edullisia/järkeviä langattomia internet vaihtoehtoja Helsinkiin? Ja mitä nuo langattomat yleensä maksaa ja mikä nopeus kannattaa ottaa(surffailu, koulutyöt jne.)?
Kiitos paljon!:)

2

1161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voitte joko jakaa olemassaolevan yhteyden hankkimalla itsellesi olemassaolevaan modeemiin kytkettävä reititin/tukiasema, johon kämppiksesi kone kytketään langallisesti ja oma koneesi langattomasti tai sitten voit hankkia oman yhteyden sieltä mistä halvimmalla ja tarkoituksenmukaisimmalla tavalla saat :kaapeli-TV:n kautta, 3G kännykästä, alue-WLAN, oma ADSL kaapelinvetoineen (oma lankapuhelinkaapeli) tai joku muu vastaava, alueellinen saatavuus vaihtelee.

Koska opiskelu ei ole ikuista, suosittelisin olemassaolevan yhteyden jakamista ja kuukausimaksun puolittamista, kustannukset reititin/WLAN tukiasema n. 60:- €. Oletan läppärissäsi olevan langattoman jo sisäänrakennettuna.

Reititin on sen takia, että vaikka kämppiksesi palveluntarjoaja hyväksyisi vain yhden koneen kerrallaan liittymään, sen voi ohittaa reitittimen NAT-toiminnolla. Kellekään ei tarvitse mitään ilmoitella jos kämppiksellesi tulee yksi perheenjäsen lisää. :)

Muista suojata se langaton yhteys WPA-PSK -suojauksella, ettet päädy tarjoamaan ilmaista langatonta yhteyttä koko kerrostalon asukkaille!

• ????

Miten tälläisen reitittimen saa asennettua langalliseen modeemiin? Ja toimiiko se samalla nopeudella? Ja miten sen yhteyden saa tehtyä koneitten välille?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3387
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2661
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1729
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1695
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1618
    Aihe