Mitkä vihannessoseet maistuu teidän vauvoille, meidän ei tunnu tykkäävän mistään?? Hedelmät ja marjat menee vähän paremmin.. Mutta ei tunnu vielä oikein edes älyävän koko syömisen päälle ( 5 kk). Mutta oisko hyviä vinkkejä, olisin kiitollinen!
mitkä soseet maistuis?
5
389
Vastaukset
Meillä kaksospojat tykkää kasvissoseesta..siinä on siin perunaa,porkkanaa ja maissia.
Sitä pistellään parikertaa päivässä ja maistuu :)
pojat on muutamaa päivää vaille 5kk- Päkä
Porkkana on lienee ainoa kasvis, jota olen alussa antanut yksinään, mutta muuten teen aina sekoituksia. Ne maistuvat paremmalle, kun ei ole yhtä makua, joka hallitsisi liikaa. Melkein aina mukana on perunaa ja porkkanaa, mutta muuta lisään kattilaan sen mukaan mitä kaapista löytyy: kukkakaalia, parsakaalia, papuja, herneitä, varsiselleriä, riisiä, linssejä..., lisäksi ripaus yrttejä ja esim. paprikajauhetta (chilit vahvistavat immuunijärjestelmää!). Jälkimmäisiä ei tosin aivan alussa, vaan vasta parin kuukauden päästä.
Muuten on aivan normaalia, että 5-kuinen kieltäytyy syömästä soseita, eikä se välttämättä johdu niiden mausta. Syöminen on vain niin uutta ja outoa puuhaa, joka vaatii oman totutteluaikansa. Tarjoa vain sinnikkäästi joka päivä sosetta samalla aterialla, äläkä osoita närkästystä, jos homma ei suju suunnitelmiesi mukaan. Aluksi lusikallinen tai pari on ihan hyvä saavutus sekin. - poika 7kk
Kasvissoseista parhaiten uppoaa, peruna-parsakaali ja peruna-porkkana-maissi (=Kasvis).
- ------------
Osta niitä mieto maku -soseita. Olivatkohan Bonan.
- -----------
Porkkana tai maissi yleensä maistuvat aluksi parhaiten, ja tietty peruna.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 532366
- 85884
- 49866
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!11835- 69733
Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t35731Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27640- 48545
Luulet olevasi pidetty
Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap82537- 65522