Juice kuoli viinaan

legendaariset

Sanat; Viinaa en jätä.

No sisäelimet siinä meni alkoholin avulla. sokeritauti kyllä edesauttoi tuota nuorena kuolemaa, 56 vuotta.

23

6213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • musiikkeri

      Juice sanoi, että elämää ei ole tarkoitettu elettäväksi säästöliekillä. Hän eli täysillä sen 56 vuotta minkä eli.

      • uuge

        Jos Juicen tarkoitus oli elää täysillä, epäonnistui hän elämässään. Oli jo kolmekymppisenä juonut itsensä siihen kuntoon, että edellytykset täysillä elämiseen olivat täysin olemattomat...

        Miesparka. Joutui elämään säästöliekillä viimeiset 20 vuottaan. Ja juuri sitä hän ei halunnut...


    • sisäinen tuli

      Eino Leino kuoli 47-vuotiaana. Mutta mikä tuotanto jäikaan. Tavis ei voi tajuta luovan ihmisen sielun paloa, syyllisyyksiä, kamppailua, tietoa asioista, joita muut eivät edes ajattele. Se lienee kuluttavaa. Mies on eri asia, kuin teokset!

      • kulttuurin tappio

        Kuvittele mitä Eino Leino, Pentti Saarikoski ja Juice Leskinen olisivat voineet saada aikaan, jos eivät olisi olleet toivottomia juoppoja. Alkoholi ei ruoki kenenkään luovutta. Alkoholismi on kammottava sairaus joka on riistänyt meiltä montaa loistavaa lahjakkuutta.


      • sisäinen järki

        Elämä on valintoja.

        Jatkaako tänäänkin juomista? Vai lopettaako?

        Ei tällä asialla ole mitään tekemistä jonkin mystisen "kohtalon" kanssa. Jokainen päättää itse.

        Varsinkin taiteilijoilla on ikävä taipumus selittää juomistaan "kohtalolla" ja "luomisen tuskalla".

        Kaikki selitykset alkoholin liikakäytölle ovat roskaa. Kun selittely alkaa, on syytä lopettaa ja hakeutua hoitoon.


    • Juicikko

      Juice ei ole sanonut aivan tuohon sävyyn, että "Viinaa en jätä".

      Muistan hyvin tuon vuoden, parin takaisen Iltalehden lööpin, jota viestissäsi ilmeisimmin tarkoitat. Lehden mainosjulisteisiin oli laitettu isolla myyvä lööppi "Sairas Juice: Viinaa en jätä".

      Kun itse artikkelin sitten luki hieman tarkemmin, sillä kävi ilmi että todellinen lausunto oli paljon pliisumpi, suunnilleen näin: "Olen nyt ollut pari kuukautta raittiina. En kuitenkaan sano jättäväni viinaa, koska voihan olla etten sitten kuitenkaan voi olla ilman".

      Hyvä esimerkki siitä, kuinka media muokkaa mielikuvia.

      Varmaan Juice joi liikaa, vaikkei diabeteksella ja munuaisten vajaatoiminnalla ihan suoraa yhteyttä alkoholinkäyttöön olekaan. Maksakirroosistahan mies toipui hyvin. En kuitenkaan käsitä, miksi juopottelusta täytyy pitää niin suurta meteliä. Jos Juice olisi sairastanut esimerkiksi syöpää, joka myös voi olla itseaiheutettua esim. karsinogeenejä nauttimalla, olisiko syyttely yhtä voimakasta?

      Alkoholismi lienee ainoa sairaus, josta ihminen syyllistetään.

      • lorca

        Jostain kumman syystä alkoholismia pidetään sairautena, vaikka se on oire, joka kielii masennuksesta ja ahdistuneisuudesta. Juicekin kertoi vuosien varrella syöneensä masennuslääkkeitä ja menettäneensä työkalunsa (tunteensa) täysin. Sen takia luova ihminen valitsee mieluummin alkoholin. Se ei suinkaan Juicen arvoa millään tavalla alenna, hän teki biisit ja lyriikat joka tapauksessa. Tunteet olivat hänessä todellisia, olivat ne sitten koettu humalassa tai ei. Juice oli mestari !


      • Anonyymi

        Keuhkosyöpä on myös usein itse hankittu!


    • Noonah711

      EiJuice mikän mestari ollut, Juice oli päällikkö!

    • moy

      Up.

    • nm1

      Ok.

    • Anonyymi

      Minun tuttuni joi joka päivä kaksi pulloa Koskenkorva,ja eli 93-vuotiaaksi.Sen sijaan ystäväni ei koskaan tupakoinut,mutta kuoli keuhkosyöpään.Kummallista???

      • Anonyymi

        Uskoisko.


    • Liian moni on kuollut liian varhain alkoholiin ja/tai huumeisiin tai lääkkeisiin ja ihan turhaan. Janis Joplin (kuollessaan 27), Jimmy Hendrix (27), Keith Moon(The Whon:n rumpali, kuollessaan 32), John Bonham (Zeppelinin rumpali, kuollessaan 32), Bon Scott (AC/DC, kuollessaan 30 tai vähän pääälle), Rory Gallagher(irlantilainen muusikko ja laulaja-lauluntekijä, kuollessaan 47), Brian Conolly (Sweetin laulaja, kuollessaan muistaakseni 52), Badding (muistaakseni vähän päälle 40 kuollessaan), Irwin (olisko ollu päälle 40 tai 50 kuollessaan), Juice (52 muistaakseni, kun kuoli), Amy Winehouse (kuollessaan 27).

      • Anonyymi

        Nämä listauksesi ovat aika puuduttavia. Tässäkin "tietopaketissa" näyttää olevan vieläpä arvailua.


    • Sitten on heitä, jotka ovat vaikeuksista huolimatta tai niistä selvinneenä yhä keskuudessamme kuten vaikka Rob Halford (meni katkaisuhoitoon 1986 ja on siitä lähtien ollut käyttämättä huumeita ja pisaraakan alkoholia) sekä Ozzy, tuo yksi ulalla olemisen mestari.

    • Anonyymi

      Jos joku väittää, että joku kuolisi viinaan, niin hänen täytyisi ensin pystyä todistamaan sairaus nimeltä viina. Tai diagnoosi nimeltään viina. Ei sellaisia vaan yksinkertaisesti ole.

      Siksi ei Juice tai kukaan muukaan ole koskaan kuollut viinaan. Eikä Juice sitäpaitsi viinaa pää- eikä muukaan -sääntöisesti juonut vaan lähinnä viiniä ja olutta.

      • Niin, eihän itse alkoholiin kuole, jos sitä ottaa maltillisesti, mutta jos juo paljon alkoholia ja useasti, niin aajan saatossa voi saada siitä johtuvia vaivoja kuten esim. maksakirroosi, joihin voi kuolla. Ja alkoholimyrkytyskin voi tulla, jos juo liikaa alkoholia, joka voi pahimmillaan koitua kuolemaksi niin kuin esim. Bon Scottille ja Amy Winehouselle kävi.


      • Anonyymi

        juice ei ollut rokkari,vaan iskelmälaulaja,ylimainostettu


      • Anonyymi

        Älä yhtään vähättele alkoholin tappavuutta, kun otto lähtee lapasesta. Lista on pitkä.


    • Anonyymi

      Luulenpa että alkoholi ja muut huumaavat tai jopa hallusinogeeniset aineet on ehkä luovilla ihmisillä tavallista herkemmin kuvioissa. Ihan vain siitä syystä että pääsee helpommin eroon rajoitteista/ mielen estoista ja ns. luovaan tilaan. Toki kaikilla on omat tapansa ja keinonsa tähän.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä. Olen itse luova (ja juova) persoona ja persona päihteiden suhteen nyt lähinnä vain mietoihin alkoholijuomiin, eli olueeseen tällä hetkellä. Valkoviini toinen suosikkini. Kirjotan laulutekstejä. Täytyy myöntää, että saan inspiraatioita ollessani "tietyssä humalatilassa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Olen itse luova (ja juova) persoona ja persona päihteiden suhteen nyt lähinnä vain mietoihin alkoholijuomiin, eli olueeseen tällä hetkellä. Valkoviini toinen suosikkini. Kirjotan laulutekstejä. Täytyy myöntää, että saan inspiraatioita ollessani "tietyssä humalatilassa."

        Oletko isokynä!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3299
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1331
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1116
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      15
      1062
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      989
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe