syövän oireet ja diagnosointi?

aaaasi

tahtoisin tietää mitkä ovat syövän oireet? Ja miten asiaa on muiden kohdalla selvitetty ja diagnosoitu (millä kokeilla)? En tarkemmin tässä viitsi selostaa, mutta mitään epämääräisiä patteja ei ole minnekkään kasvanut ainakaan en ole havainnut...kuumeilua ja väsymystä ollut jo useita kuukausia ja myös pahoinvointia, perus verikokeissa ei selvinnyt mitään..Olen menossa lähiaikoina lääkärilleni jos vaan pääsen ja tahtoisin varautua kaikkeen mahdolliseen

26

55930

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reino

Väsymys, johtui siitä, että mahassani oli jatkuva vähäinen verenvuoto ja hemoglobiini oli laskenut alle sadan.

Tähystystutkimuksessa paksusuolestani löytyi syöpä. Puolet paksusuolestani poistettiin ja yhden kontrollikäynnin jälkeen kehoitettiin tulemaan viiden vuoden kuluttua kontrollitähystykseen.

• syteen ja saveen

ei ollu mitään oireita. Tai nyt jälkeenpäin ajatellen, niin nukuin aika paljon ja olin ehkä huonotuulisempi kuin normaalisti. Mutta ei siis ollut mitään sellaisia oireita jotka olisivat herättäneet huomioni. Kasvain löytyi sitten yllätyspommina ultrassa.

• nettiina06
        syteen ja saveen kirjoitti:

ei ollu mitään oireita. Tai nyt jälkeenpäin ajatellen, niin nukuin aika paljon ja olin ehkä huonotuulisempi kuin normaalisti. Mutta ei siis ollut mitään sellaisia oireita jotka olisivat herättäneet huomioni. Kasvain löytyi sitten yllätyspommina ultrassa.

Mulla ei ole mitään patteja tietääkseni missään.Mulla senkka koholla ja trombosyytit 521.Eilen otettiin luuydinnäyte. On tehty myös vatsan ua,kolonoskopia ja vartalon tt,näissä ei ilmennyt ihmeitä. Onhan mulla kilpirauhaslääkitys. Olen ajatellut, että johtuisiko oireeni(väsymys,pahaolo,lämpöily) siitä.Paljon on verikokeita otettu,leukkari on vain hieman koholla. Saa nähdä ilmeneekö loppujen lopuksi mitään ja annetaan asian olla.

• kaikki hyvin

Kaikki oli hyvin, ultrassa vain löytyi syöpä.

• nettineiti

Ensinnäkään ultrassa ei voi löytyä syöpää, ultrassa voi löytyä vain liikakasvua tai kasvain tai muuta normaalista poikkeavaa.
        Vasta biopsia tai koepala kertovat onko kyseessä syöpä vai ei.
        Ei pidä johtaa lukijoita harhaan ja pelotella suotta.
        Ultraääni tutkimus on vaaraton ja kivuton tutkimus,joka antaa viiteitä siitä mitä tuleman pitää. Mitään lopullisia diagnooseja sillä ei voi tehdä.

• tervekkö

jos on kaikki ok niin miksi ihmeessä ultrataan????
        HALOO

• syteen ja saveen
        tervekkö kirjoitti:

jos on kaikki ok niin miksi ihmeessä ultrataan????
        HALOO

mut ultrattiin alkaneen raskauden takia!! ja kaiken piti olla hyvin. siellä se kasvain vaan kumminkin lymyili.

• sairastaja
        nettineiti kirjoitti:

Ensinnäkään ultrassa ei voi löytyä syöpää, ultrassa voi löytyä vain liikakasvua tai kasvain tai muuta normaalista poikkeavaa.
        Vasta biopsia tai koepala kertovat onko kyseessä syöpä vai ei.
        Ei pidä johtaa lukijoita harhaan ja pelotella suotta.
        Ultraääni tutkimus on vaaraton ja kivuton tutkimus,joka antaa viiteitä siitä mitä tuleman pitää. Mitään lopullisia diagnooseja sillä ei voi tehdä.

Ei ole lukijoiden harhaanjohtamista eikä pelottelua.

Minulla ainakin kävi niin että, kun ensin olin mammografiassa ja sitten ultrattiin, niin
        ultralääkäri sanoi heti, että kasvain on pahanlaatuinen eli SYÖPÄ!
        Eikä sen jälkeen otettu mitään koepaloja (ei ohut- eikä paksuneula), vaan parin viikon kuluttua leikattiin.
        Siis DIAGNOOSI tehtiin heti.
        Eli mikään sinun kirjoittamasi ei pitänyt paikkaansa ainakaan minun kohdallani.

• Onnellinen äiti
        syteen ja saveen kirjoitti:

mut ultrattiin alkaneen raskauden takia!! ja kaiken piti olla hyvin. siellä se kasvain vaan kumminkin lymyili.

Se kasvoi mahassa noin 9kk ja sit se tuli ulos......syntyi tyttö lapsi :)

• lääkkiksessä
        sairastaja kirjoitti:

Ei ole lukijoiden harhaanjohtamista eikä pelottelua.

Minulla ainakin kävi niin että, kun ensin olin mammografiassa ja sitten ultrattiin, niin
        ultralääkäri sanoi heti, että kasvain on pahanlaatuinen eli SYÖPÄ!
        Eikä sen jälkeen otettu mitään koepaloja (ei ohut- eikä paksuneula), vaan parin viikon kuluttua leikattiin.
        Siis DIAGNOOSI tehtiin heti.
        Eli mikään sinun kirjoittamasi ei pitänyt paikkaansa ainakaan minun kohdallani.

Kyllä kuitenkin otetaan aina koe palat, että voidaan varmistua, että onko kasvain hyvä-vai pahalaatuinen, ikinä ultraan ei luoteta niin paljon tässä asiassa, että ainakaan ääneen mitään sanottaisiin! Koepalat otetaan aina. Ultra mammo, ei ole täysin luotettava vaikka jotain löytyykin. Molemmat voivat hieman "huijata" esim. ultrassa voi olla jotain löydöksiä, mutta ne ei näy mammossa ja toisin päin, siksi ne pitää aina varmistaa biopsilla! Voi herranjumala sentään.. olet tainnut käydä jollain todella epäpätevällä lääkärillä... Toivottavasti kasvain oli sitten kasvain, eikä tehty turhaa leikkausta, näitä kun tulee tosiaan vastaan sitten. Ja alle 30-v ei edes mammoa tehdä ihan helpolla.

• Leikattu minä
        lääkkiksessä kirjoitti:

Kyllä kuitenkin otetaan aina koe palat, että voidaan varmistua, että onko kasvain hyvä-vai pahalaatuinen, ikinä ultraan ei luoteta niin paljon tässä asiassa, että ainakaan ääneen mitään sanottaisiin! Koepalat otetaan aina. Ultra mammo, ei ole täysin luotettava vaikka jotain löytyykin. Molemmat voivat hieman "huijata" esim. ultrassa voi olla jotain löydöksiä, mutta ne ei näy mammossa ja toisin päin, siksi ne pitää aina varmistaa biopsilla! Voi herranjumala sentään.. olet tainnut käydä jollain todella epäpätevällä lääkärillä... Toivottavasti kasvain oli sitten kasvain, eikä tehty turhaa leikkausta, näitä kun tulee tosiaan vastaan sitten. Ja alle 30-v ei edes mammoa tehdä ihan helpolla.

Älä sinä jaa täällä väärää tietoa kaksin käsin. Mokoma keltanokka opiskelija. Hyvää tarkoitat, vaan tietosi ovat raakileita. Maksavat vielä jonkin hengen.

Ja äläpä väitä faktaa vastaan, kun todella monelta ei koepaloja oteta, niin ei oteta. Minkäs teet? Hölmöa olis jäädä odottamaan koepalan ottoa, sekä antaa sen ärsyttää ja levittää siinä samalla kun on mahdollisuus otattaa kokonaisena ilman ärsytystä kasvain pois kerralla.

• syövästä

Patithan on joissakin syöpätapauksissa se ensimmäinen asia, mihin ihminen kiinnittää huomiota, mutta useinhan ihminen ei itse tiedä sairastavansa syöpää. Se kun on niin salakavala sairaus...!

• aaaasi

mutta siis näkyykö verikokeista että on jotain vialla? Täälläpäin pitää itse tietää melkein mikä on ja mitä kokeita tarvii kun lääkäriin menee, kokemusta on siitä asiasta, myöskin vääristä diagnooseista yhden vaivan suhteen...

• peloissaan
        aaaasi kirjoitti:

mutta siis näkyykö verikokeista että on jotain vialla? Täälläpäin pitää itse tietää melkein mikä on ja mitä kokeita tarvii kun lääkäriin menee, kokemusta on siitä asiasta, myöskin vääristä diagnooseista yhden vaivan suhteen...

Ensin oli pientä flunssaa ja kuumetta, nyt kuume on jatkunut 4 viikkoa eikä muita oireita enää ole, kuun kuume sitä 37.6 ja joskus yli, verikokeet OK keuhkoröntgen otettu ja ylävatsaultra nekin OK, mutta olen ihan hermona,kertokaa voiko olla jotain vakavaa.

• voi olla
        peloissaan kirjoitti:

Ensin oli pientä flunssaa ja kuumetta, nyt kuume on jatkunut 4 viikkoa eikä muita oireita enää ole, kuun kuume sitä 37.6 ja joskus yli, verikokeet OK keuhkoröntgen otettu ja ylävatsaultra nekin OK, mutta olen ihan hermona,kertokaa voiko olla jotain vakavaa.

Oletko huomannut, että sinulla olisi stressiä??
        Itselläni on ollut monia kuukausia lievää kuumetta, mutta nyt olen ollut vuorotteluvapaalla ja kuumetta EI ole ollenkaan.
        Koeta lukea "stressipalstaa". Sieltä löysin vastaavaa. En ollut aiemmin törmännyt kehenkään, jolla olisi ollut niin pitkään jatkunut kuume.
        Kun sinua nyt on kerran noin tutkittu, niin ei se varmaan syöpää ole!!
        Yritä ottaa nyt vain rennosti ja ajattele muuta.
        Tsemppiä sinulle!

• voi olla
        voi olla kirjoitti:

Oletko huomannut, että sinulla olisi stressiä??
        Itselläni on ollut monia kuukausia lievää kuumetta, mutta nyt olen ollut vuorotteluvapaalla ja kuumetta EI ole ollenkaan.
        Koeta lukea "stressipalstaa". Sieltä löysin vastaavaa. En ollut aiemmin törmännyt kehenkään, jolla olisi ollut niin pitkään jatkunut kuume.
        Kun sinua nyt on kerran noin tutkittu, niin ei se varmaan syöpää ole!!
        Yritä ottaa nyt vain rennosti ja ajattele muuta.
        Tsemppiä sinulle!

ihan hyvin voi olla, kiitos

• riittää
        aaaasi kirjoitti:

Itselläni oli hemoglobiini alhaalla ja CRP (tulehdusarvot) korkealla.
        Mitään oireita ei sen kummemmin ollut.
        Ultrassa todettiin toisessa munuaisessa kasvain, joka sitten CT-kuvauksessa varmennettiin.

• Eihän?

Liittyykö kainaloon pistely syövän oireisiin??

Tietoja toivon pian!!

• ...

Syövän oireethan voi olla vaikka mitkä. Se ihan riippuu siitä mikä syöpä on kyseessä.

yleisimmät ovat kuitenkin:
      - Väsymys
      - Kivuton patti
      - Ruokahaluttomuus (laihtuu)
      - Hemoglobiini alhainen...

Tutkimukset jotka kannattaa käydä jos oikeasti on sitä mieltä että saattaisi vaikka löytyä jotain:
      - TT-kuvat
      - PET-kuva
      - Magneetti kuvat
      - Ultraääni
      - Mammografia
      - Verikokeet
      JA viim.
      - Koepala

Noilla kyllä luulisi löytyvän jos siellä kehossa jotain epämääräistä olisi! :)

• sdghjsgk

Syöpä on siitä hankala sairaus, että sen oireet voivat olla melko monenlaisia. Itselläni diagnosoitiin imusolmukesyöpä, jonka oireina olivat jatkuva yskä sekä monta viikkoa jatkunut lievä kuume. Yskän syyksi paljastui se, että kasvaneet imusolmukkeet painoivat keuhkoja ja henkitorvea. Tämä syöpätyyppi vaikutti myös yleiseen vastustuskykyyn siten, että sairastin muutaman kuukauden aikana kaikenlaisia pikku infektioita. Kun tauti hoidettiin pois, niin sekä yskä, kuume, että nuo epämääräiset infektiot hävisivät saman tien.

• Peka Ö

Vaimoni meni terveyskeskuksen omalääkärille näyttämään kaulaan kasvanutta kivutonta pattia. Lääkäri lähetti verikokeisiin ja samalla koepalan ottoon patista. Peräkkäisiä päivinä omalääkäri soitti että verikokeiden tuloksissa ei näkynyt mitään hälyttävää ja seuraavana päivänä toinen lääkäri ilmoitti että koepalassa löytyi syöpäkudosta.
      Eli syöpä ei aina näy verikokeissa mitenkään. Jälkeenpäin ajatellen ainoita oireita (patin lisäksi) olivat laihtuminen ja väsymys.

• huhuuu

Mulla on ollut huono muistisuutta.
        Olen 15. En tajua, mutta ala-asteella olin ihan normaali.
        Nyt yläasteen alussa mulla alko palaa hermot joka asiaan todella helposti.
        Jokainen kysely saa minut hermoromahduksen partaille.
        Tätä on ollut noin vuoden verran.
        Mitään päänsärkyä, väsymystä, huono vointisuutta yms. perusoireita ei ole ollut.
        Voiko olla vakavaa?

• Skeke
        huhuuu kirjoitti:

Mulla on ollut huono muistisuutta.
        Olen 15. En tajua, mutta ala-asteella olin ihan normaali.
        Nyt yläasteen alussa mulla alko palaa hermot joka asiaan todella helposti.
        Jokainen kysely saa minut hermoromahduksen partaille.
        Tätä on ollut noin vuoden verran.
        Mitään päänsärkyä, väsymystä, huono vointisuutta yms. perusoireita ei ole ollut.
        Voiko olla vakavaa?

Se on kuules puberteetti ikä iskeny.. ei se nii vakavaa ole :D

• pelottaaa!

Onko vakavaa että ruoka ei maistu ja väsyttää. Kertokaa plllliiiiiiissss!!

• juh6
    • ...

Olen 19vuotias, jolla täsmää suurin osa kaikista oireista.
      Testeissä en ole käynyt, koska lekurit lytänneet täysin menneisyyden takia
      ja pistävät väkisin pääkoppahoitoon. Päätin etten enää mene,
      mutta pakko se diagnoosi on joskus haettava.
      Selviääkö nuorilla voimilla varmasti?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3245
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1187
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1162
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1102
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1042
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      49
      928
    7. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    8. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      25
      874
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      867
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    Aihe