Mulla on tässä välivuosi menossa kirjotusten jälkeen. Autoilu tuntuu kivalta tavalta ansaita rahaa,joten mites tuo taksi homma. Saako helposti töitä kun menee vaan kysymään? En tunne kauhean hyvin pk-seutua kun ei ole kortti ollut kuin 1,5 vuotta,mutta eikö niissä ole navit nykyään kaikissa autoissa? Onko mitään neuvoja/juttuja joita kannattaa ottaa huomioon? Paljonko olisi palkka about? Saako itse määritellä milloin ajaisi suunnilleen vai..?
Töihin taksiin?
17
4850
Vastaukset
- miehelle ...
juuri sopiva homma. Helposti saa töitä, ei edes tartte paljoa kysellä. Kaikissa autoissa on navit ja muut datat, nettiinkin taitaa päästä jo joissain surffailemaan. Palkka riippuu tietysti mistä roikkuu eli paljonko jaksat roikkua baanalla, rosenteilla maksetaa ... about 28-38 prossaa alvittomasta kassasta. Taitaa isäntä määritellä milloin ajat, yleensä yövuoroja ne pukkaa rengeille. Mut sehän ei haittaa ... viikonloppuöinä voi päästä pipanderia koittamaan ... sehän nannaa nuorelle miehelle.
- väliaikaisella
...kortilla ammattiajolupaa? Niin ja eikös ammattiajolupakokeessa kuitenkin edellytetä kaupunkituntemusta, vaikka gepsit nykyään löytyykin? Eli ensin kannattaa ainakin poliisilta käydä kysymässä, onko yleensä mahdollista saada tuota lupaa ja mitkä on vaatimukset. Sitten vaan kurssille ja kokeeseen ja sen jälkeen töitä kyseleen.
- kokemuksen rintaäänellä
mikäli sinua motivoi tehdä yötäpäivää hommia 5-7e tunti niin siitä vaan hommiin.
työvuorosi pituus on keskimäärin 13 tuntia/vuoro.
Oletko tehnyt yötyötä?
Älä tule alalle vaan yritä hakea tulevaa ammattiasi vastaavaa työtä.
Paska palkka paskat työajat ja huonolla tuurilla vielä paskanisännän paska auto(toyota manuaalilla).- bbb
Aika huonosti ajelet jos 5-7 euroa tunti? Itsellä aina yli 10e. Eli siinä 10-20 euron välille tunti,siis itselle. Että semmosta.
- on paska duuni paikka
ei kannata mennä Tjp:lle..palkka on aivan surkeeta.. ja prossaki 28...hyväku saat tjpl:llä 1500 edes käteen....ja sitä paitsi se tekee laitonta hommaa
- mikään
oikea työpaikka. Ota selvää itse. Äimistyt kyllä siitä, mitä Suomessa tapahtuu "taksialalla".
Jos et piittaa oikeuksistasi, tervemenoa testaamaan.- TipTop
Sopii loistavasti, kun pitää välivuotta koulusta. Kannattaa vaan muistaa laittaa laput haussa, koska pidemmän päälle tämä on aika kuluttava ja epävarma ala.
- Nimetön
TipTop kirjoitti:
Sopii loistavasti, kun pitää välivuotta koulusta. Kannattaa vaan muistaa laittaa laput haussa, koska pidemmän päälle tämä on aika kuluttava ja epävarma ala.
ensimmäinen vähänkään asiallinen viesti?
kyllä mielestäni kaikki saa tulla kokeilemaan hommaa...
toiset tykkää jopa siinä määrin että opiskelut jäi!
ei pahalla mut toiset tekee mitä haluaa ja toiset mitä osaa!!!
Tervetuloa ajamaan mikäli kiinnostaa!
- osa-aikainen
...hauskaan taksinkuljettajan ammattiin. Itse olen ajanut vuosia kokopäiväisesti kuskina. Tällä hetkellä olen tuuraajana, ja päätyö on toimistossa. Taksituurauksista nautin kuuntelemalla radiota, CD-levyjä ja lueskelemalla päivän lehdet. Autona on E-mallin MB, V6-moottorilla, missä nahkapenkit ja puupaneelit. Välillä saa ajaa, ja keskustella mukavien asiakkaiden kanssa.
Toimistossani on tylsää, aina samat naamat, hirveä stressi, enkä saa kuunnella lempimusiikkiani. Tuoli on kangasta ja puupintoja ei ole. Siinä istun tietokonepäätteen ääressä 8 tuntia... Huh,huh..
Viikonloppuna pääsee taas taksin rattiin, ja se on kivaa. - mutta opiskele
Aikaisempaan vastaukseen viitaten: ajokortti ei saa olla väliaikainen.
Taksikuskin homma on ihan hyvä vaihtoehto välivuoden viettämiseen. Vaikka homma tuntuisikin nyt mukavalta, opiskele itsellesi kuitenkin kunnon ammatti alalta jossa palkkaus yms. ovat kohdallaan. Moni on varmaan jäänytkin vastaavassa tilanteessa pysyvästi alalle ja osa varmaan harmittelee kun ei tullut opiskeltua.
Voit jatkaa taksin ajamista opiskelujen ohessa, jos energiaa riittää, eipähän tarvitse ottaa opintolainaa.
Kun olet valmistunut kunnon ammattiin, voit toki ajella sittenkin taksia osa-aikaisesti, jos siltä tuntuu, mutta mene omalle alallesi varsinaisiin töihin.
Jos päivätyöt alkavat tuntuvat kypsiltä, sittenhän voit ryhtyä vaikka kokoaikaiseksi taksikuskiksi jos homma vielä maistuu.
Jos jämahdät nyt parikymppisenä taksikuskiksi, muutaman vuoden kuluttua kynnys lähteä opiskelemaan on paljon suurempi.- clc
Taksikuski on hyvä ammatti, jos vaan
pinna kestää ja mieli nauttii. Moni muu työ on monien kuskien, myös itseni mielestä vähän stressaavaa, eikä niinkään toisinpäin. Taksissa saa kuitenkin hoidella asioitaan yksin, ei ole useinkaan pomo sanomassa rinta rottingilla
"HYVÄÄ HUOMENTA" tms.
Itse teen oheisbisnestä, koska taksinkuljettajan palkalla ei saa kokoon
tarpeeksi "ylimääräistä" perusmenojen jälkeen. Jos on aktiivinen tienaa sellainet 10-18 euroa tunti pienillä tauoillakin, paitsi sunnuntaina ei yleensä makseta 2xpalkkaa, jolloin se palkka on tavallaan puolet pienempi, kuin mitä laki
ja järki edellyttää. - ehkä kuskiksi
clc kirjoitti:
Taksikuski on hyvä ammatti, jos vaan
pinna kestää ja mieli nauttii. Moni muu työ on monien kuskien, myös itseni mielestä vähän stressaavaa, eikä niinkään toisinpäin. Taksissa saa kuitenkin hoidella asioitaan yksin, ei ole useinkaan pomo sanomassa rinta rottingilla
"HYVÄÄ HUOMENTA" tms.
Itse teen oheisbisnestä, koska taksinkuljettajan palkalla ei saa kokoon
tarpeeksi "ylimääräistä" perusmenojen jälkeen. Jos on aktiivinen tienaa sellainet 10-18 euroa tunti pienillä tauoillakin, paitsi sunnuntaina ei yleensä makseta 2xpalkkaa, jolloin se palkka on tavallaan puolet pienempi, kuin mitä laki
ja järki edellyttää.Mitenkäs ne tipit? Sisältyykö ne tuohon 10-18 euroa/tuntiin? Minkä verran niitä suunnilleen tulee pitkässä juoksussa tuntia kohti? Pystyykö tippien määrään kuljettaja itse mitenkään vaikuttamaan?
- ja sen harjoittelu
En nyt viitsinyt uutta topicia tehdä, vaikka olisikin mennyt näiden muiden "häröviestien" sekaan mainiosti. Itsekin olen taksikuskin hommista kiinnostunut nuori kloppi, kun alanvaihto tekisi terää.
Pääkaupunkiseudun paikallaistuntemukseni on luokkaa välttävä ja kysyisin hyviä keinoja saada iskostettua päähän noita osoitteita.
Olen karttakirjaa jo alkanut pänttäämään päähän. Muita hyviä konsteja? Minkälainen lähtötaso paikallistuntemuksessa vaaditaan jotta taksikurssille kehtaa lähteä?
Kiitos! TK- dynamic78
Itse olen jo jonkin aikaa ajeskellut kaikenlaista jakeluajoa pks ja alueet pks seudulla onkin varsin hyvässä tiedossa ja jos kertoo/kuvailee jonkun paikan niin tunnistan sen kyllä.
Ongelmana onkin enemmän nämä kaikkien katujen nimi ja niiden muistaminen.
Myös miten kadut numeroidan alku- loppu pää ja logiikka osataan mutta sitten että mikä katu alkaa ja loppuu missä onkin vaikeampaa..
terv Alalle osaaikaseksi aikova. dynamic78 kirjoitti:
Itse olen jo jonkin aikaa ajeskellut kaikenlaista jakeluajoa pks ja alueet pks seudulla onkin varsin hyvässä tiedossa ja jos kertoo/kuvailee jonkun paikan niin tunnistan sen kyllä.
Ongelmana onkin enemmän nämä kaikkien katujen nimi ja niiden muistaminen.
Myös miten kadut numeroidan alku- loppu pää ja logiikka osataan mutta sitten että mikä katu alkaa ja loppuu missä onkin vaikeampaa..
terv Alalle osaaikaseksi aikova.Itse harjoittelin aikoinaan kirjoittamalla ylös reittejä eri hotelleista ja ravintoloista toiseen. Kaikki kadut on mainittava (myös taksikokeessa).
Lisäksi kirjoitin jonkun määrätyn kadun "reitin" Keskustasta (esim. Pitäjänmäentie olisi: Mannerheimintie, Tukholmankatu, Paciuksenkatu, Huopalahdentie, Vanha Viertotie, Pitäjänmäentie...) Tämmöisiä kun kirjottelee itselleen joka puolelta kaupunkia välillä valiten pienempiäkin katuja niin johan alkaa Hki olla hallussa.
Siis pelkkä kartan pänttääminen ei riitä, pitää osata myös se mikä katu alkaa mistäkin ja mihin se päättyy ja mistä pääsee ajamaan mihinkin!- Niskalaukaus
hephep kirjoitti:
Itse harjoittelin aikoinaan kirjoittamalla ylös reittejä eri hotelleista ja ravintoloista toiseen. Kaikki kadut on mainittava (myös taksikokeessa).
Lisäksi kirjoitin jonkun määrätyn kadun "reitin" Keskustasta (esim. Pitäjänmäentie olisi: Mannerheimintie, Tukholmankatu, Paciuksenkatu, Huopalahdentie, Vanha Viertotie, Pitäjänmäentie...) Tämmöisiä kun kirjottelee itselleen joka puolelta kaupunkia välillä valiten pienempiäkin katuja niin johan alkaa Hki olla hallussa.
Siis pelkkä kartan pänttääminen ei riitä, pitää osata myös se mikä katu alkaa mistäkin ja mihin se päättyy ja mistä pääsee ajamaan mihinkin!Palatakseni vielä tippiasiaan, niin varmasti saamiinsa tippeihin voi kuljettaja itse vaikuttaa!
Itse ainakin taksin asiakkaana maksan tippiä mielelläni mukavalle kuskille, mutta jos ei kuljettajan käyttäytyminen miellytä, en tippiä jätä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4332388Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek122189Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2501435Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821119Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel591030Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4131012Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41888- 153885
- 56849
- 79825