Aurauskulmien säätö!

missä?

Mikäs mahtais olla täällä Järvenpää-Hyvinkää-Nurimijärvi -akselilla hyvä paikka joka tekisi aurauskulmien tarkistuksen ja säädön kohtuu hintaan? Hintaluokka?

16

23090

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esko

      Teboil-asemat.

      • tai sitten

        TTS-koulutuskeskuksessa, mikäli he suorittavat asiakastöitä.


    • dskjfsdljfhh

      hakusanalla netistä tai sitten puhelinluettelon kelt sivut. Pitäs löytyä tieto onko mittalaitteita missä. Itse taisin käyd. capitalrengas herttoniemessä hinta n.50 tosin taka akselia ei pystynyt säätämään

    • A1.

      On monia asioita joissa luotan vain merkkikorjaamoon,

      siellä on

      uusinta ja parasta tietoa,
      sekä työkalut valmiina ja miehet.

      Sellaisia asioita on esim vaihteistoöljyn vaihdot, aurauskulmat yms.

      Niihin tulee päivityksiä 1-2 kertaa vuodessa,
      sellaisia, uusinta tietoa ei ole muualla kuin merkikorjamossa.

      Usein vanhaankin autoon tulee uudet ohjeet,
      kun uudemmissa malleisa tulee parannuksia.

      Eli halvin ei ole parasta,
      on vain riittävää.

      • sitroen.

        roskapostia. Mistä näitä roskapostigeneraattoreita aina riittääkään?

        Aurauksen säätöön ei tarvita sen kummempia laitteita kuin normaalit raidetankoon sopivat kiintolenkit, teräsnauhamitta ja liidunpätkä sekä tärkeimpänä osaaminen.
        Olen tuon homman jo niin monta kertaa tälläkin palstalla kertonut, etten enää viitsi. Ellette halua oppia, niin maksakaa itsenne kipeiksi "merkkiliikkeeseen" tyhjästä!
        Merkkiliikkeessä minäkin aikanaan tämän helpon ja nopean, mutta luotettavan tavan opin ja yli 40 vuotta se on toiminut joka kerta oikein!


      • pysty .....
        sitroen. kirjoitti:

        roskapostia. Mistä näitä roskapostigeneraattoreita aina riittääkään?

        Aurauksen säätöön ei tarvita sen kummempia laitteita kuin normaalit raidetankoon sopivat kiintolenkit, teräsnauhamitta ja liidunpätkä sekä tärkeimpänä osaaminen.
        Olen tuon homman jo niin monta kertaa tälläkin palstalla kertonut, etten enää viitsi. Ellette halua oppia, niin maksakaa itsenne kipeiksi "merkkiliikkeeseen" tyhjästä!
        Merkkiliikkeessä minäkin aikanaan tämän helpon ja nopean, mutta luotettavan tavan opin ja yli 40 vuotta se on toiminut joka kerta oikein!

        Millään mittanauhalla mittailemaan niitä niin tarkasti kun kuuluisi...Ja turjaa aikaa menee...
        Laitetaan korjaamolla laaserlaitteet vaan vanteisiin, niin samalla nähdään mikä on virhe.
        Raidetankojen nivelien lukitus mutterit irti. niin päästään säätö töihin, eli pyörittelemään raidetankoa suuntaan tai toiseen, jos ei ole vanha auto niin homma on puolessa tunnissa ohi..

        Ei nyt viitsi tarkempaa selittää, tähänkin jo suotta aikaa.....
        Ai niin..50e Alv

        yks asentaja


      • koteroisa käy
        sitroen. kirjoitti:

        roskapostia. Mistä näitä roskapostigeneraattoreita aina riittääkään?

        Aurauksen säätöön ei tarvita sen kummempia laitteita kuin normaalit raidetankoon sopivat kiintolenkit, teräsnauhamitta ja liidunpätkä sekä tärkeimpänä osaaminen.
        Olen tuon homman jo niin monta kertaa tälläkin palstalla kertonut, etten enää viitsi. Ellette halua oppia, niin maksakaa itsenne kipeiksi "merkkiliikkeeseen" tyhjästä!
        Merkkiliikkeessä minäkin aikanaan tämän helpon ja nopean, mutta luotettavan tavan opin ja yli 40 vuotta se on toiminut joka kerta oikein!

        Nykyautoissa suntaus tehdään nelipyörä säätönä. Takapyörät hyvin tärkeät. Vaikuttaa paljon niihin kuuluisiin ajo-ominaisuuksiin. Elät 30-v aikaasi jäljessä. Vie se mitanauha vaimosi ompeluaskiin takasi.


    • klaukkala

      60e luokkaa klaukkalan ad-korjaamossa

    • 3d

      Itse olen käyttänyt autoni täällä http://www.superhuolto.fi/ . Tekevät mittauksen odottaessa kunnon 3d laittein , eikä millään museo mittanauhoilla . Hinta kohtuullinen 69€

      • Osaava...

        Joko sait homman hoidettua? Missä ja mihin hintaan? Vai panitko koslasi vaihtoon tämän takia? Eihän aikaa ole mennytkään vielä kovin monta vuotta...

        Kuka hölmö kädetön maksaa aurauksen säädöstä (vie korjaamolla varttitunnin) 69 € kun homman voi tehdä itsekin ilmaiseksi? No kädetön, osaamatun tumpelo tietenkin!


    • pp

      Vianorille. Semmoiseen paikkaan missä on laser mittalaite.

    • fdfdsdffdfddfs

      jos oikeasti matala auto (puskurin alareunasta n.5-6senttiä maahan) niin kannattaa tosiaan selittää tarkkaan paljon maavaraa on.. mulla oli just n.6senttiä maavara ja porvoossa sanoivat suoraan "ei vittu tota pysty säätää meijän laitteilla soita vantaalle siellä on laser käytössä" no soitto sinne ja sanoin että tää on oikeesti matala että porvoossa ei pysty säätämään.. no äijä siihen " joo tänne vaan ei oo niin matalaa autoo olllukka ettei pystyis säätää... no minä innokkaana heti seuraavana päivänä ajan vantaalle ja ku olin ajamassa halliin sisälle autoa ni rupes kaveri huitoo että pysähdy.. sano että ei vittu tätä voi säätää ku puskuri raapii maata heti rampissa... sanoin et eihä tääl oo viel niin matalaa autoo ollu ettei pystyis säätää.. hiljaksee oli mutta jouduin lähtee ajelee takasin himaa kulmat vitruillaa.... ite säädin ne sitte edes sinnepäin.-...

      • fdsfdfdfdffs

        yks ois ollu että olisin irrottanu puskurin mutta en siinä pihalle viittiny.. ja kumminki oletin että onnistuu ilman irrotustakin...


      • Liian matala

        Ajoneuvomääräyksien mukaan maavaraa pitää löytyä 80 mm.

        Eikös elämä olisi paljon helpompaa jos eläisit autoinesi lakipykälien mukaan, esim tankkaaminen pääkaupunkiseudulla ja sen jalkakäytäväramppien kanssa voipi olla aika paha.
        Noh talvella et varmasti tällä supersportillasi aja, koska sehän jäisi etuspoilerin epätoivoisesti työntämästä lumesta huolimatta mahastaan kiinni.

        Kevään koittaessa sitten elvistelet täällä silmäterääsi.

        On toki liian matalassa autossa hyviäkin ominaisuuksia, hidastusnyppylät taajama-alueella; et taatusti ylitä madalletulla Audilla/ Porschella nopeusrajoituksia ainakaan nyppylän kohdalla, hyvä kun pääset spolerita rikkomatta kävelyvauhtia yli.


      • Anonyymi
        Liian matala kirjoitti:

        Ajoneuvomääräyksien mukaan maavaraa pitää löytyä 80 mm.

        Eikös elämä olisi paljon helpompaa jos eläisit autoinesi lakipykälien mukaan, esim tankkaaminen pääkaupunkiseudulla ja sen jalkakäytäväramppien kanssa voipi olla aika paha.
        Noh talvella et varmasti tällä supersportillasi aja, koska sehän jäisi etuspoilerin epätoivoisesti työntämästä lumesta huolimatta mahastaan kiinni.

        Kevään koittaessa sitten elvistelet täällä silmäterääsi.

        On toki liian matalassa autossa hyviäkin ominaisuuksia, hidastusnyppylät taajama-alueella; et taatusti ylitä madalletulla Audilla/ Porschella nopeusrajoituksia ainakaan nyppylän kohdalla, hyvä kun pääset spolerita rikkomatta kävelyvauhtia yli.

        Jäikö teininä saamatta madallusjouset corollaan, vai mikä hiertää?


    • EsaKone

      Ei juma kuinka vammasta porukkaa..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 140
      4001
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      110
      3619
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2555
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1513
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe