tehokkain hoito arpiin ???

.-m-m-.

Onko kellään tiedossa että mikä olisi tällä hetkellä tehokkain hoito aknen jättämiin arpiin? Hinnasta viis, mutta senkin voisi mielellään ilmoittaa.
Onko kuoppa-arpien ja punaisten, sileämpien arpien hoidossa eroa? Ja te joilla arvet eivät ole parantuneet, niin onko teillä sitten kuoppa-arpia, jotka eivät ole kovin punaisia paitsi tietyissä olosuhteissa, esim. sauna tai pakkanen?
Vai onko ne aina punaisia?

12

6136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku vaan...

      En ole kokeillut, mutta joku accuzymen kaltainen voide voisi olla tehokas.

      • .-m-m.-

        En kyllä usko voiteiden tehoon ollenkaan. Itse aion kokeilla kaikki keinot alkaen kemiallisesta kuorinnasta, sitten kun saan roan loppuun, mikäli ongelma on vielä häiritsevä.
        Lasereista en ole kovin hyvin ajantasalla, mutta olen valmis niihinkin sitten jos ei tuo kuorinta auta. Ja viimeisenä keinona sitten ihonsiirto.
        Yhtä kaikki en suostu elää näiden arpien kanssa enää kauan, mikä on minusta positiivinen asia, sillä olen todellakin valmis mihin vain ihmisarvoisen elämän puolesta. Ongelmani ei ole kovin paha kuitenkaan onneksi, lähinnä otsan alueella tuhottomasti vaaleita näppyjä, joiden näkyvyys riippuu juuri olosuhteista ja toisessa poskessa satunnaisesti pahempia, tuoreempia, Mutta kai tuo Roa aika paljon pahentaa tilannetta väliaikaisesti.
        Suunnitelmani on se, että ensin teen aivan pirusti töitä (masentumatta ihostani) ja säästän joka ikisen pennosen minkä kykenen.

        No juuh, tällaista vuodatuksen makua nyt tässä, en tiedä kuinka muut, mutta itse aion taistella tämä ongelman alimpaan helvettiin.


      • tai ei
        .-m-m.- kirjoitti:

        En kyllä usko voiteiden tehoon ollenkaan. Itse aion kokeilla kaikki keinot alkaen kemiallisesta kuorinnasta, sitten kun saan roan loppuun, mikäli ongelma on vielä häiritsevä.
        Lasereista en ole kovin hyvin ajantasalla, mutta olen valmis niihinkin sitten jos ei tuo kuorinta auta. Ja viimeisenä keinona sitten ihonsiirto.
        Yhtä kaikki en suostu elää näiden arpien kanssa enää kauan, mikä on minusta positiivinen asia, sillä olen todellakin valmis mihin vain ihmisarvoisen elämän puolesta. Ongelmani ei ole kovin paha kuitenkaan onneksi, lähinnä otsan alueella tuhottomasti vaaleita näppyjä, joiden näkyvyys riippuu juuri olosuhteista ja toisessa poskessa satunnaisesti pahempia, tuoreempia, Mutta kai tuo Roa aika paljon pahentaa tilannetta väliaikaisesti.
        Suunnitelmani on se, että ensin teen aivan pirusti töitä (masentumatta ihostani) ja säästän joka ikisen pennosen minkä kykenen.

        No juuh, tällaista vuodatuksen makua nyt tässä, en tiedä kuinka muut, mutta itse aion taistella tämä ongelman alimpaan helvettiin.

        Ei se laserikaan tee välttämättä ihosta normaalia.
        Oon käynyt vuosien varrella lukemattomilla lääkäreillä ja plastikkakirurgeilla puhumassa asiasta,mutta missään ei tehdä ihonsiirtoja!
        Niitä tehdään vaan jos on kyse elämästä ja kuolemasta, esim 50% palanut ihminen tulipalossa.
        Että se siitä.


      • -.m-m.-
        tai ei kirjoitti:

        Ei se laserikaan tee välttämättä ihosta normaalia.
        Oon käynyt vuosien varrella lukemattomilla lääkäreillä ja plastikkakirurgeilla puhumassa asiasta,mutta missään ei tehdä ihonsiirtoja!
        Niitä tehdään vaan jos on kyse elämästä ja kuolemasta, esim 50% palanut ihminen tulipalossa.
        Että se siitä.

        En tiedä mitä lääkärit ajattelee, mutta mulle akne on ainakin ollut erittäin hengenvaarallista. Kokoajan itsemurha mielessä, toisinaan erittäin vakavasti.
        Jos ei onnituisi nää hoidot, niin sitten tatuoin otsaani anarkisti-merkin.
        Olen muutenkin harkinnut laittaa naamaani tatuoinnin... Olen myös miettinyt että voisiko ratkaisu olla niin yksinkertainen, että ottaa ihon värisen tatuoinnin?


      • mieltää
        -.m-m.- kirjoitti:

        En tiedä mitä lääkärit ajattelee, mutta mulle akne on ainakin ollut erittäin hengenvaarallista. Kokoajan itsemurha mielessä, toisinaan erittäin vakavasti.
        Jos ei onnituisi nää hoidot, niin sitten tatuoin otsaani anarkisti-merkin.
        Olen muutenkin harkinnut laittaa naamaani tatuoinnin... Olen myös miettinyt että voisiko ratkaisu olla niin yksinkertainen, että ottaa ihon värisen tatuoinnin?

        No voi kyllä sanoa että niin on minulla, ja olen kertonut sen myös näille lääkäreille, mutta kun he eivät ala tekemään sellasta vaikka tarjoaisi tukun rahaa kouraan (lainaa ottaisin) mutta ei!
        Niin kai ne jossain jenkkilässä alkais tekemään heti jotain jos olis rahaa, sielläkun muutenkin olettais asia eritavalla huomioon.
        Täällä hoidetaan vaan sairaudet joista todella kuolee, halusi sitä tai ei. EPÄOIKEUDENMUKAISTA!
        Koska aknearvet tappaa, jos mitkä, ainakin henkisesti ihminen kokonaan!


      • Äiti66
        -.m-m.- kirjoitti:

        En tiedä mitä lääkärit ajattelee, mutta mulle akne on ainakin ollut erittäin hengenvaarallista. Kokoajan itsemurha mielessä, toisinaan erittäin vakavasti.
        Jos ei onnituisi nää hoidot, niin sitten tatuoin otsaani anarkisti-merkin.
        Olen muutenkin harkinnut laittaa naamaani tatuoinnin... Olen myös miettinyt että voisiko ratkaisu olla niin yksinkertainen, että ottaa ihon värisen tatuoinnin?

        Aikoinaan pojallani oli kova akne,naama täynnä punaisia finnejä. Ostin apteekista kaikki mahdolliset aineet,mikään ei auttanut.
        Käynti ihotautilääkärillä ja kahden antibioottikuurin jälkeen jokaikinen finni hävisi ja poika on edelleen finnitön.


    • kuoppia

      Olen kokeillut kaikki kem.kuorinnasta voiteisiin.
      Ei auta ja masentaa jo viidettä vuotta!
      Punasia ja kuoppia

      • löytyy

        Minulla ei finneistä jää ollenkaan kuoppia, mutta sen sijaan jää aivan kauhean tummia, violetteja länttejä. Olen seurannut niitä, ja kyllä ne siinä 1-2 vuodessa vähitellen katoaa. Nyt olen alkanut käyttää sinkkivoidetta, se kuulemma tehoaa vain uusiin arpiin mutta parempi sekin. Jään odottelemaan vaikutuksia...


    • JepsJeps

      on minulla auttanut ainakin Luis Widmerin Eye Contour Cream. Joka on siis silmänympärysvoide, mutta sopii myös arpien hoitoon. ( http://www.louis-widmer.fi/002lwd_02020208_fi.htm )

      Viime kesänä otsaani pamahti valtava ihonalainen finni joka jätti tietysti mallevan punaisen jäljen ja jopa "kraaterin" (mitä itselleni ei ole koskaan oikeastaan aiemmin tapahtunut, punaisia jälkiä on toki tullut). No paniikissa sitten kokeilin kaikkia mahdollisia tököttejä, sinkkipastaa ja muuta. Ei auttanut.

      Sitten luin jostain tosta Luis Widmerin voiteesta, jota siis mainostettiin enemmän silmänympärysvoiteena, ja päätin kokeilla. Ensimmäinen huomio oli että se ainakin rauhoittaa punaisia jälkiä. Kuukauden parin käytön jälkeen punainen jälki oli selvästi alkanut vähän vaalentumaan. Päätin kokeilla tuon voiteen kanssa myös sinkkipastaa, eli laitoin illalla tuota silmänympärysvoidetta arpeen ja annoin sen imeytyä ja sen jälkeen vähän sinkkipastaa päälle.

      Nyt olen käyttänyt tuota tekniikkaa pari kuukautta ja arpi on yllättäen vaalentunut tosi paljon ja kuoppa on myös "täyttynyt" vähän. En tiedä sitten johtuuko se puhtaasti tuosta voiteesta vai sen ja sikkipastan yhteyskäytöstä, mutta luulisin että enemmän tuosta voiteesta koska olen aiemmin käyttänyt sinkkipastaa ja en ole kokenut sen kovin paljon auttavan noihin jälkiin.

      Eli kannattaa ainakin kokeilla jos muu ei ole auttanut, tuota voidetta saa ihan apteekeista ja hinta taisi olla jotain 23 euroa. Mutta ei kannata odottaa että se heti vaikuttaisi, siihen menee kuukausia ennekuin tulokset alkaa näkyä kunnolla.
      Mainoksessa josta bongasin tuon tuotteen sanottiin arpien hoidossa tuloksien näkyvän 6-12 kuukauden jälkeen.

    • helvettiin jo

      Itsekin ihan samperin kyllästynyt arpiin..Olen myös tällä hetkellä roa-kuurilla. Finnejä ei onneksi enää ole ja siitä olen hyvin iloinen, mutta niitä arpia on vaan niin helkkaristi. Ja tuntuu siltä, ettei ne ole lähdössä yhtään mihinkään. Tiedän, että vain aika auttaa parhaiten arpiin. Edellisen roa-kuurin jälkeen naama oli myös täynnä arpia ja niiden häviämiseen meni ikuisuus. Roaccutan on tehokas lääke, sitä en kiellä. Se tekee toki paljon hyvääkin, eli parantaa aknen. Mutta arpia se jättää paljon.

      Ja ihmettelen suuresti sitä, että vaikka me eletään jo vuotta 2006, niin kosemtiikkamarkkinoilta ei löydy arpia peittävää peiteainetta! Vuosien varrella olen muutenkin ihmetellyt suuresti sitä, kenelle suurin osa niistä meikkivoiteista ynnä muista kauppojen hyllyillä on tarkoitettu. Ehkä niille persikkaposkille, jotka eivät mitään voiteita edes tarvitsisi. Niin surkeaa kamaa sieltä löytyy..vain harva tuote pystyy edes johonkin. ARGH!!!!

      • on todellakin!

        Olen täysin samaa mieleltä!
        Ihmettelen viel enempi sitä että nykyajan teknologia ei pysty poistamaan arpia, kuoppia siis mutta kaikenmaailma muita juttuja kylläkin!
        Ehkä meitä arpinaamoja ei ole tarpeeksi että ketään nin kiinnostaisi alkaa tutkia ja kehittää asiaa! arvet ovat pahemmat kun näpyt! ei ole kohta 10v lähteneet pois,ei edes yhtään!


      • June_
        on todellakin! kirjoitti:

        Olen täysin samaa mieleltä!
        Ihmettelen viel enempi sitä että nykyajan teknologia ei pysty poistamaan arpia, kuoppia siis mutta kaikenmaailma muita juttuja kylläkin!
        Ehkä meitä arpinaamoja ei ole tarpeeksi että ketään nin kiinnostaisi alkaa tutkia ja kehittää asiaa! arvet ovat pahemmat kun näpyt! ei ole kohta 10v lähteneet pois,ei edes yhtään!

        Te jotka olette Roa-kuurilla; Roaccutan heikentää ihon pintaverenkiertoa, ja siksi jää niin helposti punaisia plänttejä. Malttakaa että kuuri loppuu, niin arvet vaalenee kyllä.

        Ja ne punaiset läntit eivät vielä edes ole arpia.. Arpia ne ovat sitten kun muuttuvat valkoisiksi ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1286
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1185
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      896
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      51
      852
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      73
      753
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      29
      742
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      734
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      60
      730
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      58
      727
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      665
    Aihe