Mitäs muilla on maksanut ILP:n asennus.
laitoin itse molemmat yksiköt kiinni ja pistorasiat, läpiviennit ym. eli asennusliikkeelle jäi putkien veto ja sähköjen kytkentä. se lysti maksoikin 820€. Mielestäni
suolainen hinta!
Mitä maksoi ilmalämpöp. asennus?
23
7303
Vastaukset
- koulutuksen saanut
Hipoo petosta?? kylmäpuolen koulutuksen saanut.
- minulle yht.
200 euroa tarvikkeineen ja matkoineen.
Itse laitoin kiinnikkeet ulkoyksikölle.
4 tunnin työ yhteensä. - Osku.
Voit katsoa Ilmalämpöfoorumilta!
http://lampopumput.info/foorumi/index.php/topic,1224.0.html
Vedätystä:
Mielestäni sinua on viety kun pässiä narussa.
Jos et ole vielä maksanut laskua ( ja vaikka olisitkin ),
ota yhteyttä paikkakuntasi kuluttajaviranomaiseen.
Kysy neuvoa miten toimia?
http://www.kuluttajavirasto.fi/user_nf/default.asp?id=8687&site=34&tmf=6475&lmf=8233&mode=readdoc - hinta...
Olinko se minä?
terv
"ILP-asentaja, tuntipalkka 300 euroa) - keväällä
Asennus maksoi karvan alle 600€, ite en tehnyt mitään asian eteen - ukot toi releet mukana, laittoi kaikki paikalleen ja lähtiessään siivos nurkat... eikä ollu mikään halpispaja vaan ihan asianmukainen alan firma.
- Drummmer
Tuo on aivan liikaa. Itselläni tuli mm .3 läpivientiä, n. 15 m kylmäaineputkia. Vaikea asennus jossa 2 asentajaa teki hommia n. 10 tuntia. Asennus maksoi 800€. Itse en tehnyt yhtään mitään.
- GEU4
.. asennus maksoi 300€. Asennuksessa meni noin 3 tuntia. Eli asentajan palkka oli 150€ ja tarvikkeet plus kilometrikorvaus oli 150€.
Kotityövähennyksen myötä asennushinnat ovat tuplantuneet.
Kysyin tarjousta autotallinoven asentamisesta avaimetkäteen periaateella niin myyjä koko ajan painotti kuinka paljon saan verottajalta takisin. Niin ja asennuksen hinta oli 1000€ päivän työstä (1000€ / 8h = 125€/h). Ei tullut kauppoja. - törkeää!
Minä maksoin samasta hommasta niin vähän että hävettää sanoakaan. Oikea hintaluokka on kuitenkin n.150€ mahdolliset matkakulut. Kyseessä oli kai noin puolen työpäivän työ kuten minullakin.
- tilatko
Älkää tilatko tai maksako suomalaille duunari-idiooteille mitään LVIS-toimitusta ellei sitä ole etukäteen kirjallisesti yksityiskohtaisesti sovittu. Toimiva, testauspöytäkirjan mukaan testattu kokonaisuus on se, mistä lasku tehdään.
Duunarille duunarin liksat, herralle herran liksat. Näin helppoa se on. - tyytyväisiä
Nämä ilppien asennusjutut alkavat olla usein sitä, että "maksoi 800, enkä tehnyt itse mitään, olen tyytyväinen".
Kukahan näitä viestejä kirjoittelee, tuskin kukaan täysijärkinen maksaja, jola olisi jotakin käsitystä hinnoista.
On melko tumpeloa porukkaa, kun on tyytyväinen siihen, että pumppu tuhisee lämmintä ja rahat on viety!- HerraG
Älä vikise köyhä! Jos rahaa on niin mitä sitä käsiään likaamaan.
- ja hevosella..
pääsee,ja viel riittää turhuuksiinkin.3 tonnii meni,mut mukavasti tuhisee..joo,olit oikeassa,kyllä se tuhisee.Tulis vaan pakkaset pian.Ja jos ei pumppu riitä,pannaan pellettiä pesään..pakkasia vaan kaikille.
- Lauri Kakko
Kylläpäs sinä olet katkeran kuuloinen...sinulla on varmasti jokin syy siihen. Ei kaikki ajattele hankintojansa säästöjen valossa, vaan muista syistä. Toisekseen jos tuntuu siltä että haluaa itse asennella, niin eihän sitä kukaan kiellä. Pakkohan ei kenenkään ole mistään maksaa, eikä toisaalta toisten rahankäyttö ole keneltäkään muulta pois! Itse maksan mielelläni asuinmukavuudesta.
- liike ja maksoi
1800e josta puolet asennuskustannuksia ovat ja asennuskustannukset voi laittaa kotitalousvähennyksiin. 60% asennuskustannuksista korvataan. Oli kolme asentajaa töissä ja yksi teki reijän ulos timanttiporalla, toinen asensi laitteet seinille ja kolmas teki sähkötyöt.
- poliisit
Poliisitkin liikkuvat pareittain, toinen osaa lukea ja toinen kirjoittaa.
Nämä ilpin asentajat ovat kuulemma saaneet hyvin mahtavan ja korkean koulutuksen, ainakin sillä perustellaan noita rivoja palkkoja.
Onkohan näillä kyseisillä jäänyt koulutus kapeaksi? - huoltaja
poliisit kirjoitti:
Poliisitkin liikkuvat pareittain, toinen osaa lukea ja toinen kirjoittaa.
Nämä ilpin asentajat ovat kuulemma saaneet hyvin mahtavan ja korkean koulutuksen, ainakin sillä perustellaan noita rivoja palkkoja.
Onkohan näillä kyseisillä jäänyt koulutus kapeaksi?Meillä veloitus 50 euroa tunti lisäksi matka kulut ja tietenkin ALV.Asentaja saa 19,50/h.
Lisäksi voileipärahan.Työssä menee noin 5-6 h
Laskekaa mitä yrittäjälle jää.On autot,työkalut
ja muut kulut.Asentaja ei ehdi päivässä tehdä kuin tuon yhden keikan.Parenpaa työtä ovat nuut kuin ilp:n asennus.
- didpadiuo
Olisit kysyny asennusta esim noilta lämpöpojilta!!
http://lampopojat.fi- vertailija
Lämpöpojat mainosti Turun Sanomissa Panasonicin kiinalaista mallia alk 1390 asennettuna. Rautia myi tätä samaa konetta 700e ja 450e asennus
- vertailija
vertailija kirjoitti:
Lämpöpojat mainosti Turun Sanomissa Panasonicin kiinalaista mallia alk 1390 asennettuna. Rautia myi tätä samaa konetta 700e ja 450e asennus
Nyt he mainostavat samaa pakettia 1495e
- hehnern
vertailija kirjoitti:
Nyt he mainostavat samaa pakettia 1495e
ja nyt 1295€
- Tyräpuro
Kaveri laitto Ultimate pumpun itselleen. Kylmäkoneasenta/myyjä/korjaaja teki laitteiston tyhjiöimun,asennuksen kaveri itse. Maksoi n .80e matkoineen. Jos ois lämpöpumppuasentajan ottanut hinta n.350e. VAROKAA KUSETUSTA!
- Epäilen
::::::::::::::::
- Tyräpuro
Epäilen kirjoitti:
::::::::::::::::
Kuitilla! Samanhintainen, kuin pakastimeen kaasunvaihto? Idea on tämä, että tavan kylmäkonehuoltaja/korjaaja pystyy kytkemään ilmalämpöpumpun. Kanattaa kysellä. Se on vaan tyhmää maksaa liikaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512274Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖261117Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82992Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt55902- 68883
Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me127867Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10783vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22783Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49759