Syy ongelmiin

Taina ..

Uskonnot on pääsyy mielenterveys ongelmiin. Uskonnot pitäisi kieltää.

5

511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tavallista elämää?

      Mietipä yksinäistä perheen äitiä, joka miehensä halusta miehensä käsipuolessa vierailee jossain herätyskokouksissa... :/. Tai sitten mies voi olla mielestään kovinkin vapaamielinen ja antaa naisen näennäisesti säilyttää oman vakaumuksensa. Nainen joutuu tällaisessa tapauksessa elämään valtavan paineen alaisena. Hänen omanarvon tuntonsa laskee, identiteetti mahdollisesti häiriintyy. Mies ikäänkuin odottaa, että hän parantaisi tapansa ja olisi miehensä ihmiskuvan kaltainen. Mies jopa RUKOILEE sen puolesta. Rukoileminen on todella voimakas sana. Todella ahdistavaa... Mulla on läheinen sukulainen joka oli uskossa. Hänen käyttäytymisensä oli ahdistavan kaavamaista. Mielenterveysongelmaiseksi luokiteltava ihminen hän oli eikä usko häntä ainakaan parantanut.. Kun katselee näitä julistajaihmisiä, niin tulee mieleen, että hui kauhistus. Raamatussa on hirveän paljon väkivaltaa ja pelottavia sanoja, hirveän paljon tuomitsemista ja tuomitsemisen sallimista. Elämän ei tarvitse olla sellaista.

      Jos puhutaan Jumalasta henkilöhahmona, niin hän suorittaa valinnan. Olen kuullut puhuttavan ehdoitta rakastamisesta ja jos se sieltä jostain kohdasta löytyy, niin aika pienellä on präntätty. Toiseksi siellä myös sanotaan jotenkin "piilota uskosi" tai jotain. Mihin tämä on hävinnyt käytännöstä?

      • Omanarvontunto

        näitä kuntoutumiskoteja yms. jotka perustavat toimintansa kristillisyydelle. Tulee mieleen, et toimitaan niin, kun "paketti" on niin kätevä. Ei kuulosta saati sitten näytä kauheen PYHÄLTÄ.


      • voi myöskin
        Omanarvontunto kirjoitti:

        näitä kuntoutumiskoteja yms. jotka perustavat toimintansa kristillisyydelle. Tulee mieleen, et toimitaan niin, kun "paketti" on niin kätevä. Ei kuulosta saati sitten näytä kauheen PYHÄLTÄ.

        löytää turvaa,ja harmoniaa elämäänsä.


      • 0%:nen Gideoni
        voi myöskin kirjoitti:

        löytää turvaa,ja harmoniaa elämäänsä.

        ei saa yleistää, kun Suomessa perustuslaki kuitenkin takaa uskonnonvapauden. Kuuluuko tällaisia em. palveluja olla edes tarjolla? Kyllä ihmisen on kyettävä luomaan perusta elämälleen omasta itsestään ja omista kokemuksistaan, omista tiedoistaan, ilman satukirjanakin pidettyä laitosta. Sitä en kiellä, etteikö uskonto voisi olla osana sitä luomisprosessia, jos se perustuu täydelliseen vapaaehtoisuuteen ja pakottomuuteen. Näin uskosta saa Raamatunkin mukaan (oma tulkinta) turvaa.


      • ole oikeasti.
        0%:nen Gideoni kirjoitti:

        ei saa yleistää, kun Suomessa perustuslaki kuitenkin takaa uskonnonvapauden. Kuuluuko tällaisia em. palveluja olla edes tarjolla? Kyllä ihmisen on kyettävä luomaan perusta elämälleen omasta itsestään ja omista kokemuksistaan, omista tiedoistaan, ilman satukirjanakin pidettyä laitosta. Sitä en kiellä, etteikö uskonto voisi olla osana sitä luomisprosessia, jos se perustuu täydelliseen vapaaehtoisuuteen ja pakottomuuteen. Näin uskosta saa Raamatunkin mukaan (oma tulkinta) turvaa.

        Pakko on kertoa. Olen eronnut kirkosta, enkä haluaisi olla missään tekemisissä sen kanssa.

        Olen myös pien yrittäjä, minulla on yhden naisen firma, josta olen pakoitettu MAKSAMAAN kirkollisveroa ev.lut seurakunnalle,

        Niin kauan kun suomessa on valtion kirkko, ei todellista uskonvapautta ole.

        Ei mikään muukaan uskontokunta tule vaan ja ryöstä...


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1489
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      583
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe