Uskonnot on pääsyy mielenterveys ongelmiin. Uskonnot pitäisi kieltää.
Syy ongelmiin
5
511
Vastaukset
- Tavallista elämää?
Mietipä yksinäistä perheen äitiä, joka miehensä halusta miehensä käsipuolessa vierailee jossain herätyskokouksissa... :/. Tai sitten mies voi olla mielestään kovinkin vapaamielinen ja antaa naisen näennäisesti säilyttää oman vakaumuksensa. Nainen joutuu tällaisessa tapauksessa elämään valtavan paineen alaisena. Hänen omanarvon tuntonsa laskee, identiteetti mahdollisesti häiriintyy. Mies ikäänkuin odottaa, että hän parantaisi tapansa ja olisi miehensä ihmiskuvan kaltainen. Mies jopa RUKOILEE sen puolesta. Rukoileminen on todella voimakas sana. Todella ahdistavaa... Mulla on läheinen sukulainen joka oli uskossa. Hänen käyttäytymisensä oli ahdistavan kaavamaista. Mielenterveysongelmaiseksi luokiteltava ihminen hän oli eikä usko häntä ainakaan parantanut.. Kun katselee näitä julistajaihmisiä, niin tulee mieleen, että hui kauhistus. Raamatussa on hirveän paljon väkivaltaa ja pelottavia sanoja, hirveän paljon tuomitsemista ja tuomitsemisen sallimista. Elämän ei tarvitse olla sellaista.
Jos puhutaan Jumalasta henkilöhahmona, niin hän suorittaa valinnan. Olen kuullut puhuttavan ehdoitta rakastamisesta ja jos se sieltä jostain kohdasta löytyy, niin aika pienellä on präntätty. Toiseksi siellä myös sanotaan jotenkin "piilota uskosi" tai jotain. Mihin tämä on hävinnyt käytännöstä?- Omanarvontunto
näitä kuntoutumiskoteja yms. jotka perustavat toimintansa kristillisyydelle. Tulee mieleen, et toimitaan niin, kun "paketti" on niin kätevä. Ei kuulosta saati sitten näytä kauheen PYHÄLTÄ.
- voi myöskin
Omanarvontunto kirjoitti:
näitä kuntoutumiskoteja yms. jotka perustavat toimintansa kristillisyydelle. Tulee mieleen, et toimitaan niin, kun "paketti" on niin kätevä. Ei kuulosta saati sitten näytä kauheen PYHÄLTÄ.
löytää turvaa,ja harmoniaa elämäänsä.
- 0%:nen Gideoni
voi myöskin kirjoitti:
löytää turvaa,ja harmoniaa elämäänsä.
ei saa yleistää, kun Suomessa perustuslaki kuitenkin takaa uskonnonvapauden. Kuuluuko tällaisia em. palveluja olla edes tarjolla? Kyllä ihmisen on kyettävä luomaan perusta elämälleen omasta itsestään ja omista kokemuksistaan, omista tiedoistaan, ilman satukirjanakin pidettyä laitosta. Sitä en kiellä, etteikö uskonto voisi olla osana sitä luomisprosessia, jos se perustuu täydelliseen vapaaehtoisuuteen ja pakottomuuteen. Näin uskosta saa Raamatunkin mukaan (oma tulkinta) turvaa.
- ole oikeasti.
0%:nen Gideoni kirjoitti:
ei saa yleistää, kun Suomessa perustuslaki kuitenkin takaa uskonnonvapauden. Kuuluuko tällaisia em. palveluja olla edes tarjolla? Kyllä ihmisen on kyettävä luomaan perusta elämälleen omasta itsestään ja omista kokemuksistaan, omista tiedoistaan, ilman satukirjanakin pidettyä laitosta. Sitä en kiellä, etteikö uskonto voisi olla osana sitä luomisprosessia, jos se perustuu täydelliseen vapaaehtoisuuteen ja pakottomuuteen. Näin uskosta saa Raamatunkin mukaan (oma tulkinta) turvaa.
Pakko on kertoa. Olen eronnut kirkosta, enkä haluaisi olla missään tekemisissä sen kanssa.
Olen myös pien yrittäjä, minulla on yhden naisen firma, josta olen pakoitettu MAKSAMAAN kirkollisveroa ev.lut seurakunnalle,
Niin kauan kun suomessa on valtion kirkko, ei todellista uskonvapautta ole.
Ei mikään muukaan uskontokunta tule vaan ja ryöstä...
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1501489
- 104921
- 75733
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15583ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40514Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..44472- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402