Laitoin nastarenkaat...

Auto--Antero

Kun on PAKKO!!! Sudittaessa lentää messevä kipinäsuihku, pidosta ei ole tietoakaan. No ei se mitään, näyttävät sladit ovat liikenneturvallisuutta. Ainakin päättäjien mielestä..
Vesi ja nastarenkaat, oiva yhdistelmä tienpinnoille. Keväällä painellaan kuoppaisia ja uraisia pintoja pitkin. Kaipa asfaltti on tarpeeksi halpaa?

22

1661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainoat oikeat talveen

      nastarenkailla pidon takaa se ihana nastoista kuuluva ropina, kitkarenkaat ei ropise, joten niissä ei ole pitoakaan.
      Kysy vaikka ihanilta TM:n sediltä.

    • mikkom

      konetiellä 100km/h rajoitus joka on perseestä. Kuinkahan moni noudattaa, minä en ainakaan, ajan ennemmin kelin mukaan 120-160km/h ja riippuen tientukoista.

      • noudattaa rajoituksia?

        Jos sinulla on ajokortti, olet hyväksynyt liikennesäännöt. Vaihtoehtona on ajokortistasi luopuminen.

        Nastojen tietä kuluttava vaikutus poistuu ajonopeutta pienentämällä, tai estämällä kosketus esim. sopivan paksuisella lumikerroksella tien pinnassa. Ajonopeuden nostaminen kuivallakaan tiellä ei ole hyväksi.


    • tietääkseni

      On vain talvirengaspakko. Kokeile kitkarenkaita.

      • On kokeiltu kolmen vuoden ajan ja huonoksi havaittu ainakin Etelä-Suomessa rannikkoalueella.
        Nastat pitävät jäätyneellä tien pinnalla paremmin omien kokemuksieni mukaan. Ongelma on, että tiheässä liikenteessä auto täytyy saada pysäytettyä ja pidettävä suorassa ajokaistalla muun liikenteen mukaan äkkitilanteissa. Vaikka itse hallitset autosi niin aina tulee kiperiä tilanteita syystä ja toisesta. Suomen olosuhteissa sää on arvaamaton eikä renkaitaakaan voi vaihdella päivittäin.


    • fdhsjsjsfghah

      Ääliö hyvä... Kitkat on keksitty

    • Anselmi Avaruusapina

      Äijähän taitaa kovasta tarinoinnista huolimatta olla täys mamo? Itse jatkan kesärenkailla tasan niin kauan kun keli on kesäinen. Sanoi laki mitä tahansa. Sama pätee myös kesänopeusrajoituksiin...

      • Ongelmia on..

        Tietysti, jos ei ole varaa ajaa kunnollisilla lainmukaisilla renkailla toinen vaihtoehto olisi olla ajamatta olenkaan.


    • Huonoa verrattuna Keski- ja EteläEuroopassa käytettyyn. Siellä tuskin koskaan on raskaiden ajoneuvojen aiheuttamia ajouria niinkuin meillä usein. Nastarenkaat ovat nykyisin niin hellävaraisia, että niiden uranjyrsintä on mitätöntä raskaiden autojen aiheuttamiin painumiin verattuna.

      • kutekit

        niitä uria tekee ja karhentaa tiet.Siis ,onko jollain tänä päivänä tälläinen käsitys .Ei voi olla totta,no hölmölassähän tässä asutaan.


      • ifhiwpo

        olen havainnut saman asian


      • äly hoi älä jätä

        "...raskaiden ajoneuvojen aiheuttamia ajouria..."

        Luuletko tyhmä tosiaan että rekat aiheuttaa ne urat? Näyttääkö ne urat siltä niin kuin olisi ajettu paripyörillä? Onko urien väli sama kuin rekkojen raideväli?


      • ne on joo
        äly hoi älä jätä kirjoitti:

        "...raskaiden ajoneuvojen aiheuttamia ajouria..."

        Luuletko tyhmä tosiaan että rekat aiheuttaa ne urat? Näyttääkö ne urat siltä niin kuin olisi ajettu paripyörillä? Onko urien väli sama kuin rekkojen raideväli?

        paripyörän jälkiä, et taida kovin paljon ajella autolla?


    • kitkapelle

      Autoantero ajaa apurenkailla :D:D:D::D:D:D:D

      Kasva hiukan niin saat tutin pois suusta ja ehkä opit seisomaan ilman tukea.

    • jdslkjdsj

      Kuka ääliö muka käyttää nastoja.Oikeat rattimiehet kuten allekirjoittanut ajaa kitkoilla talven.

    • Ilmoita asiattomasta viestistä

      Ilmoita asiattomasta viestistä

    • PakkoPelko

      Laitat talvirenkaat alle vain kun on talvirengaspakko? Noudattaisitko myös nopeusrajoituksia jos laki sanoisi että on PAKKO noudattaa. Niin lakihan määrittelee vain suurimman sallitun nopeuden.

      Mikä estää rikkomasta lakia rengasasiassa, kiinnijäämisriski on lähes nolla? Ja toisaalta eihän kaltaistasi rattimiestä saa edes kiinni, siis mistä moinen arkailu?

      • Auto--Antero

        Joutuvat noudattamaan rengassääntöjä vrt. F1 & ralli säännöt. Vaikka olenkin lainsuojaton, ajelen joskus jopa sääntöjen mukaan. Kovimmatkin luut noudattavat sääntöjä toisinaan.

        Ei ole aina paikallaan hakata päätän seinään. Eri asia on tietenkin, kun joku onneton lähtee takaa-ajoon. Silloin ei säästellä kaasupolkimen asennossa, vaan se lepää lattiaa vasten tarpeeliseksi vaaditun ajan.
        Käytäntö on opettanut että kyrpänaamoilla on heikko ajotaito, sekä hidas kalusto!
        RUAHAHAHAHAHAHA!!!!


      • Auto--Antero kirjoitti:

        Joutuvat noudattamaan rengassääntöjä vrt. F1 & ralli säännöt. Vaikka olenkin lainsuojaton, ajelen joskus jopa sääntöjen mukaan. Kovimmatkin luut noudattavat sääntöjä toisinaan.

        Ei ole aina paikallaan hakata päätän seinään. Eri asia on tietenkin, kun joku onneton lähtee takaa-ajoon. Silloin ei säästellä kaasupolkimen asennossa, vaan se lepää lattiaa vasten tarpeeliseksi vaaditun ajan.
        Käytäntö on opettanut että kyrpänaamoilla on heikko ajotaito, sekä hidas kalusto!
        RUAHAHAHAHAHAHA!!!!

        Ajamalla eivät helposti kiinni ota, paitsi moottoripyörällä auton. Rekkarin perusteella voivat sitten ehkä löytää, ellei ole ennakoinut ja tehnyt pieniä järjestelyjä.

        Kerran lähtivät siviiliautolla perään, yrittäen saada kiinni, mutta epäonnistuivat, kun eivät osanneet ohitella niin hyvin kuin minä :-). Saivat kuitenkin rekkarin ja minun nimissähän auto oli silloin :-(. Eivät kuitenkaan olleet saaneet mitattua nopeuttani ja väitin kivenkovaan muiden ajaneen älyttömän hitaasti. Homma jäi siihen, ei tullut edes sakkoja :-).


      • Lada- - Antero
        Auto--Antero kirjoitti:

        Joutuvat noudattamaan rengassääntöjä vrt. F1 & ralli säännöt. Vaikka olenkin lainsuojaton, ajelen joskus jopa sääntöjen mukaan. Kovimmatkin luut noudattavat sääntöjä toisinaan.

        Ei ole aina paikallaan hakata päätän seinään. Eri asia on tietenkin, kun joku onneton lähtee takaa-ajoon. Silloin ei säästellä kaasupolkimen asennossa, vaan se lepää lattiaa vasten tarpeeliseksi vaaditun ajan.
        Käytäntö on opettanut että kyrpänaamoilla on heikko ajotaito, sekä hidas kalusto!
        RUAHAHAHAHAHAHA!!!!

        Vai että sääntöjen mukaan? No, sinä oletkin aina ollut vatipää nysväri.


    • Poliisi 

      on viisauden alku.

    • Jaakko L.

      Se on hyvä että menee tiet huonompaan kuntoon, senmyötä anterot ym. kaaharit tuntevat persustensa alla että liika vauhti on vaarallista, kun eivät sitä muuten tajuais.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      276
      4712
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      134
      3050
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      45
      2894
    4. Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?

      Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k
      Maailman menoa
      36
      2882
    5. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      77
      1816
    6. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1674
    7. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

      Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1521
    8. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      61
      1438
    9. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      95
      1292
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      220
      1204
    Aihe