Läpsäytin lastani päähän

mitä nyt teen?

En ymmärrä miksi näin tein,en hyväksy lasten ruumiillista kuritusta,miksi tein näin!!!!!
Tätä en saa enää tekemättömäksi,kaduttaa hirveästi en tiedä mitä tehdä?
Tilanne oli tämä: lapseni,4v huusi ja kiukutteli koko ajan,nipisteli minua ja löi video kasetilla kun istuin tässä tuolilla ja lopuksi löi pientä pikkuveljeään päähän kämmenellä niin minä automaattisesti vain läpsäytin tätä 4v kämmenellä pää lakeen,hänellä oli pipo päässä ja hän sanoo jälkeenpäin ettei sattunut mutta en anna tätä itselleni ikinä anteeksi!
Toivoisin että monet vastaisivat minulle,olenko tehnyt todella pahan teon?Onko kenellekään sattunut samanlaista?Ilmoitanko tästä neuvolaan vai mitä teen?

5

2674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mammaksi_maaliskuussa_06

      ei sinun nyt sentään neuvolaan kannata moisesta ilmoittaa, mutta jätä tuo läpsäytyksesi viimeiseksi kerraksi.

      Minun mielestäni et ole tehnyt mitään kamalan pahaa tekoa, eihän lapseesi edes sattunut, mutta ehkä se sai sinut itsesi ajattelemaan ja miettimään, millä keinoilla seuraavan kerran hallitsisit hermosi paremmin.

      Hyvää joulun odotusta koko perheellesi :)

    • Tristar

      Meillä meinaan tuo tyttö on niin tahtopakkaus ettei paremmasta väliä, ja äitiä pompotetaan kuin viimeistä päivää, volyymit on täysillä heti jos äiti ei tottele :D uhmakausi aluillaan. Ja hermot kireällä. Pahoipitelee veljeään ihan jatkuvasti ja veliparka (isoveli vielä) on hätää kärsimässä hiljaisena ja "kilttinä" poikana.

      Lapsesi on jo noinkin iso, pyysitkin häneltä varmasti anteeksi. Sinuna en tekisi nyt liian suurta numeroa tästä, lapset huomaavat sen kyllä ja käyttävät sitä, jos hän huomaa miten se että sinut sai hermostumaan totaalisesti, johtaa siihen että hän saa hyvittelyä ja kuun taivaalta nyt, se voi hyvinkin olla että hän laskee pienen läpsyn vaivan arvoiseksi. Ihannetilanne olisi ollut että läpsyä ei olisi tullut mutta ei siihen kyllä maailma lopukaan, älä tee itsestäsi suurempaa roistoa kuin olet. Anteeksi jo varmasti pyysit ja selitit että äiti ei noin saisi tehdä ja ei enää tee. Että läpsiminenkin on väärin, aina.

      Varmasti kaduttaa ja hirvittää mutta... noh, kerrasta oppii hyvin. Äiti meinaan. Kuns aa kunnolla pelästyttyä sitä omaa reaktiotaan, se voi olla jatkossa helpompi hallita.

      ***

      • aloittaja

        Kiitos paljon teille kahdelle vastauksestanne,ne helpottivat ahdistunutta oloani eilen...asia sovittiin silloin heti lapseni kanssa ja en lupaillut/hyvitellyt tekoani sen kummemmin,vaan olin todella pahoillani ja pyysin anteeksi.
        Lapseni on myös TODELLA luja tahtoinen,päivittäin hän saa hirveitä kiukku kohtauksia ja kiusaa veljeään,hermojani siis koetellaan päivittäin mutta minun täytyy vain pystyä hillitsemään itseni ja pysytellä vaikka vähän kauempana jos hermot meinaavat mennä tosissaan.
        Oikein hyvää joulun odotusta teille!!!!


      • kertoo siitä
        aloittaja kirjoitti:

        Kiitos paljon teille kahdelle vastauksestanne,ne helpottivat ahdistunutta oloani eilen...asia sovittiin silloin heti lapseni kanssa ja en lupaillut/hyvitellyt tekoani sen kummemmin,vaan olin todella pahoillani ja pyysin anteeksi.
        Lapseni on myös TODELLA luja tahtoinen,päivittäin hän saa hirveitä kiukku kohtauksia ja kiusaa veljeään,hermojani siis koetellaan päivittäin mutta minun täytyy vain pystyä hillitsemään itseni ja pysytellä vaikka vähän kauempana jos hermot meinaavat mennä tosissaan.
        Oikein hyvää joulun odotusta teille!!!!

        Se että kadut, kertoo siitä että tiedät tehneesi väärin.

        Kehotan antamaan tuon asian itsellesi vaikka varmasti tuntuu pahalta!!

        Ja teit hyvin kun puhuit asiasta lapsellesi ja pyysit anteeksi.


      • ägentti 00-04
        aloittaja kirjoitti:

        Kiitos paljon teille kahdelle vastauksestanne,ne helpottivat ahdistunutta oloani eilen...asia sovittiin silloin heti lapseni kanssa ja en lupaillut/hyvitellyt tekoani sen kummemmin,vaan olin todella pahoillani ja pyysin anteeksi.
        Lapseni on myös TODELLA luja tahtoinen,päivittäin hän saa hirveitä kiukku kohtauksia ja kiusaa veljeään,hermojani siis koetellaan päivittäin mutta minun täytyy vain pystyä hillitsemään itseni ja pysytellä vaikka vähän kauempana jos hermot meinaavat mennä tosissaan.
        Oikein hyvää joulun odotusta teille!!!!

        mutta toki se ottaa päähän ja harmittaa!

        Mutta joskus sitä voi sattua juuri noin kun tilanne on tuollainen! Tuskimpa ajattelit etukäteen, että jos tuo lapsi ei nyt lopeta niin läimäytän?
        Se käsi saattaa vaan heilahtaa eikä sitä pakosti itse heti edes huomaa.
        Ei tuo läpsäisy sinusta huonoa äitiä tee. Ja opithan ainakin sen, että niin voi käydä ja että taistelet tulevaisuudessa sitä vastaan.

        Hyvä kun pyysit anteeksi. Se opettaa lapselle, että äitikin tekee virheitä ja että äiti katuu ja tietää, että teki väärin!

        Ei kannata ruveta murehtimaan tuota tapausta, itseään siinä vaan rääkkää, kun asia on kerta sovittu ja hoidettu hyvin loppuun!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe