Läpsäytin lastani päähän

mitä nyt teen?

En ymmärrä miksi näin tein,en hyväksy lasten ruumiillista kuritusta,miksi tein näin!!!!!
Tätä en saa enää tekemättömäksi,kaduttaa hirveästi en tiedä mitä tehdä?
Tilanne oli tämä: lapseni,4v huusi ja kiukutteli koko ajan,nipisteli minua ja löi video kasetilla kun istuin tässä tuolilla ja lopuksi löi pientä pikkuveljeään päähän kämmenellä niin minä automaattisesti vain läpsäytin tätä 4v kämmenellä pää lakeen,hänellä oli pipo päässä ja hän sanoo jälkeenpäin ettei sattunut mutta en anna tätä itselleni ikinä anteeksi!
Toivoisin että monet vastaisivat minulle,olenko tehnyt todella pahan teon?Onko kenellekään sattunut samanlaista?Ilmoitanko tästä neuvolaan vai mitä teen?

5

2470

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mammaksi_maaliskuussa_06

ei sinun nyt sentään neuvolaan kannata moisesta ilmoittaa, mutta jätä tuo läpsäytyksesi viimeiseksi kerraksi.

Minun mielestäni et ole tehnyt mitään kamalan pahaa tekoa, eihän lapseesi edes sattunut, mutta ehkä se sai sinut itsesi ajattelemaan ja miettimään, millä keinoilla seuraavan kerran hallitsisit hermosi paremmin.

Hyvää joulun odotusta koko perheellesi :)

• Tristar

Meillä meinaan tuo tyttö on niin tahtopakkaus ettei paremmasta väliä, ja äitiä pompotetaan kuin viimeistä päivää, volyymit on täysillä heti jos äiti ei tottele :D uhmakausi aluillaan. Ja hermot kireällä. Pahoipitelee veljeään ihan jatkuvasti ja veliparka (isoveli vielä) on hätää kärsimässä hiljaisena ja "kilttinä" poikana.

Lapsesi on jo noinkin iso, pyysitkin häneltä varmasti anteeksi. Sinuna en tekisi nyt liian suurta numeroa tästä, lapset huomaavat sen kyllä ja käyttävät sitä, jos hän huomaa miten se että sinut sai hermostumaan totaalisesti, johtaa siihen että hän saa hyvittelyä ja kuun taivaalta nyt, se voi hyvinkin olla että hän laskee pienen läpsyn vaivan arvoiseksi. Ihannetilanne olisi ollut että läpsyä ei olisi tullut mutta ei siihen kyllä maailma lopukaan, älä tee itsestäsi suurempaa roistoa kuin olet. Anteeksi jo varmasti pyysit ja selitit että äiti ei noin saisi tehdä ja ei enää tee. Että läpsiminenkin on väärin, aina.

Varmasti kaduttaa ja hirvittää mutta... noh, kerrasta oppii hyvin. Äiti meinaan. Kuns aa kunnolla pelästyttyä sitä omaa reaktiotaan, se voi olla jatkossa helpompi hallita.

• aloittaja

Kiitos paljon teille kahdelle vastauksestanne,ne helpottivat ahdistunutta oloani eilen...asia sovittiin silloin heti lapseni kanssa ja en lupaillut/hyvitellyt tekoani sen kummemmin,vaan olin todella pahoillani ja pyysin anteeksi.
        Lapseni on myös TODELLA luja tahtoinen,päivittäin hän saa hirveitä kiukku kohtauksia ja kiusaa veljeään,hermojani siis koetellaan päivittäin mutta minun täytyy vain pystyä hillitsemään itseni ja pysytellä vaikka vähän kauempana jos hermot meinaavat mennä tosissaan.
        Oikein hyvää joulun odotusta teille!!!!

• kertoo siitä
        aloittaja kirjoitti:

Kiitos paljon teille kahdelle vastauksestanne,ne helpottivat ahdistunutta oloani eilen...asia sovittiin silloin heti lapseni kanssa ja en lupaillut/hyvitellyt tekoani sen kummemmin,vaan olin todella pahoillani ja pyysin anteeksi.
        Lapseni on myös TODELLA luja tahtoinen,päivittäin hän saa hirveitä kiukku kohtauksia ja kiusaa veljeään,hermojani siis koetellaan päivittäin mutta minun täytyy vain pystyä hillitsemään itseni ja pysytellä vaikka vähän kauempana jos hermot meinaavat mennä tosissaan.

Se että kadut, kertoo siitä että tiedät tehneesi väärin.

Kehotan antamaan tuon asian itsellesi vaikka varmasti tuntuu pahalta!!

Ja teit hyvin kun puhuit asiasta lapsellesi ja pyysit anteeksi.

• ägentti 00-04
        aloittaja kirjoitti:

mutta toki se ottaa päähän ja harmittaa!

Mutta joskus sitä voi sattua juuri noin kun tilanne on tuollainen! Tuskimpa ajattelit etukäteen, että jos tuo lapsi ei nyt lopeta niin läimäytän?
        Se käsi saattaa vaan heilahtaa eikä sitä pakosti itse heti edes huomaa.
        Ei tuo läpsäisy sinusta huonoa äitiä tee. Ja opithan ainakin sen, että niin voi käydä ja että taistelet tulevaisuudessa sitä vastaan.

Hyvä kun pyysit anteeksi. Se opettaa lapselle, että äitikin tekee virheitä ja että äiti katuu ja tietää, että teki väärin!

Ei kannata ruveta murehtimaan tuota tapausta, itseään siinä vaan rääkkää, kun asia on kerta sovittu ja hoidettu hyvin loppuun!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4028
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2891
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. Mitä sun kaltainen ihminen tekee tämmöisessä paikassa?

Et kuulu tänne?
      Ikävä
      131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      844
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe