KERTOKAAHAN KOKEMUKSIA PALVELUSPAIKASTANNE JA TEHTÄVÄSTÄNNE.
Itse olin Upinniemessä merivoimissa sotilasveneen kuljettajana. Toimimme alokasajan ja 3,5 kuukauden merenkulku/kone koulutuksen jälkeen päällikkönä tai koneenhoitajana Linnakevene -luokan kuljetusaluksilla, sekä kansimiehinä/merenkulkutehtävissä muilla kuljetusviirikön venejoukkueen aluksilla.
Tehtävä oli kyllä paras mitä merivoimissa voi olla; meitä oli venejoukkueessa 8 varusmiestä ja 6 kantahenkilökuntaan kuuluvaa merenkulku- ja koneupseeria. Hoidimme pääasissa yhteysliikenteen Mäkiluodon linnakesaareen 3 krt/pv, kuljetimme sotilas kuin siviili matkustajia, kuljetimme kaiken ruuan ym tarvikkeet, sotilaskoti leivonnaiset ;-), ja ylipäätään kaiken mitä pienessä varuskunnassa tarvitaan.
Hienointa oli se että saimme toimia täysin itsenäisesti ja olimme aluksen päälliköitä, oli kyydissä sitten tykkimies tai amiraali.
Saimme päättää lomat keskenämme, kunhan viikonloppuisin oli yhden veneen miehistö 2 henkeä paikalla joten noin joka neljäs viikoloppu kiinni (vrt esim mil Pohjanmaa joka toinen kiinni). Kapiaiset olivat kuin kavereita; ei herroittelua tai tervehtimistä, joskus jopa vittuilua puolin toisin ja saunailtoja yhdessä...
Voin kyllä lämpimästi suositella tätä käikille merenkulusta kiinnostuneille, koska tässä tehtävässä saa merivoimien parhaan koulutuksen, ja tehtävä on kuin olisi vesibussin kippari!
Paras palveluspaikka
7
2744
Vastaukset
- kuski
Olin myös venekuskin hommissa, tosin Santahaminassa.. Parempaa hommaa ei voi intistä saada!
- übersturmführer
Myös Dragsvikin venekuskeilla on samanlainen erinomainen meininki. Firman paras nakki!
- Arvo Poika..........
merkki kiinnostaa olitko se vai jotain muuta?
- übersturmführer
Arvo Poika.......... kirjoitti:
merkki kiinnostaa olitko se vai jotain muuta?
Hä? Käytä pilkkuja ja enemmän sanoja. Mitä haluat tietää? Olinko mikä?
- Porilainen
Porin Prikaati ja sen neljäs komppania vuonna -78 .Siinä kaikki mitä varusmies vain voi toivoa.Kantahenkilökunta yksikössä oli kapteeni Suikkasta ja ylik.Mannista lukuun ottamatta täysiä pellejä.Koulutuksessa oli selviä simputuksen piirteitä.Ja koulutusmaastoa riitti.Aliupseerikoulussa sitten mentiin kuin eläimet pitkin säkylän männikköjä.Aukin jälkeen sitten vähän helpotti.330 siellä sitten tuli oltua.Kessuna reserviin.Kai se kivaa oli kun kh-vuorokausia on kertynyt lähes sata ja kauluksessa on jo leveät kulmaraudat.
- I/02
itse en venekuskina ollut, mutta niiden puuhia läheltä seurannut kuitenkin. Todella leppoisa homma varsinkin tuolla Kotran alueella. Tosin oma hommani MV-Au:na ei sekään paha ollut :) Ja paikkana tuo KotRa:n Orrengrund. Niin ja upinniemestä vain huonoja muistoja auk-ajalta :/
- mies77
ja lössyn lössyn. Saatanan velliperseet...en ole kateellinen en. Itse oli Karjalan Prikaatissa kranaatinheitinkomppaniassa Ylil. Haverisen komennossa. Äijä muuten keksi "syvän johtamisen". Voi vittu sitä 600kg putkea vedettiin pitkin lepikoita peräsuoli kilometrin päässä roikkuen.
Toivottavasti ei ikinä kertaamaan. Sen verran kivaa oli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6315770Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?283849HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2962505- 1291794
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1311493Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3841454Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101233- 131203
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P76962- 115925