demarihyveitä?
”Jos nyt tehtäisiin laulu varakkaimmista poliitikkoperheistä, se alkaisi nimillä Arajärvi, Halonen, Lipponen, Heinäluoma, Tuomioja...”, Niinistö riimittelee ja jatkaa: ”Tietysti varakkaiden poliitikkojen joukossa on muitakin, mutta he eivät näytä leimaavan muiden vaurastumista.”
Halosta huonompi ahne
Niinistö päättelee, että kaikki hänen mainitsemansa demariperheet kuuluvat suomalaisten perheiden rikkaimpaan yhteen tai kahteen prosenttiin.
”Missä on etiikka? Onko rehellistä, että vaurastunut poliitikko kylvää käsitystä, jonka mukaan rikkaus on rikos toista ihmistä kohtaan, mutta sietää hyvin oman rikastumisensa?” hän kysyy.
”Enkä minä ole kateellinen. Hyväksyn kaikkien ihmisten, myös demarien vaurastumisen, kunhan se omin ponnistuksin ja laillisesti tapahtuu, vaikka en ole itse päässyt ihan samaan varallisuuteen”, Niinistö naurahtaa.
Ex-presidenttiehdokas palaa vasemmistonuorten vihjaukseen, jonka mukaan hän tavoittelee yhteiskunnallisessa toiminnassaan ensisijaisesti omaa taloudellista parastaan.
”Jos olen ahne, olen kyllä Halosta huonompi ahne. Ja jos vaurastuminen todella on muilta pois, kuten Halonen sanoi, hän on sitten ottanut muilta enemmän kuin minä”, Niinistö summaa.
Ahneus, itsekkyys
Vastakkainasettelu
0
57
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1721147
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132867- 84793
- 51738
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37561Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55549Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä296538Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t216500- 50494
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45492