Kertokaa nyt hyvät Audi-ihmiset, eihän teillä oikeasti ole pallo niin hukassa että tosiaan pidätte Audia niin ylivoimaisena kaikessa, että se on kerta kaikkiaan niin omaa luokkaansa että sitä ei voi verrata mihinkään muuhun ? Että yksin se, että se on premiumia tekee siitä enemmän kuin auton, ja asettaa sen yläpuolelle kaiken arvostelun ?
Tähän väliin mainittakoon, että tottahan Audi on ylellisempi kuin Seat, Skoda tai VW, ja sen suunnitelussa on panostettu mm. suorituskykyyn ja laatuvaikutelmaan, enkä tätä ole kiistämässäkään.
Mutta tällä palstalla tuntuu olevan myös niin hurmoshenkisiä audisteja, että tosissani epäilen heidän todellisuudentajunsa järkkyneen. Näille Audi tuntuu olevan enemmän uskonto kuin vain keskimääräistä laadukkaampi auto.
Samat ihmiset tolkuttavat kerta toisensa perään että Audi on konsernin huippumerkki. Se on tarkemmin laskien kuitenkin merkkien puolessavälissä: yllä Bentley, Bugatti ja Lamborghini, sitten Audi, ja sen jälkeen ne kolme muuta. Tämänkin faktan nämä uskovaiset haluavat sivuuttaa sillä että noita merkkejä työstävät Audin insinöörit. Vaikka näin olisikin, niin Audi ei ole Bentley, ei Lambo eikä Bugatti. Näiden merkkien statusarvo on jotain aivan muuta kuin Audin status, jonka malleista enemmistö on kuitenkin vain keskimääräistä laadukkaampia perheautoja.
Minulla ei ole itse asiassa mitään Audia vastaan merkkinä. Itse en sitä kuitenkaan ostaisi, koska en halua panostaa rahallisesti niin paljon pelkkään kulkuvälineeseen, mitä auto minulle kuitenkin on. En syyllistä taikka halveksu Audin omistajia, jos he asettavatkin autolleen kovempia kriteerejä kuin minä. Mutta yllä kuvaamani kaltaista avoimen ylimielistä ja todellisuuspakoista asennetta en ymmärrä. Mikä ajaa ihmisen ajattelemaan niin yksipuolisen värittyneesti ?
Ja lopuksi huomautettakoon vielä se, että en väitä enkä usko että Audin omistaminen yksin tekee kuvaamani kaltaiseksi hörhöksi, joten maltillisten mutta autostaan ylpeiden Audin omistajien ei kannata tästä mielipiteestäni ärsyyntyä.
Jalat tukevasti irti maasta ?
28
1477
Vastaukset
- "A4"
Laskisitko tämän viikon aloitukset Audi palstalta, joissa tätä hurmoshenkisyyttä esiintyy.
Laske sen jälkeen aiheettomat aloitukset joita sefu on poistanut ja ne joissa ei ole päätä eikä häntää(ei keskustella Audeista vaan väitellään audeista ja jostakin muusta merkistä).
Tälle foorumille jätetään vuorokaudessa n.30 000 viestiä ja takuulla 10% viesteistä on provoilua ja niiden provovastauksia.
Ei Audi palstalaiset ole sen yli-ihmisempiä kuin esim. Urheilu & Kuntoilu palstalaiset. Kun ihminen provosoituu niin tämän viikkoiset keskustelut on palstan tulevaisuus.
Väitän, että suurin osa tälle palstalle kirjoittavista ei yksinkertaisesti omista Audi merkkistä henkilöautoa.
Harmittaa vaan kun ei saa enää järkevää keskustelua aikaan täällä. Käyn stekkaamassa tilanteen ja huomaan naiivien henkilöiden provoilua.
Kuten huomaat, niin tähänkin vastataan vittuilemalla. - kehvetti
Ottamatta muuten kantaa viestiisi totean vain, että Bentley on hintaansa nähden paska ja muutenkin pappamainen painava rotisko.
Bentleyssä ei ole mitään parempaa kuin vastaavissa Audeissa, jotka ovat tietenkin mallia A8 ja S8.
Continental GT ja Flying Spur ovat painonsa takia huonompia kuin vastaavat Audit, sillä ne kuluttavat enemmän polttoainetta eivätkä taivu mutkiin yhtä ketterästi.- BMW 325
Jos mulla olisi varaa moiseen autoon ,niin luuletko ,että mua polttoainekulut huolettas.
Audi on pers`aukisille. - kahvetti
Bentleyllä on sentään status. Menee vielä sellaiset 50 vuotta ennenkuin Audi ehkä saa samanlaisen statuksen, ei 20 vuodessa rakenneta samanlaista brandia kaikki vanhemmat ihmiset muistavat kuitenkin
mistä se Audi on alunperin lähtöisin ja millaisia ne 60-70 luvun kotterot olivat - HUHHHUUJ
kahvetti kirjoitti:
Bentleyllä on sentään status. Menee vielä sellaiset 50 vuotta ennenkuin Audi ehkä saa samanlaisen statuksen, ei 20 vuodessa rakenneta samanlaista brandia kaikki vanhemmat ihmiset muistavat kuitenkin
mistä se Audi on alunperin lähtöisin ja millaisia ne 60-70 luvun kotterot olivatMUISTAN KYLLÄ MINKÄLAISIA NE 80 JA 90-LUVUN ALUN AUDI KOTTEROTKIN OLIVAT! EI SITÄ RIEMUA KUN AUDI SATAA(100) AJAA. EI VIT*U MIKÄ RAKTORI :D
- koska olet idiootti
BMW 325 kirjoitti:
Jos mulla olisi varaa moiseen autoon ,niin luuletko ,että mua polttoainekulut huolettas.
Audi on pers`aukisille.Polttoaineen kulutusta oleellisempaa onkin se, että painon myötä auton käsiteltävyys sekä kiihtyvyys huononevat ja jarrutusmatkat pitenevät.
Suoralta kädeltä ei muuten tule yhtäkään autoa mieleen, jossa olisi niin huono kiihtyvyys kuin Bentleyssä ottaen huomioon sen tehon ja väännön määrän.
(Mitä tulee polttoaineeseen niin se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa vaikka olisi kuinka paljon rahaa kukkarossa.) - -jamo-
kahvetti kirjoitti:
mistä se Audi on alunperin lähtöisin ja millaisia ne 60-70 luvun kotterot olivatVoi ihmettä, että ihan status löytyy Bentleyltä.
Hanki sinä vaan autosi statuksen perusteella. Minä valitsen sen mikä on käytännössä parempi. - jamppa85
-jamo- kirjoitti:
Voi ihmettä, että ihan status löytyy Bentleyltä.
Hanki sinä vaan autosi statuksen perusteella. Minä valitsen sen mikä on käytännössä parempi.miten ihmeessä olet sitten päätynyt audiin kun käytännössä parempiakin löytyy??
- -jamo-
jamppa85 kirjoitti:
miten ihmeessä olet sitten päätynyt audiin kun käytännössä parempiakin löytyy??
Olen köyhä, minulla ei ole tällä hetkellä rahaa päätyä mihinkään muuhun ajoneuvoon kuin bussiin.
Edellisessä viestissä viittasin kuvitteelliseen tilanteeseen, jossa minulla olisi rahaa. Tällöin ostaisin auton sen perusteella miten hyvä se on enkä sen statuksen perusteella. Tosin hyvä status monesti kielii myös hyvästä autosta. Bentley on hyvä tai suorastaan loistava auto, sitä en kiistä mutta tosiasia on se, että vastaavat Audit ovat käytännössä parempia.
Veikkaan, että Audiin päätyneet ovat tehneet sen siksi, koska heidän rahansa eivät ole enää riittäneet autoihin, jotka ovat käytännössä parempia. Eihän Audikaan mikään edullinen auto ole noin yleisesti ottaen. - -diipadaapa-
koska olet idiootti kirjoitti:
Polttoaineen kulutusta oleellisempaa onkin se, että painon myötä auton käsiteltävyys sekä kiihtyvyys huononevat ja jarrutusmatkat pitenevät.
Suoralta kädeltä ei muuten tule yhtäkään autoa mieleen, jossa olisi niin huono kiihtyvyys kuin Bentleyssä ottaen huomioon sen tehon ja väännön määrän.
(Mitä tulee polttoaineeseen niin se nyt vaan on tyhmää maksaa liikaa vaikka olisi kuinka paljon rahaa kukkarossa.)Itse olet idiootti.
"kiihtyy...käsiteltävyys..."
Tsiisus ,mitä amisteinejä löytyy tältä palstalta.
En varmaankaan ole väärässä ,jos arvelen ,että tankkaat Audiisi v-bensaa paremman suorituskyvyn saamiseksi ja olet vaihtanut vaimentimet hiilikuituisiin ,painon säästöksi.
Sitten ,kun ,tai jos kasvat aikuiseksi ,menettävät nuo säästetyt sekunnit merkityksensä. - sitten
BMW 325 kirjoitti:
Audi on pers`aukisille.kauhean kallis on? Sitäpaitsi häviää järjestäen kaikki testit Audille. Testit joissa sinun kullisi asentoa ei katsota. Vaan nimeomaan autojen faktista paremmuutta.
- -jamo-
-diipadaapa- kirjoitti:
Itse olet idiootti.
"kiihtyy...käsiteltävyys..."
Tsiisus ,mitä amisteinejä löytyy tältä palstalta.
En varmaankaan ole väärässä ,jos arvelen ,että tankkaat Audiisi v-bensaa paremman suorituskyvyn saamiseksi ja olet vaihtanut vaimentimet hiilikuituisiin ,painon säästöksi.
Sitten ,kun ,tai jos kasvat aikuiseksi ,menettävät nuo säästetyt sekunnit merkityksensä.Juu, se joka kiinnittää huomiota auton kiihtyvyyteen, käsiteltävyyteen ja jarrutusmatkoihin on automaattisesti amisteini.
Bentleyn Continental GT ja Flying Spur painavat yli 300kg enemmän kuin A8 ja S8. Tuo on aika merkittävä ero. Audi tarvitsisi kyytiinsä neljä matkustajaa, jotta sen paino olisi samaa luokkaa Bentleyn kanssa.
Tuossa vaiheessa kyse ei ole enää säästetyistä sekunneista vaan myös turvallisuudesta. Siinä missä Audi vielä kääntyy mutkaan niin Bentley aliohjautuu metsään. Siinä missä Audi vielä kerkeää pysähtymään, Bentley menee edellä ajavan takakontista sisään.
552 hevosvoimaa ja lähes 2400kg painava laiva ovat varsin vaarallinen yhdistelmä osaamattoman käsissä eivätkä osaavat kädetkään saa autoa taipumaan samanlaisiin manöövereihin kuin miten kevyemmillä autoilla mennään. Varsinkin kun kyseessä on laatu auto, joka tekee kovaa ajamisesta salakavalan helppoa lähes kaikissa suhteissa. - jamppa85
-jamo- kirjoitti:
Olen köyhä, minulla ei ole tällä hetkellä rahaa päätyä mihinkään muuhun ajoneuvoon kuin bussiin.
Edellisessä viestissä viittasin kuvitteelliseen tilanteeseen, jossa minulla olisi rahaa. Tällöin ostaisin auton sen perusteella miten hyvä se on enkä sen statuksen perusteella. Tosin hyvä status monesti kielii myös hyvästä autosta. Bentley on hyvä tai suorastaan loistava auto, sitä en kiistä mutta tosiasia on se, että vastaavat Audit ovat käytännössä parempia.
Veikkaan, että Audiin päätyneet ovat tehneet sen siksi, koska heidän rahansa eivät ole enää riittäneet autoihin, jotka ovat käytännössä parempia. Eihän Audikaan mikään edullinen auto ole noin yleisesti ottaen."Veikkaan, että Audiin päätyneet ovat tehneet sen siksi, koska heidän rahansa eivät ole enää riittäneet autoihin, jotka ovat käytännössä parempia. "
kyllä siihen rahat olisi riittänyt kun niitä parempia saa halvemmalla - kehvetti
jamppa85 kirjoitti:
"Veikkaan, että Audiin päätyneet ovat tehneet sen siksi, koska heidän rahansa eivät ole enää riittäneet autoihin, jotka ovat käytännössä parempia. "
kyllä siihen rahat olisi riittänyt kun niitä parempia saa halvemmalla"kyllä siihen rahat olisi riittänyt kun niitä parempia saa halvemmalla."
ai samalla tavalla "parempia" kuin toi bentley, haahahahhah. - -jamo-
jamppa85 kirjoitti:
"Veikkaan, että Audiin päätyneet ovat tehneet sen siksi, koska heidän rahansa eivät ole enää riittäneet autoihin, jotka ovat käytännössä parempia. "
kyllä siihen rahat olisi riittänyt kun niitä parempia saa halvemmallaLähtökohtasi on vääränlainen. Harvemmin vähänkään samassa sarjassa painivat autot ovat kokonaisuutena selvästi huonompia tai parempia.
Yleensä jotkut autot ovat vain tarkoituksenmukaisempia kuin toiset. Tuo tarkoituksenmukaisuus perustuu siihen mitä kukin autoltaan haluaa.
Tietysti on helppo osoittaa sormella joitain ajoneuvon yksittäisiä ominaisuuksia tai vajavaisuuksia mutta harvemmin nuo asiat kertovat koko totuutta. - -diipadaapaa
-jamo- kirjoitti:
Juu, se joka kiinnittää huomiota auton kiihtyvyyteen, käsiteltävyyteen ja jarrutusmatkoihin on automaattisesti amisteini.
Bentleyn Continental GT ja Flying Spur painavat yli 300kg enemmän kuin A8 ja S8. Tuo on aika merkittävä ero. Audi tarvitsisi kyytiinsä neljä matkustajaa, jotta sen paino olisi samaa luokkaa Bentleyn kanssa.
Tuossa vaiheessa kyse ei ole enää säästetyistä sekunneista vaan myös turvallisuudesta. Siinä missä Audi vielä kääntyy mutkaan niin Bentley aliohjautuu metsään. Siinä missä Audi vielä kerkeää pysähtymään, Bentley menee edellä ajavan takakontista sisään.
552 hevosvoimaa ja lähes 2400kg painava laiva ovat varsin vaarallinen yhdistelmä osaamattoman käsissä eivätkä osaavat kädetkään saa autoa taipumaan samanlaisiin manöövereihin kuin miten kevyemmillä autoilla mennään. Varsinkin kun kyseessä on laatu auto, joka tekee kovaa ajamisesta salakavalan helppoa lähes kaikissa suhteissa."Bentleyn Continental GT ja Flying Spur painavat yli 300kg enemmän kuin A8 ja S8."
Niin? Kait pähkinäpuuverhoilut yms. yleillisyys seikat lisäävät auton painoa.
Jos kaipaa hyvää kiihtyvyyttä yms. urheilullisia ominaisuuksia ,niin a8/s8/Bentleyt eivät todellakaan ole edes lähimain kärkisijoilla.
Kyllä noi autot on tarkoitettu ennemmin mukavaan ja edustavaan liikkumiseen ja edes sinunlaiselle pässinpäälle ei pitäisi olla epäselvää ,kummassa sitä luxusta ja statusta enemmän on. Sillä näkeehän sen jo painoeroista.
Mutta tuo vertailu ei kyllä olekkaan ihan reilua. Se on vähän sama ,kuin Ladaa ja Mersua vertailis. - BMW325
sitten kirjoitti:
kauhean kallis on? Sitäpaitsi häviää järjestäen kaikki testit Audille. Testit joissa sinun kullisi asentoa ei katsota. Vaan nimeomaan autojen faktista paremmuutta.
Ei sulle kuulu ,vaikka eikös se joku homppeliyhteisö just audin äänestänytkin homoeroottisimmaksi merkiksi ,että en siks kovin ihmettele mieltymyksiäsi.
- -jamo-
-diipadaapaa kirjoitti:
"Bentleyn Continental GT ja Flying Spur painavat yli 300kg enemmän kuin A8 ja S8."
Niin? Kait pähkinäpuuverhoilut yms. yleillisyys seikat lisäävät auton painoa.
Jos kaipaa hyvää kiihtyvyyttä yms. urheilullisia ominaisuuksia ,niin a8/s8/Bentleyt eivät todellakaan ole edes lähimain kärkisijoilla.
Kyllä noi autot on tarkoitettu ennemmin mukavaan ja edustavaan liikkumiseen ja edes sinunlaiselle pässinpäälle ei pitäisi olla epäselvää ,kummassa sitä luxusta ja statusta enemmän on. Sillä näkeehän sen jo painoeroista.
Mutta tuo vertailu ei kyllä olekkaan ihan reilua. Se on vähän sama ,kuin Ladaa ja Mersua vertailis.Minä vertasin Audin vastaavia malleja Bentleyyn. Muiden autojen suoriutuminen ei vaikuta siihen miten Bentley pärjää suhteessa Audiin.
Mitä sitten, että A8/S8/Bentley eivät ole kiihtyvyydessä tai urheilullisuudessa kärkisijoilla? Se ei muuta sitä tosiasiaa miksikään, että Bentleytä on vaikeampi hallita sekä pysäyttää.
Bentleyssä on enemmän statusta mutta ei luxusta tai ominaisuuksia. Tuo statuskin on epämääräinen juttu. Joidenkin mielestä Bentley on pappamainen ja joidenkin mielestä tyylikäs.
Kerro mitä sellaista Bentleyssä tarkalleen ottaen on mitä A8/S8 Audeissa ei olisi pois lukien tuo status, josta tykkäät niin paljon paasata?
Kerro miten päättelet auton painon korreloivan sen kanssa paljonko autossa on luksusta? En ole eläissäni huonompaa perustelua nimittäin nähnyt kuin tuon, että suuri paino meinaisi enemmän luksusta.
Taidan olla todellinen pässinpää ainakin sinun kirjoissasi, sillä minulle on erittäin epäselvää missä noista yllämainituista autoista on eniten luksusta. - -diipadaapaa
-jamo- kirjoitti:
Minä vertasin Audin vastaavia malleja Bentleyyn. Muiden autojen suoriutuminen ei vaikuta siihen miten Bentley pärjää suhteessa Audiin.
Mitä sitten, että A8/S8/Bentley eivät ole kiihtyvyydessä tai urheilullisuudessa kärkisijoilla? Se ei muuta sitä tosiasiaa miksikään, että Bentleytä on vaikeampi hallita sekä pysäyttää.
Bentleyssä on enemmän statusta mutta ei luxusta tai ominaisuuksia. Tuo statuskin on epämääräinen juttu. Joidenkin mielestä Bentley on pappamainen ja joidenkin mielestä tyylikäs.
Kerro mitä sellaista Bentleyssä tarkalleen ottaen on mitä A8/S8 Audeissa ei olisi pois lukien tuo status, josta tykkäät niin paljon paasata?
Kerro miten päättelet auton painon korreloivan sen kanssa paljonko autossa on luksusta? En ole eläissäni huonompaa perustelua nimittäin nähnyt kuin tuon, että suuri paino meinaisi enemmän luksusta.
Taidan olla todellinen pässinpää ainakin sinun kirjoissasi, sillä minulle on erittäin epäselvää missä noista yllämainituista autoista on eniten luksusta.Puhutaan kuitenkin loistokkaista edustusautoista ,siis ei urheiluautoista ,vaikkakin Bentleyllä on maailman nopein sarjavalmisteinen neliovinen.
"Kerro mitä sellaista Bentleyssä tarkalleen ottaen on mitä A8/S8 Audeissa ei olisi pois lukien tuo status, josta tykkäät niin paljon paasata?"
Niin, toisaalta ,mitä sellaista Audissa on ,mitä VW:n tai Skodan vastaavissa malleissa ei ole ,jos tuota statusta ei lasketa?
En väitä ,enkä ole väittänytkään etteikö Audilla pääsisi lujempaa mutkatietä ,kuin Bentleyllä ,mutta silti ottaisin Bentleyn.
Yksinkertaisesti siitä syystä ,että Bentley on hienompi auto ,kuin tusina-Audi. - -jamo-
-diipadaapaa kirjoitti:
Puhutaan kuitenkin loistokkaista edustusautoista ,siis ei urheiluautoista ,vaikkakin Bentleyllä on maailman nopein sarjavalmisteinen neliovinen.
"Kerro mitä sellaista Bentleyssä tarkalleen ottaen on mitä A8/S8 Audeissa ei olisi pois lukien tuo status, josta tykkäät niin paljon paasata?"
Niin, toisaalta ,mitä sellaista Audissa on ,mitä VW:n tai Skodan vastaavissa malleissa ei ole ,jos tuota statusta ei lasketa?
En väitä ,enkä ole väittänytkään etteikö Audilla pääsisi lujempaa mutkatietä ,kuin Bentleyllä ,mutta silti ottaisin Bentleyn.
Yksinkertaisesti siitä syystä ,että Bentley on hienompi auto ,kuin tusina-Audi.Kerro miten minä olen eksynyt aiheesta?
Mitä sitten, että puhumme loistokkaista edustusautoista emmekä urheiluautoista? Kumoaako se, että puhumme loistokkaista edustusautoista jotain mitä olen sanonut?
Nopeudella voidaan muuten tarkoittaa montaa asiaa. Bentley saattaa olla nopein sarjavalmisteinen/neliovinen auto mitä tulee huippunopeuteen suoralla mutta vähänkään mutkaisella tiellä ja kiihtyvyydessä sen päihittävät lukuisat muut autot. Tuo huippunopeus on kaikista epäolennaisin seikka mitä tulee auton nopeuteen käytännön tilanteissa mutta siitä huolimatta Bentleyn markkinointimiehet ovat ottaneet sen valttikorttikseen.
Mielestäni tuollainen on potentiaalisten ostajien aliarvioimista. - -diipadaapaa
-jamo- kirjoitti:
Kerro miten minä olen eksynyt aiheesta?
Mitä sitten, että puhumme loistokkaista edustusautoista emmekä urheiluautoista? Kumoaako se, että puhumme loistokkaista edustusautoista jotain mitä olen sanonut?
Nopeudella voidaan muuten tarkoittaa montaa asiaa. Bentley saattaa olla nopein sarjavalmisteinen/neliovinen auto mitä tulee huippunopeuteen suoralla mutta vähänkään mutkaisella tiellä ja kiihtyvyydessä sen päihittävät lukuisat muut autot. Tuo huippunopeus on kaikista epäolennaisin seikka mitä tulee auton nopeuteen käytännön tilanteissa mutta siitä huolimatta Bentleyn markkinointimiehet ovat ottaneet sen valttikorttikseen.
Mielestäni tuollainen on potentiaalisten ostajien aliarvioimista."Tuo huippunopeus on kaikista epäolennaisin seikka mitä tulee auton nopeuteen käytännön tilanteissa "
Niinköhän. Ainoa paikka, missä noita huippunopeuksia saa käyttää ,on autobaanat ,joissa voi ajaa huippunopeuksia jopa Bentleyllä.
Muualla onkin sitten nopeusrajoitukset ,jotka on suunniteltu niin, että jopa Bentleyn kaltaisella autolla voi ajaa turvallisesti.
Mutta se ei ole kovinkaan olennaista tämänkaltaisissa loistoautoissa ,vaan se loistokkuus ,mikä jo pelkästä kunniakkaasta nimestä ilmenee.
Olet antanut ymmärtää ,ettei statuksella ole väliä ,mutta silti ajat Audilla ,etkä Volkkarilla. Miksi? - -jamo-
-diipadaapaa kirjoitti:
"Tuo huippunopeus on kaikista epäolennaisin seikka mitä tulee auton nopeuteen käytännön tilanteissa "
Niinköhän. Ainoa paikka, missä noita huippunopeuksia saa käyttää ,on autobaanat ,joissa voi ajaa huippunopeuksia jopa Bentleyllä.
Muualla onkin sitten nopeusrajoitukset ,jotka on suunniteltu niin, että jopa Bentleyn kaltaisella autolla voi ajaa turvallisesti.
Mutta se ei ole kovinkaan olennaista tämänkaltaisissa loistoautoissa ,vaan se loistokkuus ,mikä jo pelkästä kunniakkaasta nimestä ilmenee.
Olet antanut ymmärtää ,ettei statuksella ole väliä ,mutta silti ajat Audilla ,etkä Volkkarilla. Miksi?En missään vaiheessa väittänyt, ettei statuksella olisi mitään väliä. Kommenttini liittyen statukseen menivät sanasta sanaan seuraavasti:
Vastasin nimimerkki Jamppa85:lle:
"Ostaisin auton sen perusteella miten hyvä se on enkä sen statuksen perusteella. Tosin hyvä status monesti kielii myös hyvästä autosta.
Vastasin sinulle eli -diipadaapa:lle:
"Tuo statuskin on epämääräinen juttu. Joidenkin mielestä Bentley on pappamainen ja joidenkin mielestä tyylikäs."
Hyvä status on siis plussaa mutta ei missään nimessä lähellekään tärkein kriteeri liittyen auton hyvyyteen. Lisäksi status saattaa olla kaksiteräinen miekka. Bentley esimerkiksi vetoaa todennäköisesti vanhempaan ikäluokkaan mutta nuoriso valitsee autokseen mielummin vaikkapa urheilullisemman BMW:n.
Päädyin aikoinani S-sarjan Audiin siksi, että siinä oli ainoana VW-konsernin autona yli reilusti 300hv, jatkuva neliveto, jäykkä alusta, recaron istuimet, normaalia leveämpi kori, paras äänieristys, parhaat viritysmahdollisuudet, neutraalein painojaukauma (tästä huolimatta auto aliohjaa Audille tyypilliseen tapaan).
Lisäksi S-sarjan varustelista oli varsin vaikuttava jo 90-luvun lopussa. Autosta löytyi jos jonkinmoista härpäkettä tyyliin: parkkitutkat edessä ja takana, sähkösäätöiset penkit muistipaikoilla, navi , televisio, seisontalämmitin kaukosäätimellä, 18-tuuman vanteet 245mm leveillä renkailla, automaattinen ilmastointi, ESP jne.
Pidän myös Audin urheilullisemmasta ulkonäöstä.
Tuntuu aika mielettömältä, että lähes 10 vuotta vanhasta autosta löytyi tuo kaikki. Edelleenkään läheskään kaikista moderneistakaan autoista ei löydy esimerkiksi ESP:tä ainakaan vakiona.
Voi olla, että noihin aikoihin Volkswagenilla oli joku malli, josta löytyi myös jatkuva neliveto mutta mitään muuta yllämainittua siinä ei sitten ollutkaan. Sen tiedän, että Skodaan ei saa jatkuvaa nelivetoa vielä tänäkään päivänä. - -diipadaapaa
-jamo- kirjoitti:
En missään vaiheessa väittänyt, ettei statuksella olisi mitään väliä. Kommenttini liittyen statukseen menivät sanasta sanaan seuraavasti:
Vastasin nimimerkki Jamppa85:lle:
"Ostaisin auton sen perusteella miten hyvä se on enkä sen statuksen perusteella. Tosin hyvä status monesti kielii myös hyvästä autosta.
Vastasin sinulle eli -diipadaapa:lle:
"Tuo statuskin on epämääräinen juttu. Joidenkin mielestä Bentley on pappamainen ja joidenkin mielestä tyylikäs."
Hyvä status on siis plussaa mutta ei missään nimessä lähellekään tärkein kriteeri liittyen auton hyvyyteen. Lisäksi status saattaa olla kaksiteräinen miekka. Bentley esimerkiksi vetoaa todennäköisesti vanhempaan ikäluokkaan mutta nuoriso valitsee autokseen mielummin vaikkapa urheilullisemman BMW:n.
Päädyin aikoinani S-sarjan Audiin siksi, että siinä oli ainoana VW-konsernin autona yli reilusti 300hv, jatkuva neliveto, jäykkä alusta, recaron istuimet, normaalia leveämpi kori, paras äänieristys, parhaat viritysmahdollisuudet, neutraalein painojaukauma (tästä huolimatta auto aliohjaa Audille tyypilliseen tapaan).
Lisäksi S-sarjan varustelista oli varsin vaikuttava jo 90-luvun lopussa. Autosta löytyi jos jonkinmoista härpäkettä tyyliin: parkkitutkat edessä ja takana, sähkösäätöiset penkit muistipaikoilla, navi , televisio, seisontalämmitin kaukosäätimellä, 18-tuuman vanteet 245mm leveillä renkailla, automaattinen ilmastointi, ESP jne.
Pidän myös Audin urheilullisemmasta ulkonäöstä.
Tuntuu aika mielettömältä, että lähes 10 vuotta vanhasta autosta löytyi tuo kaikki. Edelleenkään läheskään kaikista moderneistakaan autoista ei löydy esimerkiksi ESP:tä ainakaan vakiona.
Voi olla, että noihin aikoihin Volkswagenilla oli joku malli, josta löytyi myös jatkuva neliveto mutta mitään muuta yllämainittua siinä ei sitten ollutkaan. Sen tiedän, että Skodaan ei saa jatkuvaa nelivetoa vielä tänäkään päivänä.Et kai tosissasi väitä, että Bentley kilpailee samoista asiakkaista ,kuin BMW ,Audi ,tai Mersu?
Puhutaan kuitenkin ennemminkin Rolssin tasoisesta autosta ,eikä Audin tms.
Nämä kaverit ,joilla on Bentley tallissa ,omistaa varmasti myös jonku Lambon Ferrarin ,tahi muun oikeesti nopeen auton ,jos sellaiseen on tarvetta.
Bentleyllä kun liikutaan arvokkaasti ,eikä puikita kehätiellä aamuruuhkassa "halvempien autoilijoiden" päänahkoja metsästäen.
Aloittaja oli ytimessä.
Sulla tosiaankin on jalat tukevasti irti maasta. - -jamo-
-diipadaapaa kirjoitti:
Et kai tosissasi väitä, että Bentley kilpailee samoista asiakkaista ,kuin BMW ,Audi ,tai Mersu?
Puhutaan kuitenkin ennemminkin Rolssin tasoisesta autosta ,eikä Audin tms.
Nämä kaverit ,joilla on Bentley tallissa ,omistaa varmasti myös jonku Lambon Ferrarin ,tahi muun oikeesti nopeen auton ,jos sellaiseen on tarvetta.
Bentleyllä kun liikutaan arvokkaasti ,eikä puikita kehätiellä aamuruuhkassa "halvempien autoilijoiden" päänahkoja metsästäen.
Aloittaja oli ytimessä.
Sulla tosiaankin on jalat tukevasti irti maasta.Mitä merkitystä sillä on, mitä minä ajattelen tai väitän siitä kenen kanssa Bentley kilpailee?
Mitätöikö mielipiteeni tuosta kyseisestä asiasta jotenkin jotain mitä olen aikaisemmissa viesteissäni sanonut?
Minulle on ihan yksi lysti kenen kanssa tai kenen asiakkaista Bentley kilpailee tai ei kilpaile.
Jos lukisit viestini ajatuksella etkä yrittäisi tarkoituksella ymmärtää niitä väärin saadaksesi vielä jotain jankutettavaa niin saattaisit ymmärtää, että Bentley ja sen status eivät välttämättä tuo kaikkien mieleen positiivisia mielikuvia.
Miksi sinä muuten olet sitä mieltä, että Bentley ei kilpailisi samoista asiakkaista kuin vaikkapa Mersu? Esimerkiksi S65 AMG on samassa hinta kuin luokassa kuin Continentalit, siinä on parempi varustelu, varmasti luxus ja statusta yllinkyllin ja nyt kun rupesin muistelemaan niin tajuan, että se päihittäisi huippunopeudessakin Bentleyn jos rajoittimen ottaisi pois.
Voisihan joku Bentleyllä ajava haluta sinun logiikkasi mukaan talliinsa myös Mersun SLR McLarenin, joka on suorituskyvyltään tehokkaampi kuin monet Ferrarit. Eikös tuolla McLarenilla ole sitä statusta ihan yllinkylli, vai?
Mitäs muuten pidit perusteluistani liittyen siihen miksi valitsin Audin? - kehvetti
-diipadaapaa kirjoitti:
"Tuo huippunopeus on kaikista epäolennaisin seikka mitä tulee auton nopeuteen käytännön tilanteissa "
Olet antanut ymmärtää ,ettei statuksella ole väliä ,mutta silti ajat Audilla ,etkä Volkkarilla. Miksi?Eli mitä sä yrität tarkalleen ottaen sanoa? Myönnät siis, että noilla huippunopeuksilla ei ole käytännössä juurikaan merkitystä. Ei Saksan noilla autobaanoillakaan saa läheskään aina päästellä niin kovaa kuin haluu. Siellä ei ole kuin tiettyjä osuuksia, joissa ei ole rajoitusta.
Tottakai nopeusrajoitukset on suunniteltu siten, että autolla kuin autolla voi ajaa turvallisesti. Ajavatko ihmiset sitten käytännössä aina nopeusrajoitusten mukaisesti, eivät todellakaan. Monelle nopeusrajoituksia noudattavallekin sattuu joskus arviointivirheitä ja tilannenopeus saataa nousta huomaamatta liian korkeaksi tai turvaväli jäädä liian pieneksi.
Sitten ihan oma lukunsa ovat ne, jotka ajavat tietoisesti rikkovat liikennesääntöjä.
Eli mua kiinnostaa tietää, että JOS et halunnut tolla kirjoituksellasi myöntää ettei huippunopeudella ole juurikaan merkitystä niin mitä sä sitten oikein selitit? Teksti oli niin epämääräistä, että siitä jäi semmonen fiilis ettei sulla oikeastaan ollut mitään argumentoitavaa. Kunhan selitit vaan jotain niin, että syntyisi sellainen vaikutelma, että sulla oli muka jotain oleellista sanottavaa.
Mitä hyötyä muuten Bentleyn moottorin hirveistä voimavaroista on, jos ajat aina lain edellyttämällä tavalla?
Vaikka Bentleyllä voi ajaa suhteellisen turvallisesti noudattamalla lakia, se ei silti muuta sitä tosiasiaa miksikään, että sen käsittelykyky ja jarrutusmatkat on huonommat.
Yksi asia minkä sinä ja -jamo- olette unohtaneet... tai jamo varmaan muisti mutta ei ole viitsinyt mainita on se, että Bentleyhän kiihtyy aavistuksen nopeammin kuin nuo sitä vastaavat Audit. Toin tämän asian vain sen takia, esille ettei joku pääse siitä myöhemmin ruikuttamaan. Sillä ei nimittäin ole hevon vittuakaan merkitystä verrattuna siihen kuinka paljon huonommin Bentley ohjautuu tai pysähtyy. - kehvetti
-diipadaapaa kirjoitti:
Olet antanut ymmärtää ,ettei statuksella ole väliä ,mutta silti ajat Audilla ,etkä Volkkarilla. Miksi?Eli mitä sä yrität tarkalleen ottaen sanoa? Myönnät siis, että noilla huippunopeuksilla ei ole käytännössä juurikaan merkitystä. Ei Saksan noilla autobaanoillakaan saa läheskään aina päästellä niin kovaa kuin haluu. Siellä ei ole kuin tiettyjä osuuksia, joissa ei ole rajoitusta.
Tottakai nopeusrajoitukset on suunniteltu siten, että autolla kuin autolla voi ajaa turvallisesti. Ajavatko ihmiset sitten käytännössä aina nopeusrajoitusten mukaisesti, eivät todellakaan. Monelle nopeusrajoituksia noudattavallekin sattuu joskus arviointivirheitä ja tilannenopeus saataa nousta huomaamatta liian korkeaksi tai turvaväli jäädä liian pieneksi.
Sitten ihan oma lukunsa ovat ne, jotka ajavat tietoisesti rikkovat liikennesääntöjä.
Eli mua kiinnostaa tietää, että JOS et halunnut tolla kirjoituksellasi myöntää ettei huippunopeudella ole juurikaan merkitystä niin mitä sä sitten oikein selitit? Teksti oli niin epämääräistä, että siitä jäi semmonen fiilis ettei sulla oikeastaan ollut mitään argumentoitavaa. Kunhan selitit vaan jotain niin, että syntyisi sellainen vaikutelma, että sulla oli muka jotain oleellista sanottavaa.
Mitä hyötyä muuten Bentleyn moottorin hirveistä voimavaroista on, jos ajat aina lain edellyttämällä tavalla?
Vaikka Bentleyllä voi ajaa suhteellisen turvallisesti noudattamalla lakia, se ei silti muuta sitä tosiasiaa miksikään, että sen käsittelykyky ja jarrutusmatkat on huonommat.
Yksi asia minkä sinä ja -jamo- olette unohtaneet... tai jamo varmaan muisti mutta ei ole viitsinyt mainita on se, että Bentleyhän kiihtyy aavistuksen nopeammin kuin nuo sitä vastaavat Audit. Toin tämän asian vain sen takia, esille ettei joku pääse siitä myöhemmin ruikuttamaan. Sillä ei nimittäin ole hevon vittuakaan merkitystä verrattuna siihen kuinka paljon huonommin Bentley ohjautuu tai pysähtyy.
- ajotopina
Niin, tosiaan kun tarkemmin ajattelee niin onhan se useimmissa laatututkimuksissa mediaanin paremalla puolella, eli tosiaan siis keskimääräistä laadukkaampi. Kaukana parhaista kumminkin toki.
- A3 -06
"Samat ihmiset tolkuttavat kerta toisensa perään että Audi on konsernin huippumerkki. Se on tarkemmin laskien kuitenkin merkkien puolessavälissä: yllä Bentley, Bugatti ja Lamborghini, sitten Audi, ja sen jälkeen ne kolme muuta."
Itseasiassa kukaan ei ole väittänyt, että Audi on huipulla noista. Lambo, bugatti ja bentley ovat enemmän ekslusiivisempia "Prestige" merkkejä, kun valmistusmäärät ovat pieniä ja siten hinta on korkealla. Tosin nythän Audi on astumassa Lambon reviirille, kun R8 tulee tuutista ulos. Tosin sitä valmistetaan enemmän kuin Lambo Gallardoa.
Brandit ovat vain ihmisten mielissä. Itse en arvosta bentleytä kovin korkealle kun en pidä brittiautoista. Sama koskee bugattia, josta tulee mieleen vanha auto. Lambo sen sijaan on lambo jo Kanuunankuularalli-leffassa kun sen ekaa kertaa näin ja siten merkitsee minulle eniten.
Itse arvostan merkeistä eniten Porschea ja sitten Audia. Ne ovat merkkejä, jotka sopivat minulle. Porschen ostaisin, jos olis rahaa.
Joku toinen voi tykätä enempi vaikka mustangista ja fordista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse794578Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093813Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1643583Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.532040Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891259- 1281098
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1381034- 57953
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä27872