Kertokaas tietämättömälle mikä on paras tapa tehdä fisuja. Kannattaako kyseiset pastillit murskata vai sulattaa pulloon,mitä alkoholi juomaa suosittelette kyseiseen sekoitukseen ja kuinka kauan tuotteen annetaan maustua jääkaapissa/pakastimessa jotta kyseinen tuote on parhaimmillaan nautittavissa?
Fisu
12
9816
Vastaukset
- alspe
Itse olen tehnyt siten, että 1 pussi fisua (tavallista, valkoinen pussi), 2-3 rkl sokeri 0,35 l Leijona-viina. Siinä sopivat suhteet. Muista se sokeri, muuten ei tule namia. Pastillit liukenee aika helposti mutta voi niitä kuumaan veteen liottaa jolloin loppu tuote hieman laimenee.
- kaipaa
Ei se sokeria kaipaa, parasta se on kun ihan vaan fisui ja viinaa.
- ???????
mitä fisua?
- Fisherman's Friend
En minäkän ollut aiemmin kuullut, mutta sitten järkeilin, että täytyy olla nämä Fisherman's Friend -kurkkupastillit, joilla tehdän jonkinlaista salmiakkikossutyyppistä tököttiä.
- ----
Jokainenhan tekee kyseisen juoman omalla tavallaan. Mutta hyvä perusohje on, että jotakuinki 4 pussia fisuja puoleen litraan kirkasta. Tulee riittävän vahvan makusta. Pastillien likoaminen ei kestä kauaa, mutta jos juomaa haluaa nopeammin valmiiksi ni pastillit voi vetää tehosekoittimella palasiks tai laittaa pastilli/viina sekotuksen tiukasti suljetussa pullossa pesukoneeseen. Ja eipä sen tarvi sitten enää kauheasti antaa maustua, ko on saatu pastillit kunnolla sulamaan.
- ???????
kokeillu minttu-fisuja?
- Rapa
mä oon kans miettiny ihan samaa...eilen kokeilin tehä ostin vodkaa ja laitoin sinne fisuja niin kyl saa odottaa ite odotin 2 tuntia sit meni hermot ja vedin huivii...
- Mikael333
Fisu on vanha juttu. HORNA: 6pss Horna-pastilleja blenderiin ja ne jauheeksi sitten 5,5dl Bacardi Superioria (white) joukkoon ja antaa pyöriä! Siinä vasta maku vailla vertaa, viina ei maistu juuri ollenkaan.
- dsaasasasd
Kyllä se on ihan paras kun 1 pussin pistää per puolen litran pullo. ehdoton maksimi 2 pussia eikä hitossa sokeria yhtään. menee muuten köykäseen pullo lärväriin tunnissa ja sitten edesvastuuttomana voi heilua ympäri pitäjää.
- on tanskalainen
Aiheen vierestä, mutta Fisherman´s-snapsimaustajia saattaa kiinnostaa NORDSØ Bitter. Se on lähes mustaa ja kuin nestemäistä raakalakritsia, 38% vol, ei kauhean makeaa.
http://www.danishdistillers.dk/show.asp?id=1283
Etiketissä varoitetaan tosin kohonneesta verenpaineesta kärsiviä ettei pidä nauttia suuria määriä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1586430
- 511854
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes441560- 541122
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3261050Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48981Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13950Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384908Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79908Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14887