No kun kaikki täällä valittaa että Volvo ei kestä ja sitä rataa, niin osaiskohan joku valaista minua siitä että minulla kun sattuu olemaan S60 2.5T vm-2003(ajettu vajaa 100000km) niin siinä ei ole ollut mitään vikaa. Viime huollonkin yhteydessä, asentaja ihmetteli että ompas hyvässä kunnossa koko auto, kun ei löydy mitään huomautettavaa.
Volvo S60 kestävyys
17
6364
Vastaukset
- kenties
Siihen viittaisi sekin kun asentaja oli niin ihmeessään. Yleensä kai niistä löytyy vikoja muille jakaa?
- Wart Burg
Volvolla on toinenkin yksilö joka on kestänyt. Sitä ollaan nyt puuhaamassa museoon.
- Edellinen autoni oli
855Tdi, ja mittarissa 428 tuhatta, ja ei muuta vikaa, kuin kulutusosat, mitä menee muissakin merkeissä, ja auto on yhä ajossa, ja nykyinen S80 on pelannut loistavasti, ja mittarissa 220 tuhatta, mutta tottakai on nk.maanantai yksilöitä, mutta silti sanoisin, että kyllä on viat ollu vähissa, ja lisäksi tuossa pihassa on kakkosena -91 mallin 440:n jossa mittarissa 152 tuhatta, ja ei mitään sanottavaa, hyvin pelittää.
Täällä vaan on kirjoituksia paljon Volvojen huonoudesta, mutta niistä kirjoittajista 98% ei omista ko. autoa, ja suurin osa ei koskaan ole ajanutkaan, joten itse jätän ne kommentit suoraa huomioimatta.
Ps: samaa sanoi mulle katsastusmies, kun tuon S80:n viimeksi katsastin, ei mitään huomautettavaa.- Harkinnassa
Olen seurannut mielenkiinnolla tällä palstalla käytävää keskustelua. Usein joudun ihmettelmään, onko tämä todella Volvo-palsta. Jutut vaikuttavat turhan usein Lada-palstan jutuilta.
Itselläni on tulevan vuoden aikana auton vaihto edessä ja yksi vaihtoehto on S60. Ensimmäinen koeajo on jo tehty, perusteellisempi tulee sitten lähempänä vaihtoajankohtaa.
Olen varsin hämmästynyt käydystä kestävyyttä koskevasta keskustelusta. Onko todellakin niin, että 100 000 km on jo maininnan arvoinen peruste perusteltaessa Volvon kestävyyttä. Jos näin todellakin on, Volvo ei ole minun autoni.
Bensiinimallista kyseen ollen 300 000 km on raja, jota ennen vakavia vikoja ei saa esiintyä. Ns. kulutusosat (jarrupalat yms.) on asia erikseen. Miten sen kanssa nyt on, odotanko liikoja (nykyisellä merkilläni malli toimii).
Ostan autoni käteisellä, joten älkää vaivautuko selittämään, että minulla ei ole varaa ostaa S60:stä. - Tsuppija
Harkinnassa kirjoitti:
Olen seurannut mielenkiinnolla tällä palstalla käytävää keskustelua. Usein joudun ihmettelmään, onko tämä todella Volvo-palsta. Jutut vaikuttavat turhan usein Lada-palstan jutuilta.
Itselläni on tulevan vuoden aikana auton vaihto edessä ja yksi vaihtoehto on S60. Ensimmäinen koeajo on jo tehty, perusteellisempi tulee sitten lähempänä vaihtoajankohtaa.
Olen varsin hämmästynyt käydystä kestävyyttä koskevasta keskustelusta. Onko todellakin niin, että 100 000 km on jo maininnan arvoinen peruste perusteltaessa Volvon kestävyyttä. Jos näin todellakin on, Volvo ei ole minun autoni.
Bensiinimallista kyseen ollen 300 000 km on raja, jota ennen vakavia vikoja ei saa esiintyä. Ns. kulutusosat (jarrupalat yms.) on asia erikseen. Miten sen kanssa nyt on, odotanko liikoja (nykyisellä merkilläni malli toimii).
Ostan autoni käteisellä, joten älkää vaivautuko selittämään, että minulla ei ole varaa ostaa S60:stä....sen takaa että on varaa ostaa s60? Jos sitä onkin liian vähän...
- Harkinnassa
Tsuppija kirjoitti:
...sen takaa että on varaa ostaa s60? Jos sitä onkin liian vähän...
Sitä käteistä on riittävästi, mutta en käytä sitä huonon auton ostoon.
Kysyin käsityksiä S60:n kestävyydestä. Vastauksesi viittaa siihen, että kestävyys on kyseenalainen, koska siitä ei voi kirjoittaa, vaan aivan muusta.
Tällaista vastausta olisin odottanut Lada-palstalla, en täällä. Täällä sen nyt kuitenkin sain. Puheet Volvon heikosta kestävyydestä näyttävät siis pitävän paikkansa. - hesseli.
Harkinnassa kirjoitti:
Sitä käteistä on riittävästi, mutta en käytä sitä huonon auton ostoon.
Kysyin käsityksiä S60:n kestävyydestä. Vastauksesi viittaa siihen, että kestävyys on kyseenalainen, koska siitä ei voi kirjoittaa, vaan aivan muusta.
Tällaista vastausta olisin odottanut Lada-palstalla, en täällä. Täällä sen nyt kuitenkin sain. Puheet Volvon heikosta kestävyydestä näyttävät siis pitävän paikkansa.No tässäpä sulle aito ja oikea oma kokemus. Uutena ostettu s60 ollut käytössä nyt vuoden. Ei sitten mitään vikoja, edes lamppuja ei ole palanut. Paras ja mukavin uusi autoni tähän mennessä. Lienee viat jo hioutuneet pois kun mallilla on tämän verran ikää.
Edellinen oli uusi japanilainen ja se ei kyllä vastannut julkisuuden laatumielikuvia. Tähän ikään sitä oli käytetty 5 kertaa pajalla: ensihuolto 1500km, 15-tonnin huolto, haljenneen tuulilasin vaihto, 2xkärähtäneiden ajovalopolttimoiden vaihto. Ei siis mitään menoa pysäyttävää mutta pajalla käynti tuli tutuksi. Rasittavaa.
Pari kommenttia varusteista esitän: Jos ajat paljon talvisaikana pimeää maantietä niin bixenonit voisivat olla hintansa väärtit, ei sillä etteikö perushalogeenitkin hyvät ole mutta kun niiden lasit tuppaavat p...kaantumaan niin xenoneissa riittäisi ehkä enemmän potkua läpäistä kuraantunut pleksi. Toinen on väri: itse ostin perusmustan ja on kyllä kieltämättä hieman hankala puhtaanapidon kannalta. Naapuripihalla on metallihohto-burgundinpunainen ja ainakin matkan päästä näyttää likaisenakin siistimmältä. - hesseli.
hesseli. kirjoitti:
No tässäpä sulle aito ja oikea oma kokemus. Uutena ostettu s60 ollut käytössä nyt vuoden. Ei sitten mitään vikoja, edes lamppuja ei ole palanut. Paras ja mukavin uusi autoni tähän mennessä. Lienee viat jo hioutuneet pois kun mallilla on tämän verran ikää.
Edellinen oli uusi japanilainen ja se ei kyllä vastannut julkisuuden laatumielikuvia. Tähän ikään sitä oli käytetty 5 kertaa pajalla: ensihuolto 1500km, 15-tonnin huolto, haljenneen tuulilasin vaihto, 2xkärähtäneiden ajovalopolttimoiden vaihto. Ei siis mitään menoa pysäyttävää mutta pajalla käynti tuli tutuksi. Rasittavaa.
Pari kommenttia varusteista esitän: Jos ajat paljon talvisaikana pimeää maantietä niin bixenonit voisivat olla hintansa väärtit, ei sillä etteikö perushalogeenitkin hyvät ole mutta kun niiden lasit tuppaavat p...kaantumaan niin xenoneissa riittäisi ehkä enemmän potkua läpäistä kuraantunut pleksi. Toinen on väri: itse ostin perusmustan ja on kyllä kieltämättä hieman hankala puhtaanapidon kannalta. Naapuripihalla on metallihohto-burgundinpunainen ja ainakin matkan päästä näyttää likaisenakin siistimmältä.Niin, en vastannut kysymykseesi kestääkö 300tkm kun tuosta määrästä on vasta kymmenesosa mittarissa. Mutta alku on ollut ainakin lupaava, huonompaa on nähty.
- Harkinnassa
hesseli. kirjoitti:
No tässäpä sulle aito ja oikea oma kokemus. Uutena ostettu s60 ollut käytössä nyt vuoden. Ei sitten mitään vikoja, edes lamppuja ei ole palanut. Paras ja mukavin uusi autoni tähän mennessä. Lienee viat jo hioutuneet pois kun mallilla on tämän verran ikää.
Edellinen oli uusi japanilainen ja se ei kyllä vastannut julkisuuden laatumielikuvia. Tähän ikään sitä oli käytetty 5 kertaa pajalla: ensihuolto 1500km, 15-tonnin huolto, haljenneen tuulilasin vaihto, 2xkärähtäneiden ajovalopolttimoiden vaihto. Ei siis mitään menoa pysäyttävää mutta pajalla käynti tuli tutuksi. Rasittavaa.
Pari kommenttia varusteista esitän: Jos ajat paljon talvisaikana pimeää maantietä niin bixenonit voisivat olla hintansa väärtit, ei sillä etteikö perushalogeenitkin hyvät ole mutta kun niiden lasit tuppaavat p...kaantumaan niin xenoneissa riittäisi ehkä enemmän potkua läpäistä kuraantunut pleksi. Toinen on väri: itse ostin perusmustan ja on kyllä kieltämättä hieman hankala puhtaanapidon kannalta. Naapuripihalla on metallihohto-burgundinpunainen ja ainakin matkan päästä näyttää likaisenakin siistimmältä.Kuulostaa asialliselta. Paljonko vuodessa tuli kilometrejä? Ajan itse 30 000 km/v, joskus hieman yli joskus hieman alle. Sikälä hankala määrä, että on paljon bensiinikoneelle, mutta vähän dieselille. Kokonaisuutena diesel ei vielä tule edullisemmaksi.
Mallilla on jo ikää, joten varmaan monikin on ajanut jo sen 300 000, joten mielellään kuulisin heidänkin kokemuksiaan. - hesseli.
Harkinnassa kirjoitti:
Kuulostaa asialliselta. Paljonko vuodessa tuli kilometrejä? Ajan itse 30 000 km/v, joskus hieman yli joskus hieman alle. Sikälä hankala määrä, että on paljon bensiinikoneelle, mutta vähän dieselille. Kokonaisuutena diesel ei vielä tule edullisemmaksi.
Mallilla on jo ikää, joten varmaan monikin on ajanut jo sen 300 000, joten mielellään kuulisin heidänkin kokemuksiaan.Vuodessa tulee samaten se 30 tonnia josta pääosa kaupungissa. s60 muuten ei mielestäni ole mitenkään sen kömpelömpi käsitellä kaupungissa kuin muutkaan saman kokoiset, en ainakaan itse huomaa kääntösädettä sen isommaksi kuin edellisessä perheautokoon japsissakaan, kyllä sen puolesta pärjäilee. Ja Volvon 5-syl. bensakone tuntuu ja kuulostaa minusta sangen mukavalle, gasoa menee sen 8-10 litran kieppeillä/100km automaattivaihteilla, riippuen kuinka paljon on tasanopeuksista maantieajoa.
- teille...
Volvon mallit S60 ja V70 ovat lähes identtisiä autoja keskenään, toinen on vaan farkku. Alakerta on yhteneväinen ja koneet samoja. Kojetaulu on samanlainen. Jotkut peltiosatkin ovat samoja. Vanhemmassa S80 Volvossa on myös käytetty aivan samoja alustan osia kuin V70/S60.
Eli jos autosta menee vaikka pallonivel, niin sopivuustaulukko kertoo että samat varaosat ovat käytössä. Näissä autoissa siis ongelmat ovat kutakuinkin samoja johtuen niiden yhteneväisestä rakenteesta. Eli ei voi puhua että S60 kestää huonommin tai paremmin kuin V70. Autot ovat sitäpaitsi ajoltaankin aivan samanlaiset paitsi S60 on hieman hiljaisempi, koska farkut tuppaavat olemaan äänekkäämpiä.- Nuo on samat
Mutta puhutaan vaan S80 1998-2005 ja V70 2000-2004 malleista, eikä sekoiteta tähän lainkaan S60 mallia, joka on tosiaankin erillainen.
- Alfameeri
Miten saat S60:n ja V70:n samaan sarjaan, koska ne eivät ole samanlaisia !
Miksi esim: Alfamer tekee korjausoppaan V70 2000-2004 ja S80 1998-2005 ja jättää siitä pois S60:n siksi, koska S60 ei ole mitenkään rakenteeltaan samanlainen, vain käytetyt koneet ovat osaltaan samanlaiset.
pikkasen nyt,,,, - S60 on paljon
Alfameeri kirjoitti:
Miten saat S60:n ja V70:n samaan sarjaan, koska ne eivät ole samanlaisia !
Miksi esim: Alfamer tekee korjausoppaan V70 2000-2004 ja S80 1998-2005 ja jättää siitä pois S60:n siksi, koska S60 ei ole mitenkään rakenteeltaan samanlainen, vain käytetyt koneet ovat osaltaan samanlaiset.
pikkasen nyt,,,,samoja osia alustassa.. pyörän laakerit, iskarit, nivelet ym. lista on loputon. Jopa etulokasuojat, etuovet ovat samat. Ajovalot ovat samat. Kojetaulu on sama, mutta ohjauspyörä ei ole kolmipuolainen kuten on S60. Katselkaa tarkemmin niitä autoja. Ihan samalla tavalla kuvitellaan, että vanhakoppasessa S40 on renun kone. Siinä on periaatteessa sama kone kuin 5 syl. mutta otettu pätkä pois. Tottakai sen tiedän, kun mulla on sellaiset autot pihassa!!
- Wanna-Be
ovat heitä joilla ei syystä tai toisesta mahdollisuutta Volvoon ole.
- Ihme
Olisikin ihme, jos ihan kaikissa Volvoissa olisi runsaasti vikoja.
Ei Volvot mitään erityisen huonoja ole, mutta ei asentajien ja varaosamyyjien ihan toimettomanakaaan tarvitse olla. Pikku harmeja on kylläkin ollut enemmän, kuin varsinaisia vikoja. Esimerkiksi ikkunantiivisteet ei pysy kunnolla paikallaan, sisustan materiaaleissa on ollut tavallista enemmän kulumaa, Xenon-valot ovat temppuileet Volvoissa keskimääräistä enemmän, ym. pikkuvikoja. - vikalista
Itsellä alle 100 000 ajettu v 2001 loppuvuoden yksilö:
- Kaasutinläppäkotelo (kustannukset 1100 - 2500 euroa riippuen missä vaihdon teettää)
- Koiranluut takaa
- Polttimoita menee usein, mutta helppo vaihtaa
- Takaovien lukot eivän mene aina kiinni 1- yrittämällä - moottirivika kai
- Nitinät lisääntyvät iän myötä. Mutta niinpä näyttää tekevän useimmissa muissakin merkeissä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921135
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116958- 125906
- 78694
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282694Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54586Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483