Uskallusta naimisiin

lastentekijäksi

Miksi uskaltaa mennä vl nainen edes naimisiin. On vaan lastentekijä. Menee koko ikä, terveys mukana.
Turha käydä mihinkään ammattiin.

14

1292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • XXL

      Useimmilla lapsentekokyvyt päättyvät siinä 45-vuotiaina. Sen jälkeen voi hankkiutua pienellä apurahalla vaikka väitöskirjan tekoon. Kokemusta on.

    • jännä juttu

      Kun mietin kolme-nelikymppisiä tuttujani ei siellä monta kotiäitiä ole. Lähes kaikilla on kunnon ammatit ja työuraa ovat tehneet. Sen sairaammiltakaan eivät näytä kuin muut ihmiset. Minä taas olen sairastellut paljon vaikka minulla on neljä lasta enkä ole työelämäänkään kyennyt niin aktiivisesti kuin he. Joillakin on hoitaja kotona ja jotkut vievät 2-3 lasta päivähoitoon. Ajattelin että hoitajakysymyksestä kysytään seuraavana. Sekin toimii kuten kellä tahansa perheenäidillä.

      • elämää!

        Suoraan yliopistolta luennolta tai töistä synnytyslaitokselle ja kaksi viikkoa lapsen syntymästä taas opiskelemaan tai töihin! Tällaisiä sankaritarinoita te mielellänne vl-äideistä kerrotte, mutta miten on totuus?

        Jos tuo on totuus, niin rakastatteko edes lapsianne?


      • Kyllä minäkin tunnen tuollaisia äitejä. Montakin. Tunsin jo nuoruudessani.

        Mutta se herätti vain syyllisyyttä, kun ei itse pystynyt, ei jaksanut, eikä sitten lopulta halunnutkaan tuohon rooliin. Mieluummin pakeni pakon edessä.


      • jutun viestissäni?
        elämää! kirjoitti:

        Suoraan yliopistolta luennolta tai töistä synnytyslaitokselle ja kaksi viikkoa lapsen syntymästä taas opiskelemaan tai töihin! Tällaisiä sankaritarinoita te mielellänne vl-äideistä kerrotte, mutta miten on totuus?

        Jos tuo on totuus, niin rakastatteko edes lapsianne?

        Sinä kerroit tuon sankaritarinan en minä. Minä kerroin että aivan normaalisti suuri osa äideistä menee äitiysloman tai hoitovapaan jälkeen töihin niinkuin kuka tahansa. Pitäisikö sitten kaikilta Suomen töissä käyviltä äideiltä kysyä, rakastatteko ollenkaan lapsianne vaan onko leipä ja vaatteet teille tärkeämpiä?

        Jos olet noita sankaritarinoita kuullut niitä kerrotaan varmaan kyllästyneinä näihin iänikuisiin päivittelyihin siitä miten vl-äiti on sidottu kotiin.


      • omakohtainen
        x-vl kirjoitti:

        Kyllä minäkin tunnen tuollaisia äitejä. Montakin. Tunsin jo nuoruudessani.

        Mutta se herätti vain syyllisyyttä, kun ei itse pystynyt, ei jaksanut, eikä sitten lopulta halunnutkaan tuohon rooliin. Mieluummin pakeni pakon edessä.

        on minunkin kokemus tuosta.
        Siskollani on 13 lasta eikä mitään vaikeuksia ole kuulunut raskauksista eikä synnytyksistä.
        Minulla vain 3 lasta (1 keskenmeno) ja suurimman osan raskautta päivät alkoivat oksentamisella ja päättyivät oksentamiseen.
        Itse oli se päätös tehtävä, että kun minusta ei tähän rumbaan ole ja kun Jumala on minutkin luonut, hän varmaan minut hyväksyy jos en jaksakaan.


      • saavat elää
        elämää! kirjoitti:

        Suoraan yliopistolta luennolta tai töistä synnytyslaitokselle ja kaksi viikkoa lapsen syntymästä taas opiskelemaan tai töihin! Tällaisiä sankaritarinoita te mielellänne vl-äideistä kerrotte, mutta miten on totuus?

        Jos tuo on totuus, niin rakastatteko edes lapsianne?

        Kun ei ole hyvä että ovat kotona sidottuina lastenhoitoon, mutta mielelläsi et kuule että uraakaan tekisivät, niin kertoisitko miten sinusta mielestäsi heidän tulisi käyttäytyä niin koitamme täyttää toiveesi... Käviskö semmonen vaihtoehto että suurin osa on työelämässä kuten kuka tahansa, osa kotiäitinä, osa tekee uraa tosissaan. Eli vaikuttaisi siltä että puhutaan ihan tavallisesta naisesta. Oletko kade jos joku lasten keskeltä tekee uraa ja silti kaikki suurimmalla todennäköisyydellä hoituu ihan kohtuullisesti?


      • saavat elää kirjoitti:

        Kun ei ole hyvä että ovat kotona sidottuina lastenhoitoon, mutta mielelläsi et kuule että uraakaan tekisivät, niin kertoisitko miten sinusta mielestäsi heidän tulisi käyttäytyä niin koitamme täyttää toiveesi... Käviskö semmonen vaihtoehto että suurin osa on työelämässä kuten kuka tahansa, osa kotiäitinä, osa tekee uraa tosissaan. Eli vaikuttaisi siltä että puhutaan ihan tavallisesta naisesta. Oletko kade jos joku lasten keskeltä tekee uraa ja silti kaikki suurimmalla todennäköisyydellä hoituu ihan kohtuullisesti?

        Se herättää kateutta, jos itsekin ihannoi tuota sankariäidin osaa, muttei pysty siihen. Silloin on kateudesta ihan vihreä! Se voi sitten poikia pahansuopia ajatuksia ja tekojakin niitä kohtaan, jotka saavat sen osan.

        Mutta se ei herätä kateutta, jos toinen tekee superäidin osan ihan vapaasta tahdostaan, ihan ettei siellä ole taka-ajatuksena taivaspaikan varmistaminen!

        Vielä raskaampaa se toisille, jos vaaditaan suoraan tai vihjailemalla samaa kohtaloa ja vakio käytäntöä kaikille perheille, ainoana oikeana ratkaisuna. Takana vielä heilutetaan sanktion mahdollisuutta, jos ei tee niin kuin on "aina ymmärretty".

        Minä puhun tuosta pakosta ja vaatimuksesta. Se on väärin.


      • ihan jokainen!"
        jutun viestissäni? kirjoitti:

        Sinä kerroit tuon sankaritarinan en minä. Minä kerroin että aivan normaalisti suuri osa äideistä menee äitiysloman tai hoitovapaan jälkeen töihin niinkuin kuka tahansa. Pitäisikö sitten kaikilta Suomen töissä käyviltä äideiltä kysyä, rakastatteko ollenkaan lapsianne vaan onko leipä ja vaatteet teille tärkeämpiä?

        Jos olet noita sankaritarinoita kuullut niitä kerrotaan varmaan kyllästyneinä näihin iänikuisiin päivittelyihin siitä miten vl-äiti on sidottu kotiin.

        Lapsia annetaan juuri niin paljon kuin minulle on parasta!

        Nimimerkki: 7-, 6-, 5-, 4-, 3-, 2-, 1- ja 3kk lasten äiti ja uraohjus


      • älkööt vaivautuko
        ihan jokainen!" kirjoitti:

        Lapsia annetaan juuri niin paljon kuin minulle on parasta!

        Nimimerkki: 7-, 6-, 5-, 4-, 3-, 2-, 1- ja 3kk lasten äiti ja uraohjus

        Kiitos


    • Kyselin noita samoja veeällänä ollessani jo 70-luvulla. Niin ei olisi saanut tehdä. Minulla oli opinnot kesken ja naimisiinmeno edessä. Minulle sanottiin, että voithan hyödyntää maisterin papereita ja mennä töihin, jos miehesi sattuu kuolemaan. Olipa se "lohdullista"!

      Minulla se tuli ns. "uskomisen esteeksi". Siihen olikin helpppo tarttua, kun minua haluttiin hoitaa vl-mäisesti.

      Ei siinä nuoren tyttösen ja myöhemmin nuoren äidin pelkoja pidetty missään arvossa. EI - vaan nuori perhe revittiin sisäisesti hajalle uskon takia! Ja vain minä olen syyllinen????

      • hengenheimolainen!

        Se varmaan johtuu siitä, että silloinhan olikin kokonaan eri säännöt!
        Minut pelasti se, että vl-aviomies oli myös "eri rotua" ts. ajatteli omilla aivoillaan.
        terv. evl

        ps. moppaajasefun palstalla on ilmiömäinen 70-luvun tuote tämä weha. Ihan puistattaa, noin kuivaahan se usko silloin oli. Myrkytettiin kaikki!


      • hengenheimolainen! kirjoitti:

        Se varmaan johtuu siitä, että silloinhan olikin kokonaan eri säännöt!
        Minut pelasti se, että vl-aviomies oli myös "eri rotua" ts. ajatteli omilla aivoillaan.
        terv. evl

        ps. moppaajasefun palstalla on ilmiömäinen 70-luvun tuote tämä weha. Ihan puistattaa, noin kuivaahan se usko silloin oli. Myrkytettiin kaikki!

        Minua puistattaa vielä sekin, kun tiedän, kenen kanssa hän veljeilee eli kuka häntä "evästää".


    • uskalla

      Mennä siis naimisiin. Pelkään synnytystä ihan kamalasti ja ajatuskin siitä piinasta ja tuskasta jopa vuosittain saa kylmän hien iholle. En vain uskalla. Luulisin pärjääväni lasten kanssa, mutta synnyttämään en pysty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      573
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe