Tämä vähän vaivaa, mutta kysympäs nyt täältäkin miten teidän kokemus on, kun mulla on molemmat arvot olleet alhaiset.
Lääkityksen sain vuosi sitten arvoilla TSH 0,9 ja T4V 10. Oireita oli hurjasti sukurasite.
Nyt lääkitystä on nostettu, TSH 0,8 ja T4V 13. Mutta nyt siis pyritään nostamaan T4V sinne 16-17 -hujakoille, sanoi endoni.
Mutta siis olenko ihan oikeasti vajaa vai mitä? Miksi tuo TSH ei ole noussut? VOisiko joku selittää silleen yksinkertaisesti? Vai onko mun T4V vain luontaisesti noin matala? Mutta oireita kuitenkin oli vajaatoiminnan puolesta...?!?!
Alhaiset TSH ja T4V?
2
1652
Vastaukset
- ....
Voi olla kyse aivolisäkäperäisestä vajaatoiminnasta eli tsh ei nouse kun aivolisäke ei tuota sitä tarpeeksi ja potki kilpparia. Normaalistihan vajaatoiminnassa tsh nousee kun aivolisäke tajuaa patistella kilpparia.
- Iikkuli
Minulla on sama juttu, eli sekä T4v että TSH ovat matalat. TSH:ni on pääsääntöisesti ollut välillä 0,5-1,0 ja T4v n. 8, kunnes sain tyroksiinilääkityksen.
Minulle on ainakin sanottu, että vajaatoiminta on kyseessä. Se ei vain ole se ns. tavallisin muoto, vaan kuten joku oli jo vastannutkin, jokin aivoperäinen juttu. Joillakin se vain niin luonnostaan, joten siksi se ei nouse.
Hyvä, jos sait lääkityksen. Minulla se kesti, kunnes pääsin asiantuntevalle endolle. Elämänlaatu on parantunut huomattavasti! Sopivat T4v:n taso minulle on n. 17-20, mutta pari pykälää alemmillakin arvoilla kaikki on vielä ok.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1462479Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot96994- 64871
- 60733
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka273691Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85670Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18667Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202648Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap21637