ravurin ratsastus

Sande81

Olen harkinnut tässä lämminveriravuri tamman ostoa. Minulla ei sinäänsä ole ravureista pahemmin tietoa/taitoa,kun ikäni olen ratsastanut. Tammalla olisi tarkoitus lähtöjä ajaa,mutta ajo treenin lisäksi haluasin tietysti ratsastaa eli onko laukkaaminen kilparavurilla suotavaa??

2

602

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aerobista treeniä

Laukkatreeni tekee hyvää hevosen hengityksenottokyvylle ja harjoittaa ravitreenin lisäksi tasapainoisesti muitakin lihaksia. Mikäli et aio montea harrastaa, niin voit laukata ratsastamalla. Kärryillä et saa antaa laukata ikinä. Ratsastamalla saat antaa laukata vain käskystä, et yllyttämällä sitä kovan ravin kautta laukkaan, jolloin se voi kilpailuissa pyrkiä sitten laukkaamaan.

Ravihevosen voi saada laukkaamaan jossain kurvissa ja etenkin ylämäessä. Mikäli heppa ei tahdo/osaa laukata helposti niin ei kannata usuttaa sitä laukkaamaan, jos meinaat kilpailla. Se laukkaaminen ei ole niille teknisesti niin helppoa. Poikkeuksia kuitenkin löytyy.

Koita saada tasapainoinen rento laukka mitä voi jatkaa ja jatkaa, kova meno ei ole tarkoituksen mukaista vaan, se että se käyttää selkälihaksia ja saa hengittää puhtaasti, jolloin siitä on hyötyä ravien mielessä. Muista myös opetella kuinka sen laukan saa tiputettua, ajatellen sitä tilannetta kun sen kanssa treenaa kärryillä tai on kilpailuissa ja se nostaa laukan.

Yleisesti ottaen, laukkaminen ei ole suositeltavaa kisojen kannalta, mutta kehittymisen kannalta on.

Sekavaa eiks juu ;o)

• Yhä useammat valmentavat ravureitaan myös selästä käsin laukaten.
        Laukan nostoon todella tarvitaan kuitenkin selvät avut ja samoin sen lopettamiseen.
        Kärryjen kanssa ei saa koskaan IKINÄ laukata.
        Tavoitteena on rennosti rullaava laukka, joka on monille lv-ravureille hyvin vaikea asia.
        Toimii kuitenkin tehokkaana harjoituksena kaikin puolin, etenkin toteutettuna hangessa, tai loivassa ylämäessä..:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7575
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4183
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3685
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3170
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2856
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      57
      2481
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2388
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40