Vatsan kovettuminen

*Misu*

Mistä tuo vatsan kovettuminen johtuu ja miltä se oikein tuntuu? Olen vaan huomannut, että reippaan kävelyn jälkeen vatsa on jotenkin pinkeämpi (etenkin pallean kohdalta), mutta onko siinä kyse tästä ja jos on niin pitäisikö siitä huolestua? Mulla vasta 11 viikkoa täynnä, joten tällaiset tuntemukset vielä vähän hakusessa.. Neuvolassa ainakin sanottiin, että normaali liikunta on enemmän kun suositeltavaa, mutta ihmetyttää vaan tuo toistuva vatsan kovettuminen lenkin jälkeen. Mitään hikilenkkejä en kuitenkaan ole tehnyt vaan ihan reipasta kävelyä niin että pystyy hyvin kuitenkin juttelemaan.. Comments?

4

1033

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meppe

oli alku/puoli välissä ilkeetä käydä kävelyllä varsinkin asfaltilla kun maha meni kauttaaltaan kovaksi. pakko oli pysähdellä välillä.

Mitään kipua niihin ei liittynyt joten en antanut asian suuremmin vaivata päätäni ja jossain vaiheessa sekin vaiva häipyi.

Kannattaa kumminkin kuulostella kroppaa jos vaikka olisi joku tulehdus päällä tai jos kovettuminen muuttuu kivuliaaksi.

• pop

ne on harjotus supistuksia. näin mulle sano gynegologi. niitä tulee noin 10 päivässä. joskus ne tuntee, joskus ei. olen rv 22 ja nyt ne TUNTEE. ihme meno.

• ..siis..

..ihan normaali ja huoleton ilmiö?

• mmmmmmmm
        ..siis.. kirjoitti:

..ihan normaali ja huoleton ilmiö?

kun kivut koventuvat..eli alkaa särkemään, viiltämään yms.silloin ne ovat vaarallisia.
        Mutta harjotussupistukset ovat suurimmalla osalla vain vatsan kovettumista, elimistö harjoittelee synnytystä varten, harjotussupistukset eivät ole vaarallisia, monet eivät niitä edes tunne tai eivät osaa edes ajatella niiden olevan harjotussupistuksia..niin kuin itsekkin..Olen raskausviikolla 27 ja vasta nyt olen tuntenut ne kunnolla, mutta luulen että niitä on ollut aikasemminkin, mutta en ole osannut yhdistää niitä siihen.¨
        Jos tuntuu että ne eivät ole normaaleita, niin soita neuvolaan, sieltä kyllä apua saat..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      116
      5010
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3623
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2450
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1568
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1540
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1454
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1272
    8. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1168
    9. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      16