Xp:n uudelleen

Janette#

asennus ei käynnisty. Bootti on cd:lle, mutta siitä huolimatta käynnistyy windowsiin, niin kuin cd:tä ei olisi olemassakaan. CD asema ja myös xp-levy kyllä toimii windowsin kautta, asennusta vaan ei voi aloittaa windowsissa koska levyllä oleva versio on vanhempi, kuin koneella oleva. Osaako joku sanoa mitä nyt tehdään? KIITOS

6

595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kautta

      menee, jos poistat ensin sp2:n lisää/poista sovellus kautta. Poisto onnistuu, jos on päivitetty sp1:stä ja silloin se löytyy ohjauspaneelin mainitusta paikasta kun rasti on ruudussa "näytä päivitykset" (ja asentaessa ei ole valittu ettei tallenneta tarvittavia tiedostoja ym. poikkeukset)

      Painoitko bootissa jotain näppäintä kehotuksen tullessa "paina jotain näppäintä käynnistääksesi..."?

      • Janette.

        Kokeilla, tosin sp2 on asennettu suoraan Xp pro:n päälle, ei sp 1:sen jälkeen. Bootissa painoin "jotain" näppäintä, niin kuin käskettiin. Oliko virhe?


      • näppäimen painaminen
        Janette. kirjoitti:

        Kokeilla, tosin sp2 on asennettu suoraan Xp pro:n päälle, ei sp 1:sen jälkeen. Bootissa painoin "jotain" näppäintä, niin kuin käskettiin. Oliko virhe?

        oikein. 99.9% varmasti on asennuslevy sp1 ja koneessa on alunperin ollut myös sp1.
        Mutta sillä ei ole väliä.

        Näppäimen painaminen aloittaa asennuslevyn ohjelmien suorittamisen, joten se on oikein.


      • Janette#

        SP2:n poiston jälkeen asennus käynnistyi Windowsin kautta. Kiitos asiallisista ohjeista!


    • juk

      boottijärjestys on varmasti cd:stä ensinmäinen ja xp levy asemassa niin kun kone alkaa käynnistyä tulee teksti paina jotain näppäintä... silloin painat vaikka välilyöntiä niin asennus alkaa.

      • Se ole

        Niin Mene biosiin ja vaihda CD-rom ensimmäiseksi, "First boot device".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1439
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      326
      1041
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      875
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      729
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      156
      710
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      46
      667
    7. 52
      561
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      558
    9. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      548
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      521
    Aihe