Kysyn teiltä muslimit, miksi kun kristitty tms. kääntyy islamin uskoon hänet hyväksytään nopeasti ja hänen esim. vanhemmilleen sanotaan että ymmärtäkää, tämä on hänen oma vapaa tahtonsa.
Mutta kun muslimin oma vapaa tahto on luopua uskonnostaan tai kääntyä toiseen uskontoon hänet voidaan jopa murhata tämän takia. Eikö silloin oma vapaa tahto olekaan hyvä juttu????
kysymys muslimeille
7
526
Vastaukset
- miriam
oletko itse ollut joskus muslimi,koska nimimerkkisi on ex-muslimi? ajattelin vaan kysyä,koska en ole ikinä kuullut kenenkään muslimin kääntyneen kristityksi. miten päätit luopua uskostasi ja miksi? kuulutko kenties nyt mihinkään uskontokuntaan?
- ihmetyttää
oletko muka joskus ollut muslimi...nimimerkkisi perusteella vaan kyselen,ku alkoi kiinnostaa. yleensä muslimit ei hylkää uskontoaan kääntyäkseen muuhun uskoon tai ryhtyäkseen ateistiksi. en ole ikinä kuullu sellaista tapahtuneen. kerro miksi olet ex-muslimi,ole hyvä! olen kiinnostunut tietämään miksi? =)
- Ennen lauantaita tulee perj...
Sanot etta islamista luopumisesta voidaan jopa murhata. Oikeastaan Sharia laissa on tasta tuomiona kuolema - siis se on kuolemantuomio, ei murha. Tietysti samanlailla vaarin minun mielesta, koska kannatan uskonvapautta johon tulisi aina kuulua oikeus vaihtaa uskoa, lisaksi viela vastustan kuolemantuomiota.
Shariasta viela sen verran etta siita on eri tulkintoja ja kohtuuden nimessa todettakoon etta yleensa useimmissa islamilaisissa maissa tallaista kuolemantuomiota ei pantaisi taytantoon, mutta muu rangaistus kylla tulisi tai sitten veljesmurha tms. josta murhaajaa ei tuomittaisi tai saisi jonkin lievan rangaistuksen.
Myos uskonnon vaihtoa on vaikea saada tunnustetuksi. Taas nyt naina paivina ovat Malesian islamilaiset viranomaiset viemassa kristityksi kaantyneen ruumista sairaalasta. Omaiset yrittavat viela jarruttaa ja saada todistettua etta henkilo on oikeasti kaantynyt. Jos viranomaist vievat ruumiin perinto menee samalla muslimeille, en tieda ottavatko nama samat innokkaat viranomaiset siita osan. Samoin jos on lapsia voi heidan huoltajuudesta tulla ongelma. Siis leski voi menettaa paitsi perinnon, myos lapsensa. Nain siis kun maassa yritetaan noudattaa seka shariaa etta normaalia lakia. Shariasta valitetaan etta koska siita ei ole selkeaa yhtenevaa tulkintaa olemassa missaan, erilaiset uskonnolliset ja muut johtajat voivat kayttaa sita tehokkaasti ajamaan omia paamaariaan.
En ole muslimi, mutta muuten vain asiasta kiinnostunut. Pitaa siis jattaa tilaa muslimien vastaukselle tahan tarkeaan kysymykseen. - olet
oikeasti ollut sydämessäsi muslimi ja tunnet Koraania, tiedät vastauksen kysymykseesi. Ei sitä tarvitse täältä kysellä.
WS: Muslimi- ex-muslimi
Äitini on muslimi, isääni en tunne. Tunnen tarpeeksi koraania että en voi sitä pelkäksi Jumalan sanaksi uskoa. En raamattuakaan. Uskossa on aina mukana uskottelu jonkin auktoriteetin taholta. Jotka tietävät että olen muslimitaustainen eivät voi käsittää, siksi on vain joskus valehdeltava. En pidä siitä. Haluaisin että uskonto mielletään henkilökohtaiseksi uskoksi eikä sitä valvottaisi toisten ihmisten toimesta. Uskovat voisivat luottaa jumalan valvontaan.
Olen muuten jo keski-ikäinen enkä enää johdateltavissa minnekään. - somali-4ever
ex-muslimi kirjoitti:
Äitini on muslimi, isääni en tunne. Tunnen tarpeeksi koraania että en voi sitä pelkäksi Jumalan sanaksi uskoa. En raamattuakaan. Uskossa on aina mukana uskottelu jonkin auktoriteetin taholta. Jotka tietävät että olen muslimitaustainen eivät voi käsittää, siksi on vain joskus valehdeltava. En pidä siitä. Haluaisin että uskonto mielletään henkilökohtaiseksi uskoksi eikä sitä valvottaisi toisten ihmisten toimesta. Uskovat voisivat luottaa jumalan valvontaan.
Olen muuten jo keski-ikäinen enkä enää johdateltavissa minnekään.Saat tuonpuoleisessa,niin olet jo keski-ikäinen eikä kauaa olekaan hauta-ikääsi.
- ...................
>>Eikö silloin oma vapaa tahto olekaan hyvä juttu????
Muslimilla ei ole koskaan omaa vapaata tahtoa. Jos hänelle ilmestyy sellainen, hän ei enää ole muslimi.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455130Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1191626Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151459Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "501376- 131183
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v4107081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171037Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76999Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60817Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27793