tein vw jettaan kytkin remontin.no nyt tuntuu kytkin polin löysältä.ja jos vaihde on päällä.nii ei saa vappaalle jos painaa kytkin poljinta.mitä tein väärin.ja jos en tehny,nii mitä jätin tekemättä
siinä jetassani on 020 tyypin vaihde loota eli kytkin asetelma toimii toisin päin. paine laakeri on siellä lootan toisessa päässä.pitääkö purkaa uudestaan?
kykin remontti mitä tein väärin
11
1789
Vastaukset
- kytkin...
vaijeri säädetty oikein?
- samassa
kohdassa kuin alunperin oli.taiei voi/ei pysty kiristään!
- mie vaan
jaaha . mitä kaikkea vaihdoit?
kytkintä ku remppaa kannattaa vaihtaa kerralla kaikki . levy,asetelma,laakeri, ja sylinteri.
onko siinä neste vai vaijeri kytkin?
jos vaijeri niin kyllä siellä jossakin kohtaa on säätö.- aloittaja
vaihoin pelkän kytkin levyn.tässä on vaijeri kytkin.
vaikea säätää enempää kun säätö vara loppuu.vaihteet meni päälle ennen remonttia.se toimi ennnen remontii.
noh nyt oon purkanu uudestaan.
- puuttuu
Paineasetelman keskellä on kuvan kaltainen painelevy http://img.eautopartscatalog.com/live/I203613735SAC.JPG . Levyn keskellä on halkaisijaltaan n. 10mm "pilleri", johon kytkinakselin läpi tuleva työntötanko vastaa. Jos käytit vanhaa painelevyä, varmistithan, että se "pilleri" on paikallaan. Osan puuttuessa kytkinvaijerin säätövara ei tahdo riittää.
Toinen mahdollisuus: Jos syystä tai toisesta otit irti kytkinvivun vaihdelaatikon päästä, kytkinvivun akselilla oleva käpälä, joka painaa painelaakeria, on saattanut tulla booreillaan väärään asentoon. Seurauksena taaskin säätöongelmat ja mekanismin jäykistyminen.
Kuva käpälästä http://img.eautopartscatalog.com/live/I4001132119OES.JPG- Jussi´
Lipsahti vahingossa työotsikko ja nimimerkki.
Oli tarkoitus laittaa otsikoksi "Mahdollisia syitä" ja nimimerkin näetkin yllä. - jetsoni
niin minulla on just samanlainen painelevy kuin kuvassa.paitsi pilleri puuttuu.kytkin vipuun en ole
koskenut ostin uusvanhan vaihdelootan autopurkaamolta.
Vaihteet menivät päälle ennen remonttia eli paine asetelma toimi. - jetsoni
jetsoni kirjoitti:
niin minulla on just samanlainen painelevy kuin kuvassa.paitsi pilleri puuttuu.kytkin vipuun en ole
koskenut ostin uusvanhan vaihdelootan autopurkaamolta.
Vaihteet menivät päälle ennen remonttia eli paine asetelma toimi.sitä että miksi laitoin uuden laatikon.syy on minun
oma.rikoin ite sen edellisen. kallista lystiä tää
autonremontoiminen vai mitä! - kytkinlevy...
jetsoni kirjoitti:
sitä että miksi laitoin uuden laatikon.syy on minun
oma.rikoin ite sen edellisen. kallista lystiä tää
autonremontoiminen vai mitä!Voisiko olla kytkinlevy väärin päin...?
Kytkimiä olen vaihtanut eri merkkisiin autoihin mutta tämä malli on jäänyt väliin...
Jos se on muuten perinteinen kytkin booriakseleineen ja levyn vaimenninjousineen, se sopinee myös koottaessa väärin päin vauhti/starttipyörään nähden...!
Yleisesti ottaen kytkin on niin päin että vaimentimen jouset levyssä tulee ulospäin mutta sopii myös toisin päin ja asetelma menee silti kasaan kytkinlevyn väärin päin olemisesta huolimatta...!
Kuten sanoin, malli ei ole tuttu ja puhunkin nyt yleisellä tasolla kytkimen rakenteesta...!
Pake - jetsoni
kytkinlevy... kirjoitti:
Voisiko olla kytkinlevy väärin päin...?
Kytkimiä olen vaihtanut eri merkkisiin autoihin mutta tämä malli on jäänyt väliin...
Jos se on muuten perinteinen kytkin booriakseleineen ja levyn vaimenninjousineen, se sopinee myös koottaessa väärin päin vauhti/starttipyörään nähden...!
Yleisesti ottaen kytkin on niin päin että vaimentimen jouset levyssä tulee ulospäin mutta sopii myös toisin päin ja asetelma menee silti kasaan kytkinlevyn väärin päin olemisesta huolimatta...!
Kuten sanoin, malli ei ole tuttu ja puhunkin nyt yleisellä tasolla kytkimen rakenteesta...!
Pakese paineasetelma on kiinni siinä kampiakselin päässä
ja vauhtipyörä on irroitettava.ja vaihdelaatikon läpi on kytkimen paine asetelmalle asti sellanen pitkä tappi ja se painelaakeri on siinä tapin toisessa päässä.toivottavasti ymmärsit.noh laatikko
on nyt paikoillaan ja ensisavut pitäs pölläyttää
pikkasen hienosäätöä vielä ja o vot! kytkin levy ei ole väärinpäin vaan iha oikeinpäin
- jetsoni
nii, oon kohta kaks viikkua ajanu ja eipä oo isompia
vikoja,no mittarin vaijeri alako kummittelemaan
pyörii muttei mittari pelaa.noo alako haisee alux.
sitte ku aukasin kone peiton no ei mitää.ei haissu ei mitää no kunka ollakkaa työnsin käden mittarin taakse kokeillakseni no ai vittuko kävi sormi palo
eiku työnnä hankee aikani jäähytttelin sormee siinä
hangessa ---> nii että oliko se jäässä se vaijeri
vaa mikä sitä riivasi Kiitos kaikille vastanneille
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445795
- 455305
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903211- 313126
- 592874
- 572720
- 532370
- 381834