kykin remontti mitä tein väärin

jetsoni

tein vw jettaan kytkin remontin.no nyt tuntuu kytkin polin löysältä.ja jos vaihde on päällä.nii ei saa vappaalle jos painaa kytkin poljinta.mitä tein väärin.ja jos en tehny,nii mitä jätin tekemättä
siinä jetassani on 020 tyypin vaihde loota eli kytkin asetelma toimii toisin päin. paine laakeri on siellä lootan toisessa päässä.pitääkö purkaa uudestaan?

11

1789

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kytkin...

vaijeri säädetty oikein?

• samassa

kohdassa kuin alunperin oli.taiei voi/ei pysty kiristään!

• mie vaan

jaaha . mitä kaikkea vaihdoit?
      kytkintä ku remppaa kannattaa vaihtaa kerralla kaikki . levy,asetelma,laakeri, ja sylinteri.
      onko siinä neste vai vaijeri kytkin?
      jos vaijeri niin kyllä siellä jossakin kohtaa on säätö.

• aloittaja

vaihoin pelkän kytkin levyn.tässä on vaijeri kytkin.
        vaikea säätää enempää kun säätö vara loppuu.vaihteet meni päälle ennen remonttia.se toimi ennnen remontii.
        noh nyt oon purkanu uudestaan.

• puuttuu

Paineasetelman keskellä on kuvan kaltainen painelevy http://img.eautopartscatalog.com/live/I203613735SAC.JPG . Levyn keskellä on halkaisijaltaan n. 10mm "pilleri", johon kytkinakselin läpi tuleva työntötanko vastaa. Jos käytit vanhaa painelevyä, varmistithan, että se "pilleri" on paikallaan. Osan puuttuessa kytkinvaijerin säätövara ei tahdo riittää.
      Toinen mahdollisuus: Jos syystä tai toisesta otit irti kytkinvivun vaihdelaatikon päästä, kytkinvivun akselilla oleva käpälä, joka painaa painelaakeria, on saattanut tulla booreillaan väärään asentoon. Seurauksena taaskin säätöongelmat ja mekanismin jäykistyminen.
      Kuva käpälästä http://img.eautopartscatalog.com/live/I4001132119OES.JPG

• Jussi´

Lipsahti vahingossa työotsikko ja nimimerkki.
        Oli tarkoitus laittaa otsikoksi "Mahdollisia syitä" ja nimimerkin näetkin yllä.

• jetsoni

niin minulla on just samanlainen painelevy kuin kuvassa.paitsi pilleri puuttuu.kytkin vipuun en ole
        koskenut ostin uusvanhan vaihdelootan autopurkaamolta.
        Vaihteet menivät päälle ennen remonttia eli paine asetelma toimi.

• jetsoni
        jetsoni kirjoitti:

niin minulla on just samanlainen painelevy kuin kuvassa.paitsi pilleri puuttuu.kytkin vipuun en ole
        koskenut ostin uusvanhan vaihdelootan autopurkaamolta.
        Vaihteet menivät päälle ennen remonttia eli paine asetelma toimi.

sitä että miksi laitoin uuden laatikon.syy on minun
        oma.rikoin ite sen edellisen. kallista lystiä tää
        autonremontoiminen vai mitä!

• kytkinlevy...
        jetsoni kirjoitti:

sitä että miksi laitoin uuden laatikon.syy on minun
        oma.rikoin ite sen edellisen. kallista lystiä tää
        autonremontoiminen vai mitä!

Voisiko olla kytkinlevy väärin päin...?

Kytkimiä olen vaihtanut eri merkkisiin autoihin mutta tämä malli on jäänyt väliin...

Jos se on muuten perinteinen kytkin booriakseleineen ja levyn vaimenninjousineen, se sopinee myös koottaessa väärin päin vauhti/starttipyörään nähden...!

Yleisesti ottaen kytkin on niin päin että vaimentimen jouset levyssä tulee ulospäin mutta sopii myös toisin päin ja asetelma menee silti kasaan kytkinlevyn väärin päin olemisesta huolimatta...!

Kuten sanoin, malli ei ole tuttu ja puhunkin nyt yleisellä tasolla kytkimen rakenteesta...!

Pake

• jetsoni
        kytkinlevy... kirjoitti:

Voisiko olla kytkinlevy väärin päin...?

Kytkimiä olen vaihtanut eri merkkisiin autoihin mutta tämä malli on jäänyt väliin...

Jos se on muuten perinteinen kytkin booriakseleineen ja levyn vaimenninjousineen, se sopinee myös koottaessa väärin päin vauhti/starttipyörään nähden...!

Yleisesti ottaen kytkin on niin päin että vaimentimen jouset levyssä tulee ulospäin mutta sopii myös toisin päin ja asetelma menee silti kasaan kytkinlevyn väärin päin olemisesta huolimatta...!

Kuten sanoin, malli ei ole tuttu ja puhunkin nyt yleisellä tasolla kytkimen rakenteesta...!

Pake

se paineasetelma on kiinni siinä kampiakselin päässä
        ja vauhtipyörä on irroitettava.ja vaihdelaatikon läpi on kytkimen paine asetelmalle asti sellanen pitkä tappi ja se painelaakeri on siinä tapin toisessa päässä.toivottavasti ymmärsit.noh laatikko
        on nyt paikoillaan ja ensisavut pitäs pölläyttää
        pikkasen hienosäätöä vielä ja o vot! kytkin levy ei ole väärinpäin vaan iha oikeinpäin

• jetsoni

nii, oon kohta kaks viikkua ajanu ja eipä oo isompia
      vikoja,no mittarin vaijeri alako kummittelemaan
      pyörii muttei mittari pelaa.noo alako haisee alux.
      sitte ku aukasin kone peiton no ei mitää.ei haissu ei mitää no kunka ollakkaa työnsin käden mittarin taakse kokeillakseni no ai vittuko kävi sormi palo
      eiku työnnä hankee aikani jäähytttelin sormee siinä
      hangessa ---> nii että oliko se jäässä se vaijeri
      vaa mikä sitä riivasi Kiitos kaikille vastanneille

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5795
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      45
      5305
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3698
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3653
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      90
      3211
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2874
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57