Vaihdoin jakohihnan ja kiristimen mondeo 00 1.8 tddi koneeseen. Nyt pitäisi tietää miten kiristys tapahtuu kun hihna on sillee näppituntumalla hyvin, mutta kiristinrullasta kuuluu sellanen naukuva ääni kierrosten mukana. Rullan ei luulis olevan uutena rikki.
Liian löysälle en uskalla laittaa ja liian kireälle jolla sen epäilen olevan kun naukuu ei viitti jättää.
Mistähän ääni tulee? Siitä että kiristin on liian kireällä?
Kiristimessä on sellanen "viisari" ja hahlo, ja fordin asentaja sano että sen pitäs olla siel hahlossa, mutta ei ole siellä päinkään.. ja todella löysälle jää jos on.
Kiristäny olen vastapäivään epäkeskoa rullaa ja päinvastoin löysyttääkseni. Jakopään koppaa ei ole joten sitä pystyy säätää jälkikäteen helposti.
Mondeo -00 1.8TD uusi jakohihnan kiristin naukuu
5
757
Vastaukset
- drgreen
Automaattikiristin pitää kiristää erilailla kun "kova" kiristin. Automaattikiristin itse hoitaa kiristyksen kun jätät sen vaan omaan asentoonsa ja pyörittelet konetta.
- Gnusmas
Eikös se kiristetä myötäpäivään, nuoli hahloon ja pultti kireälle, toiminnassa ei enää pysy se nuoli siinä hahlon kohdalla..
> Rullan ei luulis olevan uutena rikki. <
Ei olisi ensimmäinen kerta...- drgreen
Myötäpäivään mun mielestä löystyy se hihna ja päinvastoin. Korjatkaa jos oon ihan väärässä.
Ja tuo ääni varmaan tulee siitä, että oot tosiaan kiristäny sen manuaalisen kiristimen ohjeilla. - Minnee
drgreen kirjoitti:
Myötäpäivään mun mielestä löystyy se hihna ja päinvastoin. Korjatkaa jos oon ihan väärässä.
Ja tuo ääni varmaan tulee siitä, että oot tosiaan kiristäny sen manuaalisen kiristimen ohjeilla.Jos vääntää myötäpäivään niin tuntuuko että vääntäisi jousta vasten? Eikös se ole niin että väännetään myötäpäivään merkki siihen hahlon kohdalle, eli väännetään siihen vain esijännitys ja jousi pitää hihnan kireällä..
- drgreen
Minnee kirjoitti:
Jos vääntää myötäpäivään niin tuntuuko että vääntäisi jousta vasten? Eikös se ole niin että väännetään myötäpäivään merkki siihen hahlon kohdalle, eli väännetään siihen vain esijännitys ja jousi pitää hihnan kireällä..
Saattaa jopa kyllä olla noin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5292619Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532240Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2062206Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131648Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191499Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip501416- 971369
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621181Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise941151Unohdettu parannuksen kaste
Kuinka kauan kestää helluntailaisten kastekoulutus ja onko se tosiaan parannuksenkaste koulutusta ?6931055