juice oli

tosi savolainen

savolaisuus näkyy mielestäni juicen sanoituksissa, ne kun aukeavat kuulijalle joskus myöhemmin, eritavalla tai koskaan milloinkaan. Mitä mieltä lienee itse ollut juuristaan?

15

1747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mainitsi

      äiteellä olleen aika vahva vaikutus asioihin..

    • Cornucopia

      moni savolainen mesta mainitaan biiseissä ja ainakin yhden laulaa: Että mitenkä.

    • Juicikko

      Yllättävän savolainen Juice kieltämättä oli, ottaen huomioon että hänen äitinsä on Karjalasta ja Juice itse asui 66 % elämästään Tampereella.

      • Cornucopia

        sekoitushan on loistava ja biiseistä löytyy, anteeks vaan savolaiset, ominainen piilo v-tuilu.


    • Mehuveikko

      Kiitos Juice elämäntyöstäsi.
      Juice oli just niin savolainen, että osasi ottaa asiat niin kun ne on, niin pohjoisen, kuin etelänkin näkövinkkelistä. Sanomat aukeavat aikanaan, monet elämäntilanteiden myötä. Itse olen kuunnellut edesmenneen Mestarin tuotannon ja olen huomannut monen asian loksahtavan paikalleen silloin, kun itse olen sen kokenut. Juice kirjoitti sellaisia tekstejä, joita varmaan odotellaan tovi.
      Juice teki paljon biisejä ajankohtaisista asioista, politiikasta ym. Monessa tekstissä on kuitenkin hänen omat henkilökohtaiset tuntemuksensa aiheena.
      Tällaisia mestareita pitäisi olla lisää!
      "Siellä Kittilän kuoro soi kielellä Saamen, onko nyt loppu, ja onko nyt aamen haetarirock"

      • kesa52

        kunnia sille kelle se kuuluu joskus puhuttiin eikasta et se on köyhä ehkä sil ei sit kuitenkaan tarkoitettu rahaa


      • sanottu

        juice:homo,läski sostemmi,paska pää ja hyvä että kuoli,kaikki kuolee joskus!?eikö niin!?kuka on ja kuka ei oo samaa mieltä niin vastatkoon tähän viestiin.


    • suupielessä

      aina hymy, ainakin sisäisesti. Kyllä se savolaisuus taitaa itsekullakin ola elämänpituinen adjektiivi - ei se pois muuttamalla persoonasta karise. Itse en ole mitään supliikkinaisia, vaikka samoilla perukoilla synnyin kuin Juice, mutta kyllä siellä päin on aika yleistä, että asioita mutjautellaan kielikukkasiksi ja parodioidaan ja käännetään asiat päälaelleen. Juicessa vaan yhtyi niin hienolla tavalla se sujuva savolaisuus ja sujuva lauluntekotaito. Esa Pakarinen ei ollut paljon hullumpi.

      • sanottu

        savolaisuus imetään jo äidinmaidossa, sekä opitaan muutamien ensimmäisten elinvuosien aikana. Se ei katoa sielusta vaikka ihminen muuttaisi strasuanjebatin perämehtiin. jos siellä mehtiä on ollenkaan, ja lienöökö koko paikkakuntoo,..


    • juoni-jouni

      Kun savolainen puhuu, vastuu on kuulijalla.

    • mustahaamu

      Minusta vaikutti siltä, että Juice muutti Tampereelle lähinnä siksi, että pienellä savolaisella paikkakunnalla ei ollut tarpeeksi samanhenkisiä ihmisiä - tai sitten ne vähät istuivat kantabaarissa:).
      Aina Juicen puheista ja kerrontatavasta savolaisuus on jollain tapaa paistanut läpi, halusipa hän sitä tai ei. Muutaman kerran näin Juicen Savon suunnalla keikalla ja kyllä hänestä huomasi, että oli kotonaan. Heti alkoi savolaiset sanaparret raikaa :).

      • Strömsdalin mies

        Olen käynyt saman lukion Juicen kanssa, tosin reilut 15 vuotta myöhemmin. Äidinkielen lehtorina oli molemmilla sama nainen, Selja Koskinen nimeltään. Selja jaksoi säännöllisesti kehua "Juhanin" poikkeuksellista lahjakkuutta kielellisessä ilmaisussa. "Toista samanlaista tuskin enää koskaan tulee!", oli usein kuultu kommentti. Jos en väärin muista, äidinkielen aineesta Juice kuittasi täydet 99 pistettä.

        Tuolloin 8o-luvun taitteessa pienellä Juankosken kylällä riitti tarinoita Juicen ja muiden saman aikakauden muusikko- ja taiteilijaporukkaan (Pekkonen, Ahvo ym.) kuuluneiden nuoruuden touhuista. Juice oli ollut nuorempana erittäin omalaatuinen persoona. On selvää, että hänen tiensä kulki nopeasti pois niiltä kulmilta.


    • aki65

      minusta juice leskinen oli huono laulaja,ruman näköinen ja sillä oli kamala laulu ääni!hyvä että delasi!

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      En ossaa sanua näkyykö savolaisuus hänen lyriikoissa mutta mielenkiintoinen postaus anyway!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      305
      3559
    2. 204
      2981
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2544
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      238
      2020
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1445
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1337
    8. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      170
      1324
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1318
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe