Ääänestäkäämme Niinistöä

OivaH, Vantaa

Olen ollut aina keskustalainen. Keskustan politiikka on ollut aina hyvää. Kekkosen politiikka tietysti Suomen historian parasta. Keskustalla on ollut myös hyviä johtajia. Anneli oli hyvä, mutta Matti vielä parempi.

Presidentinvaaleissa Mattikin kohtasi parempansa. Se oli Sauli Niinistö. Häntä minäkin äänestin. Ja kun Sauli asettuu nyt ehdolle myös eduskuntavaaleihin ja vielä sopivasti Uudellemaalle, niin tietysti äänestän häntä nytkin. Niin kehoitan myös kaikkia muita keskustalaisia tekemään.

OivaH, Vantaa

7

242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keskustasorvari

Meillä täällä Pohjanmaalla ei ole mahrollista äänestää Niinistöä, mutta hyviä kokoomuslailia ehrokkaita on täälläkin, jota me kaikki keskustalaiset tulemma äänestämähän.

• oivahärkönen

... presidentinvaalin toisella kierroksella, kun toinen vaihtoehto oli vasemmistososialistinen Halonen.

Ediskuntavaaleissa äänestän jotakin uusmaalaista keskustalaista ehdokasta.

• hyvän löytänyt

Sinähän kumma hortoilija aiot olla, kun äänestelet milloin mitäkin. Sinähän olet kuin kapi, joka eilen oli neuvottomana tienhaarassa, kun ei tiennyt ketä tai mitä puoluetta äänestää. Sinua olen luullut enemmän periaatteen mieheksi. Tuuliviiri näyt olevan.

• Etkö olekaan?

Etkö kannattanutkaan Urho Kekkosta ja hänen politiikkaansa, joka tukeutui vasemmistososialisteista vielä enemmän vasemmalle? Etkö kannata kepun agraarisosialismia, joka on puhtainta sosialismia nykyisessä Suomessa? Etkö olekaan kehunut, että tapahtui hyvin kun demareissa Lipponen väistyi ja tilalle tulivat vasemmistososialistit, joiden kanssa kepulla synkkaa hyvin? Vai onko sinulle jokin tyhjä sana tärkeämpi kuin politiikan sisältö? Taidat olla aika tyhmä mies.

• oivahärkönen
        Etkö olekaan? kirjoitti:

Etkö kannattanutkaan Urho Kekkosta ja hänen politiikkaansa, joka tukeutui vasemmistososialisteista vielä enemmän vasemmalle? Etkö kannata kepun agraarisosialismia, joka on puhtainta sosialismia nykyisessä Suomessa? Etkö olekaan kehunut, että tapahtui hyvin kun demareissa Lipponen väistyi ja tilalle tulivat vasemmistososialistit, joiden kanssa kepulla synkkaa hyvin? Vai onko sinulle jokin tyhjä sana tärkeämpi kuin politiikan sisältö? Taidat olla aika tyhmä mies.

... politiikkaa vasemmistolaisten kanssa. Hän osasi pitää vasurit kurissa.

Kepu ei itse ole koskaan kannattanut sosialismia. Mitähän tarkoittanee tuo sana agraarisosialismi, varmaan kolhoositaloutta? Maalaisliitto/kepu se oli puolue, joka esti tämän maan joutumisen sodanjälkeisinä aikoina kolhoositalouteen ja sitä tietä kommunistien haltuun. Silloin asui valtaosa ihmisistä maaseudulla ja maa- ja metsätalous oli maan pääelinkeino.

On totta, kun Anneli sai vaaleissa kaadettua äärioikeistolaisen Lipposen, on kepu taas saanut aikaan demareiden kanssa hyvän maan kasvua ja vaurutta edistävän yhteistyön demareiden kanssa samaan tapaan kuin Kekkosen aikana.

• oivahärkönen
        hyvän löytänyt kirjoitti:

Sinähän kumma hortoilija aiot olla, kun äänestelet milloin mitäkin. Sinähän olet kuin kapi, joka eilen oli neuvottomana tienhaarassa, kun ei tiennyt ketä tai mitä puoluetta äänestää. Sinua olen luullut enemmän periaatteen mieheksi. Tuuliviiri näyt olevan.

... vaaleissa kepulaista ehdokasta. Paitsi viimeisessä presidentinvaalin toisella kierrolsella kokoomukselaista. Pidin sitä piempänä pahana kuin toisena vaihtoehtona olevan vasemmistososialisti Halosta äänestäminen.

Aluksi ajatteli, etten äänestä ollenkaan. Mutta kun olen aina äänestänyt, tuntui pahalta sekin ja lisäksi ajattelin, että äänestämättömyyteni tarkoittaa puolen äänen antamista Haloselle.

• JormaKKorhonen
        oivahärkönen kirjoitti:

... vaaleissa kepulaista ehdokasta. Paitsi viimeisessä presidentinvaalin toisella kierrolsella kokoomukselaista. Pidin sitä piempänä pahana kuin toisena vaihtoehtona olevan vasemmistososialisti Halosta äänestäminen.

Aluksi ajatteli, etten äänestä ollenkaan. Mutta kun olen aina äänestänyt, tuntui pahalta sekin ja lisäksi ajattelin, että äänestämättömyyteni tarkoittaa puolen äänen antamista Haloselle.

En millään voi ymmärtää, että et voi äänestää ”sosialistia”, jos kerran kehut hänen politiikkaansa hyväksi, ja äänestät kokoomuslaista, vaikka tuomitset ”koklipiläisyyden!” Ei siinä ole mitään järjellä avautuvaa logiikkaa. Eikä tunteellakaan avautuvaa, koskapa sydämesi on kuitenkin sen ”sosialistisen” politiikan puolella, jota Halonen, Vanhanen, Tuomioja ym. mielestäsi yhdessä noudattavat.

Ymmärrän hyvin, että Kekkosen politiikan ihailijana ihailet myös Halosen ja Tuomiojan politiikkaa, vaikka ei se suinkaan yhtä vasemmistolaista ole kuin ihanteesi politiikka oli. He kun ovat vain sosialidemokraatteja, eivät siis sosialisteja.

Olet jonnekin tyhjien sanojen taakse jumittunut kalkkis, joka ei ajattele järjellä eikä sydämellä vaan sillä päällä, jolla istutaan. Ehkä se onkin sinun parempi pääsi, koskapa Niinistöä äänestit. Eli annoit kannatuksesi toisenlaiselle ulkopolitiikalle kuin mitä Halonen, Vanhanen ja knit noudattavat. Ulkopolitiikkahan on presidentin vaikutusvaltaisin alue, ja Niinistön käsitykset siitä näyt sinäkin hyvin tietävän.

Niin, katsopa vaikka noita puheitasi; sivuhistoriasta löytyy paljon lisäksi paljon samanlaista sanomaasi:

* * * * *

Vanhanen, Tuomioja ja Halonen ...
        Kirjoittanut: oivahärkönen http://galleria.suomi24.fi/oivah%E4rk%F6nen http://galleria.suomi24.fi/oivah%E4rk%F6nen15.8.2006 klo 19.40

... noudattavat samaa suomalaista ulkopolitiikkaa. Siihen joukkoon voidaan laskea myös Eurooppa- ja kehitysapuministeri Lehtomäki ja puolustusministeri Kääriäinen.

Minäkin olen aina vaatinut perustulain uudistamista niin, että ulko-ja turvallisuuspolitiikka on yksin valtioneuvoston hoidossa niin kuin muutkin asiat. Nyt perustuslakiuudistus jäi kesken tältä osin kun Ahtisaari vastustu viimeiseen saakka presidentin lopettamista myös ulkopolitiikassa. Puolueet ja eduskunta sitten taipui tuommoiseen sekasikiöön peläten Ahtisaaren viivyttävän koko perustulakiuudistuksen valmistumista jättämällä sen vahvistamatta.

Tosin tällä kertaa asiasta ei ole kovin suurta haittaa, kun presidentti on hallituksen linjoilla, mutta uudistus vain käyntiin heti.

* * * * *

Vanhanen, Halonen, ...
        Kirjoittanut: oivahärkönen http://galleria.suomi24.fi/oivah%E4rk%F6nen http://galleria.suomi24.fi/oivah%E4rk%F6nen24.2.2005 klo 10.33

...Tuomioja, Kääriäinen ja Lehtomäki hoitavat ulko- ja turvallisuuspolitiikan hyvin. Pitävät koklipien ajamat natottajat ja unionista liittovaltion ja sotilasliiton rakentajat kurissa.

* * * * *

Vanhanen, Halonen, ...
        Kirjoittanut: oivahärkönen http://galleria.suomi24.fi/oivah%E4rk%F6nen http://galleria.suomi24.fi/oivah%E4rk%F6nen25.10.2005 klo 10.35

... Tuomioja ja Kääriäinen hoitavat yksimielisesti, tyylikkäästi ja Suomen etua ajatellen ulko- ja turvallisuuspolitiikkaa. Tottakai he puolustavat toisaan, jos joutuvat koklipiläisten hyökkäyksen kohteeksi. Stubb on pahempi kuin aikoinaan taistolaiset, jotka osittivat Moskovassa, kuka suomalainen on neukkujen kannalta sopimaton.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      122
      5145
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      30
      3678
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2460
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1578
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1560
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1524
    7. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      23
      1411
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1302
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1208
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1127
    Aihe