...ihmettelin kovasti kun liikenneopettajani pyysi pysäköimään ajoneuvon (mielestäni pysäköintikieltoalueelle?).
Tarkistin, että liikennemerkki 373 lisäkilvet oli oikein sijoitettu?
Opettajani ilmoitti, että alueelle voi pysäköidä, ei siinä mitään.
Alue on yksityisalue...!
Kuka opettaa väärin ja mitä voin asialle tehdä?
Tarinan opetus on se, että kun saan ajokortin ja joskus pysäköin auton yksityisalueelle, jossa ko.merkki. JOS saan pysäköintivirhemaksun, minä sen tietysti maksan...mutta kun minua opetettiin näin???
Pysäköintikieltoalue?
5
2401
Vastaukset
- hmmmmmmm
ehkäse vaikka omisti/asui siellä yksityisalueella....
- Rattimies
Pysäköintikieltoalueella pysäköinti on sallittua merkityillä paikoilla. Eli jos pysäköintialueella on parkkipaikanmerkeillä osoitettuja paikkoja ilman lisäkilvillä osoitettua rajoitusta, saa niille pysäköidä. Pysäköintikieltoalue-merkki kieltää siis pysäköinnin vain merkitsemättömillä paikoilla eli esim. kadunvarsipysäköinnin.
- nuijapää 2.
ja te keskustelitte käsittääkseni VAIN siitä merkistä. Et kertonut lisäkilvistäkään!
Tosin yksityisalueelle tai tielle saa pysäköidä, JOS on etukäteislupa maan omistajalta, haltijalta tms. - lisäkilpi
373 yhteydessä ei käytetä lisäkilpiä.
Joten jos tollianen merkki on ja lisäkilpi alla ei se ole lainmukainen.Tiehallinnon Yleisohjeisen mukaan merkin 373 yhteydessä. Lainvoima kylläkin voi olla, vaikka sattuuhan niitä merkinlaittajallekin virheitä.
Mikähän se lisäkilpi mahtoi tässä tapauksessa olla?
Alueen sisällä voidaan kuitenkin pysäköinnistä määrätä muuta erillisellä liikennemerkillä, niinkuin Rattimies edellä jo sanoikin.
Ketjun aloittajalta on varmaan jäänyt joku merkki huomaamatta, joka opella on ollut tiedossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733