Ei kotiäidin työtä arvosteta ainakaan Suomen valtion taholta. Valtion almut kotihoidon tukena ovat naurettavat ja yli 3 vuotias olis jo ehdottamasti kärrättävä päivähoitoon pois kotoa. On se kumma, kuin sitä tasarahamallia ei voi saada käytäntöön http://www.lapsiperheet.net/inf/tasarahamalli.htm . Siinä vanhemmat saavat hoitorahan itse ja voivat päättää maksavatko sillä päivähoidon vai hoitavatko lapsensa itse. Nyt valtio antaa tuon hoitorahan vain suoraan päivähoitopaikalle, mutta ei vanhemmille, jos he haluavat hoitaa lapsensa kotona itse (vieraan voi kyllä palkata kotiin!). Eli valtion viesti on selvä - lapset hoitoon ja kumpikin vanhempi töihin! Mutta nyt, kun lapsien huostaanotot kasvavat ja lasten ja nuorten mielenterveyspuolelle on pitkät jonot, luulisi päättäjienkin päässä alkavan säteillä. Tietenkin on pakko tulla siihen karmeaan johtopäätökseen, että syy siihen, ettei tasarahamallia voi kukaan päättäjä ajaa, on se, että siellä on naisedustajat, joilla lapset hoidossa, jäävejä ottamaan tätä asiaa ajaakseen ja miesedustajat ei välitä!!
Ja tosiaan, tosi huonossa asemassa ovat yksinhuoltajat - ei ole edes puolisoa arvostamassa ja "rahottamassa" kotiäitiyttä, joka on maailman ARVOKKAINTA työtä.
Kotiäidit ovat nykyään todella ajettu nurkkaan - "rahattomuus" tuo mukanaan moni ongelmia, mutta kuitenkin moni perhe haluaa yrittää hoitaa lapsensa itse, koska tietää, että se on loppujen lopuksi parasta lapsille.
Olisi jo korkea aika alkaa hoitamaan lasten/nuorten pahoinvoinnin syitä eikä vain seuraamuksia! Halvemmaksi tulisi pitkässä juoksussa!
Palkaton kotiäitiys 2006!
peony
1
371
Vastaukset
- peony
Täällä tämä ei näköjään herätä keskustelua. Ei taida olla tarpeeksi mediaseksikästä. Tuolla palstalla sen sijaan on http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=116&conference=695&posting=22000000021784794
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."542212Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1992041- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96995
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki49872Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933845- 61746