Mitä voisin vähentää ruokavaliostani

suru silmä

olen leikkaukseen menossa ja ylipainoa noin 20 kg.Painan 77 kg.
Laihduin 7 kg,noin neljässä kuukaudessa,25 pisteen kuurilla,mutta siihen se sitten tyssäsi.

Ei putoa enää millään,mutta ei kyllä nousekkaan.

Nyt on ollut näin puoli vuotta.

Mitäkö syön?

No näin.Aamiainen:Yksi vaasan ruisleipä viipale,(siis siivu)päällä 1/2 teelusikanlista beselli kevyt levitettä,tomaattia,kurkkua,muna,tai pari siivua kevyt makkaraa,tai savustettua kalaa.

1/2 dl keitettyä kokojyvä kaurapuuroa.Marjoja tai yksi hedelmä.Kahvi,jossa 1/2dl kevyt maitoa 1/4pala sokeria.

Ostin sokerisakset,että voin pieniä palat!

Päivällä Kahvia samoin kuin aamulla.

Illallinen 1-2pientä perunaa,Kalaa tai lihaa non 100g.Kurkkua tomaattia,ananasta ym vihanneksia.

Joskus 1 rkl kastiketta perunoille.

Ilalla taas maitokahvi ja 1/2 pala sokeria.Yksi hedelmä.

Mistä voisin vielä tinkiä?

Kun laihdutin seitsemän kiloa sillä 25 pisteen tietillä,paino vain pysähtyi,eikä pudonnut enää,vaikka söin samoin 25 pistettä ja syön edelleenkin.

Missä vika?Kyselee surusilmä?

15

1508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tekijämies

Missä lounas & päivällinen? Liikuntaa et ilmoittanut, mutta oletan sen olevan vähäistä. Useasti liian pitkiä taukoja ruokailussa ei tulisi pitää, ja syödä ruoka-aikoja noudattaen.

Ainakaan itse en aikoinaan saanut hiukkaakaan painoa putoamaan kun jätin työpäivän aikana lounaan väliin. Illalla kotiin tullessa nälkä oli kauhea ja verensokerit pohjamudissa. Aivan törkeän huonolla tuulella vielä useasti. Tähän kun tempaisi päivällisen ja ehkä vielä santsi päälle, niin vartti ruokailun jälkeen oli aivan tolkku pois. Sokerijojottelua parhaimmillaan ja jatkuva nälkä.

Kierre loppui kun aloitin/pakottauduin syömään kunnollisen aamiaisen joka aamu ja ottamaan omat eväät töihin. Lounaaksi yleensä syön aika proteiinipitoista evästä tai muussa tapauksessa nuo hiilihydraatit ovat laatukamaa(täysruisleipää tms.)

Olen ehkä hieman jäävi neuvomaan, koska liikun paljon. Nyt olen vieläkin hikisissä lenkkikamoissa ja vaihdettuani ne, lähden uimaan. Liikuntaa on tullut lisättyä niin paljon kuin se perheenisälle sopii. Toimii!!

Eli ennenkuin tiedän miten liikut, en oikein voi muuten neuvoa kuin sen, että älä missään nimessä jätä aterioita väliin. Energiaa ei voi myöskään kuluttaa jos se ei riitä eli jatkuvasti väsyttää ja lihakset surkastuvat.

• suru silmä

Liikuin aiemmin paljonkin,jopa 10 km.lenkkejä päivittäin.Nyt en voi liikkua ollenkaan,koska minulla on arpityrä,joka tuli noin parivuotta sitten keisarinleikkaus arpeen,nostaessani mieheni avuksi hänen peräkärryn kulmaa,että saa tarkistaa valot,katsastusta varten.

Että sellainen tapaus.

En voi edes olla seisovillani,kun tyrä pullistuu jopa lapsenpään kokoiseksi möykyksi ja sitä sitten täytyy painaa yhtenään.Aiheuttaa kovan kivun sydänalaan.Siksi juuri yritän saada painoa pois,että leikkaus onnistuisi paremmin.Syön kyllä niin niukasti,että olen hämilläni,että mitä pitäisi tehdä?

• 160/73
        suru silmä kirjoitti:

Liikuin aiemmin paljonkin,jopa 10 km.lenkkejä päivittäin.Nyt en voi liikkua ollenkaan,koska minulla on arpityrä,joka tuli noin parivuotta sitten keisarinleikkaus arpeen,nostaessani mieheni avuksi hänen peräkärryn kulmaa,että saa tarkistaa valot,katsastusta varten.

Että sellainen tapaus.

En voi edes olla seisovillani,kun tyrä pullistuu jopa lapsenpään kokoiseksi möykyksi ja sitä sitten täytyy painaa yhtenään.Aiheuttaa kovan kivun sydänalaan.Siksi juuri yritän saada painoa pois,että leikkaus onnistuisi paremmin.Syön kyllä niin niukasti,että olen hämilläni,että mitä pitäisi tehdä?

Syöt ihan liian vähän. Syödä _pitää_ 3-4 tunnin välein jotain. Ja kaikki syöminen lasketaan syömiseksi. Ehdottomasti lisää hedelmiä ja vihanneksia. Lisää hyvää rasvaa ja proteiinia.

Esim.
        Aamupala: n2 dl puuroa, mustikkakeittoa, omena

aamun välipala: porkkanoita n. 2-3

Lounas: kanaa/ kalaa, peruna/ riisiä, salaattia, 1 viipale ruisleipää, lasi rasvatonta maitoa

Välipala: banaani

Päivällinen: lihakeitto/ kalakeitto/ tonnikalasalaatti, 1-2 palaa ruisleipää, lasi rasvatonta maitoa

Iltapala: rasvaton jogurtti/ maitorahkaa ja ananasta, kourallinen pähkinöitä.

Tähän määrään voit syödä vielä joka päivä yhden keksin, mehujäätelön tai muutaman karkin, jos haluat. Voipi olla, että tässäkin oli liian vähän safkaa yhdelle päivälle.

• suru silmä
        160/73 kirjoitti:

Syöt ihan liian vähän. Syödä _pitää_ 3-4 tunnin välein jotain. Ja kaikki syöminen lasketaan syömiseksi. Ehdottomasti lisää hedelmiä ja vihanneksia. Lisää hyvää rasvaa ja proteiinia.

Esim.
        Aamupala: n2 dl puuroa, mustikkakeittoa, omena

aamun välipala: porkkanoita n. 2-3

Lounas: kanaa/ kalaa, peruna/ riisiä, salaattia, 1 viipale ruisleipää, lasi rasvatonta maitoa

Välipala: banaani

Päivällinen: lihakeitto/ kalakeitto/ tonnikalasalaatti, 1-2 palaa ruisleipää, lasi rasvatonta maitoa

Iltapala: rasvaton jogurtti/ maitorahkaa ja ananasta, kourallinen pähkinöitä.

Tähän määrään voit syödä vielä joka päivä yhden keksin, mehujäätelön tai muutaman karkin, jos haluat. Voipi olla, että tässäkin oli liian vähän safkaa yhdelle päivälle.

alankin heti toteuttaa tätä.Minulle on aiemminkin yksi ystäväni sanonut että syön ihan liian vähän.

Mutta nuo sinun ohjeet vaikuttivat hyviltä.Ihanaa Joulun odotusta vain sinulle!Toivoo:suru silmä

• 160/73
        suru silmä kirjoitti:

alankin heti toteuttaa tätä.Minulle on aiemminkin yksi ystäväni sanonut että syön ihan liian vähän.

Mutta nuo sinun ohjeet vaikuttivat hyviltä.Ihanaa Joulun odotusta vain sinulle!Toivoo:suru silmä

Jos haluat harjoitella tarkemmin syömistä, niin itse olen saanut hyvän avun kiloklubista ja suosittelen sitä. Ei ole kovin kallis.

Hyvää joulun odotusta sinullekin ja suru pois silmistä :)

• vinkki.

Miksi ihmeessä syöt aamulla noin hitosti...?

No anyway, voit vaihtaa sokerin käytön keinotekoiseen makeutusaineeseen.

• suru silmä

Syön vain yhden palan sokeria päivässä,en harrasta mitään makeiden syöntiä muutenkaan,kun en pidä makeasta,mutta kahvin kannssa se pieni sokerin siru on ehdoton.

Sokeripalassahan on vain 8-12 kaloria.Enpä usko että se on liikaa,kun en syö pullia,enkä muutakaan makeaa.

Aamupala voi olla sitten liian iso,täytyy varmaan jättää se puuro pois kokonaan.

Jos syön viipaleen ruisleipää ja munan ja sitten vielä sen maitokahvin pikkuriikkisen sokeripalan kanssa,niin kyllähän silläkin jo aika pitkälle pärjää.

Joskus korvaan munan savukalalla,tai parilla viipaleella kevyt makkaraa.Sitten vielä niitä sokeroimattomia pakastemarjoja.

No mitä muuta pitäisi jättää pois siitä aamupalasta?En suinkaan syö niitä kaikkia,mitä luettelin,vaan siinä oli vaihtoehtoja.

• edellinen.
        suru silmä kirjoitti:

Syön vain yhden palan sokeria päivässä,en harrasta mitään makeiden syöntiä muutenkaan,kun en pidä makeasta,mutta kahvin kannssa se pieni sokerin siru on ehdoton.

Sokeripalassahan on vain 8-12 kaloria.Enpä usko että se on liikaa,kun en syö pullia,enkä muutakaan makeaa.

Aamupala voi olla sitten liian iso,täytyy varmaan jättää se puuro pois kokonaan.

Jos syön viipaleen ruisleipää ja munan ja sitten vielä sen maitokahvin pikkuriikkisen sokeripalan kanssa,niin kyllähän silläkin jo aika pitkälle pärjää.

Joskus korvaan munan savukalalla,tai parilla viipaleella kevyt makkaraa.Sitten vielä niitä sokeroimattomia pakastemarjoja.

No mitä muuta pitäisi jättää pois siitä aamupalasta?En suinkaan syö niitä kaikkia,mitä luettelin,vaan siinä oli vaihtoehtoja.

No juuri se puuro kannattaa jättää aamupalaksi, koska siinä on KUITUA. (jota kannattaisi muutenkin syödä, jos haluaa laihtua)

Kaupasta saa ostettua ihan leseitä, joita voi laittaa puuron, jogurtin, mehun jne. sekaan.
        (tai vaikka hieman ihan leivän päälle)

Ne laihduttavat.

Vielä tuosta aamupalasat: Jättäisin sen rasvamakkaran pois ainakin.

Ihan hyvä aamupala PELKÄSTÄÄN olisi: puuroa, jonka päällä on niitä pakastemarjoja.

• Suru silmä
        edellinen. kirjoitti:

No juuri se puuro kannattaa jättää aamupalaksi, koska siinä on KUITUA. (jota kannattaisi muutenkin syödä, jos haluaa laihtua)

Kaupasta saa ostettua ihan leseitä, joita voi laittaa puuron, jogurtin, mehun jne. sekaan.
        (tai vaikka hieman ihan leivän päälle)

Ne laihduttavat.

Vielä tuosta aamupalasat: Jättäisin sen rasvamakkaran pois ainakin.

Ihan hyvä aamupala PELKÄSTÄÄN olisi: puuroa, jonka päällä on niitä pakastemarjoja.

silloin jos ei ole savukalaa tai munaa leivällä.

Jos siis on muna,ei sitten muuta leivällä,

ja jos on ne kaksi siivua kevyt makkaraa,niin silloin ei ole munaa eikä savukalaa.

Jos on savukalaa,ei ole sitten muuta.

Taisit käsittää että näitä kaikkia työnnän leivälle saman aikaisesti?

Olisihan se vähän outoa?

Yksi leipäviipale je kaikkea samanaikaisesti!

En syö ylitse siitä 25 pisteestä,kun se on minulle ihan riittävä,ei ole edes nälkä syödä enemmän.

Paremminkin tahtoo jäädä alle,vaikka se ei kyllä saisi mennä koskaan ainakaan alle 20 pisteen.

Mutta paino pysyy.Olen kuitenkin iloinen siitä seitsemästä kilosta jotka sain pois.

Sehän on jo 14 voipakettia rasvaa poissa,ja mikä parasta on jo puoli vuotta pysynyt poissa.

Olen kuullut monen muunkin sanovan että panon lasku voi pysähtyä,eikä suostu enää laskemaan.Juon kyllä paljon vettä,että nestevajaustakaan ei pääse tulemaan.

Yölläkin juon pari lasinlista,kun käyn vessassa,en tosin herää joka yö edes vessaan.Alkoholia,en edes olutta käytä olenkaan.

En ollut aiemmin ollenkaan lihavuuteen taipuvainen,päinvastoin,nuorempana olin liiankin laiha,ainakin omasta mielestäni.

En lihonut millään,vaikka olisin mitä syönyt.

Sitten kun tuli vaihdevuodet niin paino vain alkoi nousta vuosi vuodelta ja kilo kilolta,niin että se nousi viitisen kiloa vuodessa,eli vajaa 1/2kg kuukaudessa,

niin että nyt neljässä vuodessa on tullut lisää sen 20 kg aivan kuin varkain.

Siihen on nyt vaikuttanut tuo minun sairauteni,kun en voi liikkua,vaikka tykkään kovasti liikkumisesta,hiihtämisestä ja kävelystä ym.

En ole voinut suksillekkaan nousta kahteen vuoteen.

Kiitos sinulle,kun vaivauduit neuvomaan.

Jospa kokeilisin sitä sinun neuvoa ja jätän sen leivän ja kaikki leivänpääliset pois siitä aamupalasta,vaikka eniten jään kapaamaan sitä savu kalaa,siikaa,ahventa tai harria,joita mieheni itse kalastaa ja pöytään kantaa.

Voinhan silti vielä pienen palan maistaa silloin tällöin.Muna on myöskin herkkuani,vaikka en syö sitä keltuaista ollenkaan,kun pelkään korkeaa kolestroolia.

Kyllähän se sokeripalakin on tietysti ylimääräinen.Oletko kuullut että kahvissakin on kuulema jotakin huonoa rasvaa?

Voi olla että sekin on pahaksi.Omenatkin lihoittaa.

Tiedätkö,lihoittaako ananas?

Olen kuullut jonkun sanovan että se polttaisi hyvin rasvoja,pitäneekö paikkansa?

Täytyisköhän kokeilla?

Mitäs mieltä sinä olet tuosta mässäily viikosta?

Auttaako se elimistöä reakoimaan toisin ruokaan?

Aika jännää,jos niin on!

Kun tuntuu että se mitä panet suuhusi,niin se lihoittaa.

Huh kun kello on paljon,pitää mennä nukkumaan,kun valvominenkin kuulema lihoittaa,joten Hyvää yötä.Toivoo suru silmä.

• generaattori

Laitetaan elimistö sekaisin dietin kannalta. Viikon mässytät kaikkea kiellettyä ja sitten alkaa alusta kilojen karistus.1.Aina voi liikkua JOS tahtoo.Tuskimpa sinä päiviäs sänkyssä makaatja kattoa katselet.Olet siis perehtynyt pisteiden laskemiseen,hyvä. 2.Syöt aivan liian vähän,3-4tuntia ja TAAS SYÖMÄÄN.Jätä laskematta pisteet tuoreista he-vi tuotteista ja yllätys yllätys et kärsi nälkää "enään ikinä".3.Juomisesta et puhu mitään.1.5-2 litraa vettä päivässä maito syödessä ja kahvin kanssa.Laitetaan kuona-aineet ainakin liikkeelle.4.Laihduttajan kauhu rasvaa. Itselläni ainakin toimi ja käytän edelleen OMEGA-3rasvoja.Kahden kuukauden käytön jälkeen huomasin monia positiivisiä asioita esim ihossa.Rasva liuottaa suonista kuona-aineita ja lisätty veden juominen poistaa ne.Elimistösi on tällä hetkellä niin säästöliekillä että tarvitset tuon viikon mässyttelyn ja sitten. Paranemisiin

• suru silmä

mutta sitä liikuntaa en nyt voi tähän lisätä,sen tyrän vuoksi.En kertakaikkiaan pysty kävelemään sitä kokoajan painamatta kaksin käsin,se pullistuu jopa lapsenpään kokoiseksikin välillä ja pakottaa kovin sydänalaan ja mikä pahinta joskus se jumii niin ettei sitä tahdo edes saada työnnettyä takaisin.

En tiedä,miten liikkuisin?En makaa sängyn pohjalla,vaanten kotiaskareita,mutta jo pienen tiskauksen aikanakin täytyy painaa useita kertoja tyrää takaisin.

Tiedätkö että miten voisin liikkua tässä tilanteessa.Tuo sinun mässäily teoria kuulosti hurjalta!

Onkohan kenellekkään käynyt näin,että ensin paino putoaa ja sitten jumii paikoilleen vaikka panttaakin?Kiitti sinulle ja hienot joulun odotukset.Toivoo.suru silmä.

• Juupataas

Sinullahan täytyy olla kauhea nälkä, kun et syö päivällä mitään. Siihen tulee sitten otettua ihan vähän jotain pientä, tai illalla kun on nälkä, niin 1-2 perunaa on ehkä neljä.

Real tms on parempaa leipää kuin Ruispala. Nälkä pysyy paremmin poissa.

Syö kunnolla ja riittävän usein niin että nälkä pysyy poissa. Leivän päälle kevyitä leikkeleitä ja kasviksia sekä joskus kevytjuustoa.

Salaatit ja sosekeitot ovat hyviä ja kevyitä pääruokia. Proteiiniksi rasvatonta lihaa.

Syö siis paljon kuitua ettet ole nälkäinen, mutta kevyesti että et saa paljoa energiaa.

• suru silmä

mitä kantsisisi syödä ja minkä verran.

Onko ne kokojyvä murot terveellisiä kevyt maidon tai piimän kanssa kun niitä niin kovin mainostetaan?

Entä munat,ilman keltuaista,lihoitaaks ne?

Minkä verran olis sopivaa juoda kevyt maitoa tai rasvatonta piimää päivässä?

Onko kolme dl.jo liikaa,kun siihen on jo kahvimaitokin laskettu mukaan?

Kiitti sinulle jos viitsit vielä vastata?

Yks juttu vielä,oletko kuullut että ananas olisi hyvä laihduttajalle,minä olen kuullut,että se vie makean nälän ja poistaa ylimääräistä nestettä?

Terv.suru silmä.

• voit,niin

painosi putoaa.Kävele vaikka.

• suru silmä

Tykkään liikkumisesta,mutta se on nyt pois suljettu,kun minulla on se tyrä,joka pullistuu ulos noin lapsenpään kokoiseksi pahkuraksi ja sitä pitää kokoajan olla työntämässä takaisin,kun muutoin alkaa armoton kipu sydänalassa ja turvotus.

Kävimme siskon kanssa vajaan kilometrin päässä äidin haudalla,koko,tulomatkan jouduin kaksin käsin painamaan mahaa että pystyisin jotenkin kestämään.

Kyllä teen kotihommia tässä,mutta tiskatessakin joutuu useita kertoja työntämään tyrää paikalleen.

Että tällainen tapaus.

Kiitos kun vastasit ja halusit auttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      29
      1889
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      165
      1860
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      371
      1687
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      215
      1219
    5. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1148
    6. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      12
      1091
    7. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1046
    8. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      1015
    9. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      82
      1011
    10. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      968
    Aihe