Älkää Korhosta kiusatko

Vanhus ja Hemingway

Kapilla jää reippailulenkki tekemättä, jos pitää jokaisen kiusaajan avaukseen käydä laittamassa runojaan.
Menee kapilla elämä kohta ginin kittaamiseksi, kun pitää nettipalstalla saada aina viimeinen sana.

Älkää reppanaa rääkätkö, päästäkää hänet Hietaniemen hautuumaalle edes.

13

352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JormaKKorhonen

...enemmän minä tuosta nautin kuin kiusaannun, sillä olenhan narsistina tyytyväinen tuollaisesta huomiosta ja vielä tyytyväisempi siksi, että nuo ovat niín hyviä näyttöjä kepulaisuudesta! Josta näytön sinäkin annat.

Siksi saat siitä myös palkkion:

KEPULAISEN IKÄVÄ KAPIA (alkuper. ”Ihimisen ikävä toisen luo”, sävel ja sanat Mikko Alatalo ja Harri Rinne)

Ei tää saitti kaipaa kepulaista lantaa,
      me tarvitsemme paljon parempaa.
      Vain sinä Kapi meille tarinoita, runoja voit antaa,
      nuo pelkkää älytöntä paskanjauhantaa.
      Saitti parhaillaankin meille pelkkää sontaa tarjoaa.
      Siksi Kapia taas tulevaksi moni odottaa.
      Vaikka yksi seikka varmaa on varmempaa:
      Herjaa Kapi täällä kuulla vain jälleen saa!

Ois silti hyvä, että tulisit sä nyt.
      Pikkupaskiaisista sä tuskin järkytyt.
      Sä vaikka inhoaisit heitä, silti laulus soi:
      Heidän sontansa sinuun ei tarttua voi!

Kai lienee liikaa kestää kepulaista aina selvin päin,
      siis siksi usein iltaisin sä ginitömpsyn teet
      Sä tiedät, ettet heistä parempia tehdä voi näin,
      mut vielä pahemmin käy jos vain pois sä meet.
      Käyt yksin taistelusi täällä, ja jos voitat, kuka ties
      oot silloin kepulaisillekin sinä suuri mestari.
      Ja olethan sä upseeri ja herrasmies,
      siks tässä vaiheessa me kutsumme sinua avuksi.

Ois kovin hyvä, että tulisit sä nyt.
      Pikkupaskiaisista sä tuskin järkytyt.
      Sä vaikka inhoaisit heitä, silti laulus soi:
      Heidän sontansa sinuun ei tarttua voi!

• ...........

>>Herjaa Kapi täällä kuulla vain jälleen saa!

• JormaKKorhonen
        ........... kirjoitti:

Otinpa nuotit esiin ja totesin, että niin on kuin sanot.

Korjataanpa. Ensin alkuperäinen ja sitten minun; sopivat varmasti yhteen nyt!

sä-et-tä-si-nä-o-let-voi-nut-mua-jos-kus-ra-kas-taa

kun-pelk-kää-her-jaa-ka-pi-täl-lä-kuul-la-vain-jäl-leen-saa

• JormaKKorhonen
        ........... kirjoitti:

Tuo äskeinen muunnokseni ei istu edelliseen säkeeseen, eli sen pitää olla näin:

herjaa Kapi täällä kuulla vain jälleen saa!

- - -

Enköhän ole jo tehnyt tälle illalle riittävän kansalaisvelvollisuuteni noita pikkuisia auttaakseni, joten pistänpä saunan päälle ja sen valmistusta odottaessani lähden lenkille tuonne iltavalaistuille poluille keskuspuistoon, kun ilmakin näkyy mukavasti seestyneen!

• mua ja mu-a
        JormaKKorhonen kirjoitti:

- - -

Enköhän ole jo tehnyt tälle illalle riittävän kansalaisvelvollisuuteni noita pikkuisia auttaakseni, joten pistänpä saunan päälle ja sen valmistusta odottaessani lähden lenkille tuonne iltavalaistuille poluille keskuspuistoon, kun ilmakin näkyy mukavasti seestyneen!

Tekee hyvää aivotoiminnalle.
        Se happi.
        Kerran kuulin (seiskeetluvulla), että japanilaisissa kouluissa (?) olisi pulpeteissa sellaiset suuttimet, joista oppilas voi pöläyttää väsyneenä sieraimiinsa puhdasta happea piristyksekseen.
        Muistan sen siitä, että itse kokeilin asiaa kaasuhitsauslaitteiston happipullon avulla.
        En huomannut muuta vaikutusta kuin, että happipullo vajeni, itse pysyin yhtä tylsämielisenä kuin näihinkin päiviin saakka olen pysynyt.
        Ehkä minuun ei vaikuta happikaan, mutta mene sinä sinne lenkillesi.

• tuommoinen

- - -

pitää viedä pakkohoitoon.

• JormaKKorhonen
        tuommoinen kirjoitti:

pitää viedä pakkohoitoon.

Sillä tuo balttien ukkosenjumala, Perkunas, taitaa olla Jumaluuksistasi kakkonen, heti Kekkosen jälkeen.

Eräistä pikkurempoistani huolimatta en ole akuutissa hoidon tarpeessa. Ei se tarvitse fyysistä hoitoa, joka lenkkeilee. Eikä henkistä hoitoa, joka runoilee. Nuo molemmat ovat melko hyviä indikaattoreita joltisestakin terveydestä.

Mutta itse kyllä tuossa indikoit tavalla, joka kertoo ainakin hermojesi olevan kovin heikossa kunnossa!

• ---

Sillä tuo balttien ukkosenjumala, Perkunas, taitaa olla Jumaluuksistasi kakkonen, heti Kekkosen jälkeen.

Eräistä pikkurempoistani huolimatta en ole akuutissa hoidon tarpeessa. Ei se tarvitse fyysistä hoitoa, joka lenkkeilee. Eikä henkistä hoitoa, joka runoilee. Nuo molemmat ovat melko hyviä indikaattoreita joltisestakin terveydestä.

Mutta itse kyllä tuossa indikoit tavalla, joka kertoo ainakin hermojesi olevan kovin heikossa kunnossa!

Hullu ei huomaa itse olevansa hullu.
        Vaikka jaksaisikin juosta puoli tuntia ja sepittää runoja toiset puoli tuntia.

• JormaKKorhonen
        --- kirjoitti:

Hullu ei huomaa itse olevansa hullu.
        Vaikka jaksaisikin juosta puoli tuntia ja sepittää runoja toiset puoli tuntia.

...mistä sinä olet huomaavinasi minun olevan hullu? Siitäkö, etten ole kepulainen? Sitten meitä hulluja on 80 % Suomen kansasta! (kaikki eivät vain ole näin viisaita hulluja, eikä meillä kaikilla hulluilla ole hallussaan yhtä hyvää sanan ja runon lahjaakaan).

• johan kysyitkin

...mistä sinä olet huomaavinasi minun olevan hullu? Siitäkö, etten ole kepulainen? Sitten meitä hulluja on 80 % Suomen kansasta! (kaikki eivät vain ole näin viisaita hulluja, eikä meillä kaikilla hulluilla ole hallussaan yhtä hyvää sanan ja runon lahjaakaan).

Kuinka nyt noin itseesi otit tuon hullun leiman?
        Se oli vain yleinen esimerkki historiasta, jonka tuntenet ja jonka tuntevana tietänet, ettei fyysinen kunto tahi runojen rustaamisen taito todista sen puolesta, ettei henkilö hullu olisi.
        Älä ota kaikkea itseesi.

• Korvapuoli

Ei se tarvitse henkistä hoitoa, joka tauluja maalaa.

t. Vincent van Gogh

• lapspie

Olet lapsellinen höpöttäjä miten viittit täällä roikkua.Sun aikas menee aivam hukkaan kun täällä elämä piloille.

• han tosi

Niin meneekin.
        Älä sinä pilaa elämääsi roikkumalla täällä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      92
      5951
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4772
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      95
      3017
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      26
      2790
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2065
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1496
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1057
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      960
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      764
    Aihe