Elämää ennen Korhosta?

Miten niin?

Aikanaan pyöri kauan tv:ssa Flora-margariinin mainos, jossa poika ruokapöydässä kyseistä tuotetta leivälle levittäessään kysyi, että "mitä sitä pantiin leivän päälle silloin, kun ei ollut Floraa?". Siihen isä kummissaan: "Miten niin, ei ollut Floraa?"

Yhtä aiheellista on kysyä täällä, että "mistä ne puhuivat kepulasiet silloin, kun ei ollut Korhosta?". Tiedätte hyvin, että en tarkoita puolusihteeri Jarmoa, vaan tuota saittimme kepulaisten kestosuosikki Jorma K:ta.

Vanha kettu on kietonut kepulaiset sormensa ympärille niin, että nyt eivät hänen omat avauksensa enää riitä kepulaisten Korhos-nälkää tyydyttämään, vaan häntä kaivataan saitille avauksissa yhtenään. Ja sitten he sanovat Korhosen puhuvan vain itsestään!

7

192

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ???

No, mikä sinä olet?
      Kepuloinen, kapiloinen, vai Hämeenlinnan pellekerholainen, kun itsekin teet avauksen Korhosesta?

• huvittunut -

Puoluepoliittiset näkemykseni eivät vaikuta asiaan mitenkään. Mutta ilmeisesti nuo Korhosen kimpussa olevat turhimukset ovat kepulaisia. Ja edustavat puoluekantaansa juuri sillä tavalla kuin Korhonen haluaa. Se tässä sivullista eniten huvittaakin.

• ............
        huvittunut - kirjoitti:

Puoluepoliittiset näkemykseni eivät vaikuta asiaan mitenkään. Mutta ilmeisesti nuo Korhosen kimpussa olevat turhimukset ovat kepulaisia. Ja edustavat puoluekantaansa juuri sillä tavalla kuin Korhonen haluaa. Se tässä sivullista eniten huvittaakin.

Pitäisikö mielestäsi mennä Natoon?

• Mutta -
        ............ kirjoitti:

Pitäisikö mielestäsi mennä Natoon?

asiasta pitäisi avata kansalaiskeskustelu, ja poliitikkojen pitäisi tulla "ulos kaapista" selkeästi mielipiteensä perustellen.

Luulen, että myös Korhonen hyväksyisi tämän näkemyksen, jos häneen haluat viitata.

• ...........
        Mutta - kirjoitti:

asiasta pitäisi avata kansalaiskeskustelu, ja poliitikkojen pitäisi tulla "ulos kaapista" selkeästi mielipiteensä perustellen.

Luulen, että myös Korhonen hyväksyisi tämän näkemyksen, jos häneen haluat viitata.

Mitähän se tarkoittaa?
        Miten sellainen avataan ja kuka tai mikä taho sellaisen avaa ja millä tavalla?
        Ja onko sellainen ollut tähän saakka kielletty?

• JormaKKorhonen
        Mutta - kirjoitti:

Itse olen kyllä vakuuttunut siitä, että maidän olisi viisasta mennä Natoon "hyvän sään aikana" eli niin pian kuin mahdollista, mutta kyllä sitä pitäisi todellakin edeltää laajempi kansalaiskeskustelu asiasta. Ja johtajiemme - siis johtavien poliitikkojemme ja muidenkin suunnannäyttäjien - pitäisi avata sitä keskustelua tuomalla esiin kaikkia asiaan vaikuttavia tekijöitä.

Nythän poliittiset johtajamme haluavat tyrehdyttää sellaisen keskustelun, sulkea kansalaisten suut, sanomalla, että entiset turvallisuuspolittiset päätökset ovat voimassa ja sillä siisti. Typerää ja vastuutonta. Mutta me täällä Suomessa olemme vielä niin suomettuneita, että hyväksytään tuollainen, joka meitä paremmat demokraattiset perinteet omaavissa maissa saisi kansan barrikadeille!

Ruotsi siellä meidän selkämme takana on on ollut omalla perin toisenlaisella historiallaan paremmin ymmärrettävistä syistä lähes samanlainen. Mutta ei näy olevan enää. Uusi kokoomuslainen pääministeri Reinfeldt on jo peräänkuuluttanut keskustelua myös turvallisuuspoliittisista asioista, kuten näkyy myös julistaneen Ruotsin tavoitteeksi päästä EU:n ytimiin.

Äsken MTV:n uutisissa näytettiin Anna Politkovskajan muistokonserttia täällä meillä. Siinä eräs haastateltu suomalainen journalisti (nimi ei jäänyt mieleen) sanoi, että "jos toimittajien vangitsemiset ovat maassa arkipäivää (on jo yli tuhat vangitsemista) ja myös heidän murhaamisensa alakavat olla sitä (on jo 26 murhattua), ja jos nuo toimittajat ovat olleet poliittisten vallanpitäjien arvostelijoita, niin kyllä pitäisi jo tehdä tiettyjä johtopäätöksiä asiasta".

Minä olen johtopäätökseni jo tehnyt, ja siksi olen varma, että meidän pitäisi päästä Naton suojiin. Nato on tietysti inhottava, kun siinä on mukana USA, mutta parempaakaan turvaa ei ole!

• voi kannattaa
        JormaKKorhonen kirjoitti:

Itse olen kyllä vakuuttunut siitä, että maidän olisi viisasta mennä Natoon "hyvän sään aikana" eli niin pian kuin mahdollista, mutta kyllä sitä pitäisi todellakin edeltää laajempi kansalaiskeskustelu asiasta. Ja johtajiemme - siis johtavien poliitikkojemme ja muidenkin suunnannäyttäjien - pitäisi avata sitä keskustelua tuomalla esiin kaikkia asiaan vaikuttavia tekijöitä.

Nythän poliittiset johtajamme haluavat tyrehdyttää sellaisen keskustelun, sulkea kansalaisten suut, sanomalla, että entiset turvallisuuspolittiset päätökset ovat voimassa ja sillä siisti. Typerää ja vastuutonta. Mutta me täällä Suomessa olemme vielä niin suomettuneita, että hyväksytään tuollainen, joka meitä paremmat demokraattiset perinteet omaavissa maissa saisi kansan barrikadeille!

Ruotsi siellä meidän selkämme takana on on ollut omalla perin toisenlaisella historiallaan paremmin ymmärrettävistä syistä lähes samanlainen. Mutta ei näy olevan enää. Uusi kokoomuslainen pääministeri Reinfeldt on jo peräänkuuluttanut keskustelua myös turvallisuuspoliittisista asioista, kuten näkyy myös julistaneen Ruotsin tavoitteeksi päästä EU:n ytimiin.

Äsken MTV:n uutisissa näytettiin Anna Politkovskajan muistokonserttia täällä meillä. Siinä eräs haastateltu suomalainen journalisti (nimi ei jäänyt mieleen) sanoi, että "jos toimittajien vangitsemiset ovat maassa arkipäivää (on jo yli tuhat vangitsemista) ja myös heidän murhaamisensa alakavat olla sitä (on jo 26 murhattua), ja jos nuo toimittajat ovat olleet poliittisten vallanpitäjien arvostelijoita, niin kyllä pitäisi jo tehdä tiettyjä johtopäätöksiä asiasta".

Minä olen johtopäätökseni jo tehnyt, ja siksi olen varma, että meidän pitäisi päästä Naton suojiin. Nato on tietysti inhottava, kun siinä on mukana USA, mutta parempaakaan turvaa ei ole!

natoa? Sossut, hullu-K-KORTSU-JORKKO etunenässä, ovat menossa natoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      123
      2810
    2. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      40
      1808
    3. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      71
      1776
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      285
      1674
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      16
      1610
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      29
      1302
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      29
      1209
    8. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      97
      1108
    9. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1092
    10. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1042
    Aihe