Homma karkasi käsistä

taas...

Tänään itkin bulimiaani, ensimmäisen kerran. Olin jo monta vuotta "kuivilla", mutta viime kuukaudet menneet sairasta rataa taas ja viime päivinä ei itsehillinnästä ole enää ollut tietoakaan. Yleensä olen oksennellut max 3 kertaa viikossa, mutta äsken tehty tyhjäri oli neljäs kahden vuorokauden sisällä.

En enää tiedä mitä tehdä. En tiedä, mistä hakea apua. Työterveyslääkärille olen viime kesänä yrittänyt puhua, mutta lääkäri ohitti asian, ei ottanut mitään kantaa. Silloin itse asiassa olin suorastaan tyytyväinen, koska en ollut kypsä itselle rehellisesti myöntämään, että olen sairas. Mutta tänään tuntui, että jokin murtui sisälläni. Tajuan, että en voi jatkaa enää näin. Mutta ei mulla ole voimia yksin nousta tästä suosta ylös. Avomiehelleni en halua kertoa. Suhteemme on muutenkin kriisissä, tämä olisi varmasti viimeinen niitti.

Miten yksinäiseksi ihminen voi itsensä tunteakaan.

3

494

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ---minna---

Hei!

En ole bulimian kanssa tullut henkilökohtaisesti tutuksi (onneksi), mutta olen pikkuhiljaa toipumassa lievästä bed:stä.

Kirjoituksesi kosketti ja todella nyt kehotan sinua menemään uudelleen työterveyslääkärin juttusille. vaadi ohjaus ammattiauttajan puheille. se on askel eteenpäin! ja ehdottaisin, että kertoisit asiasta miehellesikin. helpottaisi sinun oloasi, jotta asiaa ei tarvitsisi enää salailla ja toisaalta hänkin ehkä ymmärtäisi käyttäytymistäsi paremmin.

hae hyvä ihminen apua, tämä on sun ainoa elämä! jos ei työpaikan lääkäri auta, varaa aika vaikka sitten tk:n kautta. pystyt voittamaan tuon sairauden!

• Tuuti

saada apua. Eli jos yksi lääkäri on (teki virheen!) ohittanut avun tarpeesi, sun täytyy ottaa yhteyttä toiseen lääkäriin tai muuhun terveydenhuollon ammattilaiseen joka ohjaa sut eteenpäin!

Sä ansaitset saada apua yhtälailla kuin alkoholistit tai narkkarit tai ketkä tahansa muut ihmiset sairauksiensa kanssa. Elämä menee hukkaan syömishäiriön kanssa.

Itse olen saamassa apua juurikin ja vaikka haluni parantua vaatii vielä paljon, tiedän olevani oikeella tiellä!

Halaus ja tsemppiä sulle!

• sama ongelma

HEi!!!
      Ajattelin kirjoittaa,koska itselläni on saman tyylinen ongelma mutta itse olen kertonut ukolleni mikä oli elämäni vaikein mutta paras teko..Hänen avullaan olen parantumaan päin..En oksentele juurikaan enää...Aluksi mieheni aikoi raahata minut terapuetille jonne en tod halunnut joten ei menty, tukena hän on joka päivä mitä tarvitsen..Suosittelen lämpimästi että kerrot miehellesi,,tämä voi jopa parantaa suhdettanne,,ainakin meitä se lähensi tosi paljon...Voimia =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4158
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      28
      3127
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2330
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1348
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      919
    6. 133
      911
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe