Laitoin koneeseen gigan lisää muistia, nyt siis yht. 2gt. Käytän paljon muistia vaativia kuvankäsittely- ja mallinnusohjelmia, mutta silti (ainakin Memturbon mukaan) vapaata muistia on jatkuvasti vähän reilu giga. Eli siis näyttäisi päällisin puolin siltä, ettei toinen giga ole käytössä ollenkaan, mistä mahtaisi johtua? Käyttis on WindowsXP.
Kone ei ota kaikkea muistia käyttöön?
3
618
Vastaukset
- Erkko!
Elämän suuria mysteereitä.
Tietokone käyttää muistia vain niin paljon kuin kaikki päällä olevat ohjelmat varaavat sillä hetkellä. Pari kolme raskasta ohjelmaa vielä niin alkaa olemaan kaikki muistit käytössä.
Olikos se muisti varaus katsottu task managerin kautta? Siinähän on tosiaan mukana myös virtuaali muisti, eli se mitä windowssi varaa. Se voi poistaa käytöstä system asetuksista (Control Panel -> System -> Advanced -> Performance Options).
Jollei tuota virtuaali muistia käytettä, se nopeuttaa koneen käyttöä hieman, koska kiintolevy on hitaampi kuin muisti. - 887887
CPU-Z ja katso sillä.
Ja muisti on kunnolla kiinni? - Daword
joillakin emoilla on ongelmia jos muisti paikat on täynnä tai esim käytetään erimerkkistä muistia tai emolevy ei edes tukisi niin paljoa muistia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.784709- 1842033
- 1321732
- 1741353
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161211- 351076
- 78973
- 52946
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78902Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh273894