Olen 18v kaveri jolla on myös verenpaineet korkealla ! Sekä ylä että alapaine. Normaalipaineita on välistä ollut ja kokoajan menossa parempaan suuntaan.
Minulla on omaa kokemusta verenpaine taudista. tai no en kyllä nyt mikään paha ole sairastamaan verenpainetautia mutta korkealla kyllä on ollut välillä. kokoakin on ja painoa mutta ei kuitenkaan yli painoa..
Olen huomannut että mitkä vaikuttaa verenpaineen kohoamiseen ja siihen että miten lasken verenpaineen sutkot normaalille tasolle :)
Yksi suuri tekijä on verenpaineen kohoamiseen seuraavat asiat :
Liika syöminen, liian suuret ruoka annokset, liian rasvainen ruoka kuten punainen liha, roskaruoat, ym. ja liika kanamunien syönti ( keltuainen nostaa kolestroolia)
Ruoka valiolla voidaan vaikuttaa suuresti verenpaineen puottamiseksi. Pitää muistaa se että syö terveellisesti ja syö mahdollisimman vähän rasvaista ja suolaista ruokaa.
Liikunta on toinen tekijä. liikutko paljon vai vähän ? Pääasia oisi se että liikuntaa tulisi päivässä jollain kontseilla kuten työllä jossa poltetaan energiaa. kävely, kuntosali ja muu liikunta auttaa laskemaan verenpainetta ja parantaa verenkiertoa..
Liika alkoholi on sitten kanssa se joka kohottaa verenpainetta. runsas oluen juonti viikottain jo nostaa. yli 6 plo viikossa olutta ei ole hyvä. ja muut alkoholit, viina, lonkerot, siiderit jne ovat haittatekijöitä. ja toinen jos juodaan runsasmäärä kerralla josta syntyy rapula. rapula tila rasittaa pumpun toimintaa huomattavasti ja verenpaine nousee korkealle.
tässä on paljon syitä joihin kannattaa perehtyä tarkasti !
Nyt tietoa verenpaine ongelmaisille !
Poika.....
3
877
Vastaukset
- eri ruoka-aineissa
ja karkeissa on salakavalaa verenpaineelle.
- mä vain
mä olen lihaa ja kasviksia syömällä saanu verenpaineen laskemaan. Suolan karttamisen jätin kans. Sen sijaan jätin pois mahdollisimman paljon hiilihydraattipitoista ruokaa :)
- jalkiutee
mä vain kirjoitti:
mä olen lihaa ja kasviksia syömällä saanu verenpaineen laskemaan. Suolan karttamisen jätin kans. Sen sijaan jätin pois mahdollisimman paljon hiilihydraattipitoista ruokaa :)
tupakki on tosi paha kans sain lopettaa lääkityksen kun vaihdoin tupakin liikuntaan ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031665
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1271442En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k841274- 621163
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut101038Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.111999Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall213806Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57773- 122743
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20708