Lausuntoa odotellessa

Juho722

Kyllä tämä on vaikeaa..

Ajattelin kirjoittaa pitkästä aikaa, muutama ehkä minut muistaakin.
Edelleen odotan diagnoosia.

Tasainen joka päiväinen lämpö nousee tuonne 37,2:een ja illalla pois. Pieni virkayskä yleensä päivällä.
Muuten olo parempi kuin 1.5 kk sitten.

Lääkärit eivät ole löytäneet muuta tähän saakka kuin tuon CD4 alentuman. Puhuvat mahdollisesta CD4 oireyhtymästä. Mangeetti kuvissa ei mitää löydöstä. PVK:ssa sentään B-Hb tullut alaspäin 10 pykällää. Lymf ja Mono ovat rajojen ulkona.

Kysyin myös mahdollisuutta tuohon alentumaan kosteusvaurio myrkyistä. Vastaus oli että ei tieteellisesti todistettu, mutta jos on CD4 alentuma varmasti reagoi helpoiten näille myrkyille.

Tätä meille tänään. Vaimoni ja Lapseni voivat hyvin.

Niin monesti täällä kun puhutte että home sairas kun ei saa tukia mistään. Tapauksessani voi olla parempikin että saan jokin toisen dignoosin kuin home sairas.

T:Juho722

10

871

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos joudut diagnoosilla työperäinen altistuminen, niin kela ei maksa sairauspäivärahaa, koska se ei ole sairaus, että rakennus on homeessa vaan työnantajan tulee järjestää puhtaat työtilat.

Näistä muista tuista en sitten tiedä, kun en ole koskaan päässyt niistä osalliseksi. Minun työnantajani ei osallistu millään tavoin esim. lääkekustannuksiin, vaikka diagnoosi on työperäinen. Ammattitautitutkimuksista olen kieltäytynyt ja paranen aina välillä, kun altistus loppuu, kuten pidemmillä sairauslomilla.

• Juho722

Moista rumpaa taitaa olla sinunkin elämä?
        Saa nähdä koska tämä yhteiskunta ottaa tosissaan tämän.
        Itse edelleen epäilen että olenko Kosteusvaurioden aiheuttamille myrkyille altistunut.
        Mutta aika näyttää.
        Jakasamista sinullekin.

• yliherkkä

lisätutkimuksia ja lausuntoa. Tällä hetkellä ns. täysin tuloton. Muut oireet helpottaneet, mutta tuntuu että reagoin myös ulkohomeille, eli pakkasia odottelen ja jos vielä sitten kuumeilu jatkuu pitäisi kai lähteä kotoakin evakkoon, mutta minne..........oletko itse huomannut ettet kestä enää edes ummehtuneiden vaatteiden/ tavaroiden hajua, tai oletko huomannut haistavasi hajuja joita et ennen haistanut, reagoitko ihmisten vaatteille yms.........?
      Muistan että sinäkin kirjoittelit jossakin vaiheessa lähteväsi kotoa evakkoon, miten sinulla sujui?

• Juho722

Itse en osaa sanoa että mistä oireilen. Ei täysin selvää kuvaa. Tai kyllä edellisessä toimistossahan minulla oli nämä Hengen ahdistus ja huimaus..

Kyllä olemme olleet evakossa nyt 3 viikkoa. Ei muutosta siis kuumeiluun. Myös se saattaa vaikuttaa että en ole käynytkään siellä vanhalla toimistolla 2 viikkoon.

2 viikon päästä mennään kotiin takaisin. Yksi väliseinä jouduttiin purkamaan. Ei paha asiantuntijoiden mielestä. Nyt ei koiratkaan enään merkannut. Meillä ei muu perhe ole oireillut.

Mutta voihan tämä olla jotain muutakin.

Sinun oireet tällä hetkellä??

• homeahdistus1
        Juho722 kirjoitti:

Itse en osaa sanoa että mistä oireilen. Ei täysin selvää kuvaa. Tai kyllä edellisessä toimistossahan minulla oli nämä Hengen ahdistus ja huimaus..

Kyllä olemme olleet evakossa nyt 3 viikkoa. Ei muutosta siis kuumeiluun. Myös se saattaa vaikuttaa että en ole käynytkään siellä vanhalla toimistolla 2 viikkoon.

2 viikon päästä mennään kotiin takaisin. Yksi väliseinä jouduttiin purkamaan. Ei paha asiantuntijoiden mielestä. Nyt ei koiratkaan enään merkannut. Meillä ei muu perhe ole oireillut.

Mutta voihan tämä olla jotain muutakin.

Sinun oireet tällä hetkellä??

surullisesti kotona ja työssä altistuneet... Kotinne homevaurio ei ilmeisesti ollut kovin paha kuitenkaan, mitä sieltä löytyi?

Ongelmana on, että kotinsa voi laittaa vaikka miten hienoon kuntoon (jos asuu omakotitalossa ja saa itse päättää), mutta työpaikalle ei välttämättä pysty tekemään yhtään mitään.

Minäkin olen siirrettynä työpaikalla, mutta oireilu jatkuu, tosin lievempänä, toistaiseksi. Yöllä heräsin astmakohtaukseen ja kasvot ovat tänään kuin keitetyllä ravulla. Olin eilen myöhään töissä...

• Juho722
        homeahdistus1 kirjoitti:

surullisesti kotona ja työssä altistuneet... Kotinne homevaurio ei ilmeisesti ollut kovin paha kuitenkaan, mitä sieltä löytyi?

Ongelmana on, että kotinsa voi laittaa vaikka miten hienoon kuntoon (jos asuu omakotitalossa ja saa itse päättää), mutta työpaikalle ei välttämättä pysty tekemään yhtään mitään.

Minäkin olen siirrettynä työpaikalla, mutta oireilu jatkuu, tosin lievempänä, toistaiseksi. Yöllä heräsin astmakohtaukseen ja kasvot ovat tänään kuin keitetyllä ravulla. Olin eilen myöhään töissä...

Moi!

Ei ole paperita mukana mitä löytyi. Mutta ei ole samoja joissa arvoni olivat vähän kohoneet IgG:ssä. Siis IgG arvot eivät ole lähelläkään viiterajoja.

Joten siinä mielessä kuin ei ole mitää todistusta mistään mikä mulla on.
        Ainoat mitä minulla on vääristyneet ovat CD4/CD8 suhde sekä Borrelius tutkimus antaa hieman viitettä se

• hilkkaliisa
        Juho722 kirjoitti:

Moi!

Ei ole paperita mukana mitä löytyi. Mutta ei ole samoja joissa arvoni olivat vähän kohoneet IgG:ssä. Siis IgG arvot eivät ole lähelläkään viiterajoja.

Joten siinä mielessä kuin ei ole mitää todistusta mistään mikä mulla on.
        Ainoat mitä minulla on vääristyneet ovat CD4/CD8 suhde sekä Borrelius tutkimus antaa hieman viitettä se

Hyvää itsenäisyyspäivää Juho 722 sinulle ja perheellesi!

Ikävää, etteivät asiasi ole vieläkään selvinneet.

No onneksi jotain on löytynyt ja "jotain" on jo korjattu.

Minulla loppui taas eilen kahden antibiootin yhdistelmä kuuri (maha taas tulehtui). Leikkauksesta olen jo toipunut ja huomennahan siitä jo onkin kulunut 8 viikkoa.

Melkoisen inhottava yllätys tuli taas viikonloppuna. Ihanaa oli kun rakas Poikani (muusikko, josta tulee musiikin opettaja) oli luonanani, kun hänellä oli soittokeikka Oulussa.
        Hänen yksi kaverinsa oli mukana ja sekin oli kivaa. Nuoret yöpyivät luonani ja sekin oli kivaa. Se ei ollut kivaa, kun nuoret käyttävät suihkutettavia väkevänhajuisia deodorantteja.

Tänään haetutin matot pesulaan. Kaikkialla haisee joku inhottava deodorantti (AXE tai joku muu väkevä). Pesin jo eilen illalla lattiat kertaalleen. Deodorantti vain haisee yhä. No ehkä se vähitellen haihtuu. Pitänee muutaman kerran pestä lattiat uudelleen ja tänään jo pyyhin kaikki muutkin pinnat huoneesta, jossa pojat nukkuivat. Tulin eilen kotiin noin klo 22 ja yöllä vein jo matot ulos parvekkeelle ja pyyhin lattiat. Illalla kirveli nenää ja silmiä ja oli pakko alkaa siivoamaan YÖLLÄ. Onneksi on lasitettu parveke, jonne vein matot yöllä.

On ihanaa tavata ihmisiä. On ihanaa kun omat lapseni ja miniäni jo tietävät, ettei luonani saa suihkutella deodorantteja eikä hiuslakkoja. Nyt vain näköjään pitää valistaa poikieni(nuorten miesten) ja heidän vaimojensa ystäviäkin, ettei meille tullessa eikä minun kotonani saa suihkutella Axea eikä muita kamalia hajusteita.

Olin eilen esittelyssä, jossa esiteltiin allergisille sopivia tuotteita. Ostinkin melko paljon kaikkia tuotteita.

Oletko Juho722 allerginen hajusteille? Oletko kokeillut tuoksuttomia tuotteita?

Miten työpaikkasi tarkistukset sujuvat ? Onko sieltä löytynyt kosteusvauriomikrobeja ?

• homeahdistus1
        hilkkaliisa kirjoitti:

Minulla loppui taas eilen kahden antibiootin yhdistelmä kuuri (maha taas tulehtui). Leikkauksesta olen jo toipunut ja huomennahan siitä jo onkin kulunut 8 viikkoa.

Melkoisen inhottava yllätys tuli taas viikonloppuna. Ihanaa oli kun rakas Poikani (muusikko, josta tulee musiikin opettaja) oli luonanani, kun hänellä oli soittokeikka Oulussa.
        Hänen yksi kaverinsa oli mukana ja sekin oli kivaa. Nuoret yöpyivät luonani ja sekin oli kivaa. Se ei ollut kivaa, kun nuoret käyttävät suihkutettavia väkevänhajuisia deodorantteja.

Tänään haetutin matot pesulaan. Kaikkialla haisee joku inhottava deodorantti (AXE tai joku muu väkevä). Pesin jo eilen illalla lattiat kertaalleen. Deodorantti vain haisee yhä. No ehkä se vähitellen haihtuu. Pitänee muutaman kerran pestä lattiat uudelleen ja tänään jo pyyhin kaikki muutkin pinnat huoneesta, jossa pojat nukkuivat. Tulin eilen kotiin noin klo 22 ja yöllä vein jo matot ulos parvekkeelle ja pyyhin lattiat. Illalla kirveli nenää ja silmiä ja oli pakko alkaa siivoamaan YÖLLÄ. Onneksi on lasitettu parveke, jonne vein matot yöllä.

On ihanaa tavata ihmisiä. On ihanaa kun omat lapseni ja miniäni jo tietävät, ettei luonani saa suihkutella deodorantteja eikä hiuslakkoja. Nyt vain näköjään pitää valistaa poikieni(nuorten miesten) ja heidän vaimojensa ystäviäkin, ettei meille tullessa eikä minun kotonani saa suihkutella Axea eikä muita kamalia hajusteita.

Olin eilen esittelyssä, jossa esiteltiin allergisille sopivia tuotteita. Ostinkin melko paljon kaikkia tuotteita.

Miten työpaikkasi tarkistukset sujuvat ? Onko sieltä löytynyt kosteusvauriomikrobeja ?

oletko kokeillut? Minä käytän ilmanpuhdistimia, jotka imaisevat myös hajut tiehensä. Yksi on mukana työpaikalla. Siinä on automaattitoiminto, jolla se hurahtaa itsestään isommalle, kun kone havaitsee hajua. Oikein tehokas se on juuri näihin hajusteisiin, huoneen ilma puhdistuu muutamassa minuutissa. Sen sijaan ulkoilmasta tulevat saasteet tuntuvat olevan koneelle vähän liian iso pala haukattavaksi, tai ehkä se johtuu siitä, että saastunutta ilmaa pyrkii sisään koko ajan eikä kone pysy perässä.

• Juho722
        hilkkaliisa kirjoitti:

Moi!

EI ne työpaikkaa ala tutkimaan... Yhden takia.
        Lisäksi kun YO lääkäri ei usko että CD4/CD8 Alentuma johtuisi homeista.

Pitää mennä vain rauhassa eteenpäin ;)

Eiköös tää johkiin tästä selviä!
        En ainakaa koe että reagoisin liikaa hajuvesille. Muutenkin olen vähän erikoinen kun minulta ei tule mitää räkää päästä!

• Juho722 kirjoitti:

Moi!

EI ne työpaikkaa ala tutkimaan... Yhden takia.
        Lisäksi kun YO lääkäri ei usko että CD4/CD8 Alentuma johtuisi homeista.

Pitää mennä vain rauhassa eteenpäin ;)

Eiköös tää johkiin tästä selviä!
        En ainakaa koe että reagoisin liikaa hajuvesille. Muutenkin olen vähän erikoinen kun minulta ei tule mitää räkää päästä!

minullakaan kun tauti alkoi. "Ainoastaan" hapenpuute, vilunväristykset, rytmihäiriöt, kuume ym. Ei juuri yskittänyt, nenäkin auki.

Limaisuus alkoi sitten kunnolla vasta kuukausia myöhemmin, en tiedä miksi. Limaan on hoitava astmalääke auttanut, annosta nostamalla lima vähentyy.

Nyt olen pitkillä sairaslomilla yrittänyt lopetella symbiä kokonaan.

Vaadi nyt edelleen niitä työpaikan tutkimuksia rakenteista, eikös siellä ollut jotain kosteusvauriotakin? Minäkin olen ollut siirreltynä sinne ja tänne, aina olen reklamoinut oireista ja kun mittauksia on suostuttu tekemään niin aina on löytynyt hometta.

Odottelen, koska työnantajani maksaa minulle kertakorvauksen, jos lähden kokonaan tieheni...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4309
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3243
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      979
    6. 141
      958
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      842
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      786
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      780
    Aihe