Mikä tästä vedonlyönnistä tekee niin vaikeaa??
Kirjoittelenpa tässä vähän ajatuksiani aamukahvin lomassa. Oli taas varsin opettavainen viikonloppu.
Vedonlyönnissä voittajan veikkaamisen luulisi olevan helppoa. Lähdetään siitä, että parempi joukkue voittaa. Joukkue, jonka miehistöstä on puolet sairastuvalla, häviää. Joukkue, joka käyttää varamokkea, häviää. Joukkue, jota tipsataan, voittaa.... Tätä yksinkertaistettua ajatuksen virtaa voisi jatkaa loputtomiin. Aina löytyy joku tekijä X, jonka pitäisi rationaalisen ajattelun myötä johtaa tiettyyn, ennalta odotettuun lopputulokseen.
Mutta niin ei vaan ole!! Muutenhan tämä olisi liian yksinkertaista!
Omalla kohdallani olen huomannut, että esimerkiksi se, että tietty joukkue peluuttaa reservipelaajia tms., ei todellakaan tarkoita sitä, että joukkue automaattisesti häviää. Yleensä tällainen tilanne saa aikaan sen, että toisen joukkueen voittoa aletaan hehkuttaa - ja ihmiset pelaavat suurilla panostuksilla - ja häviävät rahansa. Itse en enää juurikaan noteeraa omissa vedoissani mm. sairaslistaa. Tai sitä, että joukkueella on jokin tärkeämpi matsi edessä. Se, millä olen huomannut olevan selkeä positiivinen vaikutus, on valmentajanvaihdos.
Itse en myöskään koskaa pelaa alle 1.50 -kertoimia, koska niillä on selkeä taipumus pettää - liian suuri riski pieneen kertoimeen nähden. Pelaan yleensä kertoimia > 3. On tiettyjä kertoimia, jotka mielestäni toteutuvat usein.
Sitten eräs mielenkiintoinen seikka, joka on ehkä koko kirjoitukseni clou. Olen huomannut, että vetoni ovat alkaneet mennä pieleen sen jälkeen, kun olen alkanut lukea tämän palstan vihjeitä :D Tällä en toki tarkoita sitä, että olisitte huonoja vihjaajia - vaan logiikkani mukaisesti JOUKKOSUGGESTIO! Älkää naurako, ihan oikeasti. Uskoisin väitteelleni löytyvän perusteita, kun lukee vähänkin tämän palstan juttuja. Aina on joku tipsaaja, joka nostetaan jalustalle, hänen tipsejään seurataan orjallisesti (vaihtoehtoista lopputulosta ei edes ajatella, saati muutakaan analyysia), ja sitten hävitään porukalla (no okei, joskus voitetaan). Ja sama logiikka pätee tietysti myös muihin vihjeentarjoajiin, uutisointiin jne.
Sille ihmiselle, joka löytäisi lainalaisuuden erottaa sen kriittisen tiedon tästä informaatiovyörystä, pitäisi myöntää pelitieteen Nobel ;). Mutta tietysti sellaista 100 % pitävää lainalaisuutta ei olekaan, koska tämä pelaaminen on MYÖS tuuripeliä. Ja sitten tietysti oma lukunsa on sopupelit ja muu korruptio taustalla.
Tässä tärkeimmät. Olisi mukavaa vaihtaa ajatuksia aiheesta. Nyt pitää kuitenkin kiiruhtaa kaunistautumaan ;)
Vedonlyönnin problematiikka
22
2544
Vastaukset
- hra47
hyvä että täälläkin joku sentään ajattelee !
hyvä blondii !!- PCBlond
herra numero neljäkymmentäseitsemän :)
Tänään päätin räväyttää; laitoin perinteisen harmaan luomivärin sijasta utuisen sinistä, Lumenen nro 10 Blue Moment.
Mutta palatakseni aiheeseen. Kunpa tietäsi sen, pitäisikö silloin ajatella tunteella, kun ajattelee järjellä - ja toisinpäin. Välillä minuakin viedään kuin pässiä narussa; poimin vihjeen sieltä ja tuolta ja lisään sen riviini sen kummemmin kritisoimatta. Ei se toimi. Se olisi liian yksinkertaista, että se toimisi. Edes Jorma ei pysty sellaisia vihjeitä minulle antamaan. Joskus on vaan parempi luottaa omaan vaistoonsa - USKOA USKOMATTOMAAN!! Silloin alkaa rahantulo, USKOKAA pois :) Paras kombinaatio on tietysti jonkun asioita seuraavan vihje, sen kyseenalaistaminen, analysointi ja johtopäätös. Tai sitten joskus ihan vaan fiilispohjalta. Parhaiten analyysi onnistuu silloin, kun saa itsensä sellaiseen viettiin, että "Veikkaus on mun vihollinen - ja minähän paljastan ne pommikohteet tästä listasta!!". Joskus ne nimittäin löytyvät liiankin helposti. Viime aikoina on ollut vaikeampaa.
Jatkan itseni kehittämistä - myös tällä saralla. Ja nyt utuisensiniseen ulkoilmaan... - hra 39
PCBlond kirjoitti:
herra numero neljäkymmentäseitsemän :)
Tänään päätin räväyttää; laitoin perinteisen harmaan luomivärin sijasta utuisen sinistä, Lumenen nro 10 Blue Moment.
Mutta palatakseni aiheeseen. Kunpa tietäsi sen, pitäisikö silloin ajatella tunteella, kun ajattelee järjellä - ja toisinpäin. Välillä minuakin viedään kuin pässiä narussa; poimin vihjeen sieltä ja tuolta ja lisään sen riviini sen kummemmin kritisoimatta. Ei se toimi. Se olisi liian yksinkertaista, että se toimisi. Edes Jorma ei pysty sellaisia vihjeitä minulle antamaan. Joskus on vaan parempi luottaa omaan vaistoonsa - USKOA USKOMATTOMAAN!! Silloin alkaa rahantulo, USKOKAA pois :) Paras kombinaatio on tietysti jonkun asioita seuraavan vihje, sen kyseenalaistaminen, analysointi ja johtopäätös. Tai sitten joskus ihan vaan fiilispohjalta. Parhaiten analyysi onnistuu silloin, kun saa itsensä sellaiseen viettiin, että "Veikkaus on mun vihollinen - ja minähän paljastan ne pommikohteet tästä listasta!!". Joskus ne nimittäin löytyvät liiankin helposti. Viime aikoina on ollut vaikeampaa.
Jatkan itseni kehittämistä - myös tällä saralla. Ja nyt utuisensiniseen ulkoilmaan...ja viisaita ajatuksia sulla. olen seuraillut ja lueskellut ko. palstaa ja havainnut samoja elkeitä mutta todennut myös että haet aika hyvin ns. ylikertoimiakin tosin varsinaisia sinun rivejäsi ei nyt montaakaan ole ollut näillä palstoilla mutta kuitenkin kohde määrä vetoihin pitäisi pitää maltillisena singlejä / veikkaukselle korkeintaan tuplia ja veikkaukselta nyt oikeasti aika harvoin ja vähän löytyy järkeviä / pelattavia ylikertoimia. Itsekään en yleensä juuri ollenkaan pelaa kohteita joissa alle 2 kerroin ja se vaan on vääjämätön tosiasia että pelaaja kun pelaaja kohtaa niitä tappioputkia jotka kohdalle osuessaan tuntuvat aina pitkiltä. vedonlyönnissä pitää vain käyttää malttia ja mieluummin vain ylikertoimia pelaamalla ja oikeilla panostussuhteilla pelikassa huomioiden. ja voittaminenhan ei ole helppoa itsellänikin esim syys ja lokakuun pelituotot oli ~105% ja marraskuu tuotti sitten taas sen tappiollisen kuun ja vuositasolla liikun pelaamisessani 95-100% tasolla pelaan ehkä kohteita hiukan liikaa kun se on nykyään liian helppoa tietokoneen äärellä tehdä niitä vetoja että koitetaas totakin vielä eli pitäisi malttaa pelata harkiten -> toki minulle tämä vain harrastus ja yritän vielä hiukan petrata taitojani. Empä tiedä kuinka tarkasti itse analysoit pelejäsi mutta yksi hyvä tapa myös on tehdä jälkeenpäin tarkastuksia mitä todella tullut pelattua eli onko joukossa semmoisia pelejä jotka tehty vain "mutulla" ilman järkeviä perusteluja.
Onnea kuitenkin jatkossa vetojen parissa.
- Tilastomies
piilee siinä, että Veikkaus ym vedonvälittäjät ovat toki huomanneet, että on asioita, jotka voidaan etukäteen laskea sellaisiksi, ettei niitä voi etukäteen laskea!!(tai voi, mutta se on taloudellisesti tappiollista)
Hassuako?, ei toki, vaan ihan silkkaa matematiikkaa, joka on nykyisin lähes kaiken perustana ja taustalla.
Vaikka esimerkiksi lotto, jonka voitonjaot ja todennäköisyydet on laskettu hyvinkin tarkkaan, ennenkuin tuote laskettiin markkinoille.
Tällälkin hetkellä monet yrittävät ennustaa lottoriviä kahvinporpoista monimutkaisiin tietokone ajoihin; turhaan.
Toki oikean lottorivin varmuudella saa, kun pistää sisään kaikki kombinaatiot; ja saa muutaman miljoonan takkiin, hauskaa varmaan jollekin euromultimiljardöörille?
Sama koskee urheilutapahtumia; niissä on, aivankuin lotossakin, liian monta "palloa" putoilemassa, jotta mikään etukäteisarvio pitäisi varmasti paikkansa.
Jokaisen vaan pitää löytää omat kriteerinsä pelitaktiikalleen, pitää pelihalut suhteessa varallisuuteensa ja näin nauttia harrastuksestaan( miksei myös ammatistaan) myös epäonnistumisen hetkellä.- änäriä lapulle
Olen seurannut jonkin verran kirjoituksiasi Tilastomies ja sitä asiaa ihmettelen, miksi et ole ruvennut harrastamaan ns. oikeaa vedonlyöntimatematiikkaa eli laskisit tilastojen perusteella prosentit voittajasuosikeille ja niiden pohjalta pelaisit pelejäsi eri vedonlyöntiyhtiöille tietyn kassan mukaan. Tietääkseni pidät jonkinlaista tilastointia otteluista, mutta et suoranaisella vedonlyöntilogiikalla? Toki tuossa on aluksi opettelemista, mutta voisi lisätä pelaamisen mielenkiintoa.
Olet oikeassa ja väärässä aloituskommentissasi. Toisaalta kerrot että kaikki liittyy todennäköisyyksiin. Toisaalta et ota sitä asiaa huomioon että todennäköisyyarviotkin voivat olla laskennallisesti pielessä ja kertoimet väärin laskettuja.
Näistä paikoista on hyvä aloittaa.
http://www.ylikerroin.com/forum/viewtopic.php?t=3948
http://personal.inet.fi/koti/juha.piste/faq/voima.htm
ps. En ole kyllä itsekään vielä tutustunut tuohon laskennalliseen malliin, mutta pitää mahdollisesti itsekin ruveta sitä kokeilemaan/tutkimaan.
Valmiita prosentteja löytää näiltä sivustoilta:
http://www.totalctrl.info/login.php
http://www.prosoccer.gr/index.html
http://www.ylikerroin.com/forum/index.php - Tilastomies
änäriä lapulle kirjoitti:
Olen seurannut jonkin verran kirjoituksiasi Tilastomies ja sitä asiaa ihmettelen, miksi et ole ruvennut harrastamaan ns. oikeaa vedonlyöntimatematiikkaa eli laskisit tilastojen perusteella prosentit voittajasuosikeille ja niiden pohjalta pelaisit pelejäsi eri vedonlyöntiyhtiöille tietyn kassan mukaan. Tietääkseni pidät jonkinlaista tilastointia otteluista, mutta et suoranaisella vedonlyöntilogiikalla? Toki tuossa on aluksi opettelemista, mutta voisi lisätä pelaamisen mielenkiintoa.
Olet oikeassa ja väärässä aloituskommentissasi. Toisaalta kerrot että kaikki liittyy todennäköisyyksiin. Toisaalta et ota sitä asiaa huomioon että todennäköisyyarviotkin voivat olla laskennallisesti pielessä ja kertoimet väärin laskettuja.
Näistä paikoista on hyvä aloittaa.
http://www.ylikerroin.com/forum/viewtopic.php?t=3948
http://personal.inet.fi/koti/juha.piste/faq/voima.htm
ps. En ole kyllä itsekään vielä tutustunut tuohon laskennalliseen malliin, mutta pitää mahdollisesti itsekin ruveta sitä kokeilemaan/tutkimaan.
Valmiita prosentteja löytää näiltä sivustoilta:
http://www.totalctrl.info/login.php
http://www.prosoccer.gr/index.html
http://www.ylikerroin.com/forum/index.phpKitos asiallisesta kommentoinnista, harvinaista täällä.
Olet oikeassa siinä, etten todellakaan harrasta sitä "oikeaa" vedonlyöntimatematiikkaa, jota varmasti lähes kaikki vedonlyönnin ammattilaiset harrastavat.
Tätä omaa strategiaani on vaikea lyhyesti kuvailla, mutta voin vakuuttaa, että se perustuu ihan oikeaan tilastointiin ja todennäköisyyksien laskentaan.
Juju siinä on se, ettei ole aikaa, eikä juuri kiinnostustakaan selvitellä noita "urheilullisia"(loukkaantumiset, kokoonpanot, valmentajanvaihdokset, ynnä miljoona muuta vastaavaa) näkökohtia.
Sensijaan olen luokitellut ottelut kolmeen kategoriaan vedonlyöntivälittäjien arvioiden mukaan(lähinnä Veikan), ja pitänyt tilastoa siitä, kuinka usein he arvioivat oikein, miten usein ja millä perusteella väärin.
Varmasti jokainen on oikeassa ja väärässä, enkä missään vaiheessa väittänytkään, että tämä laskutapani olisi mitenkään vuorenvarma, tai edes sinnepäin.
Se vain sopii omiin kuvioihini, ja kuten tuosta yltä kenties ymmärsit, otan NIMENOMAAN huomioon sen, että todennäköisyysarviot OVAT säännölliseen tahtiin silloin tällöin väärässä.
Kiitos linkkivinkeistäsi, saatanpa hyvinkin joskus niitä katsella, mutta tällä hetkellä ei ole aikaa, eikä oikein mitään syytäkään muuttaa systeemiä.
Onnistumisten ja epäonnistumisten suhde on ihan hyvää harrastajatasoa, ja se riittää tällä hetkellä.
Valitan, etten kyllä tässä yhteydessä mitenkään pysty paremmin valaisemaan systeemiäni, mutta kenties joskus paremmalla ajalla; mielenkiintoa vaihtaa ajatuksia ja tietoa kyllä olisi, mutta kun työt haittaa harrastuksia...
Pelionnea, palataan mahdollisesti asiaan.
- änäriä lapulle
Ihan hauskaa lukea, että joku pohdiskeleekin näitä asioita.
Vedonlyönti ei ole kovin helppoa varsinkin jos siinä haluaa voittaa jotakin. Silloin kun osuu hyvin, niin saattaa ajatella sen olevan helppoa mutta silloin kun ei osu millään niin huomaa sen vaikeuden.
Loukkaantumisilla / reservipelaajilla on aina merkitystä. Loukkaantumisten merkitys todennäköisiin voittajasuosikkeihin on tosin yleensä vain muutamien prosenttien luokkaa eli vaikka joukkueesta olisi jokin tärkeä pelaaja X poissa, niin joukkue on vain hivenen suurempi suosikki. Tämä marginaali voi kuitenkin taata juuri sen voiton joukkueelle.
Reservipelaajien vaikutus itse joukkueisiin on paljon hankalemmin arvioitavissa. Yleensä reservipeluutuksia tapahtuu ns. merkityksettömissä cupeissa esim. englannissa carling cup tai sitten useimmille joukkueille avoin UEFA cup.
UEFA cupissa kun on joukkueita eri maista ja eri liigoista, niin on hyvin vaikeaa arvioida miten hyviä joukkueet ovat.
Tuo ettei pelaa alle 1,50 kertoimia ei tarkoita sitä, etteikö 1,50 kerroinkin voisi olla pelattava. Yleensä vain tahtoo olla niin että esim. veikkaus pudottaa ennakkosuosikkien kertoimet erittäin mataliksi ja ne ei välttämättä vastaa todellisia kertoimia. Tällöin pienet kertoimet usein näyttävät epäonnistuvan, vaikka todellisuudessa kohteella olisi pitänyt olla paljon suurempi kerroin.
Tuohon joukkosuggestioon sanoisin, että tällä palstalla on aika paljon "peesaajia", mutta vähän vihjaajia. Monet uskovat mieluummin johonkin vihjeguruun, joka sanoo pari vihjettä oikein kuin ajattelisivat itse mitä pelaisivat.- Surkeus
Juu vaikeaa on, pelasin marraskuussa 3 4 ja 5 kohteen pitkisrivejä, tasan 30 riviä meni niin, että yksi väärin, jossain vaiheessa alkoi jo hymyilyttää, kaiken kaikkiaan tein noin 40 riviä ne loput 10 meni täysin metsään ja sitten joku kirjoittelee, että lähes päivittäin tulee pari tonnia, ehkä heille, mut ei mulle.
- PCBlond
Surkeus kirjoitti:
Juu vaikeaa on, pelasin marraskuussa 3 4 ja 5 kohteen pitkisrivejä, tasan 30 riviä meni niin, että yksi väärin, jossain vaiheessa alkoi jo hymyilyttää, kaiken kaikkiaan tein noin 40 riviä ne loput 10 meni täysin metsään ja sitten joku kirjoittelee, että lähes päivittäin tulee pari tonnia, ehkä heille, mut ei mulle.
Kylläpä on synkkä päivä! Ainakin sään puolesta...
Omia rivejäni en juurikaan laita tänne, totta. En oikein osaa perustella valintojani (pelistrategisesti) - ja toisaalta saisin varmaan tonneittain kuraa niskaan, jos vihjeet eivät sitten toteutuisikaan. Laitan kuitenkin tähän pari kohdetta, joita pelasin eilen, ja perusteluja valinnoilleni, eli:
107 FC Nürnberg - Schalke 04 X 3.05
Pyrin usein pelaamaan tasureita, joiden kerroin on 3.05; varsinkin, jos en näe mitään erityistä syytä jomman kumman joukkueen voitolle. Kuten tässä tapauksessa; molempien lähipelihistoria näytti hyvältä (tasureita ja voittoja). Nopea päätös, aikaa kohteen sulkeutumiseen 2 min. No, sille oli pakko valita kaveri ja muistin Pokerimaan vihjeissä olleen Ascoli-Catania 1:n; muistaakseni myös Tip-Ex:n Chris vihjasi samaa. Siis täysin tunnepohjainen valinta. Toisaalta ajattelin, että kun Pm oli vihjannut seitsemästä vihjeestä jo kuusi väärin, oli joukossa oltava yksi oikeakin ;) No, se ei siis pitänyt. Harmi homma. Ei siis kannata pelata putkea vastaan ;)
120 Zaragoza - Osasuna 2 6,20
Onneksi tämä oli sinkkukohde!! Sinkkukohteista sellainen huomio, että tuntuu kuin Veikkaus ohjaisi kertoimillaan ihmiset pelaamaan ykköstä näihin kohteisiin. Tämä kohde on hyvä esimerkki. Zaralla kova kotisaldo, muutenkin hyväkuntoinen joukkue (kerroin 1.45). No, tiedätte periaatteeni. Katsoin Osan pelihistoriaa, ja edellinen (koti)ottelu oli päättynyt 4-1 (muistaakseni-en lähde nyt tarkistamaan). Ajattelin, että osaa ne varmaan maaleja tehdä tarvittaessa. Sitten muistin myös sen, että usein juuri sinkkukohteissa tulee näitä yllätyksiä (onko Tilastomies samaa mieltä?) ja ennen kaikkea - uskoin uskomattomaan!! Ja kuinka sitten kävikään?!
Sinkkukohteiden lisäksi kohteissa, jotka on valittu monariin, tapahtuu usein yllätyksiä - eli niissä kannattaa minun logiikan mukaan pelata suosikkeja vastaan, jos vaan löytää sille pienintäkään perustelua.
Tilastomiehen vihjeet ovat todella hyviä, vaikka niitä saakin "tiskin alta". :) Nopeasti heittäisin, että 3/4 hänen paljastamistaan vihjeistä on osunut! Toisaalta ymmärrän hyvin, että hänkään ei halua pitää niistä ääntä täällä.
Jatketaan keskustelua ja pelionnea kaikille! - Tilastomies
PCBlond kirjoitti:
Kylläpä on synkkä päivä! Ainakin sään puolesta...
Omia rivejäni en juurikaan laita tänne, totta. En oikein osaa perustella valintojani (pelistrategisesti) - ja toisaalta saisin varmaan tonneittain kuraa niskaan, jos vihjeet eivät sitten toteutuisikaan. Laitan kuitenkin tähän pari kohdetta, joita pelasin eilen, ja perusteluja valinnoilleni, eli:
107 FC Nürnberg - Schalke 04 X 3.05
Pyrin usein pelaamaan tasureita, joiden kerroin on 3.05; varsinkin, jos en näe mitään erityistä syytä jomman kumman joukkueen voitolle. Kuten tässä tapauksessa; molempien lähipelihistoria näytti hyvältä (tasureita ja voittoja). Nopea päätös, aikaa kohteen sulkeutumiseen 2 min. No, sille oli pakko valita kaveri ja muistin Pokerimaan vihjeissä olleen Ascoli-Catania 1:n; muistaakseni myös Tip-Ex:n Chris vihjasi samaa. Siis täysin tunnepohjainen valinta. Toisaalta ajattelin, että kun Pm oli vihjannut seitsemästä vihjeestä jo kuusi väärin, oli joukossa oltava yksi oikeakin ;) No, se ei siis pitänyt. Harmi homma. Ei siis kannata pelata putkea vastaan ;)
120 Zaragoza - Osasuna 2 6,20
Onneksi tämä oli sinkkukohde!! Sinkkukohteista sellainen huomio, että tuntuu kuin Veikkaus ohjaisi kertoimillaan ihmiset pelaamaan ykköstä näihin kohteisiin. Tämä kohde on hyvä esimerkki. Zaralla kova kotisaldo, muutenkin hyväkuntoinen joukkue (kerroin 1.45). No, tiedätte periaatteeni. Katsoin Osan pelihistoriaa, ja edellinen (koti)ottelu oli päättynyt 4-1 (muistaakseni-en lähde nyt tarkistamaan). Ajattelin, että osaa ne varmaan maaleja tehdä tarvittaessa. Sitten muistin myös sen, että usein juuri sinkkukohteissa tulee näitä yllätyksiä (onko Tilastomies samaa mieltä?) ja ennen kaikkea - uskoin uskomattomaan!! Ja kuinka sitten kävikään?!
Sinkkukohteiden lisäksi kohteissa, jotka on valittu monariin, tapahtuu usein yllätyksiä - eli niissä kannattaa minun logiikan mukaan pelata suosikkeja vastaan, jos vaan löytää sille pienintäkään perustelua.
Tilastomiehen vihjeet ovat todella hyviä, vaikka niitä saakin "tiskin alta". :) Nopeasti heittäisin, että 3/4 hänen paljastamistaan vihjeistä on osunut! Toisaalta ymmärrän hyvin, että hänkään ei halua pitää niistä ääntä täällä.
Jatketaan keskustelua ja pelionnea kaikille!Hyvin pitää paikkaansa tuo 3/4 sen suhteen, mitä TÄNNE olen vihjannut.
Täytyy tunnustaa kuitenkin, että tuo suhde on valitettavasti liian mairitteleva sen suhteen, mitä olen PELANNUT, sillä laitan tänne vihjeinä vain sellaisia kohteita, joilla on todella suuri odotusarvo toteutua; nimittäin joku voi kuitenkin peesata.
Todellisuudessa en ole edes kovin hyvin seurannut rahavirtojani, koskapa pelaan "matemaattisesta mielenkiinosta" melko pienillä viikkosummilla.
Oma arvioni taloudellisesta menestyksestäni esin kuluvalta vuodelta on jotakin pientä. - PCBlond
Tämä on minun kompastuskiveni! Se on niin totta, että eri maiden joukkueita on todella vaikea arvioida keskenään. Ja kotiedun merkitys suhteettoman suuri, voisi kai sanoa. Näissä kohteissa vierasvoitto toteutuu vain harvoin - ja yllätyksenä.
- Tilastomies
PCBlond kirjoitti:
Tämä on minun kompastuskiveni! Se on niin totta, että eri maiden joukkueita on todella vaikea arvioida keskenään. Ja kotiedun merkitys suhteettoman suuri, voisi kai sanoa. Näissä kohteissa vierasvoitto toteutuu vain harvoin - ja yllätyksenä.
Tuota vierasvoittojen toteutumista en todellakaan ole tilastoinut, miten ne jakaantuvat eri kategorioiden (UEFA, maaottelut, valioliiga, serie A,ym) kesken.
Olen kuitenkin huomannut, että vierasvoitto toteutuu KERTOIMEEN nähden, erittäin hyvällä prosentilla, silloin, kun kotijoukkue on selkeä altavastaaja; eli parempi on parempi vieraanakin siitä huolimatta, että kerroin tuntuu pieneltä.
Tämä on toistunut vuodesta toiseen, eikä perustu mutuun. - miljonääri vuonna 2015
Tilastomies kirjoitti:
Hyvin pitää paikkaansa tuo 3/4 sen suhteen, mitä TÄNNE olen vihjannut.
Täytyy tunnustaa kuitenkin, että tuo suhde on valitettavasti liian mairitteleva sen suhteen, mitä olen PELANNUT, sillä laitan tänne vihjeinä vain sellaisia kohteita, joilla on todella suuri odotusarvo toteutua; nimittäin joku voi kuitenkin peesata.
Todellisuudessa en ole edes kovin hyvin seurannut rahavirtojani, koskapa pelaan "matemaattisesta mielenkiinosta" melko pienillä viikkosummilla.
Oma arvioni taloudellisesta menestyksestäni esin kuluvalta vuodelta on jotakin pientä.ihmiset tekevät vedonlyönnistä vaikeampaa kuin se todellisuudessa onkaan. Sitä helpompaa, mitä isompi pelikassa. Sanonta "raha tulee rahan luokse", pätee myös vedonlyöntiin.
- PCBlond
Tilastomies kirjoitti:
Tuota vierasvoittojen toteutumista en todellakaan ole tilastoinut, miten ne jakaantuvat eri kategorioiden (UEFA, maaottelut, valioliiga, serie A,ym) kesken.
Olen kuitenkin huomannut, että vierasvoitto toteutuu KERTOIMEEN nähden, erittäin hyvällä prosentilla, silloin, kun kotijoukkue on selkeä altavastaaja; eli parempi on parempi vieraanakin siitä huolimatta, että kerroin tuntuu pieneltä.
Tämä on toistunut vuodesta toiseen, eikä perustu mutuun.mitä itse aiot pelata tänään, haluatko kertoa?
Minulla on vahva tunne Duisburgin voitosta. Samoin mietin hiukan, että pelatako hehkutuskohde Frölundaa vastaan. Olisi vieläpä sinkku kyseessä. - Tilastomies
PCBlond kirjoitti:
mitä itse aiot pelata tänään, haluatko kertoa?
Minulla on vahva tunne Duisburgin voitosta. Samoin mietin hiukan, että pelatako hehkutuskohde Frölundaa vastaan. Olisi vieläpä sinkku kyseessä.Tänään ei ole oikeastaan mitään "matemaattisesti" hyvää kohdetta, joten olen tässä miettinyt, pelaisiko jotakin ihan pelaamisen vuoksi.
Mietintämyssyn alla on ollut juuri tuo Frölundan voitto, joka sinkkuna sopisi pelityylilleni, siinä nyt tilastot hienoisesti kallistuisivat kotivoittoon, mutta, mutta.. valhe, emävalhe, tilasto, niinhän sitä sanotaan.
Katselin tuota Duisburgin ottelua, enkä saanut numeroista, kuin ristiriitaisia viitteitä kaikkien ottelutulosten puolesta, ja kaikkia vastaan?!
Ehkä X????
Ehkä myös Dallas??
Vähän tekisi myös mieli pelata Man.C:tä vastaan.
Saatan kuitenkin jättää koko päivän väliin, kun en saa päätetyksi.
Tässä nyt kuitenkin jotain mitä olen miettinyt, kun kerran kysyit; putoanpahan sitten kerralla jalustaltani, kun kaikki menee pieleen, mutta totean vielä ettei oma systeemini anna tälle päivälle oikein mitään apuja.
Itse pelaan paljolti juuri sinkkuja ja vain joitakin tuplia.
Onnea omiin pähkäilyihisi. - Tilastomies
miljonääri vuonna 2015 kirjoitti:
ihmiset tekevät vedonlyönnistä vaikeampaa kuin se todellisuudessa onkaan. Sitä helpompaa, mitä isompi pelikassa. Sanonta "raha tulee rahan luokse", pätee myös vedonlyöntiin.
mutta itse en pelaa rahan vuoksi, vaan mielenkiinto kohdistuu tilastointiin ja Excellin taivuttelemiseen.
Toki voitto silloin tällöin kuitenkin lämmittää kummasti. - PCBlond
Tilastomies kirjoitti:
Tänään ei ole oikeastaan mitään "matemaattisesti" hyvää kohdetta, joten olen tässä miettinyt, pelaisiko jotakin ihan pelaamisen vuoksi.
Mietintämyssyn alla on ollut juuri tuo Frölundan voitto, joka sinkkuna sopisi pelityylilleni, siinä nyt tilastot hienoisesti kallistuisivat kotivoittoon, mutta, mutta.. valhe, emävalhe, tilasto, niinhän sitä sanotaan.
Katselin tuota Duisburgin ottelua, enkä saanut numeroista, kuin ristiriitaisia viitteitä kaikkien ottelutulosten puolesta, ja kaikkia vastaan?!
Ehkä X????
Ehkä myös Dallas??
Vähän tekisi myös mieli pelata Man.C:tä vastaan.
Saatan kuitenkin jättää koko päivän väliin, kun en saa päätetyksi.
Tässä nyt kuitenkin jotain mitä olen miettinyt, kun kerran kysyit; putoanpahan sitten kerralla jalustaltani, kun kaikki menee pieleen, mutta totean vielä ettei oma systeemini anna tälle päivälle oikein mitään apuja.
Itse pelaan paljolti juuri sinkkuja ja vain joitakin tuplia.
Onnea omiin pähkäilyihisi.ainakin tuota Barcan pakkovoittoa vastaan, vaikka kyse onkin .... UEFAsta.
(\__/)
(O.o )
(> < ) - Tilastomies
PCBlond kirjoitti:
ainakin tuota Barcan pakkovoittoa vastaan, vaikka kyse onkin .... UEFAsta.
(\__/)
(O.o )
(> < )ole vielä ehtinyt vilkaistakaan huomista listaa, katsotaan tuotakin ottelua myöhemmin illalla, kun saa tässä työpäivän pulkkaan.
- änäriä lapulle
PCBlond kirjoitti:
ainakin tuota Barcan pakkovoittoa vastaan, vaikka kyse onkin .... UEFAsta.
(\__/)
(O.o )
(> < )Kannattaa erottaa sitten tuo Uefan Mestarien liiga ja Uefa cup toisistaan. Mestarien liigassa yllätykset ovat yleensä "arvattavissa". Uefa cupissa taas ei kannata yleensä koskaan pelata pienikertoimisia suosikkeja, koska cupissa joukkueet pelaavat reserveillä mutta Mestarien liigassa aina parhaalla mahdollisella kokoonpanolla.
Barcelonan kertoimet ovat kyllä aika alakanttiin, joten kannattaa vastaan pelata jos pelaa. - PCBlond
Kannattaa erottaa sitten tuo Uefan Mestarien liiga ja Uefa cup toisistaan. Mestarien liigassa yllätykset ovat yleensä "arvattavissa". Uefa cupissa taas ei kannata yleensä koskaan pelata pienikertoimisia suosikkeja, koska cupissa joukkueet pelaavat reserveillä mutta Mestarien liigassa aina parhaalla mahdollisella kokoonpanolla.
Barcelonan kertoimet ovat kyllä aika alakanttiin, joten kannattaa vastaan pelata jos pelaa.kiitos siitä!
- änäriä lapulle
Kannattaa erottaa sitten tuo Uefan Mestarien liiga ja Uefa cup toisistaan. Mestarien liigassa yllätykset ovat yleensä "arvattavissa". Uefa cupissa taas ei kannata yleensä koskaan pelata pienikertoimisia suosikkeja, koska cupissa joukkueet pelaavat reserveillä mutta Mestarien liigassa aina parhaalla mahdollisella kokoonpanolla.
Barcelonan kertoimet ovat kyllä aika alakanttiin, joten kannattaa vastaan pelata jos pelaa.Kotiedulla ei ole siis niin suurta merkitystä cupissa, mutta Mestarien liigassa sillä on isokin merkitys.
- vanhaan
systeemiin millä olen eniten voittanut.en hae ylikertoimia tai korkeita kertoimia,vaan omasta mielestäni varmoja kohteita, ja niihin suuri panos
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3482805Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201549Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481380Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan151046Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57997Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta28958En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm82933- 80908
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205839