Kuvitellaan tilanne, että minä omistan Japanissa tukun ja Suomessa kenkäkaupan. Haluan toimittaa kenkäkauppaan 100 paria sandaaleja.
Onko täysin laillista tehdä vaihtokauppaa kahden firman välillä, vaikka raha ei varsinaisesti vaihda omistajaa, pelkästään tiliä sen turvin, että sijanti on EUn ulkopuolella ja toinen sen sisällä?
Kahden firman vaihtokauppa
5
380
Vastaukset
- sfskfjskf
Mitä siis tarkoitat vaihtokaupalla ? - kuvaamassasi tilanteessahan Japaniin ei mene kenkäkaupastasi mitään ?
- kaupassa
Kotimaisessa kaupassakaan vaihtokauppa ei ole tunnistettu toiminnan muoto - sen kirjaaminen kirjanpitoon on lähes epätoivoisen vaikeaa ja siitä päätyy verotarkastajan hampaisiin satavarmasti. Siksi tällaiset kaupanteot suoritetaan niin, että vastapuolen kanssa päätetään hinta, jolla suoritteet vaihdetaan - ja tämän jälkeen molemmat laskuttavat toistansa samalla summalla.
- entäs sitten seuraava
Unohdetaan "vaihtokauppa" ja siirrytään suoraan pelkkään kauppaan. Tuleeko siis verottajan kanssa ongelmia jos myyn ja ostan "itselleni" tuotteita, päätoimisesti, firmalta toiselle.
- erillisiä
entäs sitten seuraava kirjoitti:
Unohdetaan "vaihtokauppa" ja siirrytään suoraan pelkkään kauppaan. Tuleeko siis verottajan kanssa ongelmia jos myyn ja ostan "itselleni" tuotteita, päätoimisesti, firmalta toiselle.
eli niillä on omat y-tunnukset ja toimipisteet, ne ovat erillisiä 'oikeushenkilöitä' ja voivat käydä kauppaa keskenään. Omistajuus ei sinänsä vaikuta keskinäiseen kaupankäyntiin.
Kuitenkin: Jos aikomuksenasi on pumpata toinen konkurssikypsäksi ja myydä saattohoitajalle, niin sellaisesta kyllä jää kiinni ja häkki heiluu. - ei ihan se mielessä
erillisiä kirjoitti:
eli niillä on omat y-tunnukset ja toimipisteet, ne ovat erillisiä 'oikeushenkilöitä' ja voivat käydä kauppaa keskenään. Omistajuus ei sinänsä vaikuta keskinäiseen kaupankäyntiin.
Kuitenkin: Jos aikomuksenasi on pumpata toinen konkurssikypsäksi ja myydä saattohoitajalle, niin sellaisesta kyllä jää kiinni ja häkki heiluu.Tarkoitus oli nyt pitää hinnat korkeana tuolle kenkäkaupalle jotta saadaan vientiyrityksen vaihto nousemaan, kun verotus on pienempi rajojen ulkopuolella. Kenkäkauppa saa tietysti vähemmän tuottoa, mutta korkeiden verojen vuoksi ei sillä ole sinänsä edes väliä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1084559Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013890Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363549- 513270
- 432962
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182539Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222442- 232186
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami171829Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351735