Mä pitäisin itseni mielummin laihana ja nättinä. Porukat haluaa mut "terveen näköiseks", lääkärit kattoo vaan lukuja, indeksejä ja prosentteja, pitäis mahtua johonkin tiettyyn muottiin.
Paino pysyy,oon tyytyväinen ja itsetunto hyvä, toisaalta jos tulen punnituksista ilman grammankaan nousua ni porukat suuttuu ja pitää mykkäkoulua "ei se taaskaan pystynyt, ei siitä oo mihinkään"
No kiloja tuli,mä masennun,itken hysteerisesti tuntikausia ratkeamaisillaan olevan mahan kans,oon niin ruma ja säälittävä. Mut ainakin vanhemmat hymyilee ku sehän lihoaa. Pitäiskö vain miellyttää muita?
Piilotan ruokaan,valehtelen,huijaan...omatuntokin on sitä luokkaa et rauhaa en saa.
Mulla ei oo ketään...ku en kelpaa laihana.
Haluun syödä terveellisesti kasvispainotteista mut vanhemmat sanoo et ei ilman lihaa lihoa ja ostavat lihapiirakoita ym kaloripommeja! Hyi hemmetti yök... Mallitoimistossa kielletään sellainen moska kun iho kärsii joten vanhemmat uhkaa kieltää senkin! en saa edes työskennellä!
Ruoka oli ennen rakkaus mulle mut tää teki siitä sen mitä nykyään eniten inhoan, miten sais taas rakkauden ruokaan ja kauniita terveellisiä kiloja? ei mitään hyllyävää rasvaa. Lihasta kyllä löytyy...mut painoa ei.
mä vai muut
15
1042
Vastaukset
- ?91?
Mitä jos tekisit kompromissin vanhempiesi ja lääkärien kanssa. Sopisitte jonkun painon, missä sekä sinä että muut ovat tyytyväisiä. Pari kiloa esimerkiksi ei vielä paljon näy, mutta muutkin olis siihen varmaan ihan tyytyväisiä. Ja vanhemmille voi sanoa, että kyllä kasvispainotteinen ravintokin lihottaa, jos syö sitä yli kulutuksensa.
- esiska
Lääkäri sanoi tylysti en kymmenen kiloa ALUKSI!!! Niin ja kasvisruoka menee jos se ui rasvassa ja mulla on varmaan vähän vanhanaikaiset vanhemmat kun niillä on se klassinen käsitys et kasvisruokaa silloin kun laihdutetaan. Mut odottakaapa vain kun paino nousee niin en uhallakaan koske mihinkään epäterveelliseen mössöön ja siirryn kasviksiin:)
- Harmistunut
esiska kirjoitti:
Lääkäri sanoi tylysti en kymmenen kiloa ALUKSI!!! Niin ja kasvisruoka menee jos se ui rasvassa ja mulla on varmaan vähän vanhanaikaiset vanhemmat kun niillä on se klassinen käsitys et kasvisruokaa silloin kun laihdutetaan. Mut odottakaapa vain kun paino nousee niin en uhallakaan koske mihinkään epäterveelliseen mössöön ja siirryn kasviksiin:)
Onko sulla sisaruksia jotka vois olla susta huolissaan?? Tai sukulaiset? Onko ne huomannu mitään?? Ooks miettiny toisten tunteita? Ei kuule oo paha nostaa painoa vanhempien vuoksi tai perheen vuoksi...
- artemisia_absinthium
Harmistunut kirjoitti:
Onko sulla sisaruksia jotka vois olla susta huolissaan?? Tai sukulaiset? Onko ne huomannu mitään?? Ooks miettiny toisten tunteita? Ei kuule oo paha nostaa painoa vanhempien vuoksi tai perheen vuoksi...
Mun mielestä toiset ihmiset ei ole syy muuttaa painoa jos joku paino tuntuu itsestään hyvältä niin toisten pitää hyväksyä sellaisena. En ymmärrä miksi laihat halutaan lihottaa mutta ei tosi ylipainoisille kukaan ole huutamassa,että nyt laihduta muuten me ei tykätä susta???onko reilua...
Ja jos ajatellaan asiaa anoreksian parantumisen näkökohdasta niin parantuminen lähtee itsestä ei toisten miellyttämisen tarpeesta...
Ja mun mielestä ketään ei saa pakottaa syömään epäterveellistä moskaa varsinkaan pika ruokaa... - esiska
Harmistunut kirjoitti:
on ne...ja se mua surettaakin kun en niiden takia pysty. Mummukin valvoi kuulemma koko yön ja odotti mua et saa puhua kun luki Seurasta sen anoreksia jutun. Pikku sisaruksille oon maailman surkein esikuva :( Vanhemmatkin olis tyytyväisiä.
Kukaan ei koskaan oo kysyny miten mä voin, onks mulla hyvä olla, se on vaan et onks paino noussu? on? nohyvä,sulla menee hyvin...ei mee... - esiska
artemisia_absinthium kirjoitti:
Mun mielestä toiset ihmiset ei ole syy muuttaa painoa jos joku paino tuntuu itsestään hyvältä niin toisten pitää hyväksyä sellaisena. En ymmärrä miksi laihat halutaan lihottaa mutta ei tosi ylipainoisille kukaan ole huutamassa,että nyt laihduta muuten me ei tykätä susta???onko reilua...
Ja jos ajatellaan asiaa anoreksian parantumisen näkökohdasta niin parantuminen lähtee itsestä ei toisten miellyttämisen tarpeesta...
Ja mun mielestä ketään ei saa pakottaa syömään epäterveellistä moskaa varsinkaan pika ruokaa...Haluan edetä HITAASTI koska kyllähän sitä tietää et ruokaakaan ei saata syödä niin paljon,vaikka se olis kuinka hyvää tahansa.
Mulle on nyt tärkeää et paino olis se et terveenä pysyis ja siinä haluun pysyä. Kai mulla on oikeus. - Harmistunut
esiska kirjoitti:
on ne...ja se mua surettaakin kun en niiden takia pysty. Mummukin valvoi kuulemma koko yön ja odotti mua et saa puhua kun luki Seurasta sen anoreksia jutun. Pikku sisaruksille oon maailman surkein esikuva :( Vanhemmatkin olis tyytyväisiä.
Kukaan ei koskaan oo kysyny miten mä voin, onks mulla hyvä olla, se on vaan et onks paino noussu? on? nohyvä,sulla menee hyvin...ei mee...Onko sulla siskoa? jos on niin Ooks sen kans väleissä? Mitä se sulle merkitsee? Siis se sisko. Jos se sisko alkaa samanlaiseksi?? Entäs sitte?? Mitenkäs jouluna? Meinaatko olla syömättä vai?? Mulla on ainaki tapana mänkätä maha täyteen Jolun aikaan.. Mitankäs nytte? Kui Pitkä oikein oot ja kuin "painava"?? Sori ku kyselen....
- esiska
Harmistunut kirjoitti:
Onko sulla siskoa? jos on niin Ooks sen kans väleissä? Mitä se sulle merkitsee? Siis se sisko. Jos se sisko alkaa samanlaiseksi?? Entäs sitte?? Mitenkäs jouluna? Meinaatko olla syömättä vai?? Mulla on ainaki tapana mänkätä maha täyteen Jolun aikaan.. Mitankäs nytte? Kui Pitkä oikein oot ja kuin "painava"?? Sori ku kyselen....
Pikkusisko on,pari vuotta nuorempi ja mun paras ja ainoa kaveri. Sillä on onneks maailman tervein asenne ruokaan,mut kuolisin varmaan jos siitä tulis samanlainen kuin mä. Me puhutaan paljon ja oon sanonut ettei tekis mun virhettä. Se on hyvä tuki kunse sanoo suoraan kaikki.
Jouluna SYÖN!Päätin sen,ja ilman huonoa omatuntoa vaikka se tuntuu mahdottomalta, ajattelen ettei tää saa pilata perheen yhteistä joulua,nyt tai ei koskaan on mahdollisuus muuttaa asenteita,voi luoja että tulee vaikeeta.
mitat on aivan hirveet!sairaat,miks en tajua, 166cm ja paino seilaa siinä 40-41 :( *huokaus* - Edelleen harmistunut
esiska kirjoitti:
Pikkusisko on,pari vuotta nuorempi ja mun paras ja ainoa kaveri. Sillä on onneks maailman tervein asenne ruokaan,mut kuolisin varmaan jos siitä tulis samanlainen kuin mä. Me puhutaan paljon ja oon sanonut ettei tekis mun virhettä. Se on hyvä tuki kunse sanoo suoraan kaikki.
Jouluna SYÖN!Päätin sen,ja ilman huonoa omatuntoa vaikka se tuntuu mahdottomalta, ajattelen ettei tää saa pilata perheen yhteistä joulua,nyt tai ei koskaan on mahdollisuus muuttaa asenteita,voi luoja että tulee vaikeeta.
mitat on aivan hirveet!sairaat,miks en tajua, 166cm ja paino seilaa siinä 40-41 :( *huokaus*Kylläpä sulla on kiva sisko. :) Onko se sitte paljonki "lihavampi" sua jos sillä on terveellisin tapa syödä? Mä oon ihan hirveä kyseleen kaikkee mutta mua kiinnostaa ja haluun tietää kaikkea. Oon tiedon haluinen :) Ei sun oo pakko vastata näihin tyhmiin kysymyksiin jos et halua. Mä vaan yritän parantaa hieman ihmisiä ja vähän maailmaakin... miks kaikilla ei voi olla kaikki hyvin?? Elämä tuo ja elämä vie.
- esiska
Edelleen harmistunut kirjoitti:
Kylläpä sulla on kiva sisko. :) Onko se sitte paljonki "lihavampi" sua jos sillä on terveellisin tapa syödä? Mä oon ihan hirveä kyseleen kaikkee mutta mua kiinnostaa ja haluun tietää kaikkea. Oon tiedon haluinen :) Ei sun oo pakko vastata näihin tyhmiin kysymyksiin jos et halua. Mä vaan yritän parantaa hieman ihmisiä ja vähän maailmaakin... miks kaikilla ei voi olla kaikki hyvin?? Elämä tuo ja elämä vie.
Sisko on aivan ihana ja sillä on niin naiselliset muodot, on se pyöreempi mut se syö silloin kun huvittaa ja mitä huvittaa mut käy myös lenkillä mut senkin vain et kunto pysyy,se sanoo et mitä sitä laihduttaa kun peilissä näyttää hyvältä, vaatetta löytyy ja liikkua jaksaa. että oon kade sille :) Ei haittaa vaikka kyselee,kyllä mä voin vastailla ja hyvä kun on ihmisiä jotka haluu auttaa meitä onnettomia tolloja:)
- Harmistunut
esiska kirjoitti:
Sisko on aivan ihana ja sillä on niin naiselliset muodot, on se pyöreempi mut se syö silloin kun huvittaa ja mitä huvittaa mut käy myös lenkillä mut senkin vain et kunto pysyy,se sanoo et mitä sitä laihduttaa kun peilissä näyttää hyvältä, vaatetta löytyy ja liikkua jaksaa. että oon kade sille :) Ei haittaa vaikka kyselee,kyllä mä voin vastailla ja hyvä kun on ihmisiä jotka haluu auttaa meitä onnettomia tolloja:)
no nyt sitten se joulu tulee kovaa vauhtia. Ja ruokaa ja karkkia ja suklaata on tullu ostettua enemmän ku piti. Kuulostaako tutulta? Et kai aio viettää joulua SYÖMÄTTÄ!? kilojen huolia sun muuta tyhmää... ?! oletkos miettiny asiaa... Meinaatko nytkin piilotella ruokaa? :(
- esiska
Harmistunut kirjoitti:
no nyt sitten se joulu tulee kovaa vauhtia. Ja ruokaa ja karkkia ja suklaata on tullu ostettua enemmän ku piti. Kuulostaako tutulta? Et kai aio viettää joulua SYÖMÄTTÄ!? kilojen huolia sun muuta tyhmää... ?! oletkos miettiny asiaa... Meinaatko nytkin piilotella ruokaa? :(
Suklaata oon ostanu ja kitunut syömättä, onko tää jotain vaistomaista paastoa? Ei, pakko sitä on syödä jouluna kun parhekkin sitä toivoo,olishan se joululahja sekin kun ne toivois et parantuisin...se vaan tulee olemaan niin pirun vaikeeta. kilot huolettaa ja pelottaa mut taidan piilottaa vaa an jouluks x)
Ehkä tää olis nykäys parempaan, nyt jo kaks kiloa tippunu...ja pelottaa niin hitosti.
Nyt pitäis ryhdistäytyä ja antaa kalorikammolle kyytiä :( - Harmistunut
esiska kirjoitti:
Suklaata oon ostanu ja kitunut syömättä, onko tää jotain vaistomaista paastoa? Ei, pakko sitä on syödä jouluna kun parhekkin sitä toivoo,olishan se joululahja sekin kun ne toivois et parantuisin...se vaan tulee olemaan niin pirun vaikeeta. kilot huolettaa ja pelottaa mut taidan piilottaa vaa an jouluks x)
Ehkä tää olis nykäys parempaan, nyt jo kaks kiloa tippunu...ja pelottaa niin hitosti.
Nyt pitäis ryhdistäytyä ja antaa kalorikammolle kyytiä :(Miten sulla voi paino pudota jos kokoajan nostat sitä? Ellet sitte oksentele... Millon viimeks oksensit? Mikä minä oon sua neuvomaan ku en ees tunne. Sori tää mun huolehtivaisuus...
- esiska
Harmistunut kirjoitti:
Miten sulla voi paino pudota jos kokoajan nostat sitä? Ellet sitte oksentele... Millon viimeks oksensit? Mikä minä oon sua neuvomaan ku en ees tunne. Sori tää mun huolehtivaisuus...
En tiiä, oon niin sekaisin ja kaipa mä en yritä tarpaaks.... ei se mitään, kiva kun jokukaan huolehtii. Pari viikkoa sitten oksensin...ei mulla ole tapana,mut silloin oli pakko...tai no niin...pelkaan osastoa,pelkään kiloja...Kai mä syön liian nukasti...ja hirvittää kuinka tuntuu kivalta ku ei oo noussu...vaikka pelottaakin.
- Harmistunut
esiska kirjoitti:
En tiiä, oon niin sekaisin ja kaipa mä en yritä tarpaaks.... ei se mitään, kiva kun jokukaan huolehtii. Pari viikkoa sitten oksensin...ei mulla ole tapana,mut silloin oli pakko...tai no niin...pelkaan osastoa,pelkään kiloja...Kai mä syön liian nukasti...ja hirvittää kuinka tuntuu kivalta ku ei oo noussu...vaikka pelottaakin.
miten se kuuluisa joulu meni?? En oo voinu aiemmin kysellä kuulumisia koska kotona ei oo nettiä ja vaan koulussa voin kirjotella... No Olitko syömättä koko joulun? Ktselitko sivusta kun muut söivät? Tuliko ryöpyttyä ylimääräiset ruoat ulos? Tsot tsot tsot...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p475495Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "612396Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella181890Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1461773- 171615
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol341575Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5140881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome181125Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771088Joutuuko Suomi24-palvelu taas oikeuteen ?
Nämä Purraa ja Perussuomalaista johtoa pedofiilian suojeliana pitävän kirjoittajan viestit eivät vain poistu täältä. Se2281059