Hei!
Olen lähdössä ensi syksynä opiskelemaan ja puntaroin kahden vaihtoehdon välillä. Millaista on viestinnän opiskelu yliopistossa? Onko käytännön harjoittelua lainkaan? Mitä eroa viestinnän yliopisto-opiskelulla on ammattikorkeassa opiskeluun? Tämä on todella tärkeää. Toivon, että edes joku vastaisi. Kiitos!
VIESTINTÄ yliopistossa
1
371
Vastaukset
- kokenut
Olen opiskellut viestintää molemmissa eli osaan vastata kysymykseesi omalla kokemuksellani.
Opiskelu amk:ssa on käytännönläheistä. Tämä tarkoittaa, että siellä tehdään paljon. Teoria on vaan pohja, varsinainen oppiminen tapahtuu tekemällä (esim. graafinen suunnittelu, journalismi).
Yliopistossa asiat räävitään pohjaa myöten ja analysoidaan atomeiksi. Suurin osa opiskelusta on teoriaa. Yliopistotutkinto on kuitenkin tietyissä piireissä arvostetumpi. Tämä ei kuitenkaan päde kaikkiin aloihin - viestinnän tietyillä osa-alueilla arvostetaan kokemusta ja näyttöä ehdottomasti enemmän kun maisterin titteliä.
Eli riippuu omasta kiinnostuksestasi. Tiedottamista ja journalismia suosittelisin opiskeltavan yliopistossa (ja sitten hurjasti sitä omaa yritystä jotta kertyisi kokemusta) kun taasen graafista puolta, taittoa, nettiä ja tv-tuotantoa jos haaveilet niin ehdottomasti amk:hon.
Tämä on minun mielipiteeni - varmasti tulee monia muitakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1265334Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella313842No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452480Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan
Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv371972Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv241694- 241693
- 411630
- 501608
- 291443
- 141362