Tuollainen Bella 700 vaikuttaisi ehkä sopivalle ratkaisulle tämänhetken veneeksi. Vessaa kyseisessä paatissa ei tainnut olla, mutta ilmeisesti jääkaappi/liesi on ?
Mikä on mielestäsi kohtuullinen tai oikea hinta veneestä ? Noita nettiveneen ilmoituksia olen toki katsellut, mutta en ole varma ovatko 15-16t paikkeilla olevat pyynnit niitähintoja millä myydään. Oletuksena siis, että varustus on kohtuu vakio ilman sensuurempia lisävarusteita.
Bella 700 ? Hinta ? Onko ok ?
49
18825
Vastaukset
- on se
Kohtuu hinta muodostuu, veneen kunnon mukaan. Elikkä tarkasta vene kunnolla ja vertaa mitä niistä pyydetään. Muodosta sen jälkeen itsellesi käsitys, mitä siitä kannatta maksaa.Veneissä ratkaiseva tekijä on kunto, ei niinkään vuosiluku milloin se on valmistettu.Itselläni on Bella, tuota tyyppiä. Hyvä retkivene rannikkovesille.
- totuus kehiin
on ihan uusi 703 mutta ei se ainakaan merelle sovellu. Vene on tehty järvialueille ja ei missään tapauksessa muualle.
Älä osta 700 jos ikää 25 vuotta ja ajotunteja 800 t kuten oli jo aijemmin puhetta. Näitä näkee ja ei voi pitää paikkaansa ja kone on se herkin juttu. 700 sarjaa on pienellä koneella 20hv liikenteessä ja se on susi.Uudessa on jo 45 hv eikä ole paljon sekään.
Bella säilyttää hyvin arvonsa ja 20 vuotta vanhasta saa nykyään enemmän kuin uutena maksoi.
Minun veneessä on jo vesivessa mutta oli sillä hintaakin 47000 euroa eli pirun kallis...mutta minulle se paras. - vastaa
totuus kehiin kirjoitti:
on ihan uusi 703 mutta ei se ainakaan merelle sovellu. Vene on tehty järvialueille ja ei missään tapauksessa muualle.
Älä osta 700 jos ikää 25 vuotta ja ajotunteja 800 t kuten oli jo aijemmin puhetta. Näitä näkee ja ei voi pitää paikkaansa ja kone on se herkin juttu. 700 sarjaa on pienellä koneella 20hv liikenteessä ja se on susi.Uudessa on jo 45 hv eikä ole paljon sekään.
Bella säilyttää hyvin arvonsa ja 20 vuotta vanhasta saa nykyään enemmän kuin uutena maksoi.
Minun veneessä on jo vesivessa mutta oli sillä hintaakin 47000 euroa eli pirun kallis...mutta minulle se paras.Semmosta vm 88 jossa on kaakkeja 45hp olen ajatellut. Tosin merelle/rannikolle. En usko että se heti merelläkään uppoaa, mutta ei mikään avomerialuskaan ole. Sitä kuinkapitkään kyseinen moottori kestää ajotunteja en tiedä, mutta myydään noita vanhempiakin alkuperäismoottoreilla, joten luulisi olevan ok.
- jkarha
vastaa kirjoitti:
Semmosta vm 88 jossa on kaakkeja 45hp olen ajatellut. Tosin merelle/rannikolle. En usko että se heti merelläkään uppoaa, mutta ei mikään avomerialuskaan ole. Sitä kuinkapitkään kyseinen moottori kestää ajotunteja en tiedä, mutta myydään noita vanhempiakin alkuperäismoottoreilla, joten luulisi olevan ok.
15-20 vuoden ikäisissä yanmareissa alkaa olla iso riski että kansi syöpyy puhki, jos ei remonttia vielä ole tehty, ja jos koneella on ajettu merivedessä(raakavesijäähdytteinen). Ajotunnit ei niinkään ratkaise, ajoa se kyllä kestää.
Mulla oli vm. 86 Bella 660 mikä on käytännössä saman veneen vanhempi versio. Merellä se oli ja rannikkoa myöten lähdettiin reissuun joka kesä. Kyllä sillä pärjää merellä kun kelin mukaan kulkee, mutta tosi kiikkerä vene se on etenkin sivusuunnassa. - sekasoppaa
jkarha kirjoitti:
15-20 vuoden ikäisissä yanmareissa alkaa olla iso riski että kansi syöpyy puhki, jos ei remonttia vielä ole tehty, ja jos koneella on ajettu merivedessä(raakavesijäähdytteinen). Ajotunnit ei niinkään ratkaise, ajoa se kyllä kestää.
Mulla oli vm. 86 Bella 660 mikä on käytännössä saman veneen vanhempi versio. Merellä se oli ja rannikkoa myöten lähdettiin reissuun joka kesä. Kyllä sillä pärjää merellä kun kelin mukaan kulkee, mutta tosi kiikkerä vene se on etenkin sivusuunnassa.Bella 660 on ihan eri vene pohjanmuotoilussa kuin bella 700. Ei niitä voida oikein verrata. malli 660 on vanha malliltaan uppoumarunkoinen, joka keikkuu.Malli700 on samanlainen pohjanmuotoilussa kuin esim:703.Vene on hyvä ajettava, eikä kallistele.Ja moottori on taatusti keskimoottori mallien ykkönen ja luotettavin. Yanmar koneet ovat markkinoiden parhaat.Moottorin koko ratkaisee nopeuden, niitähän on tuossa venemallissa useita eri kokoja. Jo näissä jutuissa käy ilmi että Bella on haluttu ja suosittu venemalli.Asiantunemusta kyseisistä veneistä ei vaan ilmene.Vene on sellainen, millaiseksi se on rakennettu tilattaessa
- Malleissa
sekasoppaa kirjoitti:
Bella 660 on ihan eri vene pohjanmuotoilussa kuin bella 700. Ei niitä voida oikein verrata. malli 660 on vanha malliltaan uppoumarunkoinen, joka keikkuu.Malli700 on samanlainen pohjanmuotoilussa kuin esim:703.Vene on hyvä ajettava, eikä kallistele.Ja moottori on taatusti keskimoottori mallien ykkönen ja luotettavin. Yanmar koneet ovat markkinoiden parhaat.Moottorin koko ratkaisee nopeuden, niitähän on tuossa venemallissa useita eri kokoja. Jo näissä jutuissa käy ilmi että Bella on haluttu ja suosittu venemalli.Asiantunemusta kyseisistä veneistä ei vaan ilmene.Vene on sellainen, millaiseksi se on rakennettu tilattaessa
Bella 700 ja Bella 703 rungot eivät ole samanlaiset.
- Asiantuntija
sekasoppaa kirjoitti:
Bella 660 on ihan eri vene pohjanmuotoilussa kuin bella 700. Ei niitä voida oikein verrata. malli 660 on vanha malliltaan uppoumarunkoinen, joka keikkuu.Malli700 on samanlainen pohjanmuotoilussa kuin esim:703.Vene on hyvä ajettava, eikä kallistele.Ja moottori on taatusti keskimoottori mallien ykkönen ja luotettavin. Yanmar koneet ovat markkinoiden parhaat.Moottorin koko ratkaisee nopeuden, niitähän on tuossa venemallissa useita eri kokoja. Jo näissä jutuissa käy ilmi että Bella on haluttu ja suosittu venemalli.Asiantunemusta kyseisistä veneistä ei vaan ilmene.Vene on sellainen, millaiseksi se on rakennettu tilattaessa
Asiantuntija, kijoituksesi Bella 700 veneestä on asiavirheitä täynnä,kun vertaat Bella 703 veneeseen. Ota ensin selvää ennenkuin esiinnyt viisaan kivenä.
- kiva vene
hidas, roiskuttaa lasille. Ei kulje suoraan. Matala hytti ja lyhyet makuupaikat. Ei ole itsetyhjentyvä. Yanmarin koneista menee kannet.
Katsele nyt vähän muitakin. Kevääseen on aikaa.- mutta kun
uusi 703 on itsetyhjentyvä, makuupaikat 2 hengelle 210 cm ja kaksi alle 160 cm. Hytissä voi 190 cm seistä ilman että pää osuu kattoon. Se että sanot Yanmarin koneista voi olla mutta ei ole minun kohdalle sattunut. 4 kone ja yhteensä ajettu yli 10000 tuntia eri veneillä ja nyt uudella vajaat 200 tuntia.
Se että vettä nakkaa tuulilasiin? kun ajaa vasten aaltoa...kyllä mutta mitä ihmettä se haittaa? onhan siinä 2 kpl pyyhkimiä? aika outoa minusta nuo väitteet? ei kulje suoraa????e4ikun paranee, olisko vikaa kuljettajassa? - kulkeminen
mutta kun kirjoitti:
uusi 703 on itsetyhjentyvä, makuupaikat 2 hengelle 210 cm ja kaksi alle 160 cm. Hytissä voi 190 cm seistä ilman että pää osuu kattoon. Se että sanot Yanmarin koneista voi olla mutta ei ole minun kohdalle sattunut. 4 kone ja yhteensä ajettu yli 10000 tuntia eri veneillä ja nyt uudella vajaat 200 tuntia.
Se että vettä nakkaa tuulilasiin? kun ajaa vasten aaltoa...kyllä mutta mitä ihmettä se haittaa? onhan siinä 2 kpl pyyhkimiä? aika outoa minusta nuo väitteet? ei kulje suoraa????e4ikun paranee, olisko vikaa kuljettajassa?Jos olet sillä Bellallasi todella ollut liikkeellä, tiedät hyvin, että kun joku siirty veneessä hiemankin niin kurssia pitää korjata. Ei ole kuljettajan vika vaan yksinkertaisesti veneen keveys ja runkomuoto yhdessä tekevät tuon tosiasian.
- Suora suuntaus
kulkeminen kirjoitti:
Jos olet sillä Bellallasi todella ollut liikkeellä, tiedät hyvin, että kun joku siirty veneessä hiemankin niin kurssia pitää korjata. Ei ole kuljettajan vika vaan yksinkertaisesti veneen keveys ja runkomuoto yhdessä tekevät tuon tosiasian.
Olen kanssasi samaamieltä bellan suoraan menemisestä. Minun Bellani on ainakin yks painajainen ei tahdo edetä suoraan kuin hetken aikaa kun on jo vääntämässä jompaan kumpaan suuntaan. Aijon luopua tästä ihanuudesta koska en jaksa olla jatkuvasti korjaamassa ruorista, akselikin tässä on mennyt ruorissa väljäksi.
Ajo on kuin lehmän takaa ajoa. - matkan varrella
mutta kun kirjoitti:
uusi 703 on itsetyhjentyvä, makuupaikat 2 hengelle 210 cm ja kaksi alle 160 cm. Hytissä voi 190 cm seistä ilman että pää osuu kattoon. Se että sanot Yanmarin koneista voi olla mutta ei ole minun kohdalle sattunut. 4 kone ja yhteensä ajettu yli 10000 tuntia eri veneillä ja nyt uudella vajaat 200 tuntia.
Se että vettä nakkaa tuulilasiin? kun ajaa vasten aaltoa...kyllä mutta mitä ihmettä se haittaa? onhan siinä 2 kpl pyyhkimiä? aika outoa minusta nuo väitteet? ei kulje suoraa????e4ikun paranee, olisko vikaa kuljettajassa?Kysyjä puhuu vanhemmista Belloista ei niin uusista kuin sinulla on. Sinun Bellasi 703 runko on erilainen kuin "Historik" Bella 700 malleissa.
- näin on
kulkeminen kirjoitti:
Jos olet sillä Bellallasi todella ollut liikkeellä, tiedät hyvin, että kun joku siirty veneessä hiemankin niin kurssia pitää korjata. Ei ole kuljettajan vika vaan yksinkertaisesti veneen keveys ja runkomuoto yhdessä tekevät tuon tosiasian.
sillä kunnon kippari ottaa tuon huomioon eikä tapahdu mitään. Ja eihän tuo ole mikään vika, se on ominaisuus tuon tyyppiseen veneeseen.
- ei ymmärrä
kulkeminen kirjoitti:
Jos olet sillä Bellallasi todella ollut liikkeellä, tiedät hyvin, että kun joku siirty veneessä hiemankin niin kurssia pitää korjata. Ei ole kuljettajan vika vaan yksinkertaisesti veneen keveys ja runkomuoto yhdessä tekevät tuon tosiasian.
minusta 703 Bella painaa ihan mukavasti, 1250 kg 7 m vene, pane paremmaksi.
- kevytveneilijä
ei ymmärrä kirjoitti:
minusta 703 Bella painaa ihan mukavasti, 1250 kg 7 m vene, pane paremmaksi.
Eipä tuo nyt kovinkaan kummoinen paino ole 7 metriselle veneelle. Reilu 6 metrinen CC-Beikkukin painaa jo enemmän, ja hytilliset ~7 metriset painaakin sitten jo tuplasti tuon määrän. Oma tuleva karvan yli 7 metrinen kalavene painaa 2250 kg, eli tonnin enemmän.
Nykyinen noin kuuden metrin rimpulanikin painaa ~1100 kg koneineen. - naurattaa
kevytveneilijä kirjoitti:
Eipä tuo nyt kovinkaan kummoinen paino ole 7 metriselle veneelle. Reilu 6 metrinen CC-Beikkukin painaa jo enemmän, ja hytilliset ~7 metriset painaakin sitten jo tuplasti tuon määrän. Oma tuleva karvan yli 7 metrinen kalavene painaa 2250 kg, eli tonnin enemmän.
Nykyinen noin kuuden metrin rimpulanikin painaa ~1100 kg koneineen.kalaveneen paino kaloineen? hirveä on paino ja millähän kaveri sitä vetelee?
- ...
naurattaa kirjoitti:
kalaveneen paino kaloineen? hirveä on paino ja millähän kaveri sitä vetelee?
Kyseessä on kuivapaino, ja maasturilla sitä vetelen. Tankki täynnä varusteet tulee painoa enemmän kuin trailerilla kantavuutta, joten tyhjällä tankilla joutuu trailerihommat hoitamaan. Massa kuitenkin jyllää kun puhutaan keliominaisuuksista, joten tuo reilun kolmen tonnin "operatiivinen" paino yhdistettynä 24 asteiseen pohjan v-kulmaan tekee selvää jälkeä vähän pahemmastakin aallokosta.
- vaan siitä, että
kulkeminen kirjoitti:
Jos olet sillä Bellallasi todella ollut liikkeellä, tiedät hyvin, että kun joku siirty veneessä hiemankin niin kurssia pitää korjata. Ei ole kuljettajan vika vaan yksinkertaisesti veneen keveys ja runkomuoto yhdessä tekevät tuon tosiasian.
vanhasta uppoumarunkoisesta Hamariina 640 (Bella 660:n runko) veneestä on yritetty tehdä puoliliukuva. Veneen pohja on vaakasuora taso.
Kun sellainen taso kulkee vedessä ja veneen kallistuminen sitä sitä kallistaa, niin samalla vene kääntyy. Ei voi mitään. Sunnittelu, jos sitä on ylipäätään tehty on päin P:eetä.
Ja venekansa ajaa Belloilla kun eivät paremmasta tiedä? - ...tuunattuna
vaan siitä, että kirjoitti:
vanhasta uppoumarunkoisesta Hamariina 640 (Bella 660:n runko) veneestä on yritetty tehdä puoliliukuva. Veneen pohja on vaakasuora taso.
Kun sellainen taso kulkee vedessä ja veneen kallistuminen sitä sitä kallistaa, niin samalla vene kääntyy. Ei voi mitään. Sunnittelu, jos sitä on ylipäätään tehty on päin P:eetä.
Ja venekansa ajaa Belloilla kun eivät paremmasta tiedä?Hankin yhdeksän vuotta sitten käytettynä Bella 660 vm-83 n. Se on sitä kaikkein vanhinta Hamariina-pohjamallia. Siinä on aika syvä köli ja pohja on hieman pyöreämpimuotoinen kuin uudemmissa 660 ja 700 malleissa. Puhdas uppoumavene. Eräs tuttavani sanoi tuolloin että ostit juuri oikean mallin, pohja meni pilalle seuraavissa malleissa. En tuolloin käsittänyt, mitä hän tarkoitti. Vene oli kyllä jonkin verran herkkä kiikkumaan sivuaallokossa. Tein sitten erään vanhan Hamariinakipparin ohjeen mukaan: lisäsin pilssiin kölin tuntumaan 180 kilon lyijypainot. A vot! Veneestä tuli huomattavasti miellyttävämpi. Tämä kehittämistyö oli kyllä aivan päinvastaiseen suuntaan kuin puoliliukuvat. Nopeus ei kuitenkaan juuri pudonnut, vakavuus sen sijaan parani huomattavasti. Hidashan se tietysti on edelleen, mutta kiva ajaa, etenkin sopivassa aallokossa...
- oli ennen
...tuunattuna kirjoitti:
Hankin yhdeksän vuotta sitten käytettynä Bella 660 vm-83 n. Se on sitä kaikkein vanhinta Hamariina-pohjamallia. Siinä on aika syvä köli ja pohja on hieman pyöreämpimuotoinen kuin uudemmissa 660 ja 700 malleissa. Puhdas uppoumavene. Eräs tuttavani sanoi tuolloin että ostit juuri oikean mallin, pohja meni pilalle seuraavissa malleissa. En tuolloin käsittänyt, mitä hän tarkoitti. Vene oli kyllä jonkin verran herkkä kiikkumaan sivuaallokossa. Tein sitten erään vanhan Hamariinakipparin ohjeen mukaan: lisäsin pilssiin kölin tuntumaan 180 kilon lyijypainot. A vot! Veneestä tuli huomattavasti miellyttävämpi. Tämä kehittämistyö oli kyllä aivan päinvastaiseen suuntaan kuin puoliliukuvat. Nopeus ei kuitenkaan juuri pudonnut, vakavuus sen sijaan parani huomattavasti. Hidashan se tietysti on edelleen, mutta kiva ajaa, etenkin sopivassa aallokossa...
Minulla oli Hamariina 640 jossa oli n. 30 senttiä syvä ja n. 300-kiloinen pitkä teräsköli ja sekin rullasi pahasti sivuallokossa jos vähänkin keliä. Ei asiaa avomerille. Lattaperä vaikutti kantavalta niin että olisi saattanut ylittää runkonopeuden tehokkaammalla moottorilla tai sitten ei. Tilava pallomainen vene mutta ei suuntavakaa edes kölillä varustettuna.
- Versiot
oli ennen kirjoitti:
Minulla oli Hamariina 640 jossa oli n. 30 senttiä syvä ja n. 300-kiloinen pitkä teräsköli ja sekin rullasi pahasti sivuallokossa jos vähänkin keliä. Ei asiaa avomerille. Lattaperä vaikutti kantavalta niin että olisi saattanut ylittää runkonopeuden tehokkaammalla moottorilla tai sitten ei. Tilava pallomainen vene mutta ei suuntavakaa edes kölillä varustettuna.
Jos Bellan aikaisemmat runkomallit olisi ollet HYVIÄ, niin tulee eittämättä mieleen, MIKSI olisi väsätty aina muutettu runkomalli edellisen korvaamaan. 700 malli on kehnoin muunnos, koskapa se ei ollut kuin muutaman vuoden myynnissä. Tätä nykyistä 703 malliakin kohta muutetaan keulan osalta kantavampaan suuntaan.
Kyllä kajuutan muunnokset ymmärtää mutta miksi aina runkomuoto menee pieleen. - köliin
oli ennen kirjoitti:
Minulla oli Hamariina 640 jossa oli n. 30 senttiä syvä ja n. 300-kiloinen pitkä teräsköli ja sekin rullasi pahasti sivuallokossa jos vähänkin keliä. Ei asiaa avomerille. Lattaperä vaikutti kantavalta niin että olisi saattanut ylittää runkonopeuden tehokkaammalla moottorilla tai sitten ei. Tilava pallomainen vene mutta ei suuntavakaa edes kölillä varustettuna.
Lisäsin omassa veneessäni siis tuohon 300 kiloiseen köliin vielä 180 kiloa, jolloin alkoi tuntua vaikutusta. Ja nimenomaan mahdollisimman alas (samat lisäpainot bokseissa vain hieman vesirajan alapuolella eivät juuri vaikuttaneet). Sama kokemus on ollut kahdella muullakin bellistillä. Veneen vesilinjahan on 660 ssa jonkin verran kapeampi kuin uudemmissa, joten ylivakautta ei kovin helpolla saa aikaiseksi. Tästä vois päätellä äkkiä että noissa tehtaan uudistuksissa on veneen nopeutta nostettaessa painopiste noussut korkeammalle, jolloin paremmassa kelissä vene ehkä tuntuu rauhalliselta mutta kelin huonontuessa voi tulla ongelmia.
- oli ennen
köliin kirjoitti:
Lisäsin omassa veneessäni siis tuohon 300 kiloiseen köliin vielä 180 kiloa, jolloin alkoi tuntua vaikutusta. Ja nimenomaan mahdollisimman alas (samat lisäpainot bokseissa vain hieman vesirajan alapuolella eivät juuri vaikuttaneet). Sama kokemus on ollut kahdella muullakin bellistillä. Veneen vesilinjahan on 660 ssa jonkin verran kapeampi kuin uudemmissa, joten ylivakautta ei kovin helpolla saa aikaiseksi. Tästä vois päätellä äkkiä että noissa tehtaan uudistuksissa on veneen nopeutta nostettaessa painopiste noussut korkeammalle, jolloin paremmassa kelissä vene ehkä tuntuu rauhalliselta mutta kelin huonontuessa voi tulla ongelmia.
Tehtiinkö Hamariina 640 -veneitä siis sekä tällä kölillä että myös ilman köliä? Omassani oli myös aivan pieni tukipurje veneen vakauttamistarkoituksessa mutta ei taida Belloissa olla näitä.
- tai kaapeli
Suora suuntaus kirjoitti:
Olen kanssasi samaamieltä bellan suoraan menemisestä. Minun Bellani on ainakin yks painajainen ei tahdo edetä suoraan kuin hetken aikaa kun on jo vääntämässä jompaan kumpaan suuntaan. Aijon luopua tästä ihanuudesta koska en jaksa olla jatkuvasti korjaamassa ruorista, akselikin tässä on mennyt ruorissa väljäksi.
Ajo on kuin lehmän takaa ajoa.Ruorissa ei saa olla välystä ja kaapelin täytyy olla tiukka . Paras oli hydrauliohjaus .
Sitten menee , kuin juna
- lisää
no mikäs muu put put paatti olis sitten parempi hintaan 11.000€ ? itse en ole muita löytänyt (puisia ei lasketa). 11.000€ on käsittääkseni ihan ok hinta 700 bellasta.
eikä selityksiä "jos ootat vielä vuoden ja ostat sitten sen 30.000 euron veneen". et pistäkää tuleen niitä 11t veneitä vaan.- mikään
Bella 700-7000 on ihan hyvä retkivene. Vene on hyvä ajettava sekä Yanmarin kone, varsinkin jossa on makeavesikierto on paras kone markkinoilla. Tuon kokoluokan vene,olipa se mikä tahansa keikkuu myrskyssä "fiskari" tyyppi nääs.Bella on hinta laatu suhteeltaan mitä mainioin vene. Sisätiloiltaan hyvin käytännöllinen retkikäyttöön.Suorassa kulkee ja vesi ei roisku sen enempää mitä muissakaan ton tyyppisissä veneissä. Moottorista se viellä että polttoaineen kulutus on tosi pieni ja remmejä on vaan kaksi.
- Ratkaisee
Mainitsemasi 11000€ on jo aika sopiva hinta vanhemmalle 700:selle . Ei riitä että vene on siisti vaan kyllä se on niin että kokonaisuus ratkaisee. Kone ja runko pitää olla OK ennenkuin maksuperusteena korkeaa hintaa voi esittää. On huomattava että sohlon koneen vaihto maksaa 8000-9000 € ja sen jälkeen kalliin Bellasen hinta onkin tuutulaulua.
Kun kysyit vaihto ehtoja niin ainakin Kala- Kalle ja Jänmarin on mukiinmeneviä. Kyllä Bellallakin voi veneillä.
- muistaa
Täällä on monesti mainittukin, että vaikka Bellalle luvataan jotakin 13 solmun huippuja, ei käytännössä matkanopeus ole kuin se 6-7 solmua. Hirveästi konetta huudattamalla päästään yli 10 solmun mutta 13 en ole koskaan saanut GPS:ään.
- kertoo
voi olla että toi 13 solmua on mitattu alamäkeen ajettaessa.
- ja miksi
miksi Bella 700-703 pitää kulkea lujempaa, minusta 12 solmua on hvyä matkanopeus ja korviin ottaa niin laittaa oven kiinni. Minusta on mukavaa kun vene ei kulje lujaa, ehtii kuvata lintuja ja kyllä 12 solmua tunnissa vie sinun jo kauaksi. Makuasia ja tuo on minun makuni. Muuten Yanmarin (45hv)ohjekirjassa sanotaankin että matkanopeus on 2600-2800 kierrosta ja sillä Bella kulkee n. 10-14 solmua. Se on jo haipakkaa minun mielestä. Olen ollut nopeissakin veneissä, siis yli 60 solmua mutta ei ole minun laji vesillä.
- etkö tiennyt
kertoo kirjoitti:
voi olla että toi 13 solmua on mitattu alamäkeen ajettaessa.
sillä kartta pohjoisesta etelään mennään aina alamäkeen ja nopeus on tietenkin suurempi ottaen huomioon veden vastuksen ja anopin painon.
- eikö
kertoo kirjoitti:
voi olla että toi 13 solmua on mitattu alamäkeen ajettaessa.
sillä kuka on niin tyhmä että ostaa 700-703 ja kuvittelee ajavan liki 45 solmun nopeuksia? Insinööri on niin tyhmä kun ei tiedä että on muitakin veneitä jos haluaa ajaa lujaa. Muuten Bella kuluttaa 2 litraa 12 solmunnopeudessa ja on se syy miksi Bella 700-703 näkee niin paljon. Se sinun 150 hv pikavene killuu koko kesän laiturissa kun ei ole rahaa ajaa. Ja tämä tarina on tosi ja voin sen myös todistaa jos tulee tarvista.
- insinööri is back
eikö kirjoitti:
sillä kuka on niin tyhmä että ostaa 700-703 ja kuvittelee ajavan liki 45 solmun nopeuksia? Insinööri on niin tyhmä kun ei tiedä että on muitakin veneitä jos haluaa ajaa lujaa. Muuten Bella kuluttaa 2 litraa 12 solmunnopeudessa ja on se syy miksi Bella 700-703 näkee niin paljon. Se sinun 150 hv pikavene killuu koko kesän laiturissa kun ei ole rahaa ajaa. Ja tämä tarina on tosi ja voin sen myös todistaa jos tulee tarvista.
kunhan heitin insinööri läpän. otit vähän vakavasti vaan =)
tommosen bellan meinasin ostaa juuri kulutuksen takia. nyt on vain pieni avovene. - tuo kulutus...
eikö kirjoitti:
sillä kuka on niin tyhmä että ostaa 700-703 ja kuvittelee ajavan liki 45 solmun nopeuksia? Insinööri on niin tyhmä kun ei tiedä että on muitakin veneitä jos haluaa ajaa lujaa. Muuten Bella kuluttaa 2 litraa 12 solmunnopeudessa ja on se syy miksi Bella 700-703 näkee niin paljon. Se sinun 150 hv pikavene killuu koko kesän laiturissa kun ei ole rahaa ajaa. Ja tämä tarina on tosi ja voin sen myös todistaa jos tulee tarvista.
Kaivoin esiin Kippari-lehden 4/2005 jossa ko. vene testattu. Kulki huippuja 40 hv Yanmarilla 10,2 solmua ja löpöä 8,5 litraa tunti. Se tekee meripeninkulmalle 0,83 litraa. 2 litran tuntikulutuksella mennään vähän yli 5 solmua. Monet nopeammat pienehköt retkiveneet kulkevat alle litran/maili, joten ei se Bella sikäli mikään talousihme ole. Hieman parempi nopeus on myös joskus kiva jos haluaa käydä josskin retkikohteessa ilman että tahkoo kotivesiä tuntitolkulla.
- kulje
ja miksi kirjoitti:
miksi Bella 700-703 pitää kulkea lujempaa, minusta 12 solmua on hvyä matkanopeus ja korviin ottaa niin laittaa oven kiinni. Minusta on mukavaa kun vene ei kulje lujaa, ehtii kuvata lintuja ja kyllä 12 solmua tunnissa vie sinun jo kauaksi. Makuasia ja tuo on minun makuni. Muuten Yanmarin (45hv)ohjekirjassa sanotaankin että matkanopeus on 2600-2800 kierrosta ja sillä Bella kulkee n. 10-14 solmua. Se on jo haipakkaa minun mielestä. Olen ollut nopeissakin veneissä, siis yli 60 solmua mutta ei ole minun laji vesillä.
Kun ei se tee 12 solmua tunnissa eikä edes kulje 12 solmua puhumattakaan, että se olisi matkanopeus.
- Kannettava
eikö kirjoitti:
sillä kuka on niin tyhmä että ostaa 700-703 ja kuvittelee ajavan liki 45 solmun nopeuksia? Insinööri on niin tyhmä kun ei tiedä että on muitakin veneitä jos haluaa ajaa lujaa. Muuten Bella kuluttaa 2 litraa 12 solmunnopeudessa ja on se syy miksi Bella 700-703 näkee niin paljon. Se sinun 150 hv pikavene killuu koko kesän laiturissa kun ei ole rahaa ajaa. Ja tämä tarina on tosi ja voin sen myös todistaa jos tulee tarvista.
No alappas todistamaan kanssaveneilijän RAHATTOMUUS ja PIKAVANEEN KILLUMINEN laiturissa.
Tämmöistähän tuossa UHOAT, taidat olla hiukan. - tarvitse olla huono
eikö kirjoitti:
sillä kuka on niin tyhmä että ostaa 700-703 ja kuvittelee ajavan liki 45 solmun nopeuksia? Insinööri on niin tyhmä kun ei tiedä että on muitakin veneitä jos haluaa ajaa lujaa. Muuten Bella kuluttaa 2 litraa 12 solmunnopeudessa ja on se syy miksi Bella 700-703 näkee niin paljon. Se sinun 150 hv pikavene killuu koko kesän laiturissa kun ei ole rahaa ajaa. Ja tämä tarina on tosi ja voin sen myös todistaa jos tulee tarvista.
ajo-ominaisuuksiltaan. Onhan maailman sivu tehty uppoumarunkoisia veneitä, jotka käyttäytyy ihan hyvin.
- Mieleen
eikö kirjoitti:
sillä kuka on niin tyhmä että ostaa 700-703 ja kuvittelee ajavan liki 45 solmun nopeuksia? Insinööri on niin tyhmä kun ei tiedä että on muitakin veneitä jos haluaa ajaa lujaa. Muuten Bella kuluttaa 2 litraa 12 solmunnopeudessa ja on se syy miksi Bella 700-703 näkee niin paljon. Se sinun 150 hv pikavene killuu koko kesän laiturissa kun ei ole rahaa ajaa. Ja tämä tarina on tosi ja voin sen myös todistaa jos tulee tarvista.
Ei nykyiset nelitahtikoneet hartopeissa kuluta noissa neljän- viidensolmun nopeuksissa kuin kaksi litraa bensaa. Tämä myös sinulle tiedoksi, vaikka veneellä pääseekin lujaa ei ole pakko ajaa tinni tiskissä vaan voi ajella BELLA vauhtiakin edullisesti. Ja taas toisaalta tilanteen mukaan voi edetä nopeastikin. Tilojen suhteen hartopit on kohtalaisia.
- Liikenteessä
eikö kirjoitti:
sillä kuka on niin tyhmä että ostaa 700-703 ja kuvittelee ajavan liki 45 solmun nopeuksia? Insinööri on niin tyhmä kun ei tiedä että on muitakin veneitä jos haluaa ajaa lujaa. Muuten Bella kuluttaa 2 litraa 12 solmunnopeudessa ja on se syy miksi Bella 700-703 näkee niin paljon. Se sinun 150 hv pikavene killuu koko kesän laiturissa kun ei ole rahaa ajaa. Ja tämä tarina on tosi ja voin sen myös todistaa jos tulee tarvista.
Miksihän Bellan testeissä käy ilmi ettei saavutettu edes 12 solmun nopeutta, sinulla on sitten vissiin jokin erikois malli.
Kulutus TESTIN mukaan oli 8 litraa polttoa täydellä ajettaessa ja matkavaudissa ei alittanut 6 litraa. Sopisi puhua niin kuin asiat on eikä valehdella jopa itselle. Tyhjäkäynnissä se 2 litraa oli mennyt testin mukaan.
Terveisin Bella veneilijä ! - älä yritä
eikö kirjoitti:
sillä kuka on niin tyhmä että ostaa 700-703 ja kuvittelee ajavan liki 45 solmun nopeuksia? Insinööri on niin tyhmä kun ei tiedä että on muitakin veneitä jos haluaa ajaa lujaa. Muuten Bella kuluttaa 2 litraa 12 solmunnopeudessa ja on se syy miksi Bella 700-703 näkee niin paljon. Se sinun 150 hv pikavene killuu koko kesän laiturissa kun ei ole rahaa ajaa. Ja tämä tarina on tosi ja voin sen myös todistaa jos tulee tarvista.
12 solmun vauhtia on mahdoton mennä kahdella litralla tunnissa mutta noin litralla voi kyllä mennä noin kuutta solmua.
- seilaava
Oli mullakin Bella mutta sivuaallokossa rullaa ja voi kaatua eikä juuri suoraa mene. Rannassa siinä viihtyy. Vaihdoin avomeripurjeveneeseen ja se on vakaa, mukava, hiljainen ja on kaikin puolin elämyksellisempää hommaa.
- vinkistä
unohdankin heti bellan ja ostan purkkarin. onneksi täällä saa aina parhaat vinkit.
- kala - kalle
Seiskari 23 (parempi merellä, nopeampi), Albin 25 (paremmat tilat), Artella 22 (parempi kokonaisuus), Kala-kalle 24 (tukevampi)...samaan hintaluokkaan menee, vaikkakin ehkä vähän kalliimpia. Kannattaa kuitenkin katsella rauhassa ja vertailla, vaikka venekärpänen onkin päässyt puraisemaan. Mitä noihin vauhtijuttuihin tulee, niin en ole 7 vuoden aikana nähnyt merellä yhtään bella 700:sta, jolla olisi ajettu yli 7-8 solmua. Koneen kunto kannattaa aina tarkistaa huolella.
- Don Capitain...
Kipparin testissä seiskarin huippunopeus oli 12kn ja matkavauhti 9kn . Ei paljon parempi....
- Kuin Seiskari
Katso ja kato, että kone on joku muu , kuin sole tai bmc:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=111&conference=668&posting=22000000022016056
- Kippari vertaili
Bellan, Nefiti 22:n ja Seiskarin. Odota testiä ja lue.
- Vesillä
Bella 700 ja 600 tuotannossa on se hyväpuoli että niitä on paljon markkinoilla myytävänä, eniten suomessa, ostajilla on mistä valita ja hinnat pysyy kohtuulisena. 80 luvun veneet on korkeintaan 12000€ arvosia tosiasiassa, pyytäähän niistä voi mitä sattuu.
Ikävä puoli on se ettei Bella veneet ole ottanut tuotantoon Kala Kalle tyyppistä venettä, niitä menisi paljon koska se on kertakaikkiaan miellyttävämpi vesillä. - hinta ja laatu
Bella 700-703 on mukava 7-8 solmun nopeuksissa järvikäytössä, kun veneen heikkouksista ei ole haittaa. Toki veneellä rannikollakin pärjää mutta mukavaa tuolla ei ole toisten peräaalloissa keikkua.
Hyvää veneessä on runsas tarjonta eli voit valita parhaan yksilön ja tehdä oman tarjouksen. Hinnan arviointia vaikeuttaa tekniikan kunnon arviointi. n. 15-20 vuotias on siinä mielessä riski että korjaustarve on jatkuvaa ja yamarin varaosat kalliita. Halvan (alle 15t euron) veneen varusteet muodostavat myös ison osan veneen hinnasta.
Osta mielummin hyvä 15-tonnilla kuin huono pari tonnia halvemmalla. veneiden kunnossa ja varustelusssa on varmasti enemmän eroja kuin toteutuneissa kauppahinnoissa. - tapsa3
Minulla oli Bella 700/vm.1989 olin täysin tyytyväinen siihen. WC.tä ei ollut mutta oli portapotti/kemiallinen wc.
Suosittelen venettä kaikille..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452525Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 100896
- 66878
- 53851
- 46839
- 60832