Kalevalainen jäsenkorjaus!!

selkä/käsivaivainen

Mulla on ollut todella pahoja "tukoksia" kädessä ja selässä. Olen saanut näihin apua Kalevalaiselta jäsenkorjaajalta. Ei ole mitään humpuukia, vaikka siltä se kuulostaa. Sitä on tutkittu mm. Kuopion yliopistossa.

Olen nyt 29-vuotias neito ja kärsinyt 18-vuotiaasta asti iskiasvaivasta ja myöhemmin ns. hiirikädestä. Lääkärit vain syöttivät mulle kipulääkkeitä ja tarjosivat fysioterapiaa, josta ei ollut minulle mitään hyötyä. Jouduin melkein turhaan polventähystykseen, koska iskiasvaivan takia kipu säteili polveen tehden kävelystä todella vaivalloista. Jäsenkorjaajan ansiosta selvisi ettei mulla ollut mitään vikaa polvessa vaan lonkasta säteili kipua polveen ja aina kantapäähän asti. Lääkäreiden pahin moka on se, että he tutkivat vain sitä missä se sairaus on, eikä sitä mistä se todellisuudessa voisi johtua.

Viime syksynä ns. hiirikäteni tulehtui ja meni niin kipeäksi ettei kädellä voinut edes kirjoittaa. Lääkäri määräsi taas vain lääkkeitä ja fysioterapiaa. Kävin jäsenkorjaajalla ja se sai tukoksen auki ja kipukin loppui sen sileän tien. Toki lääkärin määrämä tulehduskipulääkekuuri oli hyvä syödä, koska tulehdusarvoni olivat koholla. Sama toistui taas tänä syksynä selkäkipujen kera ja vahingosta viisastuneena suuntasin lääkärin sijasta suoraan jäsenkorjaajalle.

Kalevalainen jäsenkorjaus perustuu ns. mobiilisaatiokäsittelyyn. On paljon "ruumisystävällisempi" hoitomuoto kuin esim. kiropraktikon käsittely. Lisää voi lukea osoitteesta: www.kansanlaakintaseura.fi
Hoitokerran hinnat pyörivät n. 35-70 euron välissä riippuen jäsenkorjaajan arvosta, paikkakunnasta ja käytetystä ajasta (hoitoaika 1h - 1 1/2h riippuen vaivasta). Käyn tällaisessä hoidossa n. 2 kertaa vuodessa ja se riittää pitämään paikat kunnossa.

57

37965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä hoitovaste

      Näillä jäsenkorjaajilla. Jos lääketiede on tätä, että määrätään kipulääkkeitä
      ja ohjataan fysikaalisiin hoitoihin - eipä kummoista.

      Kuitenkin Kela korvaa nää lääkärin lähetteellä määryt fysi-hoidot.
      Apteekista saa myös tulehdusarvoja laskevia lääkkeitä.
      Krempan syitä pitäis korjata eikä oireita. Nää 'kalevalaiset' ovat vastuullista sakkia.
      Paneutuvat vaivojen perussyihin. Menen tarvittaessa heille, vaikka matkaa tuleekin.

      • kun tulee vikaa

        minäkin panen mieluummin rahani sellaiseen jossa hoitaja tulee kiinni minuun eikä jää metrin päähän kirjoitteleen,miksi minä siitä tulen?


    • onpas

      läpinäkyvä mainos. asiakasko muka osaisi sepustaa tuon hahhahahahahahaaaa

      • ...!!

        minäkin olen asiakas ja osaan ihan hyvin kertoa mihin jäsenkorjaus perustuu....ehkäpä ihmiset ottaa asioista selvää ennenkuin menee mihkään hoitoihin...


      • tomi314

        krooniseen (10v) selkäkipuun.. olisi vaan tajunnut mennä aiemmin.
        pituuttakin tuli lisää..
        uskoo ken näkee


      • ottaa vaarin

        kansalaisilla on järkeä, hohotellen ei tieto lisäänny.


      • Kipuileva
        tomi314 kirjoitti:

        krooniseen (10v) selkäkipuun.. olisi vaan tajunnut mennä aiemmin.
        pituuttakin tuli lisää..
        uskoo ken näkee

        Hei.
        Vieläköhän seuraat vuosien päästä tätä palstaa.
        Haluaisin tietää, kenellä jäsenkorjaajalla ja missä kävit ja edustiko kalevalaista jästenkorjausta?
        T: Kuopiolainen


      • t314
        Kipuileva kirjoitti:

        Hei.
        Vieläköhän seuraat vuosien päästä tätä palstaa.
        Haluaisin tietää, kenellä jäsenkorjaajalla ja missä kävit ja edustiko kalevalaista jästenkorjausta?
        T: Kuopiolainen

        kävin sellaisella kuin j. haakana, hyvinkäällä. löysin hänet, kun aiempi korjaaja ei saanut selkääni laitettua, niin hän suositteli opettajaansa. tämä haakana oli ollut opissa mm. pentti penttilällä ja toisella kuuluisalla ketä en muista. ja uskallan suositella. tehnyt ainakin 15 v, ehkä jo 25, en muista tarkkaan kun ei ole tarvinnut vuosiin käydä.. asiakkaat tulevat ympäri suomea, sen huomasin seinällä olevista kiitoskorteista. täällä ei saa mainostaa mutta uskoisin numeron löytyvän luettelosta.
        pari ystävääni kävivät juuri vapauttamassa itsensä kivuistaan, että ainakin hän korjaa yhä..

        joo, ja kyllä käsittääkseni on juuri kalevalaista jäsenkorjausta perskyykkineen.
        ensimmäisellä kerralla kun luulin hoitoa aloitettavan, lopetettiin se. luulin, että korjaukseen liittyy naksauttelua ja runnomista, mutta se olikin paljon hienovaraisempaa. (ja tehokkaampaa kuin muu manipulaatio) .
        vaikka tekniikat ovat samat, on korjaajissa suuria eroja. toisilta puuttuu kyky auttaa.
        itse kävin ehkä 5 kertaa, ja ohessa opin ja kyselin tavat, joilla saan kehoni tarvittaessa taas suoraksi. minulla kun luiskahtaa nikama keskimäärin kerran viikossa, on asia tullut erittäin tutuksi vuosien mittaan.

        on uskomatonta, ettei kela korvaa jäsenkorjausta, joka kuitenkin antaa avun lähes jokaiselle, toisin kuin esim fysioterapia. (johtuukohan se siitä, että näitä "tosi tekijöitä" ei ole kela koskaan kohdannut. heillä kun ei ole tarvetta mainostaa, vaan asiakkaat löytävät luokse muutenkin ) ?


      • Anonyymi

        Aivan totta, liian läpinäkyvää mainosta


      • Anonyymi
        tomi314 kirjoitti:

        krooniseen (10v) selkäkipuun.. olisi vaan tajunnut mennä aiemmin.
        pituuttakin tuli lisää..
        uskoo ken näkee

        minäkin kasvoin yli 10 cm ja nyt täytyy ostaa uusia housuja..puntit on liian lyhyet
        oli hyvää hoitoa, selitti kaikki juurta jaksain ja uskoi itsekin tarinoihinsa, oli entinen rakennusmies ja halusi helpompiin hommiin, jokunen päivä koulutusta ja antoi alennusta kun en halunnut kuittia, halpaakin oli


      • Anonyymi
        t314 kirjoitti:

        kävin sellaisella kuin j. haakana, hyvinkäällä. löysin hänet, kun aiempi korjaaja ei saanut selkääni laitettua, niin hän suositteli opettajaansa. tämä haakana oli ollut opissa mm. pentti penttilällä ja toisella kuuluisalla ketä en muista. ja uskallan suositella. tehnyt ainakin 15 v, ehkä jo 25, en muista tarkkaan kun ei ole tarvinnut vuosiin käydä.. asiakkaat tulevat ympäri suomea, sen huomasin seinällä olevista kiitoskorteista. täällä ei saa mainostaa mutta uskoisin numeron löytyvän luettelosta.
        pari ystävääni kävivät juuri vapauttamassa itsensä kivuistaan, että ainakin hän korjaa yhä..

        joo, ja kyllä käsittääkseni on juuri kalevalaista jäsenkorjausta perskyykkineen.
        ensimmäisellä kerralla kun luulin hoitoa aloitettavan, lopetettiin se. luulin, että korjaukseen liittyy naksauttelua ja runnomista, mutta se olikin paljon hienovaraisempaa. (ja tehokkaampaa kuin muu manipulaatio) .
        vaikka tekniikat ovat samat, on korjaajissa suuria eroja. toisilta puuttuu kyky auttaa.
        itse kävin ehkä 5 kertaa, ja ohessa opin ja kyselin tavat, joilla saan kehoni tarvittaessa taas suoraksi. minulla kun luiskahtaa nikama keskimäärin kerran viikossa, on asia tullut erittäin tutuksi vuosien mittaan.

        on uskomatonta, ettei kela korvaa jäsenkorjausta, joka kuitenkin antaa avun lähes jokaiselle, toisin kuin esim fysioterapia. (johtuukohan se siitä, että näitä "tosi tekijöitä" ei ole kela koskaan kohdannut. heillä kun ei ole tarvetta mainostaa, vaan asiakkaat löytävät luokse muutenkin ) ?

        minunkin jäsenkorjaaja sanoi, että ei ne lääkärit eika fysioterapeutit osaa kuten he. kuopion yliopstossa tutkittu että on parempaa hoitoa heillä. ja halvempaa - ilman kuittia 60 euroa ja melkein 2 tuntia meni aikaa


    • ja olet

      kalevalainen jäsenkorjaaja, hallelujaa. Mitenhän, jos autoasentaja kävisi 13 viikonloppua kursseja ja olisi valmis " asentaja", monikohan työnantaja antaisi töitä tälle? Luulenpa etten veisi autoani sellaiselle asentajalle, en vaikka kuinka perustelisi "vuosien kokemusta".

      • sitten

        kun "korjaaja" on käynyt vuosia opiskelemassa ihmisen "korjaamista", ja auttamista.
        Potilas joka menee kipujaan ja vaivojaan hänelle valittamaan, saa reseptin jolla saa hakea sen, ne pilleripurkit apteekista!
        No, röntgenkuva yleensä otetaan.

        Näistä kilpaillaankin!

        Minä taas veisin autoni vuosien kokemuksen omaavalle korjaajalle ennen kuin sen pari vuotta sitä oikein koulussakin opiskelleen, vasta kokemusta hankkivan harjoittelijan ihmeteltäväksi!


      • ihan

        Ymmärtääkseni kaikki nykyään em. kursseille hyväksytyt ovat vähintään Hierojan ammattitutkinnon suorittaneita, eli anatomiasta tiedetään jotain jo valmiiksi.

        On myös toimivia kansanparannus "niksejä" jotka on helppo oppia vähemmälläkin koulutuksella.
        Tosin esim. niskarankaa ei parane alkaa hoitamaan "kantapään kautta"

        Pidempäänkin koulutukseen olisi varmaan halukkuutta, jos sellaista vain järjestettäisiin.


      • selkä/käsivaivainen

        Enpä olis uskonut, että hoito tepsii ennen kuin itse kokeilin. Eka reaktio sanasta kalevalainen jäsenkorjaaja oli alussa epäilevä. Monen kuukausien kipuhelvetin jälkeen olin kuitenkin valmis tekemään mitä vain, jotta pääsisin eroon kivusta. Säästin kuitenkin polveni ja rahani turhalta täyhystykseltä, kun uskalsin mennä tällaiseen mukaan. Ja myöhemmin turhien kipulääkkeiden syömisen ja yhteiskunnan varojen käytön...

        Monesti tällaiset jäsenkorjaajat tietävät ja tuntevat ihmisen ruumiin nikamat ja hermoradat paremmin kuin monet lääkärit. Myös ystäväni kävi selkävaivojen takia hoidossa ja jäsenkorjaaja väitti, että hänellä olisi nikamakaari luiskahtanut paikalta alaselästä ja kehotti menemään lääkäriin ja röntgenkuvaan. Röntgenkuvasta selvisi, että näin todellakin oli. Kyllä ne jäsenkorjaajat tietävät omat rajansa ja mahdollisuutensa antaessaan hoitoa eivätkä yritä leikkiä yli-ihmistä ja kaikkitietävää vaan antavat tilaa myös nykylääketieteelle. Siksi heilllä on myös nuo tittelit (parantaja, Kalevalainen jäsenkorjaaja, kisälli) erottelemassa osaamista ja taitoja.

        Kokeile itse niin tiedät!


      • myöskin
        selkä/käsivaivainen kirjoitti:

        Enpä olis uskonut, että hoito tepsii ennen kuin itse kokeilin. Eka reaktio sanasta kalevalainen jäsenkorjaaja oli alussa epäilevä. Monen kuukausien kipuhelvetin jälkeen olin kuitenkin valmis tekemään mitä vain, jotta pääsisin eroon kivusta. Säästin kuitenkin polveni ja rahani turhalta täyhystykseltä, kun uskalsin mennä tällaiseen mukaan. Ja myöhemmin turhien kipulääkkeiden syömisen ja yhteiskunnan varojen käytön...

        Monesti tällaiset jäsenkorjaajat tietävät ja tuntevat ihmisen ruumiin nikamat ja hermoradat paremmin kuin monet lääkärit. Myös ystäväni kävi selkävaivojen takia hoidossa ja jäsenkorjaaja väitti, että hänellä olisi nikamakaari luiskahtanut paikalta alaselästä ja kehotti menemään lääkäriin ja röntgenkuvaan. Röntgenkuvasta selvisi, että näin todellakin oli. Kyllä ne jäsenkorjaajat tietävät omat rajansa ja mahdollisuutensa antaessaan hoitoa eivätkä yritä leikkiä yli-ihmistä ja kaikkitietävää vaan antavat tilaa myös nykylääketieteelle. Siksi heilllä on myös nuo tittelit (parantaja, Kalevalainen jäsenkorjaaja, kisälli) erottelemassa osaamista ja taitoja.

        Kokeile itse niin tiedät!

        "Savon Sanomat, 13.10.06: KALEVALAINEN HOITO VAIN LUMEVAIKUTTAA

        "Osmo Hännisen julkisuuteen tuoma hoitomuoto, jota häne kehui 27.9. lehdessä ei ole vanhaa suomalaista perinnettä lainkaan. Hänninen on ollut koko ikänsä kalevalaisuuden harrastaja ja joutui muutamia vuosia sitten sidekudoshierojan pauloihin. Nämä ilmeisesti uskottelivat hänelle edustavansa vanhaa perinnettä, mikä valitettavasti oli suuri vahinko koko suomalaiselle jäsenkorjausperinteelle.

        Kuten artikkelissakin sanottiin, hoidolla on tietysti psykologista vaikutusta asiakkaaseen, joka haluaa tulla kosketelluksi. Sen ja venyttelyjen aikaansaaman vaikutuksen lisäksi muuta merkitystä ei voida väittää todennetun, eikä Itä-Suomessa ole koskaan ollut jäsenkorjaajia.

        Sidekudoshieronta ja Hännisen lanseeraama hoitomuoto perustuvat lihasten ja lihakalvojen venyttämiseen - tämä tuli jossain määrin artikkelissakin (SS 27.9.) ilmi- ja asiakkaan sipelöintiin. Äskettäin norjalaistutkimus totesi joogan aiheuttaneen pitkillä venytyksillään vankien vihamielisyyden lisääntymistä, joten tämäkin vähentää venyttelyhoitomuodon arvoa.

        Penttilä on hallinnut viimeisenä Kaustisella vanhan pohjalaisen jäsenkorjausp erinteen. Perinteen kadottua Kaustiselta sitä tulee kutsua nyt eteläpohjalaiseksi.

        Klaus Silander, Kuopio"


      • kursseille.
        ihan kirjoitti:

        Ymmärtääkseni kaikki nykyään em. kursseille hyväksytyt ovat vähintään Hierojan ammattitutkinnon suorittaneita, eli anatomiasta tiedetään jotain jo valmiiksi.

        On myös toimivia kansanparannus "niksejä" jotka on helppo oppia vähemmälläkin koulutuksella.
        Tosin esim. niskarankaa ei parane alkaa hoitamaan "kantapään kautta"

        Pidempäänkin koulutukseen olisi varmaan halukkuutta, jos sellaista vain järjestettäisiin.

        Älä levitä valheita tahallasi, kursseille ei ole muuta pääsyvaatimusta kuin maksettu kurssimaksu, sen huomaa näistä kirjoitteluista. Hierojan ammattitutkinto ei ole mikään tae tiedoista, tai mistään terveesti ajattelevasta henkilöstä, niillekin kursseille otetaan vankiloista rikollisia ns. kuntoutetaan helposti koulutetun hierojan ammattiin.


      • tulevat
        selkä/käsivaivainen kirjoitti:

        Enpä olis uskonut, että hoito tepsii ennen kuin itse kokeilin. Eka reaktio sanasta kalevalainen jäsenkorjaaja oli alussa epäilevä. Monen kuukausien kipuhelvetin jälkeen olin kuitenkin valmis tekemään mitä vain, jotta pääsisin eroon kivusta. Säästin kuitenkin polveni ja rahani turhalta täyhystykseltä, kun uskalsin mennä tällaiseen mukaan. Ja myöhemmin turhien kipulääkkeiden syömisen ja yhteiskunnan varojen käytön...

        Monesti tällaiset jäsenkorjaajat tietävät ja tuntevat ihmisen ruumiin nikamat ja hermoradat paremmin kuin monet lääkärit. Myös ystäväni kävi selkävaivojen takia hoidossa ja jäsenkorjaaja väitti, että hänellä olisi nikamakaari luiskahtanut paikalta alaselästä ja kehotti menemään lääkäriin ja röntgenkuvaan. Röntgenkuvasta selvisi, että näin todellakin oli. Kyllä ne jäsenkorjaajat tietävät omat rajansa ja mahdollisuutensa antaessaan hoitoa eivätkä yritä leikkiä yli-ihmistä ja kaikkitietävää vaan antavat tilaa myös nykylääketieteelle. Siksi heilllä on myös nuo tittelit (parantaja, Kalevalainen jäsenkorjaaja, kisälli) erottelemassa osaamista ja taitoja.

        Kokeile itse niin tiedät!

        meille muille terapeuteille kertomaan, että jäivät ilman apua? Suuret on puheet olleet, mutta hoito ei paljon ollut tavallisesta hieronnasta erottunut (parantajaksi itseään sanonut). Kaikki terapeutit pystyvät joskus onnekkaasti auttamaan vaikeaakin tapausta, muut eivät vain tunne tarvetta tehdä siitä niin isoa haloota, asiakkaita riittää muutenkin. Näillä nimikkeillä ei muuten ole koskaan parannettu yhtään ihmistä, ja ne tuntuvat jotenkin "itsekeskeisiltä"..


      • kurssilainen

        Ihan totta, että käydään kurssimuotoisena koulutuksena, mutta jokaisen käydyn kurssiosion edellytyksenä on että suorittaa myös tietyn määrän harjoittelua niiden välissä.. Esim peruskurssin läpäisy vaatii vähintään 60 asiakasta, joista kurssin opettaja on tietoinen ja saanut tiedot tehdyistä hoidoista yms.. Eli kyllä asian eteen saa töitä tehdä, eikä "tutkinto" ole vain pelkkä paperilappu..


      • maisteri

        Ihmettelen kirjoittajan jäsenkorjaajan koulutuksen halveksuntaa. Ikään kuin mahdollisimman pitkä opiskeluaika tekisi ihmisestä automaattisesti hyvän opiskelemallaan alalla. Eikö aikaa keskeisempi asia ole koulutuksen SISÄLTÖ?
        Itse olen opiskellut yliopistossa seitsemän vuotta ja voin kokemuksella sanoa, että koulutukseni on sisältänyt USKOMATTOMAN MÄÄRÄN luentoja ja kursseja, joiden sisällöllä en tee yhtään mitään tulevana äidinkielen opettajana tai ylipäätään.
        Suomalaista koulutusjärjestelmää voisi todella tiivistää niin, että opiskeltaisiin olennaiset asiat tulevaisuutta varten.

        Vaikka jäsenkorjauksen kurssille ei olekaan pääsyvaatimuksia, ko. kurssille tuskin hakeutuu sellaiset ihmiset, jotka eivät ole asiasta todella kiinnostuneita ja näin omaa jonkinlaisia taitoja ko. tehtävään. Pelkät peruskurssit maksavat yhteensä n. 800 euroa, ja lisäksi tosiaan täytyy tehdä potilashoitoja, ennen kuin voi mennä seuraavalle kurssille. Ei kukaan uhraa tuollaista summaa ja omaa aikaansa, jos ei koe asiaa omakseen. Omistautuminen ja motivaatio puolestaan usein tekevät ihmisestä hyvä ammatissaan, eikö?

        Eivät ne pääsykokeet ja vuosikausia kestävät koulutusajatkaan aina takaa ammattiin sopivia henkilöitä. Tämän ovat varmasti kokeneet monet esim. lääkärin tai opettajan kohdalla!


      • Avun saanut!
        kursseille. kirjoitti:

        Älä levitä valheita tahallasi, kursseille ei ole muuta pääsyvaatimusta kuin maksettu kurssimaksu, sen huomaa näistä kirjoitteluista. Hierojan ammattitutkinto ei ole mikään tae tiedoista, tai mistään terveesti ajattelevasta henkilöstä, niillekin kursseille otetaan vankiloista rikollisia ns. kuntoutetaan helposti koulutetun hierojan ammattiin.

        KUULEHAN tätä: 3v. sitten kävin lonkka/jalka kivun takia lääkärillä ja sain 10 krt. lähetteen fys.hoitoon:yhtä tyhjän kanssa.Kärsin vuoden ihmetellessä mistä apua saisin...kunnes työpaikalla kuulin Kalevalaisesta jäsenkorjauksesta.Epäilin kovasti ,mutta elämä kipujen kanssa(samoin lääkkeiden) meni mahdottomaksi,joten ....kokeilin viimeiseen hätään tätä hoitoa .Voitteko uskoa kun sanon:n.1h tutkimuksineen ja paineluineen oikeista kohdista(en kertonut,vaikka kysyi missä vika,sanoin etsi kun kerta olet parantaja,ja HÄN just löysi ne 3 kipeää kohtaa!),on AUTTANUT minua nämä 2v.ilman kipuja ja lääkkeitä! Uskomatonta mutta totta !Kokeilkaa epäilijät ennenkuin puhutte muuta!


      • tomi314
        sitten kirjoitti:

        kun "korjaaja" on käynyt vuosia opiskelemassa ihmisen "korjaamista", ja auttamista.
        Potilas joka menee kipujaan ja vaivojaan hänelle valittamaan, saa reseptin jolla saa hakea sen, ne pilleripurkit apteekista!
        No, röntgenkuva yleensä otetaan.

        Näistä kilpaillaankin!

        Minä taas veisin autoni vuosien kokemuksen omaavalle korjaajalle ennen kuin sen pari vuotta sitä oikein koulussakin opiskelleen, vasta kokemusta hankkivan harjoittelijan ihmeteltäväksi!

        ettei lääkäräiden tarvitse harjoitella..?
        eiköhän jokaisella ole harjoitteluvaihe.
        minut ohjasi vanhemmalle jäsenkorjaajalle, kun huomasi ettei taidot riittäneet. sitten apu tuli.


      • voi epäilijöitä!
        maisteri kirjoitti:

        Ihmettelen kirjoittajan jäsenkorjaajan koulutuksen halveksuntaa. Ikään kuin mahdollisimman pitkä opiskeluaika tekisi ihmisestä automaattisesti hyvän opiskelemallaan alalla. Eikö aikaa keskeisempi asia ole koulutuksen SISÄLTÖ?
        Itse olen opiskellut yliopistossa seitsemän vuotta ja voin kokemuksella sanoa, että koulutukseni on sisältänyt USKOMATTOMAN MÄÄRÄN luentoja ja kursseja, joiden sisällöllä en tee yhtään mitään tulevana äidinkielen opettajana tai ylipäätään.
        Suomalaista koulutusjärjestelmää voisi todella tiivistää niin, että opiskeltaisiin olennaiset asiat tulevaisuutta varten.

        Vaikka jäsenkorjauksen kurssille ei olekaan pääsyvaatimuksia, ko. kurssille tuskin hakeutuu sellaiset ihmiset, jotka eivät ole asiasta todella kiinnostuneita ja näin omaa jonkinlaisia taitoja ko. tehtävään. Pelkät peruskurssit maksavat yhteensä n. 800 euroa, ja lisäksi tosiaan täytyy tehdä potilashoitoja, ennen kuin voi mennä seuraavalle kurssille. Ei kukaan uhraa tuollaista summaa ja omaa aikaansa, jos ei koe asiaa omakseen. Omistautuminen ja motivaatio puolestaan usein tekevät ihmisestä hyvä ammatissaan, eikö?

        Eivät ne pääsykokeet ja vuosikausia kestävät koulutusajatkaan aina takaa ammattiin sopivia henkilöitä. Tämän ovat varmasti kokeneet monet esim. lääkärin tai opettajan kohdalla!

        Siis niin samaa mieltä olen! Ei pelkästään koulutus takaa ammattitaitoa, eikä kouluttamattomuus taidottomuutta! Jäsenkorjausta (kaustislaista, kalevalaista, perinteistä) tekevä ihminen ei varmaankaan leiki asiakkaansa terveydellä. Toivon, että asiaa tuntemattomat ja kokeilemattomat eivät mollaisi näitä todella asiansa osaavia, taitavia ja tietäviä ammattilaisia.


    • Uskonsa menettänyt

      Kävin Kalevalaisella kansanparantajalla ja olin pyörtyä siellä, kipuni paheni kertaheitolla. Kuukauden olin vatsallani sängyssä jääpussi selässä. Sen jälkeenkään en voinut käyttää rintaliivejä ollenkaan koska pienikin hipaisu laukaisi kivun, kipupiikeillä pääsin pikkasen parempaan kuntoon. En uskalla enää mennä kansanparantajien luo.
      Minua on vaivannut selkäahtauma jo toistakymmentä vuotta ja se on kerran leikattu.

    • Itsekin apua saanut

      Itsekin olen sitä mieltä, että kalevalaisesta jäsenkorjauksesta on apua! Ja tämän ovat todenneet tutkijat myös Kuopion ja Oulun yliopistoissa.
      Itse olen saanut hoidosta apua vuosia jatkuneisiin selkäkipuihin, joita olen yrittänyt tuloksetta hoitaa lääkärillä, fysioterapeutilla, kiropraktikolla, hierojalla jne.
      Mielestäni on tylsää mennä haukkumaan jotain hoitomuotoa, jos sellaista ei ole itse edes kokeillut.
      Jännittävää on myös suhtautuminen siihen, että jos joku jäsenkorjaaja tekee yhden virheen, eikä hoidettava saa kaipaamaansa apua, siitä tehdään heti hirveä numero. Miten täynnä nämä keskustelupalstat olisivatkaan surullisia tarinoita ihmisistä, jotka ovat kärsineet TODELLA PALJON lääkäreiden hoitovirheistä, jos niistä tehtäisiin aina yhtä suuri numero.
      Kyllä suomalainen terveydenhoito kaipaa uudistuksia ja uusia tapoja lähestyä ihmistä ja parantamista, jotta saadaan todella terveitä kansalaisia. Nykymeno arvauskeskuksissa tuntuu lähinnä verovarojen hukkaan heittämiseltä ja muutenkin melkoiselta huuhaatouhulta.

      • Klaus Silander

        Vain EP-jäsenkorjaus (eteläpohjalainen jäsenkorjaus) eli nyttemmin kateettikorjaukseksi (kateettikorjauskansankuntoutus) on riskitön käsivoimilla ja -tekniikoilla tehtävä hoitomuoto. Eikä Hännisen lanseeraamalla hoitomuodolla - kutsun sitä usein "kalavaleiseksi jäsenhorjutukseksi" ole varsinaista tieteellistä näyttöä puolellaan lainkaan: Hännisen usein mainostama "selvitys" sen avusta on
        heppoinen, eikä sitä ole korkeatasoisessa kansainvälisessä tiedejulkaisussa julkaistukaan. Kateettikorjaus on iäkkäin ja turvallisin kotimainen jäsenkorjaushoitomuoto, jonka kunnon kansalaiset oppivat helposti kahdessakin viikossa ainakin harrastajatasoisesti. Siihen ei kuulu lainkaan rusauttelumanipulaatiota (eikä niitä ole siihen koskaan kuulunutkaan) eli niitä menetelmiä, jotka prof. Olavi Airaksisenkin mukaan aiheuttavat jatkuvat halvaantumisia, kuten napra- ja osteopatia. Eikä napra-, osteo- ym. patioissa ole menehtymisiltäkään vältytty, eivätkä niitä menetelmiä harjoittavat ole myös olleet erityisen eettisiä tai moraalisia, koska eivät ole tuoneet esiin niiden valtavaa vaarallisuutta julkisuudessa. Myös muuta epäeettistä ja laitonta on tapahtunut hintavia opetusleirejä pitävien "paattien" hoitosessioissa: esim. TR-paatti T.R. Seinäjoelta työnsi ainakin kahden neitokaisikäisen musiikinopiskelijattaren vaginaan sormensa eräässä evankelisessa sisäoppilaituksessa tarjottuaan heille ensin ilmaista urheiluhierontaa tuon sisäoppilaitoksen yksityishuoneessa. T.R. oli epävirallisena opettajana tuohon aikaan tuossa samassa opistossa, mutta sai sieltä "potkut" noin puoli v. tapahtuman jälkeen. Myös Savossa eräs toisen osteopatiamenetelmän (myös T.R. oli osteopaatti) harjoittaja jäi kiinni samanlaisesta epäeettisestä toiminnasta eli manuaalisesta yllättävästä hieronnasta. Klaus Silander, lääk. yo, kateettikorjaaja


      • ei hoidettu
        Klaus Silander kirjoitti:

        Vain EP-jäsenkorjaus (eteläpohjalainen jäsenkorjaus) eli nyttemmin kateettikorjaukseksi (kateettikorjauskansankuntoutus) on riskitön käsivoimilla ja -tekniikoilla tehtävä hoitomuoto. Eikä Hännisen lanseeraamalla hoitomuodolla - kutsun sitä usein "kalavaleiseksi jäsenhorjutukseksi" ole varsinaista tieteellistä näyttöä puolellaan lainkaan: Hännisen usein mainostama "selvitys" sen avusta on
        heppoinen, eikä sitä ole korkeatasoisessa kansainvälisessä tiedejulkaisussa julkaistukaan. Kateettikorjaus on iäkkäin ja turvallisin kotimainen jäsenkorjaushoitomuoto, jonka kunnon kansalaiset oppivat helposti kahdessakin viikossa ainakin harrastajatasoisesti. Siihen ei kuulu lainkaan rusauttelumanipulaatiota (eikä niitä ole siihen koskaan kuulunutkaan) eli niitä menetelmiä, jotka prof. Olavi Airaksisenkin mukaan aiheuttavat jatkuvat halvaantumisia, kuten napra- ja osteopatia. Eikä napra-, osteo- ym. patioissa ole menehtymisiltäkään vältytty, eivätkä niitä menetelmiä harjoittavat ole myös olleet erityisen eettisiä tai moraalisia, koska eivät ole tuoneet esiin niiden valtavaa vaarallisuutta julkisuudessa. Myös muuta epäeettistä ja laitonta on tapahtunut hintavia opetusleirejä pitävien "paattien" hoitosessioissa: esim. TR-paatti T.R. Seinäjoelta työnsi ainakin kahden neitokaisikäisen musiikinopiskelijattaren vaginaan sormensa eräässä evankelisessa sisäoppilaituksessa tarjottuaan heille ensin ilmaista urheiluhierontaa tuon sisäoppilaitoksen yksityishuoneessa. T.R. oli epävirallisena opettajana tuohon aikaan tuossa samassa opistossa, mutta sai sieltä "potkut" noin puoli v. tapahtuman jälkeen. Myös Savossa eräs toisen osteopatiamenetelmän (myös T.R. oli osteopaatti) harjoittaja jäi kiinni samanlaisesta epäeettisestä toiminnasta eli manuaalisesta yllättävästä hieronnasta. Klaus Silander, lääk. yo, kateettikorjaaja

        Kiitoksia- kerrankin hyvä asiantunteva oikea asiantuntija langoilla. Olen sitä mieltä että oikeaoppisesti ja hyvällä työmoraalilla suoritettu mobilisaatio on paras hoitokeino olise sitten kenenkä tahansa työstämänä tehty tai millä tekniikkanimellä tahansa. Mielestäni seuraavat tiedot ja taidot ovat keskeisessä asemassa ammattiosaamisen ja hoidon toimivuuden kannalta. Anatomian ja alan lääketieteen tietämys. Luotettavuus.Lihaskireyksien erottaminen terveistä lihaksista( kipu lähtee melkein aina spasmisesta lihaksista (luukuunottamatta selkärangan hermopinteitä joissa kivun lähde on hermoärsytys). Oikeaoppinen mobilisaatio käsiään säästämättä-(lihasten elvyttäminen näppejä säästämättä eli kaivaminen näpeillä niin ettei kuitenkeen kudosvaurioita synny. tämä on työlästä ja monella puoskarilla ei kestä kunto eikä pää tehdä todellista vaikuttavaa mobilisaatiotyötä eikä myöskään koulutetuilla osteopaateilla -kiroilla . Hierojat jaksaisivat mutta säästävät työkalujansa eli sormia että jaksaisivat tehdä 5-6h päivän .


      • ei hoidettu
        ei hoidettu kirjoitti:

        Kiitoksia- kerrankin hyvä asiantunteva oikea asiantuntija langoilla. Olen sitä mieltä että oikeaoppisesti ja hyvällä työmoraalilla suoritettu mobilisaatio on paras hoitokeino olise sitten kenenkä tahansa työstämänä tehty tai millä tekniikkanimellä tahansa. Mielestäni seuraavat tiedot ja taidot ovat keskeisessä asemassa ammattiosaamisen ja hoidon toimivuuden kannalta. Anatomian ja alan lääketieteen tietämys. Luotettavuus.Lihaskireyksien erottaminen terveistä lihaksista( kipu lähtee melkein aina spasmisesta lihaksista (luukuunottamatta selkärangan hermopinteitä joissa kivun lähde on hermoärsytys). Oikeaoppinen mobilisaatio käsiään säästämättä-(lihasten elvyttäminen näppejä säästämättä eli kaivaminen näpeillä niin ettei kuitenkeen kudosvaurioita synny. tämä on työlästä ja monella puoskarilla ei kestä kunto eikä pää tehdä todellista vaikuttavaa mobilisaatiotyötä eikä myöskään koulutetuilla osteopaateilla -kiroilla . Hierojat jaksaisivat mutta säästävät työkalujansa eli sormia että jaksaisivat tehdä 5-6h päivän .

        parhaalla hoitokeinolla tarkoitin lähinnä manipulaation ja mobilisaation eri variaatioiden valossa. Perinteinen lääketiede on monasti se paras vaihtoehto ja se ensimmäinen vaihtoehto jonka puoleen kannattaa kääntyä. jos uskaltaa kokeilla jotain muuta vaihtoehtoista täydentävää hoitoa; mobilisaatio on se paras vaihtoeho


      • ei hoidettu
        Klaus Silander kirjoitti:

        Vain EP-jäsenkorjaus (eteläpohjalainen jäsenkorjaus) eli nyttemmin kateettikorjaukseksi (kateettikorjauskansankuntoutus) on riskitön käsivoimilla ja -tekniikoilla tehtävä hoitomuoto. Eikä Hännisen lanseeraamalla hoitomuodolla - kutsun sitä usein "kalavaleiseksi jäsenhorjutukseksi" ole varsinaista tieteellistä näyttöä puolellaan lainkaan: Hännisen usein mainostama "selvitys" sen avusta on
        heppoinen, eikä sitä ole korkeatasoisessa kansainvälisessä tiedejulkaisussa julkaistukaan. Kateettikorjaus on iäkkäin ja turvallisin kotimainen jäsenkorjaushoitomuoto, jonka kunnon kansalaiset oppivat helposti kahdessakin viikossa ainakin harrastajatasoisesti. Siihen ei kuulu lainkaan rusauttelumanipulaatiota (eikä niitä ole siihen koskaan kuulunutkaan) eli niitä menetelmiä, jotka prof. Olavi Airaksisenkin mukaan aiheuttavat jatkuvat halvaantumisia, kuten napra- ja osteopatia. Eikä napra-, osteo- ym. patioissa ole menehtymisiltäkään vältytty, eivätkä niitä menetelmiä harjoittavat ole myös olleet erityisen eettisiä tai moraalisia, koska eivät ole tuoneet esiin niiden valtavaa vaarallisuutta julkisuudessa. Myös muuta epäeettistä ja laitonta on tapahtunut hintavia opetusleirejä pitävien "paattien" hoitosessioissa: esim. TR-paatti T.R. Seinäjoelta työnsi ainakin kahden neitokaisikäisen musiikinopiskelijattaren vaginaan sormensa eräässä evankelisessa sisäoppilaituksessa tarjottuaan heille ensin ilmaista urheiluhierontaa tuon sisäoppilaitoksen yksityishuoneessa. T.R. oli epävirallisena opettajana tuohon aikaan tuossa samassa opistossa, mutta sai sieltä "potkut" noin puoli v. tapahtuman jälkeen. Myös Savossa eräs toisen osteopatiamenetelmän (myös T.R. oli osteopaatti) harjoittaja jäi kiinni samanlaisesta epäeettisestä toiminnasta eli manuaalisesta yllättävästä hieronnasta. Klaus Silander, lääk. yo, kateettikorjaaja

        Mitä mieltä olet seuraavasta vääntelystä erityisesti kiinnitä huomiosi 1:58 tehtyyn tempaukseen eli Method holman pravuuritemppuun. kerro mielipiteesi

        http://www.youtube.com/watch?v=yG90O70iVC0


      • karavaani kulkee
        ei hoidettu kirjoitti:

        Mitä mieltä olet seuraavasta vääntelystä erityisesti kiinnitä huomiosi 1:58 tehtyyn tempaukseen eli Method holman pravuuritemppuun. kerro mielipiteesi

        http://www.youtube.com/watch?v=yG90O70iVC0

        :) :) :)


      • vagaa
        Klaus Silander kirjoitti:

        Vain EP-jäsenkorjaus (eteläpohjalainen jäsenkorjaus) eli nyttemmin kateettikorjaukseksi (kateettikorjauskansankuntoutus) on riskitön käsivoimilla ja -tekniikoilla tehtävä hoitomuoto. Eikä Hännisen lanseeraamalla hoitomuodolla - kutsun sitä usein "kalavaleiseksi jäsenhorjutukseksi" ole varsinaista tieteellistä näyttöä puolellaan lainkaan: Hännisen usein mainostama "selvitys" sen avusta on
        heppoinen, eikä sitä ole korkeatasoisessa kansainvälisessä tiedejulkaisussa julkaistukaan. Kateettikorjaus on iäkkäin ja turvallisin kotimainen jäsenkorjaushoitomuoto, jonka kunnon kansalaiset oppivat helposti kahdessakin viikossa ainakin harrastajatasoisesti. Siihen ei kuulu lainkaan rusauttelumanipulaatiota (eikä niitä ole siihen koskaan kuulunutkaan) eli niitä menetelmiä, jotka prof. Olavi Airaksisenkin mukaan aiheuttavat jatkuvat halvaantumisia, kuten napra- ja osteopatia. Eikä napra-, osteo- ym. patioissa ole menehtymisiltäkään vältytty, eivätkä niitä menetelmiä harjoittavat ole myös olleet erityisen eettisiä tai moraalisia, koska eivät ole tuoneet esiin niiden valtavaa vaarallisuutta julkisuudessa. Myös muuta epäeettistä ja laitonta on tapahtunut hintavia opetusleirejä pitävien "paattien" hoitosessioissa: esim. TR-paatti T.R. Seinäjoelta työnsi ainakin kahden neitokaisikäisen musiikinopiskelijattaren vaginaan sormensa eräässä evankelisessa sisäoppilaituksessa tarjottuaan heille ensin ilmaista urheiluhierontaa tuon sisäoppilaitoksen yksityishuoneessa. T.R. oli epävirallisena opettajana tuohon aikaan tuossa samassa opistossa, mutta sai sieltä "potkut" noin puoli v. tapahtuman jälkeen. Myös Savossa eräs toisen osteopatiamenetelmän (myös T.R. oli osteopaatti) harjoittaja jäi kiinni samanlaisesta epäeettisestä toiminnasta eli manuaalisesta yllättävästä hieronnasta. Klaus Silander, lääk. yo, kateettikorjaaja

        " harjoittaja jäi kiinni samanlaisesta epäeettisestä toiminnasta eli manuaalisesta yllättävästä hieronnasta"

        Eikös lääkäritkin ole jääneet tuosta kiinni?
        Kansanedustajatkin?
        Sitä nyt sattuu ja tapahtuu monella taholla.

        "Eikä napra-, osteo- ym. patioissa ole menehtymisiltäkään vältytty"

        On vältytty. Yhtään tapausta ei ole naprapatiassa ollut.

        " eivätkä niitä menetelmiä harjoittavat ole myös olleet erityisen eettisiä tai moraalisia"

        Sama ongelma joka alalla.

        "koska eivät ole tuoneet esiin niiden valtavaa vaarallisuutta julkisuudessa. "

        Vai että "valtavaa vaarallisuutta", Kesävitsi?

        Suomessa niksautellaan tuhansia ihmisiä joka päivä. Kerran kymmenessä vuodessa ehkä saattaa jotakin virheitä tapahtua. Sama virhemäärä joka alalla. Moni muu on valtavan paljon vaarallisempaa.


      • Klaus Silander, lääketieteen, arkkitehtuurin opisk. kateetti
        ei hoidettu kirjoitti:

        Mitä mieltä olet seuraavasta vääntelystä erityisesti kiinnitä huomiosi 1:58 tehtyyn tempaukseen eli Method holman pravuuritemppuun. kerro mielipiteesi

        http://www.youtube.com/watch?v=yG90O70iVC0

        Ei tuolla Holman videon näyttämällä menetelmällä mitään kuntouttavaa vaikutusta varmastikaan ole. En tiedä, mitä oppia hän - Holma - "edustaa".
        Etenkin tuosta mainitsemastasi ajanhetkestä (1.58) videolla nähtävät rusauttelut ovat usein myös vaarallisia: ne saattavat saattaa henkilön yllättävän depression tai manian valtaan. Rahantuhlausta on maksaa Holmalle mitään. Arkkitehti - kolleegani ehkäpä tulevaisuudessa, sillä opiskelen lääketieteen lisäksi myös arkkitehtuuria Tampereella - Sakari Holma (eri henkilö kuin tuo linssiludejäsenhorjuttaja-Holma) on sensijaan tehnyt näppärännäköisen puisen recumbent-polkupyörän itselleen. En tiedä, ovatko nämä Holmat sukua toisilleen. Puinen pyörä tosin voi olla hengenvaarallinen, mikäli siitä katkeaa jokin osa, ja syntyy teräviä pistinmäisiä säleitä, joihin saattaa seivästää itsensä. Kaustiselta vain Pentti Penttilä-niminen maakuntaneuvos on kuoluttanut korkeatasoisia jäsenkorjaajia, joita nykyisin nimitän kateettikorjaukseksi (kateetti on sanana tarkoittanut siis myös raajaa eli jäsentä, mikä näin kertauksena kerrottakoon). Eikä Itä-Suomessa ole ollut jäsenkorjauksen taitoa, eikä kalevalaista jäsenkorjausta ole olemassakaan, tutkimusnäyttöä ei varsinkaan. Tuon halavaleishen jäsenhorjuttelun eräs idoli oli Olavi-niminen pöpi, joka dementoitui jo nuorena. Ehkäpä hän oli syönyt alumiinisella poimurilla poimittuja marjoja, sillä happamien marjojen (puolukka, karpalo) liuennut alumiini aiheuttaa Alzheimerin tautia. Kaustisten kansanmusiikkijuhlien perustaja Pentti Penttilä sensijaan kerran karkoitti Lapissa metsäosmotson (ursus "brown"), vaikkei hänellä ollut kuin pokasaha, kirves, puukko ja ehkäpä leukukin. Hän juoksi tukkisavotalle tullutta metsänosmotsoa vastaan ja karjaisi karkottaen tuon suurimman suurpedon, ja muutamia hetkiä myöhemmin saamelaiset ampuivat
        kiväärillä saman metsänosmotsoeläimen. Jottei leukaluu lähde videolla kuvattujen tapaa sijoiltaan, kannattaa marjaretkillekin rakentaa vesurista karhukeihäs, mutta huolehtia taajamassa sen kuljettamisesta teräaselakien mukaan. tuppi, kuljetuspussukka sekä kotimainen rinkka ovat sopivat yhdistelmä, ja keihään kärki on oltava irroitettava sekä mahduttava kaikkien näiden sisään. Yli 50 ja risat senttisen varren osan kuljettaminen ei myöskään ole sallittua, ellei keihäs ole kävelykepiksikin käypäinen. Monilla alkuperäiskansoilla on ollut kateettikorjaus: ja Zimbabwesta, Mongoliasta, Intiasta, Kiinasta, Perusta ja Nigeriasta tai Nigerista ainakin löytyy sitä. Tuossa afrikkalaisessa kylässä kuvatussa videossa ei varmaankaan ole kylän skeletal bonesetter tai sitten bonesetter tekee parhaillaan jotakin aivan muuta hoitoa. Ainakin Zimbabwessa on hyvinkin korkeatasoista kateettikorjausta edelleenkin, mutta Shell-yhtiön terrorisoima Nigeria (Shell teloitutti ihmisoikeusaktivisti Ken Sharo Wivankin laittomasti) saattaa olla joutunut kansankuntoutustekniikoiden osalta väestökadon kouriin, ja ehkäpä he ovat olleet vainojenkin kohteena, sillä tuossa maassa on liian paljon helluntailaistyyppistä länsimaisuutta. Moni selkäongelma kuntoutuu etenkin tähän vuodenaikaan myös koltta- ja muiden saamelaisten keskuudessa uudeksi innoksi heränneellä lyömäsoitinkansankuntoutustekniikalla: mutta sen soittamista ei tule esim. Maharishi Ayur-Vedan (www.samhita.fi , josta sykkeenlukutekniikka on naisten puolelta, ja miehille ei vasemmasta ranteesta sykkeentutkiminen sovi lainkaan hätätilanteita lukuunottamatta) ja Maharishi Gandharva-Vedan mukaan harjoittaa enää kylmään vuodenaikaan, eikä muulloin kuin kello kuuden ja kymmenen välillä. Korkeimmin kuntouttaa TM (www.tm.maharishi.fi), ja sen hinnat ovat nyt edukkaimmat. Fysiatrian professorin (Olavi Airaksinen, nyt kai jo eläkeiässä) naprapatian ja osteopatian hyödyntämissä kaularankaa murjovilla rotaatio- ym. manipulaatiorusautteluilla on tapettu ihmisiä hoitopöydälle ja aiheutettu suuri määrä halvaantumisia. Hän on kertonut tästä mm. Lääkäriseura Duodecimin aikakauskirjassa (ilmestyy kerran kuukaudessa) sekä televisiodokumentissakin. Duodecimin verkkolehteen olen kirjoittanut mm. kateettikorjauksestakin (hätäensiapua koskevaan keskusteluun), tosin en ole viime aikoina ko. keskusteluun kirjoittanut lisää. Holman eräs virhe on myös jalkapohjien painaminen peukalolla. Sitä ei tule koskaan tehdä, eli varo shiatsua ym. Samoin edellä allekirjoittanutta kehunut henkilö ei tiedä mobilisoinnin merkitystä, sillä siinä ei suinkaan käytetä sormenpäillä painelua mihinkään kehonosaan. Klaus Silander, lääketieteen opiskelija, arkkitehtuurin opiskelija, kateettikorjaaja-kansankuntouttaja, kansankuvataitelija; Maailmanrauhan Kansainyhteisö


      • oikaisen vain
        Klaus Silander, lääketieteen, arkkitehtuurin opisk. kateetti kirjoitti:

        Ei tuolla Holman videon näyttämällä menetelmällä mitään kuntouttavaa vaikutusta varmastikaan ole. En tiedä, mitä oppia hän - Holma - "edustaa".
        Etenkin tuosta mainitsemastasi ajanhetkestä (1.58) videolla nähtävät rusauttelut ovat usein myös vaarallisia: ne saattavat saattaa henkilön yllättävän depression tai manian valtaan. Rahantuhlausta on maksaa Holmalle mitään. Arkkitehti - kolleegani ehkäpä tulevaisuudessa, sillä opiskelen lääketieteen lisäksi myös arkkitehtuuria Tampereella - Sakari Holma (eri henkilö kuin tuo linssiludejäsenhorjuttaja-Holma) on sensijaan tehnyt näppärännäköisen puisen recumbent-polkupyörän itselleen. En tiedä, ovatko nämä Holmat sukua toisilleen. Puinen pyörä tosin voi olla hengenvaarallinen, mikäli siitä katkeaa jokin osa, ja syntyy teräviä pistinmäisiä säleitä, joihin saattaa seivästää itsensä. Kaustiselta vain Pentti Penttilä-niminen maakuntaneuvos on kuoluttanut korkeatasoisia jäsenkorjaajia, joita nykyisin nimitän kateettikorjaukseksi (kateetti on sanana tarkoittanut siis myös raajaa eli jäsentä, mikä näin kertauksena kerrottakoon). Eikä Itä-Suomessa ole ollut jäsenkorjauksen taitoa, eikä kalevalaista jäsenkorjausta ole olemassakaan, tutkimusnäyttöä ei varsinkaan. Tuon halavaleishen jäsenhorjuttelun eräs idoli oli Olavi-niminen pöpi, joka dementoitui jo nuorena. Ehkäpä hän oli syönyt alumiinisella poimurilla poimittuja marjoja, sillä happamien marjojen (puolukka, karpalo) liuennut alumiini aiheuttaa Alzheimerin tautia. Kaustisten kansanmusiikkijuhlien perustaja Pentti Penttilä sensijaan kerran karkoitti Lapissa metsäosmotson (ursus "brown"), vaikkei hänellä ollut kuin pokasaha, kirves, puukko ja ehkäpä leukukin. Hän juoksi tukkisavotalle tullutta metsänosmotsoa vastaan ja karjaisi karkottaen tuon suurimman suurpedon, ja muutamia hetkiä myöhemmin saamelaiset ampuivat
        kiväärillä saman metsänosmotsoeläimen. Jottei leukaluu lähde videolla kuvattujen tapaa sijoiltaan, kannattaa marjaretkillekin rakentaa vesurista karhukeihäs, mutta huolehtia taajamassa sen kuljettamisesta teräaselakien mukaan. tuppi, kuljetuspussukka sekä kotimainen rinkka ovat sopivat yhdistelmä, ja keihään kärki on oltava irroitettava sekä mahduttava kaikkien näiden sisään. Yli 50 ja risat senttisen varren osan kuljettaminen ei myöskään ole sallittua, ellei keihäs ole kävelykepiksikin käypäinen. Monilla alkuperäiskansoilla on ollut kateettikorjaus: ja Zimbabwesta, Mongoliasta, Intiasta, Kiinasta, Perusta ja Nigeriasta tai Nigerista ainakin löytyy sitä. Tuossa afrikkalaisessa kylässä kuvatussa videossa ei varmaankaan ole kylän skeletal bonesetter tai sitten bonesetter tekee parhaillaan jotakin aivan muuta hoitoa. Ainakin Zimbabwessa on hyvinkin korkeatasoista kateettikorjausta edelleenkin, mutta Shell-yhtiön terrorisoima Nigeria (Shell teloitutti ihmisoikeusaktivisti Ken Sharo Wivankin laittomasti) saattaa olla joutunut kansankuntoutustekniikoiden osalta väestökadon kouriin, ja ehkäpä he ovat olleet vainojenkin kohteena, sillä tuossa maassa on liian paljon helluntailaistyyppistä länsimaisuutta. Moni selkäongelma kuntoutuu etenkin tähän vuodenaikaan myös koltta- ja muiden saamelaisten keskuudessa uudeksi innoksi heränneellä lyömäsoitinkansankuntoutustekniikalla: mutta sen soittamista ei tule esim. Maharishi Ayur-Vedan (www.samhita.fi , josta sykkeenlukutekniikka on naisten puolelta, ja miehille ei vasemmasta ranteesta sykkeentutkiminen sovi lainkaan hätätilanteita lukuunottamatta) ja Maharishi Gandharva-Vedan mukaan harjoittaa enää kylmään vuodenaikaan, eikä muulloin kuin kello kuuden ja kymmenen välillä. Korkeimmin kuntouttaa TM (www.tm.maharishi.fi), ja sen hinnat ovat nyt edukkaimmat. Fysiatrian professorin (Olavi Airaksinen, nyt kai jo eläkeiässä) naprapatian ja osteopatian hyödyntämissä kaularankaa murjovilla rotaatio- ym. manipulaatiorusautteluilla on tapettu ihmisiä hoitopöydälle ja aiheutettu suuri määrä halvaantumisia. Hän on kertonut tästä mm. Lääkäriseura Duodecimin aikakauskirjassa (ilmestyy kerran kuukaudessa) sekä televisiodokumentissakin. Duodecimin verkkolehteen olen kirjoittanut mm. kateettikorjauksestakin (hätäensiapua koskevaan keskusteluun), tosin en ole viime aikoina ko. keskusteluun kirjoittanut lisää. Holman eräs virhe on myös jalkapohjien painaminen peukalolla. Sitä ei tule koskaan tehdä, eli varo shiatsua ym. Samoin edellä allekirjoittanutta kehunut henkilö ei tiedä mobilisoinnin merkitystä, sillä siinä ei suinkaan käytetä sormenpäillä painelua mihinkään kehonosaan. Klaus Silander, lääketieteen opiskelija, arkkitehtuurin opiskelija, kateettikorjaaja-kansankuntouttaja, kansankuvataitelija; Maailmanrauhan Kansainyhteisö

        >Ei tuolla Holman videon näyttämällä menetelmällä mitään kuntouttavaa vaikutusta varmastikaan ole.

        Kyllä on. Kuten monilla muillakin menetelmillä. Mihin perustat väitteesi?

        >Etenkin tuosta mainitsemastasi ajanhetkestä (1.58) videolla nähtävät rusauttelut ovat usein myös vaarallisia: ne saattavat saattaa henkilön yllättävän depression tai manian valtaan.

        Rintarangan lukkojen avaus helpottaa, sen tietää kaikki jotka on ongelmasta kärsineet ja siihen apua hakeneet. Moni urheilija on kertonut näistä ongelmistaan.

        Rangan lukkojen avausta on harrastettu eri menetelmin tuhansia vuosia ja moni tekee sitä myös itsehoitona itselleen tänäkin päivänä. Fysioterapeutit ja vastaavat antaa siihen neuvoja.

        >Eikä Itä-Suomessa ole ollut jäsenkorjauksen taitoa,

        Kyllä on.

        >eikä kalevalaista jäsenkorjausta ole olemassakaan, tutkimusnäyttöä ei varsinkaan

        Kalevalainen jäsenkorjaus on nimitys eräälle tavalle avata rangan lukkoja ja hieroa kudoksia.

        >Monilla alkuperäiskansoilla on ollut kateettikorjaus: ja Zimbabwesta, Mongoliasta, Intiasta, Kiinasta, Perusta ja Nigeriasta tai Nigerista ainakin löytyy sitä.

        Eiköhän lähes kaikissa maissa sitä ole ollut. Briteissäkin on pitkät perinteet. Suomessakin.

        >Holman eräs virhe on myös jalkapohjien painaminen peukalolla. Sitä ei tule koskaan tehdä, eli varo shiatsua ym.

        Miksi ei saa niin tehdä?
        Jalkaterässä voi olla nivellukkoja. Itsellä niitä on useinkin. Jos en avaa niitä, niin on hankala kävellä kun jalkaterän luut ei liiku kunnolla ja tuntuu kipua.

        > Samoin edellä allekirjoittanutta kehunut henkilö ei tiedä mobilisoinnin merkitystä, sillä siinä ei suinkaan käytetä sormenpäillä painelua mihinkään kehonosaan.

        Mobilisaatioita on erilaisia. Ainakin olkapäätäni on fysioterapeutti mobilisoinut painamalla samalla sormillaan välillä edestä ja välillä takaa. Sanoi, että nivel pitää saada liikkuvammaksi. Samoin on tehty ranteelleni ja kyynärpäälleni.

        Klasu ei näy tietävän kovin paljoa aiheesta.


      • Burana ei paranna
        vagaa kirjoitti:

        " harjoittaja jäi kiinni samanlaisesta epäeettisestä toiminnasta eli manuaalisesta yllättävästä hieronnasta"

        Eikös lääkäritkin ole jääneet tuosta kiinni?
        Kansanedustajatkin?
        Sitä nyt sattuu ja tapahtuu monella taholla.

        "Eikä napra-, osteo- ym. patioissa ole menehtymisiltäkään vältytty"

        On vältytty. Yhtään tapausta ei ole naprapatiassa ollut.

        " eivätkä niitä menetelmiä harjoittavat ole myös olleet erityisen eettisiä tai moraalisia"

        Sama ongelma joka alalla.

        "koska eivät ole tuoneet esiin niiden valtavaa vaarallisuutta julkisuudessa. "

        Vai että "valtavaa vaarallisuutta", Kesävitsi?

        Suomessa niksautellaan tuhansia ihmisiä joka päivä. Kerran kymmenessä vuodessa ehkä saattaa jotakin virheitä tapahtua. Sama virhemäärä joka alalla. Moni muu on valtavan paljon vaarallisempaa.

        Täytyy sanoa että näitä vastarannankiiskejä löytyy. Käsittämättömiä juttuja tämä Klaus Silanderiksi itseään kutsuva tänne kirjoittaakin. Mahdollisesti jokin maniakohtaus on hänelle tuttu, mutta en usko että Kalevalaisen jäsenkorjauksen seurauksena tullut. :)


      • nastamiesx
        Burana ei paranna kirjoitti:

        Täytyy sanoa että näitä vastarannankiiskejä löytyy. Käsittämättömiä juttuja tämä Klaus Silanderiksi itseään kutsuva tänne kirjoittaakin. Mahdollisesti jokin maniakohtaus on hänelle tuttu, mutta en usko että Kalevalaisen jäsenkorjauksen seurauksena tullut. :)

        tikkakosken mannekiini,
        vai mitä silander??


      • jäsenkorjaus

      • itsekin kokeillut
        jäsenkorjaus kirjoitti:

        On aikasta toimintaa, tuo ei ole kylläkään kalevalalaista jäsenkorjausta.
        Katsokaa tämä video niin miettikää sitten mikä sitä on.

        http://fastchannel.fi/?viewkey=1f8f9de3f924f0940515

        Torsti kertoo:
        "Lantiokori keskeinen paikka kehossa"
        "Lantiokori virheasennossa."

        Anullakin oli pientä kiertymää lantiossa ja jaloissa näennäinen pituusero. Hyvin tyypillinen ja korjattavissa oleva ongelma.

        Kuullosti hyvältä. Noin se menee.


      • fitnessi
        jäsenkorjaus kirjoitti:

        On aikasta toimintaa, tuo ei ole kylläkään kalevalalaista jäsenkorjausta.
        Katsokaa tämä video niin miettikää sitten mikä sitä on.

        http://fastchannel.fi/?viewkey=1f8f9de3f924f0940515

        juuri noin. Hyvin on osoitettu tässäkin lantiokorin asennon merkitys ja esitetty miten se voidaan korjata kalavelaisella jäsenkorjauksella. Eikä satu yhtään.


      • Kuu tutkija
        Klaus Silander, lääketieteen, arkkitehtuurin opisk. kateetti kirjoitti:

        Ei tuolla Holman videon näyttämällä menetelmällä mitään kuntouttavaa vaikutusta varmastikaan ole. En tiedä, mitä oppia hän - Holma - "edustaa".
        Etenkin tuosta mainitsemastasi ajanhetkestä (1.58) videolla nähtävät rusauttelut ovat usein myös vaarallisia: ne saattavat saattaa henkilön yllättävän depression tai manian valtaan. Rahantuhlausta on maksaa Holmalle mitään. Arkkitehti - kolleegani ehkäpä tulevaisuudessa, sillä opiskelen lääketieteen lisäksi myös arkkitehtuuria Tampereella - Sakari Holma (eri henkilö kuin tuo linssiludejäsenhorjuttaja-Holma) on sensijaan tehnyt näppärännäköisen puisen recumbent-polkupyörän itselleen. En tiedä, ovatko nämä Holmat sukua toisilleen. Puinen pyörä tosin voi olla hengenvaarallinen, mikäli siitä katkeaa jokin osa, ja syntyy teräviä pistinmäisiä säleitä, joihin saattaa seivästää itsensä. Kaustiselta vain Pentti Penttilä-niminen maakuntaneuvos on kuoluttanut korkeatasoisia jäsenkorjaajia, joita nykyisin nimitän kateettikorjaukseksi (kateetti on sanana tarkoittanut siis myös raajaa eli jäsentä, mikä näin kertauksena kerrottakoon). Eikä Itä-Suomessa ole ollut jäsenkorjauksen taitoa, eikä kalevalaista jäsenkorjausta ole olemassakaan, tutkimusnäyttöä ei varsinkaan. Tuon halavaleishen jäsenhorjuttelun eräs idoli oli Olavi-niminen pöpi, joka dementoitui jo nuorena. Ehkäpä hän oli syönyt alumiinisella poimurilla poimittuja marjoja, sillä happamien marjojen (puolukka, karpalo) liuennut alumiini aiheuttaa Alzheimerin tautia. Kaustisten kansanmusiikkijuhlien perustaja Pentti Penttilä sensijaan kerran karkoitti Lapissa metsäosmotson (ursus "brown"), vaikkei hänellä ollut kuin pokasaha, kirves, puukko ja ehkäpä leukukin. Hän juoksi tukkisavotalle tullutta metsänosmotsoa vastaan ja karjaisi karkottaen tuon suurimman suurpedon, ja muutamia hetkiä myöhemmin saamelaiset ampuivat
        kiväärillä saman metsänosmotsoeläimen. Jottei leukaluu lähde videolla kuvattujen tapaa sijoiltaan, kannattaa marjaretkillekin rakentaa vesurista karhukeihäs, mutta huolehtia taajamassa sen kuljettamisesta teräaselakien mukaan. tuppi, kuljetuspussukka sekä kotimainen rinkka ovat sopivat yhdistelmä, ja keihään kärki on oltava irroitettava sekä mahduttava kaikkien näiden sisään. Yli 50 ja risat senttisen varren osan kuljettaminen ei myöskään ole sallittua, ellei keihäs ole kävelykepiksikin käypäinen. Monilla alkuperäiskansoilla on ollut kateettikorjaus: ja Zimbabwesta, Mongoliasta, Intiasta, Kiinasta, Perusta ja Nigeriasta tai Nigerista ainakin löytyy sitä. Tuossa afrikkalaisessa kylässä kuvatussa videossa ei varmaankaan ole kylän skeletal bonesetter tai sitten bonesetter tekee parhaillaan jotakin aivan muuta hoitoa. Ainakin Zimbabwessa on hyvinkin korkeatasoista kateettikorjausta edelleenkin, mutta Shell-yhtiön terrorisoima Nigeria (Shell teloitutti ihmisoikeusaktivisti Ken Sharo Wivankin laittomasti) saattaa olla joutunut kansankuntoutustekniikoiden osalta väestökadon kouriin, ja ehkäpä he ovat olleet vainojenkin kohteena, sillä tuossa maassa on liian paljon helluntailaistyyppistä länsimaisuutta. Moni selkäongelma kuntoutuu etenkin tähän vuodenaikaan myös koltta- ja muiden saamelaisten keskuudessa uudeksi innoksi heränneellä lyömäsoitinkansankuntoutustekniikalla: mutta sen soittamista ei tule esim. Maharishi Ayur-Vedan (www.samhita.fi , josta sykkeenlukutekniikka on naisten puolelta, ja miehille ei vasemmasta ranteesta sykkeentutkiminen sovi lainkaan hätätilanteita lukuunottamatta) ja Maharishi Gandharva-Vedan mukaan harjoittaa enää kylmään vuodenaikaan, eikä muulloin kuin kello kuuden ja kymmenen välillä. Korkeimmin kuntouttaa TM (www.tm.maharishi.fi), ja sen hinnat ovat nyt edukkaimmat. Fysiatrian professorin (Olavi Airaksinen, nyt kai jo eläkeiässä) naprapatian ja osteopatian hyödyntämissä kaularankaa murjovilla rotaatio- ym. manipulaatiorusautteluilla on tapettu ihmisiä hoitopöydälle ja aiheutettu suuri määrä halvaantumisia. Hän on kertonut tästä mm. Lääkäriseura Duodecimin aikakauskirjassa (ilmestyy kerran kuukaudessa) sekä televisiodokumentissakin. Duodecimin verkkolehteen olen kirjoittanut mm. kateettikorjauksestakin (hätäensiapua koskevaan keskusteluun), tosin en ole viime aikoina ko. keskusteluun kirjoittanut lisää. Holman eräs virhe on myös jalkapohjien painaminen peukalolla. Sitä ei tule koskaan tehdä, eli varo shiatsua ym. Samoin edellä allekirjoittanutta kehunut henkilö ei tiedä mobilisoinnin merkitystä, sillä siinä ei suinkaan käytetä sormenpäillä painelua mihinkään kehonosaan. Klaus Silander, lääketieteen opiskelija, arkkitehtuurin opiskelija, kateettikorjaaja-kansankuntouttaja, kansankuvataitelija; Maailmanrauhan Kansainyhteisö

        Aika hyvä. Tuo Shell homma oli kova. Pidin myös arkkitehtuurin opiskelijasta.


      • t314
        oikaisen vain kirjoitti:

        >Ei tuolla Holman videon näyttämällä menetelmällä mitään kuntouttavaa vaikutusta varmastikaan ole.

        Kyllä on. Kuten monilla muillakin menetelmillä. Mihin perustat väitteesi?

        >Etenkin tuosta mainitsemastasi ajanhetkestä (1.58) videolla nähtävät rusauttelut ovat usein myös vaarallisia: ne saattavat saattaa henkilön yllättävän depression tai manian valtaan.

        Rintarangan lukkojen avaus helpottaa, sen tietää kaikki jotka on ongelmasta kärsineet ja siihen apua hakeneet. Moni urheilija on kertonut näistä ongelmistaan.

        Rangan lukkojen avausta on harrastettu eri menetelmin tuhansia vuosia ja moni tekee sitä myös itsehoitona itselleen tänäkin päivänä. Fysioterapeutit ja vastaavat antaa siihen neuvoja.

        >Eikä Itä-Suomessa ole ollut jäsenkorjauksen taitoa,

        Kyllä on.

        >eikä kalevalaista jäsenkorjausta ole olemassakaan, tutkimusnäyttöä ei varsinkaan

        Kalevalainen jäsenkorjaus on nimitys eräälle tavalle avata rangan lukkoja ja hieroa kudoksia.

        >Monilla alkuperäiskansoilla on ollut kateettikorjaus: ja Zimbabwesta, Mongoliasta, Intiasta, Kiinasta, Perusta ja Nigeriasta tai Nigerista ainakin löytyy sitä.

        Eiköhän lähes kaikissa maissa sitä ole ollut. Briteissäkin on pitkät perinteet. Suomessakin.

        >Holman eräs virhe on myös jalkapohjien painaminen peukalolla. Sitä ei tule koskaan tehdä, eli varo shiatsua ym.

        Miksi ei saa niin tehdä?
        Jalkaterässä voi olla nivellukkoja. Itsellä niitä on useinkin. Jos en avaa niitä, niin on hankala kävellä kun jalkaterän luut ei liiku kunnolla ja tuntuu kipua.

        > Samoin edellä allekirjoittanutta kehunut henkilö ei tiedä mobilisoinnin merkitystä, sillä siinä ei suinkaan käytetä sormenpäillä painelua mihinkään kehonosaan.

        Mobilisaatioita on erilaisia. Ainakin olkapäätäni on fysioterapeutti mobilisoinut painamalla samalla sormillaan välillä edestä ja välillä takaa. Sanoi, että nivel pitää saada liikkuvammaksi. Samoin on tehty ranteelleni ja kyynärpäälleni.

        Klasu ei näy tietävän kovin paljoa aiheesta.

        pakko sanoa: siis fysioterapeutti ei tässä tapauksessa tietänyt asiasta :)
        ei tulehtunutta aluetta tökitä sormilla. korkeintaan niveltä voi liikuttaa oikeita (=anatomian mukaisia) liikeratoja pitkin. se on manipulaatiota, ja toimivaa sellaista.
        fysioterapiassa ei ehkä kuitenkaan käsitetä miksi olkapää on kipeä.
        jäsenkorjauksessa suoristetaan koko keho jaloista alkaen, ja kun ollaan viimein edetty olkapäähän, on sillä tilaa luiskahtaa omalle paikalleen. korjaaja on antanut keholle mahdollisuuden parantua, ja hoidettava huolehtii itse siitä, ettei aja jatkossa itseeän samaan tilaan, näin minusta.
        pelkkä käden pyörittely ei auta mitään, jos syynä on nilkan virheasento, joka käy askeltaessa polven päälle. askelta keventämällä kipua ei tunnu polvessa, mutta koska keho linkkaa hieman, joutuu päätä pitämään aavistuksen kallellaan. tämä aiheuttaa puolestaan toisen olkapään työntymisen eteen. pikkuhiljaa asento kroonistuu, ja kohta voikin mennä lääkärille. lääkäri löytää kuluman (= ruston kohdan, jonka nestekierto on pysähtynyt aikapäiviä sitten, koska sitä ei liikutettu oikealla tavalla/riittävästi.) siellä sitten hoidetaan sitä olkapäätä ja painellaan sormilla. tämä nyt puhtaasti hypoteettisena esimerkkinä.
        olkapään kipua voi aiheuttaa yllättävän moni asia. minusta lääketiede pitää usein oiretta syypäänä, ja vika siihen on, että korvalääkäri etsii vikaa korvasta, nenälääkäri nenästä. kunnollinen yleisnäkemys ihmiskehosta uupuu yleislääkäreistä huolimatta.
        hyvä jäsenkorjaaja tuntee ihmiskehon erittäin tarkasti. hänen kokemuksensa perustuu eläviin asiakkaisiin. epäilen, ettei teoriaosuutta juurikaan ole kyseisessä hoitomuodossa. eikä sillä väliä, jos piinaavasta vaivasta pääsee eroon.
        itseltäni hoidin viimeksi polven. eturistiside tuntui olevan venähtänyt. joka askeleella sattui, ja alamäet, ja portaat alaspäin olivat tuskaa. kolmen päivän kärvistelyn jälkeen aloin olla melko kypsä. tällainen vaiva (ei tosin yhtä pahana) oli aiemmin kestänyt parantua yli viisi vuotta. hirvitti. sitten tuli mieleen, että jospa jäsenkorjaus helpottaisi, ja tein liikkeet itselleni lattialla. ja jumankekka; kipu katosi minuutissa ! eikun seisaalle, ja polvi tuntui erittäin huteralta. kipu oli kuitenkin poissa. parin päivän päästä olin jo unohtanut koko jutun, kunnes nyt tuli mieleen.
        en osaa mitään parantaa, mutta itsehoitoa joutuu tekemään säännöllisesti


    • :)

      Kyllä kansa tietää!!

    • farfy

      Tänään kalevalaisella jäsenkorjaajalla, eikä ollut mitään vääntelyä ja niksauttamista, mutta silti tehosi miljoonakertaa paremmin kuin hieronta!
      Suosittelen....

    • LL

      eikös täällä ole mainostaminen kielletty?

    • miekkonen_.._.

      Mites on. Itse taitan jalkoja sisällepäin kävellessäni ja se häiritsee minua itseäni, tietysti voin kääntää niitä ulospäin ja tämän teenkin kun kävelen julkisilla paikoilla, ainakin useimmiten kun muistan. Mutta olisihan se kiva saada tälläinen virheasento pois. Toinen juttu on se että oikea jalkanu on maatessani lyhyempi kuin vasen ja oikea jalka myös taittaa voimakkaammin sisälle päin kuin vasen ja tämä lähtee polvesta. Eli onko tälläisiä mahdollista parantaa kalevalaisessa jäsenkorjauksessa?

    • jep4

      Suosittelen! Itsellä oli kuukauden selkä jumissa... kävin kolme kertaa osteopaatilla avaamassa sen, mutta jo parin päivän sisällä selkä oli uudestaan jumissa. Sitten tutkiskelin nettiä ja löysin kalevalaisen jäsenkorjaajan suosittelun, Vähän olin skeptinen, mutta kas kummaa... ensin korjattiinkin vasemman nilkan virheasento ja siitä sitten ylöspäin selkää ja niskaa ja kipu poissa

    • ei toiminu mulla

      Kävin selkäkipujen takia useitakin kertoja, ei auttanut mitään. Fyssari sai lihasjännityksen laukemaan ja sen jälkeen on jumpalla pidetty kunnossa. Hinnat on ainakin meidän kaupungin jäsenkorjaajalla aika suolaset verrattuna esim. fysioterapiaan ja hierontaan.

    • Eeeq

      Kävin tänään ensimmäistä kertaa jäsenkorjaajalla. Voin helposti seurata, että oliko siitä apua, selkäni jumii viikottain ja tätä samaa rumbaa on jatkunu jo vuosia. Olo on nyt hoidon jälkeen ainakin hyvä ja positiivisena jään odottamaan tuloksia :)

    • Hoito sattui :-( !!

      Mä olin kans hiljattain jäsenkorjaajalla. Netistä luin heidän yhdistyksensä sivuilta: "Se on nivelten hellävaraista avaamista kehon omia liikeratoja hyväksi käyttäen. Hoito ei tuota kipua missään vaiheessa, vaan asiakkaan kiputuntemuksia kuunnellaan ja kunnioitetaan."

      Mun hoitoni sattui aika lailla, ja nyt on pari mustelmaakin. Jos kipu ja mustelmat kuuluu asiaan, niin OK. Hyväksyn tämän. Käsittääkseni hoitaja on hyvin kokenut ja pätevä. Kuitenkin mietityttää. Ei pitäis infon mukaan sattua ja sattuu kuitenkin...

      Hoitaja ei siis hellittänyt otettaan, vaikka sanoin selvästi, että sattuu ja hän selvästi noteerasi sen. Menikö tämä nyt ihan niin kuin olisi pitänyt?

      Ei tee enää mieli mennä tuolle hoitajalle :-( Ja sanottiin, että muutama kerta tarvittaisiin...

      • Hoito sattui :-( !!

        Mutta toteaisin tähän vielä, että me ollaan erilaisia, ja niin on hoitajatkin. Toiselle auttaa lääkekuuri. Toiselle yksi fysioterapia, OMT-fysioterapia, naprapatia, akupunktio tai jäsenkorjaus. Ja sitten voi joutua käymään useammankin kerran, ehkä jatkuvasti ylläpitonakin.

        Joten jos ei nyt alettaisi vältellä näistä, jooko ;-)


      • rebelius

        ei kuuluisi sattua. ja hoitajan pitäisi noteerata kommenttisi.


    • Porotyttö

      Kärsin 2 kuukautta polvi kivusta ja jäykkyydestä,joka oli polven sisä puolella.Kävin Kalevalaisella jäsenkorjaajalla ja apu löytyi.Tuloksena etu- ja taka reiden kireys. (käytetty liian kans korkokenkiä?) Käsittelyä 2,5 tuntia. Ny soitto kirurgille soitto etten tulekkaan.

      • Mummo 63

        Kenellä kävit.


    • Mobilisoija

      Kalevalaisen jäsenkorjauksen opiskelu kestää n 3v ja on ns monimuoto opiskelua. Koulutus perustuu anatomian ja perinteiden hallintaan. Koulutus tapahtuu yhteistyössä koululääketieteen kanssa. Hoito on melko looginen tapahtuma ja perustuu kokonaisvaltaiseen käsittelyyn ja kehon kineettisten ketjujen ymmärtämiseen, tehokas ja turvallinen hoitotapahtuma

      • Eikoskaankalevalaiselle

        Tämä on kalevalainen jäsenkorjaus. https://www.youtube.com/watch?v=WzG0bRhA69k Minä en ainakaan halua kalevalaisen hoidettavaksi. Minulla on fasettilukkoja, mutta kalevalainen ei niitä osaa hoitaa, söpöttää vaan muka tunnelukoista.


    • Nilkka

      Kävin tuossa jokin aika sitten jäsenkorjaajalla välilevyn pullistuman vuoksi.
      Lantiota korjailtiin yms. Hoitojen jälkeen menivät nilkat tosi huonoon kuntoon. Sattuvat ja eilen nilkka vääntyi juostessa. Onko muilla tullut uusia oireita käynnin jälkeen?
      Nilkkani olivat siis oireettomat ennen käyntiä

    • Anonyymi

      Kävin kesällä Oulussa eräällä kalevalaisella jäsenkorjaajalla. Jo vanhempi mies. Osaa hyvin työnsä, opettaakin. Myös mukava, asiallinen ja kohtelias. Hoito ei käynyt kipeää.

      En tullut kaikilta osin kuntoon, mutta useampi kipupaikka helpotti ja rentoutui. Pitäisi varmaan mennä uudestaan.

      Se harmitti, kun hoidon piti kestää 90 minsaa, niin kestikin vain 60 minsaa. Hinta 75 euroa. Olisi pitänyt maksaa vähemmän, jos ei kerran hoidetakaan sitä aikaa, mikä on ilmoitettu! Siksi en sitä toista kertaa ole vielä tilannut.

      Luultavasti olisin tullut 90 minuutin hoidossa kokonaan kuntoon.

    • Anonyymi

      Eiköhän sittenkin ole humpuukia, kun ei ole vuosikymmenissä muualle mailmaan levinnyt.

      Minusta se on vähän samalainen juttu kuin joku uskonto, on vahva vetäjä joka sanoo toimintatavat ja kansa uskoo.

      ja toiseksi, meillä tuttavat jotka olivat "tehtaassa" heikommilla palkoilla ja sitten jäivät työttömiksi........... heistä tuli ihmeparantajia.


      "Mulla on ollut todella pahoja "tukoksia" kädessä ja selässä. Olen saanut näihin apua Kalevalaiselta jäsenkorjaajalta. Ei ole mitään humpuukia, vaikka siltä se kuulostaa"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2515
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2193
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1596
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1595
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1548
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      105
      1368
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe