Olen ei vl. Tein n.vuosi sitten parannuksen, uskoin jeesuksen nimessä ja veressä synnit anteeksi ja olin uskovainen. Sain vl kavereita. Sitten tuli maailmalliset houkutukset. Alkoholi tuli elämään. Uskoni hiipuu. Seuroissa käynyt viimiksi n. kk sitten. Nyt mietin onko iankaikista elämää? Halu on olla uskovainen mielessä vaan niin paljon kysymyksiä.
Epäilyksiä
12
919
Vastaukset
- joukkosuggestioharhaa...
Sinusta huomaa, ettet tullut oikeasti uskoon. Tulla oikeasti uskoon on eri asia kuin "tehdä vl parannus" ja roikkua uskomassa muitten mukana ja saada kavereita.
Jospa ottaisit sen Raamatun ja lukisit. Kaikkea hyvää sinulle ja toivottavasti vielä tulet oikeasti uskoon, etkä vaan roikkuisi "uskomassa".- Anneli 83
Haluaisin kommentteja muilta vl uskovaisilta. Mistä tietää että tämä on oikea elämäntapa? Olla uskomassa. Uskohan on lahja, mietin onko tätä lahjaa minulle annettu. Olen lähtöisin ei uskovasta perheestä. Seurustelin vl miehen kanssa.Seurustelu loppui minun epävarmuuteen uskon asioista. Mutta uskon asiat ovat vahvasti mielessä.. Laittakaa mielipiteitä olipa ne minkälaisia tahansa.
- vl-kristitty
Anneli 83 kirjoitti:
Haluaisin kommentteja muilta vl uskovaisilta. Mistä tietää että tämä on oikea elämäntapa? Olla uskomassa. Uskohan on lahja, mietin onko tätä lahjaa minulle annettu. Olen lähtöisin ei uskovasta perheestä. Seurustelin vl miehen kanssa.Seurustelu loppui minun epävarmuuteen uskon asioista. Mutta uskon asiat ovat vahvasti mielessä.. Laittakaa mielipiteitä olipa ne minkälaisia tahansa.
ei voi tietää. Se täytyy tuntea. Jos sydämessäsi on Jumalan rauha ja jaksat uskoa syntisi anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä, olet oikeassa uskossa. Jos usko olisi tietoa, se ei olisi uskoa.
K - toivotaan...
Toivottavasti pääset avannosta itse ylös.
Toivottavasti pääset majataloon, sinä ryöstetty matkalainen. Emme me tässä leeviläisen kanssa viitsi käsiämme sotkea. - Kummallista.
Ei kai siinä mitään pahaa ole,että saa vl-kavereita. Päinvastoin,uskovaiset kaverit tukevat uskomisessa. Ei tarvitse olla yksin ja oman tietämyksen varassa,joka meillä kaikilla on rajallinen.
Ei Raamatunkaan mukaan ole yksinäistä uskovaista,vaan uskova saa olla elävänä kivenä rakentamassa Jumalan valtakuntaa täällä maan päällä.
Siis osana Jumalan valtakuntaa,joka on meissä ja meidän keskellämme aina maailman loppuun asti.
Ei aloittajalle varmaankaan ollut tärkeintä se,että on kavereita,vaan se,että ne kaverit olivat uskovaisia. Ja tietysti se,että saa itse olla uskomassa.
Hän lähetti hätähuudon Jumalan valtakunnan puoleen. Niin kuin Raamatussa. "minä hukun...!"
Jumalan lasten tehtävänä on vahvistaa hänen uskoaa,ei halventaa sitä.
Sillä,kelläpä meistä on vara sanoa,että olisimme parempia?
- Kempelainen
Viestistäsi aistin, että sinulle on merkitykselistä kaverit, hyvä näin, mutta jos teet parannuksen, mitä luulit saavasi? kavereietako. Olisi ehkä parempi hakea Kristillinen seurakunta, ja antaa itsensä ja sydämmensä Jeesukselle, niin kuvailemiasi tuskia ei tarvistsisi elää, ja jost tarvitsee, on aina myötäeläjä, Jeesus. Tätä ei anna VL- ihmisten tekemillä säännöillä, he vain syyllistävät lisää.
Sitä vatsoin jos teet parannuksen VL- uskoon, teet parannuksen vain VL- uksoon, ajattele, parannus seurakunnalle,ei seurakunta ketään pelasta eikä vapauta. Älä höpötä, se on lahko, tee parannus Herralle, Herralle Jeesukselle.
Hae jokin karismattinen seurakunta ja mene puhumaan asioistasi ja jättäkää asia Jeesukselle, kyllä hän sen järjestää. Ei ainakaan vielä ole jättänyt yhtään järjestämättä, miksi hän juuri sinulle sen tekisi, ei miksikään.
Rukoile puolestasi, mene ja iloitse. Siunausta. - vl-kristitty
alkaisin järjellä perustella sinulle, miksi juuri tämä usko on oikea, sotkeutuisit entistä pahemmin sielunvihollisen verkkoihin. Siksi kehotankin sinua vain aivan yksinkertaisesti uskomaan synnit anteeksi "priiskuvaisessa veressä".
Kun Jumala antaa sinulle tällaisen armon, ymmärrät kaiken, mikä on autuuteen tarpeellista.
Siionin laulun sanoin:
"Kun on Jeesus sydämessä / olet oksa viinipuun / kiusausten heltehessä / kuulet ääntä Herran suun." - jos saa tehdä pesää
Usko alkaa horjua. Ja voi kadota kokonaan, jos emme tahdo valvoa uskossamme. Se voi olla vaarallista ja johtaa meidät tilaan, josta ei enää paluuta ole. Armonaika oli ja voi sitten mennä iäksi.
Usko on jatkuvaa kilvoittelua synnin poispanemisessa, sillä synti tahtoo aina matkalla tarttua. Se on taistelua sielunvihollisen joskus jopa kauniita juonia vastaan. Me saamme uudistaa heikkoutta tuntiessa yhä uudestaan matkapukuamme armoevankeliumilla.
Sielunvihollinen maailmassa ei ole jouten, ja se erikoisesti pyörii juuri uskoontulleen ympärillä. Ruoka (Jumalan sana) aina vahvistaa uskoamme, jos sydän saa olla mukana, emme epäile, vaan sydämestämme uskomme ja otamme vastaan sen sanan, mikä maailmaan lähetettiin kaikkien sielujen autuudeksi. - docc(vl)
Niin kauan kuin sinulla on halu ja tahto taistella syntiä vastaan ja tehdä parannusta synnistä, niin pitkään olet uskomassa. Mutta sinä päivänä jolloin luovutat taistelemasta, olet menettänyt Pyhän Hengen, joka aiemmin on sinun kauttasi syntiä vastaan taistellut, ja siirryt Perkeleen orjuuten, etkä taida enää syntiä vastaan taistella, vaan toimit kuten hän käskee ja orjuuttaa.
Jos teet paljon syntiä, etkä jaksa panna asoita pois ja aloittaa "puhtaalta" pöydältä niin kasaat kiviä reppuusi, jolloin lopulta väsyt kantamiseen ja luovutat. Ajattelet, etten jaksa enää kantaa ja lopetan matkan teon kokonaan, eli matkan Jumalan valtakunnassa.
Itse parhaiten tiedät, jos olet rehellinen itsellesi, kuuntele omaa tuntoasi.
Uskon kilvoituksesta ei saa lomaa, sillä lomalle lähdettyäsi Perkele tulee ja nielee.
Pyydän kumminkin sinulta, että jaksaisit pysyä uskovaisten joukossa, puhua asioista toisille uskovaisille ja tehdä parannusta synneistä, sillä muuten et välttämättä jaksa pysyä uskossa.
Emme voi varmasti sanoa onko täällä suomessa muita uskovaisia, jotka eivät ole seurakunnassamme, mutta sen voimme sanoa, ettei muiden seurakunnien opit vastaa totuutta ja niitä seuraamalla ei noudateta Jeesuksen kehoitusta. - tyttö...
Toivon,että jaksat taistella ja huokaus nousee ylös Jumalan luo,että saisit varjeltua uskomassa,kuka sitten oletkin.
Kylläpä se jumala sen tietää,vaikken minä tiedäkään. :-)
Meillä,jotka olemme lapsuudesta asti olleet uskomassa,on aivan samanlaisia kiusauksia ja hetkiä,jolloin tuntuu,ettei oma usko riitä ja joskus tuntuu jopa,ettei se jumala minua muista,tai ettei Häntä edes ole.
Se on sielunvihollisen työtä ja juuri silloin se tekee töitä,kun huomaa meidät heikoiksi.
Ei se sinua haluaisikaan kiusata,jos et uskomassa olisi. Silloinhan olisit jo sen oma.
Uskovaisia se kiusaa ja käy ympäri,kuin kiljuva jalopeura. Taitaa alkaa jo olemaan kiire ja aika vähissä.
Tärkeintä on muistaa se,ettei se usko vahvistu siellä maailmassa,eikä sen himoissa.
Juuri synti on se,joka erottaa Jumalasta.
Jos vain jaksat,niin mene seuroihin vielä. Vaikka viimeisen kerran,jos siltä tuntuu.
Usko tulee kuulosta ja kyllä Jumala tietää,millaisin ajatuksin olet liikkeellä.
Uskoisin,että seuroissa saat kuulla juuri ne sanat,joita kaipaat.
Juuri ne sanat,jotka vahvistavat uskoasi.
Jää vielä uskomaan kaikki synnit anteeksi ja muistathan,että tämä maailma on vain ajallinen ja kerran lakkaa,mutta sinulla ei ole hätää,jos nimi on elämän kirjassa.
maailmassa saisit vain hetken huvin,mutta se osa,joka sinulla nyt on,on Jumalan lapsen osa ja ikuinen.
Ehkä näistä laulun sanoista on apua..
Nyt vapaa olen synnin,kuolon alta,oon puhdas veres veljen Jeesuksen.
Oon siionissa saanut Jumalalta jo täällä puvun lumivalkoisen.
Nyt tahdon Jeesukseni kunniaksi vaeltaa täällä Häntä seuraten.
Niin, vereen asti,kun mun autuaaksi verellään osti alta syntien.
Oi,uskotonna kulkee ihmiskansa,ikuinen vaiva heillä eesä on. Oi,rientäkäämme heidän avuksensa,sisaret,veljet,aika lyhyt on.
Veressä Jeesuksen,niin todistamme,on sovitettu synnit maailman. Oi,rientäkäämme heidän avuksensa,sisaret,veljet,aika lyhyt on.
Maailman ystävä jo tahdot olla,paeta minne kuolloss aikonet,paeta minne vaivain ahdistaissa,kun mailman ystävät ei auttaa voi?
Maailan ystävä jo tahdot olla,niin pelkään:kruunus kalliin kadotat. Sun käy kuin Deemaan:suuren palkkas,taivaan,niin pelkään,kruunus kalliin kadotat.
Maailman ystävä jos tahdot olla,niin silloin Jumalasi vihoitat. Ja Hänen täytyy sinulta pois ottaa Henkensä Pyhä,kallis armonsa.
Jumalan lapset vielä julistavat käskystä Herran sanaa sovinnon. Sen kautta pääset synnin,kuolon alta,saat suojan,hoidon Herran laumassa.- Anneli 83
Se oli hyvä kirjoitus :) Aijon mennä seuroissa käymään ja toivon että kuulisin siellä ne oikeat sanat ja mieli helpottuu.
- veeällä tyttö
Ihan tippa tuli silmään... Jumalan siunausta Sinullekin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455070Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131604Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481259Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101189- 131133
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171017Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76979Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3895Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27753