Onko jollain varmaa tietoo perinteisestä joululauluillasta?? Se on kaiketi tulevana lauantaina eli 9.pvä? Onko paikkana Hollolan kirkko ja mikä mahtaa olla alkamisajankohta? Tästä tilaisuudesta kun on kuulunu niin villiä huhua ja kukaan ei oikein tunnu tietävän varmaks... Mutta kiitos sulle, jos osaat auttaa mua!
Perinteinen joululauluilta
25
5761
Vastaukset
- lahden
rukoushuoneella..
- Taivaan kuorossa veisailemaan
esikoislestadoilaisten valtakunnallinen nuortenilta ja samalla joulujuhla pidetään omalla rukoushuoneella Lahdessa. Tosta Hollolan kirkkoillasta en tiedä mitään ja kuka sen on touhunnut ( jos sellainen yliottaen on järjestetty ). Esikoislestadiolaiset kristityt nuoret ynnä vanhain kanssa kokoontuvat omalle rukoushuoneelle saarnaajiensa kanssa. Tuo Hollolan kirkkoilta lienee järjestetty esikoisuuden ydinpaikoilta vieraantuneiden ja kuolleen jumalisuuden kirkkoveneeseen hypänneiden toimesta ja heitä varten.
Tällasta tietoo mulla ja lisää saa Lahden saarnaajilta, jotka ovat kerrankin asiassa olleet täysin yksimielisiä. Tästä iso kiitos Taivaaseen!- nti.esles
Jos Lahden saarnaajat ovat olleet yksmielisiä kyseisestä nuortenillasta, niin ovatko he osanneet myös määritellä tän nuortenillan ajankohdan? Jos on tulossa pitkänkin taipaleen takaa, niin olis noin niinkun ihan mukava teitää kellonaikakin. Sen takia vissiin liikkuu juttua siitä Hollolan kirkosta, kun tää tapahtuma on ollu monena vuotena peräkkäin siellä...
- AitoRealisti
muut, kuin isäinsääntöjä palvovat "Esikoislestadiolaiset kristityt nuoret ynnä vanhain kanssa" ovat mielestäsi "kuolleen jumalisuuden kirkkoveneeseen hypänneitä"!?
Oletko - oikeasti -sitä mieltä, että muut, kuin "esikoislestadiolaiset kristityt nuoret ynnä vanhain kanssa" ovat "kuolleita jumalisia"?
Mikäli todellakin noin uskot, voit punnita väittämäsi, todistamalla uskomuksesi Raamatun Sanalla. - tarkoitit
"Tästä iso kiitos Gällivareen!" Siellähän ne sinun oikein "Isot Wanhat" ovat.
- tuomari.pilatus
tuomiohenki on sinun jumalasi...tee parannus....
- kiva huomauttaa
Sinä, "taivaan kuorossa veisailemaan".
Laitapa käsi sydämelle. Onko sinulla lupa surffailla netissä.
Olet varmasti tietoinen että olet nyt langennut tottelemattomuuden syntiin.
Ensi pyhänä voisi olla paikka käydä korjaamassa. - on Martti Lutherin
mielestä "Jumalan suuri lahja. Kun ihminen laulaa tai kuuntelee musiikkia, hän tulee iloiseksi ja unohtaa monia pahoja asioita, kuten vihan". Tämä olisi hyvä tiedostaa myös siellä Lapinmaassa.
- nainen hämeestä
Näillä näkymin joululauluilta on 15.12 klo 18.00 Hollolan kirkossa, ja sen jälkeen kahvitilaisuus Tapparakadun rukoushuoneella.
- Poika Hämeestä
kompromissi , jolla ns. perinteisen esikoisuuden ja kirkollistuneen siiven välistä skismaa yritetään sovitella? Mää en ainakaan lähde mihinkään Hollolan kirkkoon hoilaamaan. Meillä on oma rukoushuone meidän juhlia varten rakennettu, johon minäkin olen jonkun rovon uhrannut ja satoja työtunteja; se on mulle tullut rakkaaksi paikaksi. Urkusooloihin ja muuhunkin musaan ihastuneet puolimailmaantuneet nimikristityt pitävät omia joikujotoksiaan milloin missäkin. Nyt ehkä Hollolassa. Mä oon saanut saarnaajilta sen tiedon, että Jumalan lapset kokoontuvat omalla rukoushuoneella. Se on meidän paikkamme.
- Lasse-setä
Poika Hämeestä kirjoitti:
kompromissi , jolla ns. perinteisen esikoisuuden ja kirkollistuneen siiven välistä skismaa yritetään sovitella? Mää en ainakaan lähde mihinkään Hollolan kirkkoon hoilaamaan. Meillä on oma rukoushuone meidän juhlia varten rakennettu, johon minäkin olen jonkun rovon uhrannut ja satoja työtunteja; se on mulle tullut rakkaaksi paikaksi. Urkusooloihin ja muuhunkin musaan ihastuneet puolimailmaantuneet nimikristityt pitävät omia joikujotoksiaan milloin missäkin. Nyt ehkä Hollolassa. Mä oon saanut saarnaajilta sen tiedon, että Jumalan lapset kokoontuvat omalla rukoushuoneella. Se on meidän paikkamme.
Niin, eihän Jeesus käskenyt olla maailman kanssa missään tekemisissä????
Muistan takavuosilta erään Lahtelaisen vanhemman saarnaajan vaimon esikuvatunnustuksen: Sen jälkeen, kun naimisiin menimme, en ole uskottomien kanssa ollut missään tekemisissä marketin kassaa lukuunottamatta.
Luveppa poitsu raamattua ja hämmästy.
Onhan se hyvä, että saa rakentamaansa ruxaa käyttää. Kaikilla ei ole sitäkään herkkua, kun oikein uskovaisiksi heittäydytään. - Jeesukseen uskova
Usko evankeilumi.
Silloin sinäkin voit vapaasti nauttia myös urkusooloista ja muusta hengellisestä musiikista, jota Jumalan lapset lahjoillaan tekevät ylistäen Jumalaa. - ja laita
ovi lukkoon perässä, ettei me kuolleet päästä sisään.
- ................
Lauantaina 9.12. kello 18 Lahden ruksalla
Perjantaina 15.12. Hollolan kirkossa (en tiedä kellonaikaa)
Oma mielipiteeni: hölmöjä nämä kilpailevat illat.- esl
Hollolan kirkolla joululauluilta 15.12. klo 19.
- järki käteen
meidän pienellä paikkakunnalla täällä vähän kauempana on tosi monta joululauluilta kirkoissa esim. 17.12. Ja oma ilta ruksalla vielä. Koitan ehtiä joulukiireiltäni ainakin pariin kertaan veisaamaan ja vien kavereitakin mukaan, niin lessuja kuin muitakin. Pikkusen kun henkäsee välillä ni helppaa.
Tuntuu, että syntykö se pikkuinen poika tänne ihan turhaan, kun me ei ennätä sen asian ääreen pysähtyä ihan vaan vieretysten kattelemaan ja miettimään kun niin innolla tuijotamme toinen toistemme vikoja? Ja oomme toistemme kurkussa kiinni? Jeesus synty tänne täydeksi autuudeksi ja pelastuskesksi jokaiselle, joka häneen uskoo ja luopuu omista räpellyksistään autuuden ansaitsemiseksi. Olihan niitä jo Raamatun aikaan sellaisia, jotka ei voineet syödä pakanoiden kanssa, kun eivät voineet olla varmoja heidän vaelluksestaan, mutta kuinkas kävi? Joulun lapsesta sanottiin, että on syntisten ystävä... - minkälaisten
järki käteen kirjoitti:
meidän pienellä paikkakunnalla täällä vähän kauempana on tosi monta joululauluilta kirkoissa esim. 17.12. Ja oma ilta ruksalla vielä. Koitan ehtiä joulukiireiltäni ainakin pariin kertaan veisaamaan ja vien kavereitakin mukaan, niin lessuja kuin muitakin. Pikkusen kun henkäsee välillä ni helppaa.
Tuntuu, että syntykö se pikkuinen poika tänne ihan turhaan, kun me ei ennätä sen asian ääreen pysähtyä ihan vaan vieretysten kattelemaan ja miettimään kun niin innolla tuijotamme toinen toistemme vikoja? Ja oomme toistemme kurkussa kiinni? Jeesus synty tänne täydeksi autuudeksi ja pelastuskesksi jokaiselle, joka häneen uskoo ja luopuu omista räpellyksistään autuuden ansaitsemiseksi. Olihan niitä jo Raamatun aikaan sellaisia, jotka ei voineet syödä pakanoiden kanssa, kun eivät voineet olla varmoja heidän vaelluksestaan, mutta kuinkas kävi? Joulun lapsesta sanottiin, että on syntisten ystävä...Jeesus oli ja on syntisten ystävä.Minkälaisten syntisten, ehkä sellaisten joille synti on tullut vaivaksi. Ja kaikki oma on loppunut on tullut kysymys jos kuolen olen helvetin oma.Mutta sitten on osoitettu katuvaiselle Kristuksen lunastustyötä uskomalla se omakohtaisesti ihminen vanhurskautetaan. Sitten seuraa myöskin oppi pyhityksestä, mutta näitä asioita ei saa sekoittaa keskenään. Ei niinkään päin , että kaikki pyhitys olisi tapahtunut vanhuskauttamisessa.
- Äl'sä Satuile
minkälaisten kirjoitti:
Jeesus oli ja on syntisten ystävä.Minkälaisten syntisten, ehkä sellaisten joille synti on tullut vaivaksi. Ja kaikki oma on loppunut on tullut kysymys jos kuolen olen helvetin oma.Mutta sitten on osoitettu katuvaiselle Kristuksen lunastustyötä uskomalla se omakohtaisesti ihminen vanhurskautetaan. Sitten seuraa myöskin oppi pyhityksestä, mutta näitä asioita ei saa sekoittaa keskenään. Ei niinkään päin , että kaikki pyhitys olisi tapahtunut vanhuskauttamisessa.
Kristus on meidän pyhityksemme uskon ja Kasteen kautta. Saastainen ei voi itseään pyhittää tekojensa avulla, sellainen oppi on omaa vanhurskautta.
- qwertyuimm
Äl'sä Satuile kirjoitti:
Kristus on meidän pyhityksemme uskon ja Kasteen kautta. Saastainen ei voi itseään pyhittää tekojensa avulla, sellainen oppi on omaa vanhurskautta.
Hollolassa on pidetty lauluilta kohta 25 vuotta.
Ei sitä ennen katsottu sopimattomaksi.
Tiukkikset tietenkin ovat vierastaneet, hehän eivät saa laulaa joululauluja. Kuusi on heille synti, valehteleminen saarnassa ei. - käytä
Äl'sä Satuile kirjoitti:
Järkeä uskon asiassa. Ei edellinen kommentti Luvannutkaan itse itseään pyhittää. Teki vaan selväksi ettei vanhurskauttamisoppia ja pyhitysoppia saa sekoittaa.Sinä et ilmeisesti ymmärtänyt asiaa.
- Äl'sä Satuile
käytä kirjoitti:
Järkeä uskon asiassa. Ei edellinen kommentti Luvannutkaan itse itseään pyhittää. Teki vaan selväksi ettei vanhurskauttamisoppia ja pyhitysoppia saa sekoittaa.Sinä et ilmeisesti ymmärtänyt asiaa.
Sinä et ymmärrä pyhityksestä mitään, siitä se johtuu ettet ymmärtänyt myöskään minun kirjoituksiani.
Sokeat jotka eivät ymmärrä jumalan vanhurskautta, vaan rakentavat omaa vanhurskauttaan, ovat rakentaneet omavanhurskaudestaan itsepyhityksen opin.
Siinähän sitten voihkivat kyntäen kymmentä eri sarkaa, helvetin pelossa, syyllisinä ja häpeillen. - senäin
Äl'sä Satuile kirjoitti:
Sinä et ymmärrä pyhityksestä mitään, siitä se johtuu ettet ymmärtänyt myöskään minun kirjoituksiani.
Sokeat jotka eivät ymmärrä jumalan vanhurskautta, vaan rakentavat omaa vanhurskauttaan, ovat rakentaneet omavanhurskaudestaan itsepyhityksen opin.
Siinähän sitten voihkivat kyntäen kymmentä eri sarkaa, helvetin pelossa, syyllisinä ja häpeillen.Voi sinua joka kuvittelet omalla järjelläsi kaiken käsittäväsi.Sanassa sanotaan , että se on kätketty viisailta ja toimellisilta ja ne sanat taitavat toteutua näillä sivuilla valitettavan hyvin?
- Armoitettu syntinen
Äl'sä Satuile kirjoitti:
Siinähän sitten voihkivat kyntäen kymmentä eri sarkaa, helvetin pelossa, syyllisinä ja häpeillen.Sinun pyhyytesi johtuu siitä tosiasiasta, ettet ole koskaan tullut oikeaan synnintuntoon. Et ole koskaan tarvinnut itkeä syntejäsi, koska ne eivät ole koskaan tulleet tunnollasi polttavaksi. Et ole koskaan kieltänyt elämälläsi vapahtajaasi, et ole Pietarin tavalla itkenyt katkerasti sitä. Sinä itsepyhyys. Tutki tilaasi täällä armon ajassa. Mutta ethän voi itse herättää synnintuntoa sielussasi, jos ei Jumala Henkensä kautta sitä armoa sinulle osoita. Sinusta pitäisi ensin tulla armon kerjääjä ja toivoa, että Herra Pojassaan sinuakin armahtaisi. Vain Hän voi antaa sinullekin vakuutuksen armontilasta sinunkin kohdallasi. Mutta Jumalan armo on vain ja ainoastaan katuvaisten osa. Kirjoituksestasi päätellen sinulla ei tosin näytä olevan mitään katumista omasta elämästäsi ja vaelluksestasi, mutta herjaat kyllä niitä, jotka kantavat todellista murhetta synneistään. Kuva, jonka täällä itsestäsi annat, vastaa suurin piirtein sitä tilaa, jolla Laestadius kuvaa armonvarkaita; Jatunin hurtat, jotka sieppaavat voilimpun pöydältä, eivätkä tyydy niihin muruihin, joita Herran pöydältä putoaa armonpenikoille. Nämä hurtat latkivat armoa kuin kiulusta ja sentähden se heillä menee helposti väärään kurkkuun. Mutta armonpenikoille Herra antaa joitakin armonpisaroita, joilla he saavat sammuttaa janoansa ja ne ovat tyytyväisiä siihen, mitä Herra heille antaa.
- Äl'sä Satuile
senäin kirjoitti:
Voi sinua joka kuvittelet omalla järjelläsi kaiken käsittäväsi.Sanassa sanotaan , että se on kätketty viisailta ja toimellisilta ja ne sanat taitavat toteutua näillä sivuilla valitettavan hyvin?
Minä luen Raamatusta Jumalan sanan ja uskon sen.
Olen autuas pyhä ja vanhurska. Kristuksen tähden.
Ei sinullakaan hyvin mene, uskonvanhurskaus on sinulta peitetty Mooseksen peitteellä. - Äl'sä Satuile
Armoitettu syntinen kirjoitti:
Sinun pyhyytesi johtuu siitä tosiasiasta, ettet ole koskaan tullut oikeaan synnintuntoon. Et ole koskaan tarvinnut itkeä syntejäsi, koska ne eivät ole koskaan tulleet tunnollasi polttavaksi. Et ole koskaan kieltänyt elämälläsi vapahtajaasi, et ole Pietarin tavalla itkenyt katkerasti sitä. Sinä itsepyhyys. Tutki tilaasi täällä armon ajassa. Mutta ethän voi itse herättää synnintuntoa sielussasi, jos ei Jumala Henkensä kautta sitä armoa sinulle osoita. Sinusta pitäisi ensin tulla armon kerjääjä ja toivoa, että Herra Pojassaan sinuakin armahtaisi. Vain Hän voi antaa sinullekin vakuutuksen armontilasta sinunkin kohdallasi. Mutta Jumalan armo on vain ja ainoastaan katuvaisten osa. Kirjoituksestasi päätellen sinulla ei tosin näytä olevan mitään katumista omasta elämästäsi ja vaelluksestasi, mutta herjaat kyllä niitä, jotka kantavat todellista murhetta synneistään. Kuva, jonka täällä itsestäsi annat, vastaa suurin piirtein sitä tilaa, jolla Laestadius kuvaa armonvarkaita; Jatunin hurtat, jotka sieppaavat voilimpun pöydältä, eivätkä tyydy niihin muruihin, joita Herran pöydältä putoaa armonpenikoille. Nämä hurtat latkivat armoa kuin kiulusta ja sentähden se heillä menee helposti väärään kurkkuun. Mutta armonpenikoille Herra antaa joitakin armonpisaroita, joilla he saavat sammuttaa janoansa ja ne ovat tyytyväisiä siihen, mitä Herra heille antaa.
Pidä sinä se oma pyhyytesi, minä otin Jumalan antamalla uskolla vastaan sen pyhyyden jonka Kristus minulle lahjoitti, enkä päivääkään ole katunut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242921No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760